Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Şehir değiştiriyorum (Allahın izniyle)

A Çevrimdışı

antitağut1979

Üyeliği İptal Edildi
Banned
itikadım diyorsun bolca mescidi dırar aroyorsun yani bol camiliiii[/QU
mescidi dırarmı hepsimi? şöyle desen tamam cami çokta arkasında namaz kılacağın imam yok yada çok az mescidi dırardan ne anlıyorsun halkın ibadet yapmak için kendi paralarıyla yaptıkları camiler dırarmı sence
 
S Çevrimdışı

seyfuAllah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
nisa 100 Ve men yuhâcir fî sebîlillâhi yecid fîl ardı murâgamen kesîran veseah(veseaten). Ve men yahruc min beytihî muhâciran ilâllâhi ve resûlihî summe yudrikhul mevtu fe kad vakaa ecruhu alâllâh(alâllâhi). Ve kânallâhu gafûran rahîmâ(rahîmen).
Ve kim, Allah yolunda hicret (göç) ederse, yeryüzünde göç edilecek birçok geniş yer bulur. Ve kim, Allah ve O'nun elçisine hicret etmek için evinden çıkar, sonra da kendisine ölüm yetişirse, artık onun ecri (mükâfatı) Allah'a ait olmuştur. Ve Allah, Gafur'dur, Rahîm'dir.

Allah yardImcIn olsun akhim
 
S Çevrimdışı

SAPIK

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Sakin ,özellikle batı sahil kesimi ne yakın yer tavsiyesi olursa memnun olur dua ederim:) (tabii camii si de bol olsun ) bize yakışacak yer olsun
Hayalim (Allah nasip ederse)
2 katlı,bahçeli etrafı manzaralı serin bir yer olacak,gerekirse çocuklarıma dini eğitimi kendim vereceğim.ve ilim irşadla uğraşacağım Allahın iZniyle

emmiler bu adam dini mücadeleyi bırakıp uzlete çekilecek gibi görünüyor.
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bugün ilk adımı attım kardeşler ,harama bulaştığım ister istemez ,işimle alakalı kesin kararımı ortaklarıma söyledim ve sebebinide "Allahın hükümlerini ticaretimden öne koymak" onlarda anlayışla karşıladı .hesap kitaptan sonra önümdeki en büyük engeli kaldırıyorum.Allah herkese helal rızık nasip etsin,ümmetin dertlerini kendi dünyevi dertlerimden öne almak artık ilk hedefim ... Geceninde gündüzünde,ayon da güneşnde rabbine hamd olsun...

edit; mescidi dırar diyen kardeşim;
istanbul da hiç ayasofya camiisine gittinmi?

gidip de gözlerini kapatıp huşuyla Allahın fethini nasip ettiği o camii ye muzaffer kumandan edasıyla girip,şehrin en güzel kızlarını istemeyip sadece fethi nasip ettiği için rabbine secde eden fatihi canlandırdınmı gözlerinde? İslam sadece katı kalplilere değil yufka yüreklilere de geldi.hz ebubekir (r.a) Allah rahmet eylesin
 
yusuf Çevrimdışı

yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
itikadım diyorsun bolca mescidi dırar aroyorsun yani bol camiliiii

kardes ben diyanet imamlarinin arkasinda namaz kilmiyorum ama camileri dirar mescidi yapan nedir? turkiyede camilerde cahil halk istemeden ALLAH SWT NIN DININE ZARAR VERIYORDUR .. camilerde bir cok dini anlamamis fikih edememis imamlar ve cemaatten insanlar olabilir, hata bu gibilerin saysisida coook ta olabilir, lakin camileri dirar mescidi yapan illet sizce nedir? turkiyede kac camii biliyorsunuz sirf acilis gayesi Allah swt nin dinine dusmanlik olsun .. lutfen yazarsan sevinirim,

ben sahsima namaz kilmada camileri tercih ediyorum temizlik ve abdest alma acisindan uygun olduklarindan dolayi ve hic bir zaman bu camileri dirar mescidi gibi gormedim, her yerde namaz kilarim yeterki temiz olsun .. ama sirf islama dusmanlik olsun diye acilan yer ister camii olsun ister baska mekan orda namaz kilmam, ben ramazan ayinda camiilerde cok uyumusumdur ve camiilerin havasinida severim,

senden ricam tr deki camileri dirar mescidi yapan illeti yazarsan sevinirim bizde ona gore hareket edelim ... bir caminin imami ve cematinin hepsi musrik dahi olsa o mescid nasil olurda dirar mescidi olur..

Ben sahsima tr'deki camilerin temelinin Allah'tan korkma ve rızasını kazanma esası üzerine kurulduguna inaniyorum, lakin cahil halkin Allah'tan korkma ve rizasini kazanma yollarinin yanlisligi camiyi kurmalarindaki niyeti bozmaz .. bugun bidat olan namaz ve oruc vakitleri yada kutsal ilan edilen gunlerde dahi cahil halkin niyeti sevab kazanmaktir, yoksa islam dinine dusmanlik degildir! ..

(ki turkiyede yuzlerce camii cumhuriyetten once kurulmustur, simdi nasil ayrim yapacan islam dusmanligi icin acilmis camii Allah swt nin rizasini kazanmak icin acilmis camii, neyse umulurki hayirli bir seyler yazarsin)

rabbim cumlemizi islah etsin AMIN
 
ibnikayyim Çevrimdışı

ibnikayyim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Orada asla namaza durma. İlk gününden itibaren Allah korkusu temeli üzerine kurulan mescid, içinde namaz kılmana daha lâyık bir yerdir. Orada günahlardan arınmayı özleyen kimseler vardır. Allah günahlardan arınanları sever.

tamam diyanet mamlarının arkalarında durmuyoruz fakat mescidlere dırar demek dırar mescidini tam manasıyla anlamamışız demektir... bir yolcuyum yol üzerinde bir mescide durdum va namazı ikame ettim... etmeyeyimmi... tuvalet imkanu su imkanı v.s ki bu camiler müminlerin paralarıyla yapılıyor devlet 1 kuruş bile harcamıyor
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
Orada asla namaza durma. İlk gününden itibaren Allah korkusu temeli üzerine kurulan mescid, içinde namaz kılmana daha lâyık bir yerdir. Orada günahlardan arınmayı özleyen kimseler vardır. Allah günahlardan arınanları sever.

tamam diyanet mamlarının arkalarında durmuyoruz fakat mescidlere dırar demek dırar mescidini tam manasıyla anlamamışız demektir... bir yolcuyum yol üzerinde bir mescide durdum va namazı ikame ettim... etmeyeyimmi... tuvalet imkanu su imkanı v.s ki bu camiler müminlerin paralarıyla yapılıyor devlet 1 kuruş bile harcamıyor
camilerde sorun yok saptırıcı imamlarda sorun var.Saptırıcı imam laik bir devlet adına o caminin sorumluluğunu üstlenmişse ve başka bir kimse cami cemati üstünde hüküm sahibi kılınmamışsa,bu sorumluluğunu insanları Allah yoluna değil de,şeytanın yoluna(laik devlet ilkelerinin ve kurumlarının bekası için) çağırıyorsa o cami mescidi dırar olur.Çünkü müslümanların hakimiyetinden çıkmıştır.Ta ki saptırıcı imamın laik ve kafir devlet adına oradan azl edilinceye kadar.Hakimiyet olarak islam düşmanlığına aracı olan bir mekanın,kurulma amacı ile,kullanılma amacı arasında bir fark yoktur.Her iki amaç ta Allah yolundan saptırma hedefine ulaştırır.İllet "Allah yolundan saptırma,düşmanlarına bekaa kazandırma amacına uygun kullanımdır"Kullanım ve kuruluş aynıdır.Çünkü bir cami kullanım için kuruluşu(inşa) gerçekleştirilmektedir.İstanbul ve ispanya ve diğer osmanlı imparatorluğu fetihlerinde bir çok kilise camiye dönüştürülmüştür.Kiliseler cami olarak kullanılmaya başlanmadan önce şirk temeli üzerine kurulmaktaydı.
 
A Çevrimdışı

antitağut1979

Üyeliği İptal Edildi
Banned
camilerde sorun yok saptırıcı imamlarda sorun var.Saptırıcı imam laik bir devlet adına o caminin sorumluluğunu üstlenmişse ve başka bir kimse cami cemati üstünde hüküm sahibi kılınmamışsa,bu sorumluluğunu insanları Allah yoluna değil de,şeytanın yoluna(laik devlet ilkelerinin ve kurumlarının bekası için) çağırıyorsa o cami mescidi dırar olur.Çünkü müslümanların hakimiyetinden çıkmıştır.Ta ki saptırıcı imamın laik ve kafir devlet adına oradan azl edilinceye kadar.Hakimiyet olarak islam düşmanlığına aracı olan bir mekanın,kurulma amacı ile,kullanılma amacı arasında bir fark yoktur.Her iki amaç ta Allah yolundan saptırma hedefine ulaştırır.İllet "Allah yolundan saptırma,düşmanlarına bekaa kazandırma amacına uygun kullanımdır"Kullanım ve kuruluş aynıdır.Çünkü bir cami kullanım için kuruluşu(inşa) gerçekleştirilmektedir.İstanbul ve ispanya ve diğer osmanlı imparatorluğu fetihlerinde bir çok kilise camiye dönüştürülmüştür.Kiliseler cami olarak kullanılmaya başlanmadan önce şirk temeli üzerine kurulmaktaydı.
peki tağut suud kraliyet ailesinin tahakkumu altında bulunan kabe ve mescidi nebinin hükmü ne o zaman orayıda tağutlar istila etmiş durumdalar
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
peki tağut suud kraliyet ailesinin tahakkumu altında bulunan kabe ve mescidi nebinin hükmü ne o zaman orayıda tağutlar istila etmiş durumdalar

"mekanın kullanımında" mekan üzerinde hüküm sahibi olan kendi amaçlarını gerçekleştirmediği,mekanda küfür ve şirk unsuru içeren bir eylem ve konuşma ile şeytan yoluna davet eden bir saptırma yolunda kullanılmadığı,Allaha ibadet kastı ile yapıldığı sürece mekanın kutsallığı bozulmaz.İbadeti de geçersiz kılmaz.Hem kabe diğer mescidlerle asla kıyas edilemez.
Camilerde de küfrünü açıkça görmediğin imamlar arkasında namaz kılmak hüsnü zan ve mecburiyetten kaynaklanmaktadır.Küfrünü araştırdığın ve gördüğün imamların arkasında cami ne kadar büyük olsa da imam bildiğini okuyorsa sorun camiden değil,camiyi işgal eden memurdan kaynaklanmaktadır.İnsan bedenindeki virüs gibi.Ama camilere hükmedilemediği için bu imamlar arkasında cuma namazı haricinde pek namaz kılmamaya çalışıyoruz.Cuma namazı da zaten cuma namazı şartlarının gerçekleşmediği şüphesiyle zuhr-i ahir namazı da kılındığından açıkça küfrünü bilmediğimiz imamlar arkasında cuma namazını zorunlu olarak kılıyoruz.
 
A Çevrimdışı

antitağut1979

Üyeliği İptal Edildi
Banned
bir kere ben türkiyede sadece bir camide namaz kılyorum oda muvahhid gördüğüm bir imam olduğu için onun dışında devletin yaptırmadığı halkın namaz kılmaktan başka hiç bir gayeyle yaptırmadığı yerde imama uymamak şartıyla namazımı tek başıma kılarım 2. cisi kabede küfür filan yok diyorsun bugün sudeysi denen belamın pakistan tağutu müşerrefle olan videosunu izle sonra mısırda rabia meydanına gelenlere nasıl terörist ve baği dediğini izle sonra sahabeye nasıl dil uzattığına bak kabe nin baş imamının nasıl belamlık yaptığını gör suud kralları aynı türkiyedeki gibi bunlara hutbede şunu söylemeyeceksiniz bunu söylemeyeceksiniz diyor 3. sü eğer bir mescid dırar sen orda vakit namazı kılamıyorsan cumada kılmaman gerkir 4. sü şüpheyle amel caiz değildir sen cumanın kabul olmayacağından şüphe ediyorsan zaten o namaz sıhhati gitmiştir
devletin yaptırmadığı her camide tek başına namaz kılınır cemaat için imamın akidesi önemli allahu alem
 
H Çevrimdışı

Hattab Amedi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Diyelimki yer değiştirdiniz,gittiğiniz yer yine bu ülkenin sınırları içindeki bir yer değilmi?sistem aynı sistemse değişen sadece çevre olunca siz bahçeli evinizde doğayla iç içe nebevi mücadelenin neresinde yer alacaksınız?bu yer değişliğini akidevi açıdan temeli daha sağlamlaştırmak için yapıyorsunuzki gerçekten güzel ve hayrlı bir niyet,peki gerçektende bu yeterli olacakmı,beraberinde yüklenilmesi gereken sorumluluklar yokmu?herkes şehir değiştirirse ve daha güzel yere giderse geridekilerin sorumluluklarından kurtulacakmıyız?peki davete muhtaç ve dinden habersiz insanlara ne olacak?herkes abid olma yolunu seçerse alim olmanın yani uyarıcı olmanın sorumluluğunu kim üstlenecek?alim ve abid arasındaki fark ne ve islamın bu konudaki bakışı nedir?
Bu ve bunun gibi bir çok soru bu konuyu okurken aklıma geldi,yanlış anlamayın kardeşim tamamen iyi niyetli ilk okuduğumdan beri aklıma gelenlerdir.
Rabbim hakkınızda hayrlısını nasib etsin ve özlemini duyduğunuz ve hayalini kurduğunuz gibi bir yaşam size nasib etsin..

selametle..
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
bir kere ben türkiyede sadece bir camide namaz kılyorum oda muvahhid gördüğüm bir imam olduğu için onun dışında devletin yaptırmadığı halkın namaz kılmaktan başka hiç bir gayeyle yaptırmadığı yerde imama uymamak şartıyla namazımı tek başıma kılarım 2. cisi kabede küfür filan yok diyorsun bugün sudeysi denen belamın pakistan tağutu müşerrefle olan videosunu izle sonra mısırda rabia meydanına gelenlere nasıl terörist ve baği dediğini izle sonra sahabeye nasıl dil uzattığına bak kabe nin baş imamının nasıl belamlık yaptığını gör suud kralları aynı türkiyedeki gibi bunlara hutbede şunu söylemeyeceksiniz bunu söylemeyeceksiniz diyor 3. sü eğer bir mescid dırar sen orda vakit namazı kılamıyorsan cumada kılmaman gerkir 4. sü şüpheyle amel caiz değildir sen cumanın kabul olmayacağından şüphe ediyorsan zaten o namaz sıhhati gitmiştir
devletin yaptırmadığı her camide tek başına namaz kılınır cemaat için imamın akidesi önemli allahu alem

Birincisi,camiyi yapanın camiyi kullanımını da o gayeye tahsis etmesi gerekir ki sonuç hasıl olsun.Bu yüzden inşa edilen kullanım gayesiyle aynı olduğu ve o amaca hizmet ettiği veya edeceği belli olduğunda mescidi dırar korkusuyla oradan uzak durulur.
İkincisi kabe imamının küfrünü gördüysen arkasında ona uyarak namaz kılmazsın.kendi başına kılarsın.Ama kabe bütün müslümanlar için Allah tarafından kutsal bir mekan olduğu için namaz kılmakta mescidi dırar gibi düşünemeyiz.Peygamberimiz de islamın ilk yıllarında putları kırmadan önce zorunlu olarak kabede namaz kılmak zorunda kalmıştır.
Üçüncüsü cuma namazı diğer namazlar gibi değildir.Beldenin bütün müslümanlarının bir arada kılması esası vardır.Dördüncüsü,bu davete icabet etmede imam hakkında ilk önce hüsnü zan ile yaklaşmak sonra araştırma yapmak şüphe ile amel etme babına girmez.Kıbleyi bilemediğin zaman araştırdıktan sonra şüphede kalsan da kılınan namaz geçerli sayılmıştır.

Sonuçta şunu söyleyeyim,bu olaylar aşırıya gidilmeden takva esaslarına girmektedir.Bu konuda sakındığın hususlarda gücünün yettiğince Allahın haramlarına düşmemek için şüphelerden sakınmak dinin bir gereğidir.Başkalarını da sakınmaya çalıştıkları ölçüde güçleri yettiğince şirk ve küfre girmeden Allahın yoluna uymaya çalışıyorlarsa onları kınamadan da kaçınmak gerekir.Çünkü böyle konularda insanların gücünün yetmeyeceği durumlarda ellerinden geldiğince yaptıkları amellerde müminlerle Allahın arasındaki hesap verilebilirlik kulları aşan bir şekle dönüşür.Yani bu kişilerin hesabı Allaha kalmıştır.
 
A Çevrimdışı

antitağut1979

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Birincisi,camiyi yapanın camiyi kullanımını da o gayeye tahsis etmesi gerekir ki sonuç hasıl olsun.Bu yüzden inşa edilen kullanım gayesiyle aynı olduğu ve o amaca hizmet ettiği veya edeceği belli olduğunda mescidi dırar korkusuyla oradan uzak durulur.
İkincisi kabe imamının küfrünü gördüysen arkasında ona uyarak namaz kılmazsın.kendi başına kılarsın.Ama kabe bütün müslümanlar için Allah tarafından kutsal bir mekan olduğu için namaz kılmakta mescidi dırar gibi düşünemeyiz.Peygamberimiz de islamın ilk yıllarında putları kırmadan önce zorunlu olarak kabede namaz kılmak zorunda kalmıştır.
Üçüncüsü cuma namazı diğer namazlar gibi değildir.Beldenin bütün müslümanlarının bir arada kılması esası vardır.Dördüncüsü,bu davete icabet etmede imam hakkında ilk önce hüsnü zan ile yaklaşmak sonra araştırma yapmak şüphe ile amel etme babına girmez.Kıbleyi bilemediğin zaman araştırdıktan sonra şüphede kalsan da kılınan namaz geçerli sayılmıştır.

Sonuçta şunu söyleyeyim,bu olaylar aşırıya gidilmeden takva esaslarına girmektedir.Bu konuda sakındığın hususlarda gücünün yettiğince Allahın haramlarına düşmemek için şüphelerden sakınmak dinin bir gereğidir.Başkalarını da sakınmaya çalıştıkları ölçüde güçleri yettiğince şirk ve küfre girmeden Allahın yoluna uymaya çalışıyorlarsa onları kınamadan da kaçınmak gerekir.Çünkü böyle konularda insanların gücünün yetmeyeceği durumlarda ellerinden geldiğince yaptıkları amellerde müminlerle Allahın arasındaki hesap verilebilirlik kulları aşan bir şekle dönüşür.Yani bu kişilerin hesabı Allaha kalmıştır.
o zaman ben sadece sana şunu sorayım türkiedki camilerde namaz kılınırmı kılınmazmı
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
o zaman ben sadece sana şunu sorayım türkiedki camilerde namaz kılınırmı kılınmazmı
Mümkün olduğunca uzak durulmalı.Kendi aranızda muvahhit müslümanlar bulunuyorsa,özellikle bu konularda cemaat oluşturmak vaciptir.Bu cemati oluşturabiliyorsanız,hiç bir namazı diyanet imamlarının arkasında kılmayabilirsin.Burada mekan da önemli değildir.Ev de olabilir.Lakin bulamıyorsan en azından tamamen cemaatten izole olmamak için araştırdığında küfrünü açıkça görmediğin bir imam arkasında cuma namazını kılmakta bir sakınca olmayacağını düşünüyorum Allahualem.Diğer namazlar cuma namazı şekil şartlarına tabi olmadığı için araştırıp bulduğun herhangi bir (diyanet veya diğer camii imamları) arkasında cuma namazında cemaatle birlikte cemaate tabi olunabilir.Çünkü bütün bunlardan sonra senin için cumanın sıhhat şartlarını yerine getirmede başka bir seçenek kalmamıştır.
 
A Çevrimdışı

antitağut1979

Üyeliği İptal Edildi
Banned
o zaman bir sıkıntı yok ben zaten imamlara uyarak kılmıyorum tek başına kılmadan bahsetmiştim
 
portalkal Çevrimdışı

portalkal

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Diyelimki yer değiştirdiniz,gittiğiniz yer yine bu ülkenin sınırları içindeki bir yer değilmi?sistem aynı sistemse değişen sadece çevre olunca siz bahçeli evinizde doğayla iç içe nebevi mücadelenin neresinde yer alacaksınız?bu yer değişliğini akidevi açıdan temeli daha sağlamlaştırmak için yapıyorsunuzki gerçekten güzel ve hayrlı bir niyet,peki gerçektende bu yeterli olacakmı,beraberinde yüklenilmesi gereken sorumluluklar yokmu?herkes şehir değiştirirse ve daha güzel yere giderse geridekilerin sorumluluklarından kurtulacakmıyız?peki davete muhtaç ve dinden habersiz insanlara ne olacak?herkes abid olma yolunu seçerse alim olmanın yani uyarıcı olmanın sorumluluğunu kim üstlenecek?alim ve abid arasındaki fark ne ve islamın bu konudaki bakışı nedir?
Bu ve bunun gibi bir çok soru bu konuyu okurken aklıma geldi,yanlış anlamayın kardeşim tamamen iyi niyetli ilk okuduğumdan beri aklıma gelenlerdir.
Rabbim hakkınızda hayrlısını nasib etsin ve özlemini duyduğunuz ve hayalini kurduğunuz gibi bir yaşam size nasib etsin..

selametle..
Haklısın karseşim ama artık evi bıraktık odaya kapandak dışarıdsn müzik sesi dinleyerek namaz kılmaya çalışıyoruz.bilmiyorum Allah (s.w.t) bilir ama heralde kıyamete de çok bir zaman kalmadı gibi ,burada hepimiz selef-i salihin yolundayız diye iddia ediyoruz.akrabama seni tarikat da rabıta yapmak kurtarmaz mahşerde namazlarını aksatmadan kılmak kurtarır diyorum.eeeh boşver benim kalbim temiz Allah da gönlüme göre veriyor malı mülkü de öte dünya da kendimi kurtarırım diyor. Şimdi bu adama küfretsem günaha girerim,sessiz kalsam günahs girerim.anlatmakla beyni almıyor zaten çok kötü bir durumda ümmet ama farkında değil
geçen cenazeye gittim ,adam alkollü ölmüş ,İnşaallah hesabı çetin geçmez dedim :) evden kovuyorlardı,elmaya armut denilmezki elma denir işte ,ha saha da ağırını derdim ,ulan be hey ahmak, ümmetin çocukları suriye de kefi-köpek eti yitor açlıkdan sen rakının şarabın şişesine 100-150 lira verion ,sonrada mezarda bekle ki 2 yasin okusunlar da hooop cennet
e arkadaş kusura bakma da tabii aradığınız kişiye şu an ulsşılamıyoru 70 dilde ezberletirler sana
 
K Çevrimdışı

Kuşçu

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir de insan önce kendini ve imanını kurtarır. Daha sonra çevresini... Hicret Allah'ın sevdiği bir davranıştır. Onlar hidayet bulmayacaklarsa senin kendini paralmana gerek yok.
 
H Çevrimdışı

Hattab Amedi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir de insan önce kendini ve imanını kurtarır. Daha sonra çevresini... Hicret Allah'ın sevdiği bir davranıştır. Onlar hidayet bulmayacaklarsa senin kendini paralmana gerek yok.

insanın kendisini kurtarmasının yolu mücadeleye devam etmektir,eğer kendimizi tek kurtarmakla sorumluysak o zaman insanlardan uzak,toplumdan uzak,bir bakıma mağaraya kapanmak veya dağda yaşamak yada ıssız bir yerde yaşamak yeterli olurdu,ama biz bu anlayışı nebevi metodta göremiyoruz,hem kendini kurtaracaksın hemde kendinle beraber çevrenide kurtaracaksın,en azından gayret bu olacak,hidayeti bahşeden Rabbimizdir,bize düşen gayrettir,hidayete erip ermediklerinden sorumlu değiliz ama iyiliği emredip kötülükten sakındarmakla görevliyiz.Eğer sadece kendimizi düşünürsek tasavvuf ehlinide kınamamamız lazım,çünkü temel anlayış nefsini kurmaktır,toplumsal bir dertleri yoktur,sadece zikir çekip,hatim yapar ve büylece kendini kurtarma derdindedir,yanıbaşındaki müslümanlar ölmüş veya islmın emirleri çiğnenmiş bunu umursamalzar genelde,o zaman bu bakışla dediğiniz arasındaki fark nedir?
Hicret elbetteki dediğiniz gibi ALLAHın sevdiği bir davranıştır,peki hicret edilecek yer neresi?bir islam ülkesi varmı yani islamın hakiki manada uygulandığı bir yer?en basitinden suud veya sözde bir başka islam ülkesindeki değişen durumlar nedir?fuhuş yani günaha teşvik edici materyaller elbette yok veya çok az,ama yönetim olarak zalim veya kukla değillermi?oralardada muvahhid müslümanlar eziyet görmüyormu?şayet evet diyorsak demekki yinede mücadele bitmiyor,yani oradada durmayıp çalışmak lazım?eğer bir şehirden bir şehire hicret diyorsak,misalen antalyadaki plaja yakın bir yerdeksek,bir başka şehire gidersek yinede aynı anlayış ve günaha teşvik eden tüm unusrların devam ettiğini göreceğiz,sadece şekli bir değişiklik yeterli olurmu?bu değişiklik kişinin kendini kurtarmasına sebeb olurmu?
Amacım sadece fikri manada faydalanmak ve istifade etmektir,bu kardeşimin tercihine itiraz değil ama katkılarınızla doğru olan anlayışı anlamaya çalışmaktır,bu bakışla bakmanızı rica ediyorum..

selametle
 
Üst Ana Sayfa Alt