Sahte peygamberler, bana da Muhammed'e indirilen sure gibi cibril sure indirdi deyip okumuş, ve alenen ve zahiren son peygamberliğini ilan etmiştir.
Museyleme'nin Kezzab olmasının sebeblerinden , Kur'ana nazire şeytanın uydurduğu suresi :
“el-Fîlu me’l-Fîlu ve mâ edrâke me’l-fîlu lehu zenebun kasirun ve hurtumun tavil.”
("Fil, filin ne olduğunu bilir misin? Onun kısacık bir kuyruğu ve uzun bir hortumu var...")
(Ebu'l-Hasan Seyfeddin Ali b. Muhammed b. Sâlim el Âmidi, Gayetu’l-Meram fi ilmi’l-kelam, 344; Adududdin el-Îcî, el-Mevakıf, 3/393)
Said Nursi'nin yazılarındaki sözleri sıkıntılı olsa da tevile ve yoruma açık yönleri mevcud olup, muhatabımız da bugün hayatta değildir ki kendisinden bunların izahatını isteyelim.
Ayrıca Said Nursi, kendisi kitab ilham edildiğini söylemiyor, bazı konular hakkında yazmak isterken 'yazdırıldı' gibi ilhama yönelik tevile açık cumleler kullanmıştır. Bu sözler sapkınca olsa da kâfirce olmadığından Museyleme gibi kıyas edilip tekfir edilmemektedir. Ayrıca Said Nursi, Museyleme gibi peygamberi inkar etmiyor, peygamberliğini ilan etmiyor, ahirat gününe inanıyor. Said Nursi'de görülen sıkıntıların pek çoğu tasavvuf ehlinin genelinde mevcud olmasına rağmen, tasavvufcular topyekun tekfir edilmemektedir.