Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Emevilerin Saltanat Süresi Tam 1000 Aydır Alakalı Hadisin Sıhhati Nedir?

ENSAR Çevrimdışı

ENSAR

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hz Hasan ,Muaviye bin ebi süfyan a biat edince ,adamın biri ona
Ey miminlerin yüzünü kara çıkaran adam diyerek bu davranışının doğru olmadığını hatılratmak istemişti.Hz Hasan da ona kendisini kınamammasını söyledi Gerekçesini de şöyle açıkladı.
Rasulullah Efendimiz rüyasında ,kendi minberi üzerinde Emevileri görünce üzüldü,bunun üzerine ona Cennet2te kendisine Kevseri verileceğini bildiren Kevser suresi indirildi.Ardından da Biz Kuranı kadir gecesinde indirdik.Kadir Gecesinin ne olduğunu bilirmisin?Kadir gecesi bin aydan hayırlıdır diye başlayan Kadir suresi nazil oldu.Böylece Resul i Ekrem
''Ey muhammed !kadir gecesi senden sonra Ümeyye oğullarının saltanat süreceği bin aydan daha hayırlıdır''
Hadisi rivayet eden Kasım ibni fazl şöyle demiştir:''Biz Emevilerin saltanat süresini hesap ettik,bunun ne bir gün fazla ne de bir gün eksik olmak üzere tam bin ay olduğunu gördük''(Tirmizi,tefsir 97/1.nr.3350)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Yusuf b. Sa’d (r.anh)’den rivâyete göre, şöyle demiştir:
Hasan b. Ali, Muaviye’ye biat ettikten sonra adamın biri kalkıp ona: “Mu’minlerin yüzünü kara ettin” veya “ey mu’minlerin yüzünü kara eden” dedi.
Bunun üzerine Hasan şu karşılığı verdi: Allah seni esirgesin beni kınama, Emeviler, Peygamber (s.a.v)’e kendi minberi üzerinde gösterilmişlerdi de bu Rasûlullah (s.a.v.)’in fenasına gitmişti. Sonra Rasûlullah (s.a.v.)’e Kevser sûresi indirilmişti. Yani Cennet’te bir nehir kastedilmiştir. Aynı zamanda Kadir sûresi indirilmiştir. Bu sûre Umeyyeoğullarının hükümranlık süresidir.

Kâsım diyor ki: Biz de Emevilerin hükümranlık sürelerini hesab ettik bunun bin aydan ne bir gün fazla ne de bir gün eksik olduğunu gördük. (Tirmizî rivâyet etmiştir.)
(Tirmizi, K. Tefsiri, Bab 86, Hadis no: 3350)
Tirmizî: Bu hadis garibtir. Ancak bu şekliyle bilmekteyiz.
Kâsım b. Fadl rivâyeti olarak aynı zamanda bu hadisin senedinde Kâsım b. Fadl’den Yusuf b. Mazin’den de denilmiştir. Kâsım b. Fadl el Hudânî güvenilir bir kişidir. Abdurrahman b. Mehdî ve Yahya b. Saîd onun güvenilir bir kişi olduğunu söylemişlerdir. Yusuf b. Sa’d mechul bir şahıstır. Bu hadisi bu lafızla sadece bu şekliyle bilmekteyiz.

Tirmizî, İbn-i Cerir, Hâkim, Taberânî ve İbn-i Merdûye ve "Delâil"de Beyhakî, Kasım b. Fadl Haddânî tarîkıyla Yusuf b. Sa'd (bazılarında Yusuf b. Mâzin, İbni Cerir'de İsa b. Mâzin)'den Hasan b. Ali (r.anh)'ye isnad edilen bir hadistir:

Bunun özeti "Durru Mensur"da da zikredildiği üzere zayıf demektir.
Suyûtî "İtkan"da der ki: "Bu hadis ile sûrenin Medenî olduğuna delil olunuyorsa da Muzenî bu hadise munker demiştir." Bununla beraber Alûsî'nin naklettiği üzere Hatîb, İbni Abbas'tan da ve aynı şekilde İbni Muzeyyeb'den de şu lafız ile tahric eylemiş:
Allah'ın Nebisi (s.a.v.) dedi ki: "Bana ruyada Umeyyeoğulları gösterildi, minberime çıkıyorlardı, bu bana ağır geldi bunun üzerine, indirildi."
ve Celâleddin Suyûtî "Durru Mensur"da bunu da zikrettikten sonra: "Şu halde Muzenî'nin, o hadis munkerdir, görüşünde bence tereddut vardır" diye inkârdan yüz çevirerek zayıflık ile yetinmek istemiştir.

İbni Cerir de tefsirinde gerek İsrailoğulları âbidi ve gerek bu Emeviyye hadisi rivayetini de zikrettikten sonra bu görüşler içinde tenzilin (indirmenin) zâhirine en yaraşan görüş, Kadir gecesinde amel, Kadir gecesi bulunmayan bin ay amelden daha hayırlıdır, diyenlerin görüşüdür. Diğer görüşler birtakım batıl mânâların davalarıdır ki, onlara ne haberden, ne akıldan, ne de tenzilde mevcut bir delalet yoktur, diye karar vermiştir. Böyle karar vermek ise rivayet ettiği o haberleri red ve inkâr demek olduğu cihetle, bu da Muzenî'ye iştirak etmiş demektir.

Tarihe muracaat edildiği surette de ilk bakışta hesabca bir uyuşmazlık görülür. Zira bin ay, seksen üç sene dört ay eder. Halbuki Hasan'ın emirliği Muaviye'ye teslimi tarihi olan kırk bir senesi Rebîulevvel'inden veya Rebiulâhir'inden veya Cemaziyelûlâ'sından itibaren Emeviler'in sonuncusu olan İkinci Mervan'ın öldürüldüğü yüz otuz iki senesi sonuna kadar sayıldığı takdirde Emeviyye devletinin muddeti doksanbir sene on ay yahut dokuz yahut sekiz ay eder ki bin yüz yahut bin yüz bir yahut bin yüz iki aya ulaşır. Bu halde arada en az yüz ay kadar bir fark var demektir.
 
Benzer konular Forum Tarih
H MP3 ve VCD Multimedya Paylaşımlar 27 9K

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt