Forumda gündemimizde olduğu için bu konu hakkında ingilizce bir yazının az bir kısmını tercüme ettim ancak dikkat edilmesi gereken nokta şurası, kafirlerden yardım alınabilir diyen alimler, bundan Allahu Alem, ayrı küfür hedefleri bulunan bir küfür ordusuyla müslümanlara karşı işbirliği yapmaktan bahsetmemişler, İslam şeriatı için savaşan bir islam devletin veya müslüman grubun emri altında savaşma durumunda zarurette müslümanlara karşı kafirlerden yardım almanın caiz olduğunu belirtmişler yani o kafir fertler veya gruplar islami hedefler için savaşan bir ordunun emri altında savaşırsa sakınca olmaz demişler, Allahu Alem ben bunu böyle anladım yanlış anladıysam belirtirsiniz:
Alimlerin büyük çoğunluğu bunun mutlak hüküm olarak haram olduğu noktasında ittifak etmiştir. Ancak devamında bu mutlak hükmün istisnalarına bazı şartları listelemişlerdir, şunlar gibi:
a) İhtiyaç duyulursa; çoğunluğu ''zaruret'' dedi
b) Başka birisi yardım edemiyorsa
c) Yardım aldıkları kafirler, yenilmiş ve kaçmakta olan müslüman bağilere karşı kafirleri öldürmekten durdurabiliyorsa
d) Müslümanların hükmü kafirlerinkinden üstünse (Allahu alem bundan İslam şeriatının emri altında savaşması gerektiği kastedilmiş olabilir ama sayısal üstünlükte kastedilmiş olabilir)
e) Bu kafirler cesur ve istenileni yerine getirebiliyorsa
f) Bağilere karşı nasıl savaşması gerektiği hususunda sınırları aşmayacağından emin ise
...
Şeyh Hamud (ra) dedi ki bir müslümanın bağilere karşı kafirden yardım istemesi caiz değildir.
Hanafiyyah
‘Al-Bahr Ar-Râ’iq’, by Ibn Nujaym Al-Misri:
''... bizim için şirk ehlinden baği kişilere karşı yardım istememiz, eğer şirkin hükmü üstünse caiz olmadığı, bundanlardandır. Ve adalet ehlinin haricilere karşı bağilerden ve zimmilerden yardım istemesinde, eğer adalet ehlinin hükmü hakimse, bir sakınca yoktur
Shafi’iyyah:
‘Rawdhat At-Taalibeen’, An-Nawawi'den:
''Beşincisi: Onlara karşı kafirlerden yardım istemek caiz değildir çünkü kafirlere müslümanın üzerine otorite (üstünlük, yetki) vermek caiz değildir.
- Ve daha sonra şunu dedi: ''eğer yardıma ihtiyaç duyması hariç; o zaman iki şartla caiz olur. Bundan birisi cesur olup iyi performansa sahip olmaları ve ikincisi bağilerin mağlubiyeti durumunda onları takip etmesinden koruyabiliyorsa. Ve yardımın caiz olabilmesi için bu iki şart birlikte bulunmalıdır. Bu İbn as-Sabbagh ve ar-Ruyani ve diğerleri ashabın ittifakı tarafından zikredilmiştir. Al Baghawi'nin ifadesi ise bunlardan sadece birinin bulunmasıyla caiz olmasını gerektiriyor.
‘Asnal-Matâlib’ by Abû Yahyâ Zakariyyâ Al-Ansârî:
''Ve onlara karşı kafirden yardım istemek haramdır, zimmi olsa bile, onlara bize karşı otorite verilemediği için.
- ve daha sonra şunu dedi: ''Evet, onlardan yardım almak ihtiyaç (zaruret) halinde caizdir...''
İngilizce sayfası:
http://millatibraheem.wordpress.com...lp-from-the-kuffar-against-the-muslim-bughat/
Alimlerin büyük çoğunluğu bunun mutlak hüküm olarak haram olduğu noktasında ittifak etmiştir. Ancak devamında bu mutlak hükmün istisnalarına bazı şartları listelemişlerdir, şunlar gibi:
a) İhtiyaç duyulursa; çoğunluğu ''zaruret'' dedi
b) Başka birisi yardım edemiyorsa
c) Yardım aldıkları kafirler, yenilmiş ve kaçmakta olan müslüman bağilere karşı kafirleri öldürmekten durdurabiliyorsa
d) Müslümanların hükmü kafirlerinkinden üstünse (Allahu alem bundan İslam şeriatının emri altında savaşması gerektiği kastedilmiş olabilir ama sayısal üstünlükte kastedilmiş olabilir)
e) Bu kafirler cesur ve istenileni yerine getirebiliyorsa
f) Bağilere karşı nasıl savaşması gerektiği hususunda sınırları aşmayacağından emin ise
...
Şeyh Hamud (ra) dedi ki bir müslümanın bağilere karşı kafirden yardım istemesi caiz değildir.
Hanafiyyah
‘Al-Bahr Ar-Râ’iq’, by Ibn Nujaym Al-Misri:
''... bizim için şirk ehlinden baği kişilere karşı yardım istememiz, eğer şirkin hükmü üstünse caiz olmadığı, bundanlardandır. Ve adalet ehlinin haricilere karşı bağilerden ve zimmilerden yardım istemesinde, eğer adalet ehlinin hükmü hakimse, bir sakınca yoktur
Shafi’iyyah:
‘Rawdhat At-Taalibeen’, An-Nawawi'den:
''Beşincisi: Onlara karşı kafirlerden yardım istemek caiz değildir çünkü kafirlere müslümanın üzerine otorite (üstünlük, yetki) vermek caiz değildir.
- Ve daha sonra şunu dedi: ''eğer yardıma ihtiyaç duyması hariç; o zaman iki şartla caiz olur. Bundan birisi cesur olup iyi performansa sahip olmaları ve ikincisi bağilerin mağlubiyeti durumunda onları takip etmesinden koruyabiliyorsa. Ve yardımın caiz olabilmesi için bu iki şart birlikte bulunmalıdır. Bu İbn as-Sabbagh ve ar-Ruyani ve diğerleri ashabın ittifakı tarafından zikredilmiştir. Al Baghawi'nin ifadesi ise bunlardan sadece birinin bulunmasıyla caiz olmasını gerektiriyor.
‘Asnal-Matâlib’ by Abû Yahyâ Zakariyyâ Al-Ansârî:
''Ve onlara karşı kafirden yardım istemek haramdır, zimmi olsa bile, onlara bize karşı otorite verilemediği için.
- ve daha sonra şunu dedi: ''Evet, onlardan yardım almak ihtiyaç (zaruret) halinde caizdir...''
İngilizce sayfası:
http://millatibraheem.wordpress.com...lp-from-the-kuffar-against-the-muslim-bughat/