M
Çevrimdışı
Selam Aleykum, bir Hadis hakkinda sorum var.
“Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Adem’in birinci oğluna bir pay ayrılmasın. Zira cinayeti adet edenlerin ilki odur” (Buhârî, Cenaiz 33, Enbiyâ 1, Diyât, 2, İtiṣâm, 15; Müslim, Ḳasâme, 27)
Bu Hadisin sehrine göre, o ilk öldürme cigrini acti diye kendisine günahtan bir hisse verildigi bildirilyor. Cünkü Ayette: "Hiç bir günahkâr, başkasının günahını yüklenmez.” (Fâtır, 35/18) Deniliyor.
Benim burda anlamadigim: Bugün bir Insan birini öldürürse bunu Kabilden gördü diye yapmiyor ki? Mesela biri icki fabrikasi acsa, ve insanlar 50 sene Icki icse, bu Fabrika acan adam kötü cigir acmis olur, ama Bugün Kabilden hic bir haberi olmayan insanda bir insani öldürüyor?
Yani Kabil ona kötü bir örnek olmus olmuyor? Neden ozaman Bugünde islenen cinayetlerden Kabil de bir hisse aliyor?
“Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Adem’in birinci oğluna bir pay ayrılmasın. Zira cinayeti adet edenlerin ilki odur” (Buhârî, Cenaiz 33, Enbiyâ 1, Diyât, 2, İtiṣâm, 15; Müslim, Ḳasâme, 27)
Bu Hadisin sehrine göre, o ilk öldürme cigrini acti diye kendisine günahtan bir hisse verildigi bildirilyor. Cünkü Ayette: "Hiç bir günahkâr, başkasının günahını yüklenmez.” (Fâtır, 35/18) Deniliyor.
Benim burda anlamadigim: Bugün bir Insan birini öldürürse bunu Kabilden gördü diye yapmiyor ki? Mesela biri icki fabrikasi acsa, ve insanlar 50 sene Icki icse, bu Fabrika acan adam kötü cigir acmis olur, ama Bugün Kabilden hic bir haberi olmayan insanda bir insani öldürüyor?
Yani Kabil ona kötü bir örnek olmus olmuyor? Neden ozaman Bugünde islenen cinayetlerden Kabil de bir hisse aliyor?