Selamun aleykum.
"Hz. Peygambere ölümünden önce mahremi olan kadınlardan başka tüm kadınlar helal kılınmıştır." (Nesai, Nikah, 2: Tirmizi, Tefsiru Ahzab, 34, no: 3216; Darimi, Nikah, 44)
"Hz. Aişe anlatıyor: “Resulullah sallallahü aleyhi ve sellem vefat etmeden önce Allah onun dilediği kadınlarla evlenmesini helal kıldı." (Nesai, Nikah, 2, hno: 5295)
Hocam bu rivayetler, Hz. Peygambere evlilik sınırı getiren Ahzab 52. ayeti nesh mi etmiştir? Çünkü ayette "Bundan sonra, güzellikleri hoşuna gitse bile başka kadınlarla evlenmek, eşlerini boşayıp başka eşler almak sana helâl değildir" buyruluyor. Hadislerde ise bu yasağın kaldırıldığı gözüküyor gibi. Bunu nasıl anlamalıyız, rivayetler sahih midir?
"Hz. Peygambere ölümünden önce mahremi olan kadınlardan başka tüm kadınlar helal kılınmıştır." (Nesai, Nikah, 2: Tirmizi, Tefsiru Ahzab, 34, no: 3216; Darimi, Nikah, 44)
"Hz. Aişe anlatıyor: “Resulullah sallallahü aleyhi ve sellem vefat etmeden önce Allah onun dilediği kadınlarla evlenmesini helal kıldı." (Nesai, Nikah, 2, hno: 5295)
Hocam bu rivayetler, Hz. Peygambere evlilik sınırı getiren Ahzab 52. ayeti nesh mi etmiştir? Çünkü ayette "Bundan sonra, güzellikleri hoşuna gitse bile başka kadınlarla evlenmek, eşlerini boşayıp başka eşler almak sana helâl değildir" buyruluyor. Hadislerde ise bu yasağın kaldırıldığı gözüküyor gibi. Bunu nasıl anlamalıyız, rivayetler sahih midir?