Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Sure el Ahzab Aye 33. Yardima ihtiyacim var!

Y Çevrimdışı

Yasin Bala Al Hanafi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum sevgili Kardeslerim.

Kurani Kerimin Ahzab Suresinde, Allah Huta´Ala 33 Ayette söyle buyurmakta dir:


وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ ۖ وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا

Manasi: "Evlerinizde de vakarlı oturun. İlk cahiliye teşhirciliği gibi kendinizi teşhir etmeyin. Namazı/duayı yerine getirin, zekâtı verin, Allah'a ve resulüne itaat edin. Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor"

Rafizilere göre, bu Ayet, Ehli Beyti Hatasis ve Günahsis gösteriyormus. Nitekim, ben Tafsirlere baktim, ve Rafizilerin Batil görüslerine karsi olacak bir Husus bulamadim.

Ehli Sünnet Ulamasi onlarin görüslerine Karsi ne diyorlar? Ve bu Ayeti onlara karsi nasil kullaniyorlar? Veya bu Ayeti nasil anlatiyorlar??????

Ve de Hadis el Kissa denen Rivayetleri de Rafizilier, Batil Itqatlarini isbat etmek icin kullaniyorlar. Hadis el Kissa hakinda ne biliyorsunuz? Hangisi Sahih ve hangisi Daif dir? Sahih olan Hadis al Kissaya, bizim ulamamiz ne diyorlar? Daif veya Zayif olan Hadis al Kissaya da ne diyorlar?

Bu Konuda bana insallah yardim ede bilirsiniz. Cok önemli dir.

Allah sizden Razi olsun.

Selamun Aleykum
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum sevgili Kardeslerim.

Kurani Kerimin Ahzab Suresinde, Allah Huta´Ala 33 Ayette söyle buyurmakta dir:


وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ ۖ وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا

Manasi: "Evlerinizde de vakarlı oturun. İlk cahiliye teşhirciliği gibi kendinizi teşhir etmeyin. Namazı/duayı yerine getirin, zekâtı verin, Allah'a ve resulüne itaat edin. Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor"

Rafizilere göre, bu Ayet, Ehli Beyti Hatasis ve Günahsis gösteriyormus. Nitekim, ben Tafsirlere baktim, ve Rafizilerin Batil görüslerine karsi olacak bir Husus bulamadim.

Ehli Sünnet Ulamasi onlarin görüslerine Karsi ne diyorlar? Ve bu Ayeti onlara karsi nasil kullaniyorlar? Veya bu Ayeti nasil anlatiyorlar??????

Ve de Hadis el Kissa denen Rivayetleri de Rafizilier, Batil Itqatlarini isbat etmek icin kullaniyorlar. Hadis el Kissa hakinda ne biliyorsunuz? Hangisi Sahih ve hangisi Daif dir? Sahih olan Hadis al Kissaya, bizim ulamamiz ne diyorlar? Daif veya Zayif olan Hadis al Kissaya da ne diyorlar?

Bu Konuda bana insallah yardim ede bilirsiniz. Cok önemli dir.

Allah sizden Razi olsun.

Selamun Aleykum

بسم الله الرحمن الرحيم
Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhu
Şeyhulislam İbn Teymiyye rahimehullah, Rafizi Şiilere reddiyesinde (2/117) şöyle demiştir: “Tathir ayetine (Ahzab 33) gelince, burada ehli beytin temizliği ve günah kirinin onlardan giderildiği haberi yoktur. Ancak burada, onların temizliğini ve günah kirinin kendilerinden giderilmesini gerektiren şeylerin emredilmesi vardır… Bunu açıkça ortaya koyan hususlardan birisi şudur: Burada onlarda bu hasletin gerçekleştiği bildirilmemiş, böyle olmaları emredilmiştir. Sahih’te sabit olduğuna göre Nebi sallallahu aleyhi ve sellem hırkasını Fatıma, Ali, Hasen ve Hüseyn’in üzerine örterek: “Allah’ım! Bunlar ehli beytimdir. Onlardan günah kirini gider ve onları tertemiz yap” buyurmuştur. Bunu Müslim rivayet etmiştir. Bu hadis, ayette bu hasletin onlar hakkında gerçekleştiğinin haber verilmediğine delil vardır. Zira şayet bu gerçekleşmiş olsaydı Allah’a bunun gerçekleşmiş olmasından dolayı sena ve şükreder, sadece dua etmezdi.”

Ehli Sünnet vel-Cemaatin usullerinden biri de, onlar, Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve sellemin ailesini severler. Onları iki şeyden dolayı severler: İman ve Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve selleme olan akrabalıkları. Onları asla kerih görmezler. Lâkin, Ehli Sünnet, Rafizilerin: Her kim Ebu Bekir ve Ömer’i se-verse Ali’ye buğzetmiştir, dedikleri gibi demez. Buna binaen bizim Ali’yi sevmemiz Ebu Bekir ve Ömer’e buğzetmemizi gerektirmez, bu mümkün değildir. Sanki Ebu Bekir ve Ömer, Ali b. Ebi Talib’in düşmanlarıymış gibi!! Bununla beraber Ali’nin -Allah ondan razı olsun- Ebu Bekir ve Ömer’i minberde iken övücü sözler söylediği mütevatir nakillerle gelmiştir. Bizler şöyle deriz: Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve sellemin aile halkını sevdiğimize dair Allah’ı şahit tutarız. Bizler Allah ve Rasûlünün muhabbeti için onları severiz.
-Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve sellemin hanımları Kurân nassı ile O’nun ehli beytindendir. Allah Azze ve Celle şöyle buyurmuştur:
“Ey Peygamber! Eşlerine de ki: "Eğer dünya hayatını ve dünya ziynetini istiyorsanız, gelin, size boşanma bedelini vereyim ve sizi gü-zellikle salıvereyim. Yok eğer Allah'ı, Rasûlünü ve âhiret yurdunu istiyorsanız, bilin ki Allah, içinizden iyi davrananlara büyük bir mükâfat hazırlamıştır. Ey Peygamber kadınları! Sizden kim apaçık bir edepsizlik yaparsa, onun azabı iki kat artırılır. Bu, Allah için çok kolaydır. İçinizden kim Allah'a ve Rasûlüne itaat eder ve sâlih amel işlerse, ona da mükâfatı iki kere veririz. Onun için, (dünyada ve âhirette) kusursuz bir rızık hazırlamışızdır. Ey Peygamber kadınları! Siz, sair kadınlardan herhangi biri gibi değilsiniz. Eğer Allah'tan sakınıyorsanız, edalı konuşmayın; aksi halde, kalbinde bozukluk olan kimse, kötü ümitlere kapılır. Dâima uygun söz söyleyin. Evlerinizde kalın ve ilk câhiliye ka-dınları gibi açılıp saçılmayın. Namazı dosdoğru kılın; zekâtı verin; Allah'a ve Rasûlüne itaat edin. Ey Peygamberin ev halkı! Allah, sizden günâh kirini gidermek ve sizi tertemiz kılmak istiyor.” (Ahzâb: 28-33)Burada Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in hanımlarının da Ehli Beyt’e dahil olduğunda şüphe yoktur.
- Yine Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve sellemin akrabalarına da ehli beyt denir. Fatıma, Ali, Hasen, Huseyn ve Abbas bin Abdulmuttalib ve oğulları gibi diğerleri. Bizler, onları Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve selleme olan akrabalıklarından ve Allah’a olan imanlarından dolayı severiz.
- Şayet onlar küfre girerlerse Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve sellemin akrabalarından bile olsalar onları sevmeyiz. Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve sellemin amcası olan Ebu Leheb’i ne olursa olsun sevmemiz caiz değildir. Bilakis onu küfründen ve Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve selleme yaptığı eziyetten dolayı sevmememiz, onu kerih görmemiz üzerimize farzdır. Ebu Talib de böyledir. Küfründen dolayı onu sevmememiz gerekir. Allah Rasûlü sallallahu aleyhi ve sellemi müşriklere karşı koruduğu için onun fiillerini severiz.
 
Üst Ana Sayfa Alt