Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Namazda Ellerin Göbek Altına Bağlama Meselesi Hakkındaki Bu Hadis Sahih midir?

T Çevrimdışı

Tuva Vadisi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
BÖYLE BİR YAZI BULDUM SİZLE PAYLAŞİM DEDİM BUNU YAZAN ARKADAŞ BU HADİSİN ŞAHİTLERİYLE BİRLİKTE SAHİH DERECESİNE YÜKSELDİĞİNİ İMA ETMİŞ SANIRSAM YORUM SİZİN
Peki bu Hadisi Müsnedinde bulunduran Imam Ahmed Hadis icin ne diyor.

Hz. Ali'den (Radiyallahü anh):
Sağ eli sol el üzerine koyarak göbek altında tutmak namazın sünnetlerindendir.
(Sened:
Hasen: Müsned, 1/110, H.no:875; Ebû Dâvûd, Salât, 118, H.no:756; Abdurrahman b. İshak Ebû Şeybe el-Vâsıtî zayıftır. îbn Sa'd, Ebû Dâvûd ve Nesâî bu zatı zayıf sayarlar. Buhârî de Ahmed b. Hanbel'in bu râvi hakkında: "münkeru'l-hadis" dediğini nakleder. Bk. ed-Duafâ, s.21. Ziyâd b. Zeyd es-Süvâî ise mechul biridir. Abdurrahman b. İshak hakkında geniş bilgi için bk. 271/1141. hadisin tahrici. Hadis şâhidleri ile hasen li ğayrihî seviyesine yükselir.
Hadisin şâhidleri:
a-İbn Mes'ûd'dan (Radıyallahü anh) şahidi:
Bk. Ebû Dâvûd, Salât, 118, H.no:755; Nesâî, İftitah, 10, H.no:886; /6n Mâce, İkâme, 3,H.no:811.
b-Câbir'den (Radıyallahü anh) şahidi için bk. 498/1368. hadis.
c-Hülb et-Târden (Radıyallahü anh) şahidi için bk. 499/1369. hadis.
d-Sehl b. Sa'd'dan (Radıyallahü anh) şahidi için bk. 500/1370. hadis.
e-Gudayf b. Hâris'ten (Radıyallahü anh) şahidi için bk. 501/1371. hadis.
f-Şeddâd b. Şürahbil, İbn Abbas, Yala b. Mürre, Ebu'd-Denİâ ve Ukbe b. Ebû Âişe'den (Radıyallahü anhüm) şahidi için bk. Heysemî, bu hadisleri Taberânîye nisbet eder. Bk. Mecma', 11/104-105.)




Hanefîlere göre sağ el sol el üzerine konulur ve göbek altında tutulur.(İbn Nüceym, el-Bahru'r-râik, 1/325.)


İmam Mâlik farz namazda değil de nafile namazlarda kıyam uzun olduğu için ellerin bağlanması uygundur, dedi.(Sehnûn, Müdevvene, 1/74.)


Şafıîlerde sağ el sol elin üzerine, dirseğe kadar olan kolun bir kısmı üzerine konulması ve göbek üstünde tutulması müstehabdır. (Şirazî, Mühezzeb, 1/71.)


Hanbelîlere göre sağ el sol el üzerine konulup göbek altında tutulur. İmam Ahmed b. Hanbel'den gelen ikinci rivayette elleri göğüs altında tutmak efdaldir. Gelen üçüncü rivayette de ikisi arasında muhayyerdir. Abdullah b. Ahmed b. Hanbel, MesâiU 72-73.
İmam Ahmed b. Hanbel, El-Müsned, el-Fethu’r-Rabbani Tertibi, Ensar Yayıncılık: 5/129-130.


Ahmed bin Hanbel bile bu hasen hadisi kaynak olarak aliyor ve yapilmasini müstehap olarak görüyor. Imam Yusuf ve Hanefi Müctehidlerin görüsü ise aynidir. Hadis zayif raviler tarafindan geldi isede bircok sahidi oldugu icin Hasen seviyesine yükselir.
 
M Çevrimdışı

Muvahhid Faruk

* لا أمثل إلا نفسي *
İslam-TR Üyesi
Hanbeli mezhebinde meşhur olan görüş ellerin göbek altında bağlanmasıdır. Hatta "Selefi"lerin "müceddid" diğe adlandırdığı Muhammed bin Abdul Vehhab En Necdi de bu görüştedir. Ve şu şahıs kendisini İmam Ahmedin (Allah rahmet etsin) mezhebine nisbet ediyor.
 
Üst Ana Sayfa Alt