Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru İçerisinde Ayetler Bulunan Kitapları Okumak İçin Abdest Almak Şart mıdır?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
T Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleyküm sitede bulamadım da pdf kitaplarında kurandan alıntılar varsa badest almak şartmı kopyala yapıştır yapmadan ilim ehli kardeşler delilleri ile yazabilirmi
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
Hayır şart değildir.
Abdest namazın bir şartıdır.
 
T Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Hayır şart değildir.
Abdest namazın bir şartıdır.
Kardeşim kuran-ı kerim okumak için abdest almak gerekir mustafa dokununca bu konu ilmi konu delilin nedir ayrıca abdest sadece namaz için alınmaz bu alimlerin bazılarının görüşüdürki ekrandanda kuran okuduğun zaman Mushaf sayılır abdest almak gerekir benim sorum ilim ehline inş Allah kardeşim
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim kuran-ı kerim okumak için abdest almak gerekir mustafa dokununca bu konu ilmi konu delilin nedir ayrıca abdest sadece namaz için alınmaz bu alimlerin bazılarının görüşüdürki ekrandanda kuran okuduğun zaman Mushaf sayılır abdest almak gerekir benim sorum ilim ehline inş Allah kardeşim
Waw Sherlock holmes gibi bir şey mi delilini getir felan...
Bence ilmi bir konu değil. Gayet düz mantık basit bir konu.
Kuran ezberlenebilir, hadislerde. Ezberlediğin bir metin herhangi bir zaman zihninden ve aklından geçer. Yani bu durumda hafızların 7/24 abdestli olması gerekir ki günah işlemesinler.
Namazın şartları var. İçinden dışından. Dışından şartlarından biri de abdestli olmak.
Abdest namaz için bir temizlenme ibadetidir.
Bunu bütün müslümanlar bilir. İstersen başkalarına da sorabilirsin.
 
T Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Waw Sherlock holmes gibi bir şey mi delilini getir felan...
Bence ilmi bir konu değil. Gayet düz mantık basit bir konu.
Kuran ezberlenebilir, hadislerde. Ezberlediğin bir metin herhangi bir zaman zihninden ve aklından geçer. Yani bu durumda hafızların 7/24 abdestli olması gerekir ki günah işlemesinler.
Namazın şartları var. İçinden dışından. Dışından şartlarından biri de abdestli olmak.
Abdest namaz için bir temizlenme ibadetidir.
Bunu bütün müslümanlar bilir. İstersen başkalarına da sorabilirsin.
kardeş senin anlamadığın mesele mushafa dokunma meselesi düz bir mantık diyip işin içinden çıkamazsın


Gerçek bilgelik, sadelik ve hakikate ulaşma çabasıyla şekillenen İslam'ı anlayışından sapmamak, kibir ve karanlık düşüncelerin gölgesine mahkum olmamak için hayati önem taşır.
 
Son düzenleme:
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş senin anlamadığın mesele mushafa dokunma meselesi düz bir mantık diyip işin içinden çıkamazsın


Gerçek bilgelik, sadelik ve hakikate ulaşma çabasıyla şekillenen İslam'ı anlayışından sapmamak, kibir ve karanlık düşüncelerin gölgesine mahkum olmamak için hayati önem taşır.

Ben küçükken evde bir kuran vardı dedemin duvara asılı. Allah rahmet eylesin. Babaannem asla abdest almadan kurana dokunmaz. Dokunsana tozunu aldıktan sonra üç kere alnına koyar öper asardı yerine. Bir de kılıfı vardı parlak saten kumaştan.

Biliyormusun ben o kuranı bir kere açıp okuyanı görmedim.

Her Müslüman önce namaz kılmalı. Eğer namaz kılıyorsan zaten günün bir çok zamanın da abdestli olursun.

Biri kuranı ayeti okumak istiyorsa bu bir kafir de olabilir, okuması yönünde her zaman teşfik edilmeli. Adam kuranı okumadan nasıl Müslüman olacak? Adam kafir abdesti de olmaz?

Demek ki abdest şart değil bunun için bir hocaefendinin onayı gerekmiyor. Sen bir birey değilmisin? Fikrin akıl mantığın var. Neden ısrarla delil istiyorsun?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
 
T Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ben küçükken evde bir kuran vardı dedemin duvara asılı. Allah rahmet eylesin. Babaannem asla abdest almadan kurana dokunmaz. Dokunsana tozunu aldıktan sonra üç kere alnına koyar öper asardı yerine. Bir de kılıfı vardı parlak saten kumaştan.

Biliyormusun ben o kuranı bir kere açıp okuyanı görmedim.

Her Müslüman önce namaz kılmalı. Eğer namaz kılıyorsan zaten günün bir çok zamanın da abdestli olursun.

Biri kuranı ayeti okumak istiyorsa bu bir kafir de olabilir, okuması yönünde her zaman teşfik edilmeli. Adam kuranı okumadan nasıl Müslüman olacak? Adam kafir abdesti de olmaz?

Demek ki abdest şart değil bunun için bir hocaefendinin onayı gerekmiyor. Sen bir birey değilmisin? Fikrin akıl mantığın var. Neden ısrarla delil istiyorsun?
ha yani ben şimdi senin görüşüne göre mushafı veya okumuş olduğum pdf yi içinde kuran varsa abdestsiz okuyabilirim gavur zaten okurda müslümanda ozaman gusl almadan okur bu nasıl bir sapık düşüncedir kardeşim kusura bakma ama alimler ekrandan okumak bile Mushaf yerine geçer diyor ama sen birşey olmaz diyorsun gusülsüzde okuyabilirm o zaman unutma şeriat kuralları müslümanlar için geçerlidir yani bu kurala biz uayacaz okey bence yazma batırıyorsun çünkü saçmalıyorsun kardeş ilimsiz olduğun belli inş Allah ilim al yazma istersen
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
ha yani ben şimdi senin görüşüne göre mushafı veya okumuş olduğum pdf yi içinde kuran varsa abdestsiz okuyabilirim gavur zaten okurda müslümanda ozaman gusl almadan okur bu nasıl bir sapık düşüncedir kardeşim kusura bakma ama alimler ekrandan okumak bile Mushaf yerine geçer diyor ama sen birşey olmaz diyorsun gusülsüzde okuyabilirm o zaman unutma şeriat kuralları müslümanlar için geçerlidir yani bu kurala biz uayacaz okey bence yazma batırıyorsun çünkü saçmalıyorsun kardeş ilimsiz olduğun belli inş Allah ilim al yazma istersen
İlim top gibi bir şey sanırım. Kimde yakalarsa her söylediği doğru oluyor. Top - ilim sende değilse söylediğin rezil oluyor batıyorsun. :)))

Mushaf nedir? Kafam karıştı. Bir ayetler diyorsun bir Mushaf diyorsun... Hatta bazen yalnış yazıp Mustafa bile diyorsun. Mustafa ya dokunma bile yazdın. Bir an dedim kim bu Mustafa. Mustafa yı mı kızdırdım... :)))

Din böyle pisagor teoremi gibi bir şey mi? Yani yer çekimi gibi... Kendi görüşümüzü katarsak büyüsümü bozulur anlamadım... Kelebek kanadı değil ki bu dokununca bozulsun. Bilakis, kendi görüşümüzü katmalıyız ki ilerleme olsun gelişim olsun, öyle değil mi?
 
T Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İlim top gibi bir şey sanırım. Kimde yakalarsa her söylediği doğru oluyor. Top - ilim sende değilse söylediğin rezil oluyor batıyorsun. :)))

Mushaf nedir? Kafam karıştı. Bir ayetler diyorsun bir Mushaf diyorsun... Hatta bazen yalnış yazıp Mustafa bile diyorsun. Mustafa ya dokunma bile yazdın. Bir an dedim kim bu Mustafa. Mustafa yı mı kızdırdım... :)))

Din böyle pisagor teoremi gibi bir şey mi? Yani yer çekimi gibi... Kendi görüşümüzü katarsak büyüsümü bozulur anlamadım... Kelebek kanadı değil ki bu dokununca bozulsun. Bilakis, kendi görüşümüzü katmalıyız ki ilerleme olsun gelişim olsun, öyle değil mi?

Din, Pisagor teoremi veya yer çekimi gibi fiziksel yasalarla kıyaslanabilecek bir şey değildir. Din, insanların inançları, değerleri ve yaşam tarzlarını şekillendiren kutsal bir sistemdir. Fiziksel yasalar doğal fenomenleri açıklarken, din insanların manevi dünyasına yönelik bir rehberlik sunar.

Kendi görüşümüzü katmak ve felsefe yapmak, dinin anlamını derinlemesine anlamamıza ve içgörülerimizi geliştirmemize yardımcı olabilir. Ancak, dinin temel öğretilerine ve kutsal kitaplara bağlı kalmak, onun sahih öğretilerini korumak için önemlidir. Bilgelik, sahih bilgiyle beslenen ve aynı zamanda akılcı düşünceyle desteklenen bir birleşimdir.

Kelebek kanadı örneği doğru değildir. Aksine, din, binlerce yıl boyunca değişmeyen temel prensipler üzerine inşa edilmiştir. Din, kelebek kanadı etkisiyle ilişkilendirilemez. Din, sabit ve öngörülebilir bir yapıya sahiptir ve kişisel tercihlerle veya görüşlerle kolayca değişmez. Dinin temel prensipleri ve öğretileri, binlerce yıldır süregelen geleneğe dayanır ve bu süreçte sabit bir yapı kazanmıştır.


Sanırım söylediklerin, ilgi çekici bir mizaha dönüşüyor. Fakat, doğruyu söylemek gerekirse, gerçek bilgelik felsefeye benzemez. Sadece sahip olduğunuz bilgiyi değil, nasıl kullanıldığını da önemser. İlim sadece 'top gibi' değil, bilgiyi anlamak ve doğru şekilde uygulamakla ilgilidir. Selef öğretileri, bu konuda değerli bir rehberlik sunar, çünkü geçmişin bilgeliği geleceğe ışık tutabilir. Aynı şekilde, 'Mushaf' kelimesi, Kuran'ı ifade eder ve ona yanlışlıkla farklı isimler vermekte gülünç duruma düşmek yerine, konuya saygı göstermek daha anlamlı olacaktır. Bir konuda kafa karışıklığı yaşamak normaldir, ancak bu, öğrenme sürecinin bir parçasıdır. Önemli olan, yanıtları ararken saygı ve anlayışla ilerlemektir.

Kendi görüşümüzü katmamak ve selefin yolundan gitmek, dini inançlarımızı koruma ve sadık kalma konusunda önemli bir tercihtir. Bu, nakil dinidir ve akıl dini değildir. Eğer daha fazla bilgi istiyorsanız, kelamcıların forum sitelerini ziyaret edebilirsiniz.

Gerçek bilgelik, kafa karıştırmaktan değil, anlaşılır olmaktan geçer. Felsefe diliyle böbürlenmek yerine, net ve açık bir şekilde düşüncelerimizi paylaşmak daha değerlidir. Elbette, bu anlamda selefe uymak önemlidir. Çünkü selefin anlayışı, felsefeyi karmaşıklaştırmak yerine, anlaşılır ve sade bir dille insanlara ulaştırma yolunu benimsemiştir. Biz de onların yolunda giderek, bilgelik ve anlamın erişilebilir olması için çaba göstermeliyiz.

Selefi anlayış, nakil (aktarılan öğretiler, hadisler ve Kuran) ile hareket eden bir anlayıştır ve akıl ile değil. Bu doğru olması gereken bir yaklaşımdır. Yani, selef dini inançlara bağlı kalırken, akıl dini değil, nakil dini üzerinden hareket eder. Böylece, onların izinden giderek, orijinal ve saf dini öğretileri korumak ve aktarmak hedeflenir. Ancak, bu yaklaşımın yanı sıra, akıl ve anlayışımızı da kullanarak dinin anlamını daha derinlemesine kavrayabilir ve anlayabiliriz. Dolayısıyla, selef yolunu takip ederken, aklımızı da ihmal etmemek önemlidir. Tavsiyem, felsefe yapacağınız ve akıl ile gideceğiniz yerde selefe uymanız yönündedir.

Selef yolunda yürümek, sağlam inanç demektir. Selametle...
 
Son düzenleme:
Vҽϲízҽ Çevrimdışı

Vҽϲízҽ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kendi görüşümüzü katarsak büyüsümü bozulur anlamadım... Kelebek kanadı değil ki bu dokununca bozulsun. Bilakis, kendi görüşümüzü katmalıyız ki ilerleme olsun gelişim olsun, öyle değil mi?

İslam dini bozulmaz o tertemizdir, bozulan kişi olur. Kişi ne yaparsa yapsın ALLAH'a ve İslama zarar veremez, ancak kendisine zarar verir.
 
Rhodium Çevrimdışı

Rhodium

Üye
İslam-TR Üyesi
Din, Pisagor teoremi veya yer çekimi gibi fiziksel yasalarla kıyaslanabilecek bir şey değildir. Din, insanların inançları, değerleri ve yaşam tarzlarını şekillendiren kutsal bir sistemdir. Fiziksel yasalar doğal fenomenleri açıklarken, din insanların manevi dünyasına yönelik bir rehberlik sunar.

Kendi görüşümüzü katmak ve felsefe yapmak, dinin anlamını derinlemesine anlamamıza ve içgörülerimizi geliştirmemize yardımcı olabilir. Ancak, dinin temel öğretilerine ve kutsal kitaplara bağlı kalmak, onun sahih öğretilerini korumak için önemlidir. Bilgelik, sahih bilgiyle beslenen ve aynı zamanda akılcı düşünceyle desteklenen bir birleşimdir.

Kelebek kanadı örneği doğru değildir. Aksine, din, binlerce yıl boyunca değişmeyen temel prensipler üzerine inşa edilmiştir. Din, kelebek kanadı etkisiyle ilişkilendirilemez. Din, sabit ve öngörülebilir bir yapıya sahiptir ve kişisel tercihlerle veya görüşlerle kolayca değişmez. Dinin temel prensipleri ve öğretileri, binlerce yıldır süregelen geleneğe dayanır ve bu süreçte sabit bir yapı kazanmıştır.


Sanırım söylediklerin, ilgi çekici bir mizaha dönüşüyor. Fakat, doğruyu söylemek gerekirse, gerçek bilgelik felsefeye benzemez. Sadece sahip olduğunuz bilgiyi değil, nasıl kullanıldığını da önemser. İlim sadece 'top gibi' değil, bilgiyi anlamak ve doğru şekilde uygulamakla ilgilidir. Selef öğretileri, bu konuda değerli bir rehberlik sunar, çünkü geçmişin bilgeliği geleceğe ışık tutabilir. Aynı şekilde, 'Mushaf' kelimesi, Kuran'ı ifade eder ve ona yanlışlıkla farklı isimler vermekte gülünç duruma düşmek yerine, konuya saygı göstermek daha anlamlı olacaktır. Bir konuda kafa karışıklığı yaşamak normaldir, ancak bu, öğrenme sürecinin bir parçasıdır. Önemli olan, yanıtları ararken saygı ve anlayışla ilerlemektir.

Kendi görüşümüzü katmamak ve selefin yolundan gitmek, dini inançlarımızı koruma ve sadık kalma konusunda önemli bir tercihtir. Bu, nakil dinidir ve akıl dini değildir. Eğer daha fazla bilgi istiyorsanız, kelamcıların forum sitelerini ziyaret edebilirsiniz.

Gerçek bilgelik, kafa karıştırmaktan değil, anlaşılır olmaktan geçer. Felsefe diliyle böbürlenmek yerine, net ve açık bir şekilde düşüncelerimizi paylaşmak daha değerlidir. Elbette, bu anlamda selefe uymak önemlidir. Çünkü selefin anlayışı, felsefeyi karmaşıklaştırmak yerine, anlaşılır ve sade bir dille insanlara ulaştırma yolunu benimsemiştir. Biz de onların yolunda giderek, bilgelik ve anlamın erişilebilir olması için çaba göstermeliyiz.

Selefi anlayış, nakil (aktarılan öğretiler, hadisler ve Kuran) ile hareket eden bir anlayıştır ve akıl ile değil. Bu doğru olması gereken bir yaklaşımdır. Yani, selef dini inançlara bağlı kalırken, akıl dini değil, nakil dini üzerinden hareket eder. Böylece, onların izinden giderek, orijinal ve saf dini öğretileri korumak ve aktarmak hedeflenir. Ancak, bu yaklaşımın yanı sıra, akıl ve anlayışımızı da kullanarak dinin anlamını daha derinlemesine kavrayabilir ve anlayabiliriz. Dolayısıyla, selef yolunu takip ederken, aklımızı da ihmal etmemek önemlidir. Tavsiyem, felsefe yapacağınız ve akıl ile gideceğiniz yerde selefe uymanız yönündedir.

Selef yolunda yürümek, sağlam inanç demektir. Selametle...
Mod demek istedi ki,

eğer bir soru soruyorsan üyeler bunu cevaplar ve bu bizi bağlamaz.
Eğer sen deliller ile bir cevap istiyorsan,
... Delillerle soru cevap bölümünü kullanmalısın.

Ama sen, yine de senin cevabın beni bağlamaz deliller ile cavep istiyorum diyorsun. Oda bunun üstüne bununla ilgili bir başlık sana attı. Belki ordan devam edersin yada cevaplar seni tatmin eder diye.

Sonra sen nakil akıl felsefe selef vb. Bir şeyler yazıyorsun. Yazdıklarına hiç katılmıyorum ama görüşlerine saygı duyuyorum.

Konuya dönecek olursak kuranı ve ayetleri okuman için hiç bir şart bahane gerekli değildir, abdest almak da gerekli değildir. Gusülsüz okumak ise saygısızlık hoş olmayan bir şeydir.
 
T Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Mod demek istedi ki,

eğer bir soru soruyorsan üyeler bunu cevaplar ve bu bizi bağlamaz.
Eğer sen deliller ile bir cevap istiyorsan,
... Delillerle soru cevap bölümünü kullanmalısın.

Ama sen, yine de senin cevabın beni bağlamaz deliller ile cavep istiyorum diyorsun. Oda bunun üstüne bununla ilgili bir başlık sana attı. Belki ordan devam edersin yada cevaplar seni tatmin eder diye.

Sonra sen nakil akıl felsefe selef vb. Bir şeyler yazıyorsun. Yazdıklarına hiç katılmıyorum ama görüşlerine saygı duyuyorum.

Konuya dönecek olursak kuranı ve ayetleri okuman için hiç bir şart bahane gerekli değildir, abdest almak da gerekli değildir. Gusülsüz okumak ise saygısızlık hoş olmayan bir şeydir.
Hayır yanlış yaptığın şey şu kuranı okuman için abdest şart değildir diyorsun senin hatan şu kardeş kafana göre konuşuyorsun hatan bu eğer müctehid alimler ayetler Işığında bir hüküm çıkarmışsa örneğin ona temiz olanlar dokunur ayetini bir müctehid alim abdestli dokunur diye ictihad etmişse senin ne hattineki abdestsiz de okuyabilir sin diyorsun işte bu senin cahilliğini öne çıkarıyor ve utanç duruma düşüyorsun çünkü abdestsiz okumak günah kapsamına girer mi girmez mi bunu düşünemiyor sun ortada bir ictihad varsa ki mezhepleri görüşüleri var bence susmalısın hiç yazmamalısın yazdıkça batıyorsun
 
T Çevrimdışı

tewhidwetakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Mod demek istedi ki,

eğer bir soru soruyorsan üyeler bunu cevaplar ve bu bizi bağlamaz.
Eğer sen deliller ile bir cevap istiyorsan,
... Delillerle soru cevap bölümünü kullanmalısın.

Ama sen, yine de senin cevabın beni bağlamaz deliller ile cavep istiyorum diyorsun. Oda bunun üstüne bununla ilgili bir başlık sana attı. Belki ordan devam edersin yada cevaplar seni tatmin eder diye.

Sonra sen nakil akıl felsefe selef vb. Bir şeyler yazıyorsun. Yazdıklarına hiç katılmıyorum ama görüşlerine saygı duyuyorum.

Konuya dönecek olursak kuranı ve ayetleri okuman için hiç bir şart bahane gerekli değildir, abdest almak da gerekli değildir. Gusülsüz okumak ise saygısızlık hoş olmayan bir şeydir.
Halen kafana göre konuşuyorsun selefin yolundan gitmediğin belli bari susda konu dağılmasın

Dağıldı zaten dağılacağı kadarda neyse kusura bakma ama senin selefin nefsin olmuş bence görüşlerini kendine dahi saklama çok tehlikeli bir yoldasın selef ile alakan dahi yok
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt