Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Namazla Ilgili Bazı Sünnetleri Bilmeyenler

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
USULU'D DİN Çevrimdışı

USULU'D DİN

Üye
İslam-TR Üyesi
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

yazdıklarım

Muhammed Ebu Said El- Yarbuzi nin hadislerle ve izahlarıyla derlediği ''kitap ve sünnete göre namaz'' risalesindendir.

bilmeyenler inşaAllah amel etsin diye, bilenler de bu rivayetlerde hata var mıdır inşaAllah göstersinler diyedir.


RUKU'DAN KALKTIKTAN SONRA ELLERİ TEKRAR GÖĞSÜN ÜZERİNE KOYMA BABI

Vail İbnu Hucr ra şöyle dedi: Resulullah sav i namaz için tekbir aldığı vakit, ellerini kulakları hizasına kadar kaldırdığını ve sonra ruku'ya giderken ve sonra semiAllahu limen hamideh deyip rukudan kalkarken de aynı şeyi yaptığını ve kıyamda da sağ eli sol elini tuttuğunu gördüm.

(bu hadisi Ahmed(4/318) hasen bir senedle rivayet etmiştir)

İZAH

bu hadis i şerif, Resulullah sav in ''iftitah'' tekbirinden ve ''ruku'dan'' sonraki ''kıyam'' halinde ellerini göğsünün üzerine bağladığını ifade ediyor.zira göğsün üzerine el koyma, ''iftitah'' tekbirinden sonraki kıyama has olsaydı, hemen iftitah tekbirinden sonra ellerini göğsünün üzerine bağladı diye ifade etmesi gerekirdi.iftitah tekbirinden sonra zikretmeyip, ruku'dan sonra bu hareketi tek isim altında, ruku'dan kalktıktan sonra ''kıyam'da'' sağı ile solunu tuttuğunu gördüm demesi, çok sarih bir ifade'i kelamdır.

Zira asıl olanda budur.hem rukudan kalktıktan sonra eller salıverilecek diye zayıfda olsa tek bir rivayet mevcud değildir.Resulullah sav den gelen hadislerden cemi'si namazda kıyam halinde ellerin göğsün üzerine konulacağına delalet ediyor.


SECDEYE GİDERKEN ELLERİN OMUZLAR HİZASINA KADAR KALDIRILABİLECEĞİ BABI

Malik ibnu huveyris ra den:O, nebi sav in namazında, ruku ettiğinde, başını ruku'dan kaldırdığında ve secde ettiğinde ellerini kulakları hizasına kadar kaldırdığını görmüş.

(bu hadisi nesai (1085) ve dare kutni() sahih bir senedle rivayet etmişlerdir)

İZAH

kıyamdan secdeye giderken,secdeden kalkarken tekrar secdeye giderken, birinci ve üçüncü re'katlardan kıyama kalkarken elleri tekbirle kaldırma hareketi Resulullah sav den sabit olan bir ameldir.70 numaralı ibnu umer hadisiyle aralarında tenakuz varmış gibi görünmesine rağmen, ibnu umer dahil on tane sahabeden naklolunmuştur.bu rivayet mütenakız değil bilakis ibnu umer'in rivayetinin ziyadesidir.hadis ilmin'de ma'lum olduğu üzere sika nın ziyadesi makbul'dur.


SECDEDEN KALKARKEN ELLERİN OMUZLAR HİZASINA KADAR KALDIRILACAĞI BABI

vail ibnu hucr ra den: Resulullah sav ile beraber namaz kıldım.Resulullah sav (namaza başlarken) tekbir aldığı vakit ellerini (omuzları hizasına kadar) kaldırdı ve başını secdeden kaldırdığı vakitte ellerini (omuzları hizasına kadar) kaldırdı.

(bu hadisi ebu davud(723) ve ahmed (3/436) sahih bir senedle rivayet etmiştir)



 
K Çevrimdışı

Kontrol Ediliyor...

Üye
İslam-TR Üyesi
usulu kardeş

namaz konusundaki ifadelerin izahların için sağol.

namazda Allahu ekber dediğimizde Allah c.c ye teslim olduğumuzu kendisine silah dayandığı zaman teslim olanın yaptığı gibi ellerimizle teslim olduğumuzu ifade ediyoruz.

yanlız şu sapmışların yolu ya da sapıtmışların yolu diye fatiha süresinde gitmiyeceğimize-savunmayacağımıza-girmiyeceğimize -nasip etme dediğimiz yollar hangi yollardır.önce bunda birlik olmalıyız.yoksa bilmeden münafıkların elyle kafirlere hizmet ederiz.

birlikte namaz kıldığım kişiler idareciler haclı ordusunun yanında yer alıyorsa onun askerini müslüman kardeşlerimizi vursun diye eğitiyorsa bu idrecilerle birlikte namazım olurmu ?

lütfen bu canlı günlük konuda görüşünüzü bekliyorum.

namazı doğru yaşamak doğru imamla doğru kişilerle kılmak gerekmezmi.?

inşallah sorularımı açıklarsan iyi olur.

Allahc.c yar ve yardımcımız olsun.
 
USULU'D DİN Çevrimdışı

USULU'D DİN

Üye
İslam-TR Üyesi
Allah ım beni görünür görünmez düşmanlarımın şerrinden koru.
hatalarımı affet.

peki kardeş.samimiyetine inandığım için birkaç birşey yazacağım çok konuşamıyorum ve konuşmak istemiyorum bu konuda.

haricilik üzere benden kat kat ilim sahibi kişiler olmasına rağmen Allahu Teala bu tebliği bana nasip etmiş ki şu an sana bunu ben anlatıyorum inşaAllah müslümanlık için hayırlısı olur

https://www.islam-tr.org/dogru-bild...stismar-edilen-kavramlar-abdullah-palevi.html

şu linkte yazdıklarımdan çok farklı olmayacak sadece biraz daha açacağım.

burada tekfiri baştan anlatmayacağım sadece sana yön vereceğim bi iznillah.

hariciler kendilerinin harici olduklarının farkında değiller.aynı zamanda hariciler aynı safta değiller.haricilik de diğer bid at fırkaları gibi bir den fazla 8 e 11 e kadar ayrıldıklarını dahi umuyorum.

bunlardan kimi ehli sünnete yakın kimisi küfür ehline yakın.küfür ehline yakın olanları ehli sünnete yakın hariciler de zaten kabullenmezler.''işte asıl hariciler bunlardır yoksa biz değiliz derler.''

haricilik toplu tekfir den dolayı haddi aşıldığı için yine mutlak ve muayyen tekfiri ayıramayanlar var.muayyen ve mutlak tekfiri ayırdıklarını zannedenlerin hatası dostluk düşmanlık nasslarını tevil ederek tahrife kaçtıklarından dolayıdır.
dostluk düşmanlık nasslarından bazıları müteşabihtir ve müteşabih i tam anlamadan ardına düşmek kalplerinde kaypaklık bulunanların işidir.

hariciliğin en görünmez zararlı yanı ise akıldan yola çıkarak akılı naklin önüne geçirmekten kaynaklanıyor.Resulullah sav den gelen bir haberi akıl yoluyla belli mazeretlerden dolayı iptal ederler.bunu yaparken de yine müteşabih in ardına düşüp muhkem i iptal ederler.

hariciler kabirperestlere kızarlar fakat aynılarını kendileri de yaparlar.bu konuyu bir de falanca dan dinle denildiği zaman ''o mürcie nin önde gideni'' der ve dinlemeden üzerinde düşünmeden kendisini haklı gösterir.

yer ve mekana göre tekfir konuları değişir.


tevil i karşıdakinin cehaletini belli sınıra dayandırırlar.mutlak küfür olan bir amel bazı durumlardan kafir ve müslümanların saflarının karışıp müslüman görünümlü kafirlerin ortaya çıkıp avam arasına fitne yaymasından dolayı muayyen küfüre dönüşebilir ve avamdan olan insanlar bu küfrü ayan beyan göremeyebilir.bunun için tevil son derece önemli ve en üst sınırlara kadar ulaşmaktadır.ta ki hristiyanlık mecusilik gibi apaçık küfür noktasına dayanmadığı sürece.bu raddeye geldikten sonra da o amelin küfür olmasından kuşku duymak tekfiri gerektirir.

karşıdaki küfür ameli işleyebilir.o kişi de ki niyet ortaya çıkana kadar onu tekfirden kaçınmak gerekir.

o halde toplu tekfir ancak apaçık küfür yerlerinde olanlar içindir.küfür ehlinin yardımcılarına gelince bunlar dostluk düşmanlık meselelerine giriyor ve burada bir durmak gerekiyor.

ebu hanzala ve murat gezenlerin fikirlerine bir bak.sonra davetvecihad sitesindeki yazanların fikirlerine bir bak.burada ebu hanzala ve murat gezenler in tekfir hususunda ileri gittiklerini davetvecihad daki kişiler tarafından bizzat göreceksin.isim olarak falanca tekfir de ileri gitti yazmıyor tabi ki.konulara bakış açısından anlayacaksın.

bunları okuduktan sonra el makdisi nin otuz risalesini evirip çevirerek oku.tam anladığını ancak davetvecihad dakilerin tekfir de ileri gittiklerini anladığın zaman anlayacaksın.

şu an gördüğüm ehli sünnete en yakın harici el makdisi.onun da haricilikte çok gizli bir payı var.onu da anlamak için şeyh elbani nin görüşlerine bak.site de bazı arkadaşlara danış.onlar sna isim verebilirler.

ama bu kıyası yap.çıkmak zorunda olduğum için kesmek zorunda kaldım.selametle.bir daha yazmayacağım bu konuda.sende bu konuyu araştırana kadar tekfirle ilgili birşey yazma siteye.
 
K Çevrimdışı

Kontrol Ediliyor...

Üye
İslam-TR Üyesi
usulu

müslüman olarak sana bir basit soru sordum.

bu soruya cevap vermekten özellikle kaçtın.soruya cavabı ayetlerden ve sünnetten verebilirdin.vermedin.

bazı kişileri iyi ve kötü olarak ayırırken ölçüyü kullanmadın.


insanları tekfir etmenin kötü oldğunu söylerken bazı kişileri tekfir ettiğini anlamamışsın.insanlar arasındaki ayrımı emreden Allah c.c dir.inşallah bu ayırımı ayet ve sünnete göre yapmaktayız.insanlara harici diye kötülerken basit bir soruya cevap vermedin.

tekfir konusu ayetlerle verilmiştir.Kulların başka bir hüküm vermeye yetkileri yoktur.

Allahc.c ye iman eden ayetlere de teslim olmuştur.

tağut-şirk-rab-ilah-din-müşrik-münafık-kafir-müslüman terimlerinin bana tariflerini yaz.

bunları açıkla.

Kur'anın etrafında dolaşmak yerine inşallah içine girelim.

Allah c.c yar ve yardımcımız olsun.

 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
usulu kardeş
]
birlikte namaz kıldığım kişiler idareciler haclı ordusunun yanında yer alıyorsa onun askerini müslüman kardeşlerimizi vursun diye eğitiyorsa bu idrecilerle birlikte namazım olurmu ?
[

öncelikle tevil ederek bir yerlere gitmek istediğiniz belli. Samimiyetten söz ediyorsunuz ben de size şöyle soru sorayım.

Kabe imamları var. Kabe hangi ülkede belli yöneticilerin tavrını anlatmaya kalksam tayyibden daha kötü çıkarlar. Çoğu yöneticiyi kafirlerle öpüşürken de gördük. Ve mucahidlerin nasıl tutuklandığını işkence edildiğinide gördük yani bu yöneticileri nerden alsan yerin dibine sokma durumları var.

Şimdi orada namaz kıldıran imamlar var hemen gerisinde kralın askerleri var ve bizzat imamlar krala dahi dua ediyorlar.

Bana söyle bakım bu imamların ve gerisinden namaz kılan ve özellikle milyonlarca hacının durumu nedir.

Sen bu soruma yanıt ver ben de sana yanıt verim.
 
K Çevrimdışı

Kontrol Ediliyor...

Üye
İslam-TR Üyesi
İslam4ever

ölçüyü veren Allah c.cdir uygulayan uygulama şeklini bize örnekleyen hz. Muhammed sav. efendimizdir.

kabe imamı da olsa kim olursa olsun ölçüleri bozanın arkasında namaz olmaz.

bunu ayet ve sünnetten anlıyoruz.

kafamıza göre aklımıza göre gidersek fravun oluruz ebucehil oluruz.ebucehil de kendisini hacı kabül ediyordu.kabeyi tavaf ediyordu.kabeyi tamir ettirdiği için hacılara yemek ve su dağıttığı için kendisini peygamberliğe aday gösteryordu.

bu ayetlerde verildiğini bilmiyormusun.

inşallah soruna cevap Allah c.c nin ayetleri vermektedir.


Allah c.c yar ve yardımcımız olsun.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Öncelikle yazıları normal punto ile yaz. Ve soruma adam gibi yanıt ver demogoji yapma. Hariciler gibi hüküm Allah'ındır deyip önüne geleni kesme. 2-3 cümle yazıyorsun bunu insanların senin dar beynin gibi anlamasını istiyorsun. ne kadar rahat ve cahil birisin
 
K Çevrimdışı

Kontrol Ediliyor...

Üye
İslam-TR Üyesi
hesap günü hangimizin dar beyinli olduğunu göreceğiz.

Allah c.c nin hükmü demekten başka ne dememi bekliyorsun.

Laik dine göre verilen hükümleri mi geçerli sayayım.?
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
hala demogoji yapıyorsun 2 satır yazdın koca bir farzı dinden attın. Bu mu geniş beyinli olmak?
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş bize en iyi örnek resulullah tı mekke de on yıl boyun ca yaşadılar sen hiç okudun mu bi but yıkıldı veya başka olaylar türkiyede imamın arkaısında kılmayacaz suud da kılamayacaz ölese hacıları bölelim herkes kendi imamların arkasında kılsın ama onda da sorun var hacı kalifilesinin başındaki de tc nin imamı oluyor yanı farzı bırakalımmı herkes tek başına mı kılsın imamlar yöneticilere bağlı değildir
 
beğavi Çevrimdışı

beğavi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
islamever ancak şöyleki rasulullah(sav)1400küsür yıl evvelden deccalin mekke ve medineye giremeyeceğini bizlere bildirmesi gibi hadisler mevcuttur.bunlardan bir kaçı şöyledir:Ebu Ca'fer İbni Cerir et Taberi, Abdullah Bin Amr (ra) rivayet ediyor Nebi (sav buyurdu ki;;
(Deccal) Kabe'ye ve Beytil Makdis'e giremez
dipsizkuyunet.gif

Ebû Bekir (ra)’dan rivayet; Nebi (sav) buyurdu ki;
"Medine'ye Deccâl korkusu giremeyecektir
dipsizkuyunet.gif
O gün onun yedi kapısında ikişer melek bekçilik edecektir
dipsizkuyunet.gif
" (Zübtetü'l-Buhâri Tercümesi 1
dipsizkuyunet.gif
cilt Medine Hürmet sy: 289, no: 522)

Ebû Hüreyre (ra)’dan rivayet; Nebi (sav) buyurdu ki;
"Medine'nin girecek yerlerinde melekler beklediğinden oraya tâun ve Deccâl giremeyecektir
dipsizkuyunet.gif
" (Zübtetü'l-Buhâri Tercümesi 1
dipsizkuyunet.gif
cilt Medine Hürmet sy: 289, no: 523)


Fatıma Binti Kays (ra), Nebi (sav)'den -Deccal'in lisanı ile- şöyle buyurduğunu rivayet eder;
-Benim çıkmama izin verilmesine az kaldı
dipsizkuyunet.gif
Çıkarım ve yeryüzünü dolaşırım
dipsizkuyunet.gif
Kırk gecede Mekke ve Taybe (Medine) dışında adımlamadık bir yer bırakmam
dipsizkuyunet.gif
Bu iki şehre girmem ise yasaktır
dipsizkuyunet.gif
Bu iki şehirden birine girmeye kalksam bir Melek elinde kınından çıkmış kılıcıyla beni karşılar, bana mani olur
dipsizkuyunet.gif
Bu iki şehrin her kapısında koruyucu melekler vardır
dipsizkuyunet.gif


Cünade Bin Ebi Ümeyye (ra), Nebi (sav)'den rivayet ediyor;
-Deccal'in yetkisi her yere ulaşır
dipsizkuyunet.gif
Ancak şu dört Mescide gelemez; Kabe, Mescidir Rasul, Mecidul Aksa ve Tur"
..eğer bilginiz varsa bu hadisleride açıklarmısınız ne demek istedi rasul(sav).
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
''kuranı ancak biz indir dik onu yine biz koruyacağız ''nedemek istiyor ayet sende bunu açıklasana
 
beğavi Çevrimdışı

beğavi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
kardeş bize en iyi örnek resulullah tı mekke de on yıl boyun ca yaşadılar sen hiç okudun mu bi but yıkıldı veya başka olaylar türkiyede imamın arkaısında kılmayacaz suud da kılamayacaz ölese hacıları bölelim herkes kendi imamların arkasında kılsın ama onda da sorun var hacı kalifilesinin başındaki de tc nin imamı oluyor yanı farzı bırakalımmı herkes tek başına mı kılsın imamlar yöneticilere bağlı değildir
bunun doğru tesbitini yapmanız için suud yönetiminin kabede uygulamış olduğu prosödürü ve imamlarla karal arasındaki kanuni bağı iyice sentez etmeniz gerekir ki doğru kanıya ulaşalım..konunun aslını öğrenmek için daima muhattabına baş vurmak gerekir..yoksa bilmediğimiz meseleler hakkında zan meydana gelir.
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Ahi bu hadisleri biliyorum ancak konuyla pek alakası yok imamların arkasından namaz konusundan yola çıktık.

Kişinin kafir olduğunu herkesin görüp görmemesi anlaması veya anlamaması zor olur ancak Tağut kavramını genel anlamda incelediğimizde türkiyede nasıl tağut varsa suuddada tağut vardır. Bunu ayetlere de hadislere de dayandırabiliriz. oradaki tağutların hatta kafirleri sevmede daha önde gittikleri de olmuştur. İşte madem tüm imamlar tağutu temsil ediyor o zaman kabe imamlarının durumu ne olacak?

Bizler bundan seneler önce sırf mucahidlere dua edip kafir abdye beddua ettiği için dövülen imam muhsiniyi gözümün önünden çıkarmadık yine aynı tağutun abd general ve liderleriyle öpüşürkenki halleride gözümüzün önünde.

Şimdi orada heyetler var ve oradaki heyetleri bırakın dünya genelinde heyetler var hadi oradakilere zan ile yaklaşıp kralcı mantığı ile itebilenler olabilir ancak tüm ülkelerdeki alimlerde kralcı olacak halleri yok. Bu konuda kabede namaz kılınmaz diye tavır takınan 1 tane alim var mı bunu da araştırmak lazım ve varsa hemen o alime ayetteki farz olan haccın durumunu hemen akabinde sormak isterdim.
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
bunun doğru tesbitini yapmanız için suud yönetiminin kabede uygulamış olduğu prosödürü ve imamlarla karal arasındaki kanuni bağı iyice sentez etmeniz gerekir ki doğru kanıya ulaşalım..konunun aslını öğrenmek için daima muhattabına baş vurmak gerekir..yoksa bilmediğimiz meseleler hakkında zan meydana gelir.

imamları kim oraya tayin ediyor bi söylesen
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
ALLAH Resulu s.a.v buyuruyor ki

Ahir zamanda iman elde tutulan kor gibidir onu tam tutsan elini yakar bırakmayı denesen imanın gider.

ahiler bu zamanda dört dörtlük islamı yaşamaya kalksak vallahi bir bardak su içirmezler.
 
beğavi Çevrimdışı

beğavi

Üyeliği İptal Edildi
Banned
imamları kim oraya tayin ediyor bi söylesen
arkadaşım ben kendi ülkemde olanı biliyorum onun içinde soru sordum bilen varsa cevaplar bilmeyenlerde öğrenir ben suud yönetmeliğini bilmiyorum rasulullahın bildirdiği hadis doğrultusunda belki özel bir durum söz konusu olabilir .çünkü deccal oraya giremeyecek diyor (sav)
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
bak axi inşLLAH cevap olur

Suudi Arabistan'da ülke yönetiminde önemli değişikliklere imza atan Kral Abdullah, ilk kez siyah tenli bir alimi Kâbe İmamlığı'na atadı. İmam Adil el Kelbani, Kral Abdullah'ı bu güçlü kararından dolayı tebrik etti. El Arabiya'nın haberini veren Timeturk'e göre, Mekke'nin yeni imamı el Kelbani, Kâbe imamı olarak tayininin siyah tenli insanlar için bir müjde olduğunu söyledi. El Kelbani, Suudi Arabistanlı alimlere hayat ve vatan sevgisini şirk ve putperestlikle eş değer tutan açıklamalardan uzak durmaları çağrısında bulundu.
El Kelbani, "hayata ve vatana dair bir sevgisi bulunmayan insanlar bir şey yapamazlar" dedi. Mekke imamlığına siyahi birinin tayin edilmesinin önemli bir adım olduğunu söyleyen el Kelbani, modern çağda Kabe imamı olarak atanan ilk siyahi olduğunu belirtti. El Kelbani, kendisi ile Barack Obama arasında bir karşılaştırma yapılmasına karşı olmadığını bildirdi.

YENİ AÇILIMLAR

Suudi Arabistan'da son zamanlarda dikkat çeken yeni açılımlar arasında kabineye bir kadın bakan yardımcısının atanması, Emr-i bil Maruf heyetine Şii üyelerin alınması, Ulusal Meclis'e aralarında Şii'lerin de bulunduğu Suudi ailesi dışından atamalar yapalaması, Hanbeliler haricinde Hanefi, Şafii ve Maliki mezhebi üyelerinin de yargıya atanması da yer alıyor.

Kral Abdullah'tan ikinci cesur atak

Suudi Arabistan parlamentosuna ilk kadın bakan yardımcısını atayarak, tarihi bir reforma imza atan Kral Abdullah bu kez de Mekke'nin yönetiminde değişikliğe gitti.

ABD'ye göre Ortadoğu'nun öncüsü Suudi Arabistan

Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda Ortadoğu'da lider ülke olacağı iddiaları son dönemde sürekli gündeme taşınırken, ABD istihbarat raporu, Ortadoğu'nun yeni lider ülkesini açıkladı. Ulusal Amerikan İstihbarat Konseyi'nin raporunda, Mısır'ın Arap ülkeleri arasındaki üstün statüsünü kaybetmekte, Orta Doğu bölgesinde liderlik rolünün, pek istekli olmasa da Suudi Arabistan'a geçmekte olduğu belirtildi. Ancak uzmanlar, Suud dış politikasının son yıllardaki etkisizliğine ve Filistinli tarafları uzlaştırmada başarısız olduğuna dikkat çekiyor.
(Yeni Şafak)
 
kargı1 Çevrimdışı

kargı1

Üye
İslam-TR Üyesi
arkadaşım ben kendi ülkemde olanı biliyorum onun içinde soru sordum bilen varsa cevaplar bilmeyenlerde öğrenir ben suud yönetmeliğini bilmiyorum rasulullahın bildirdiği hadis doğrultusunda belki özel bir durum söz konusu olabilir .çünkü deccal oraya giremeyecek diyor (sav)

ben sana ayat yazdım cevap veririsem kafa karıştırı cı olur onun için cevapı vermiyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt