Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Zuhruf Süresi 33-34-35 Tefsiri !!!

eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
RAHMAN ve RAHİM olan ALLAH'ın en güzel ismi ile

33- Eğer İnsanlar tek bir (inkarcı) ümmet haline gelmeyecek olsalar*dı, rahman olan Allahı inkar edenlerin evlerinin tavanlarını, üzerine çık*tıkları merdivenlerini,

34- Evlerinin kapılarını ve üzerine yaslandıkları koltuklarını gümüş*ten yapardık.

35- Ayrıca onlara ziynetler verirdik. İşte bütün bunlar, dünya haya*tının geçici malından başka bir şey değildir. Rabbinin mezdinde ahiret mükafaatı ise, müttakilerindir.

TABERİ TEFSİRİ

Şayet insanlar, kendilerine mal verdiğimiz kâfirleri, sevdiğimiz kimseler kabul ederek inkarcılıkta birleşip tek bir ümmet haline gelmeyecek olsalardı, rahman olan Allahı inkar edenlerin evlerinin tavanlarını, üzerinden yukarı çık*tıkları merdivenlerini, evlerinin kapılarını ve üzerlerine yaslanarak oturdukları koltuklarını gümüşten yapardık ve onlara altın vb. nice süs eşyalan verirdik. Fa*kat bütün bunlar, dünya hayatının geçici metaından başka bir şey değildir. Rab*binin nezdinde âhiret yurdu ise, onun cezalandırmasından korkup ona titizlikle kulluk eden takva sahipleri için daha süslü ve daha değerlidir.


Burada geçen birinci âyetteki, "Eğer insanlar tek bir ümmet haline gel*meyecek olsalardı ifadesinden maksat, Abdullah b. Abbas, Hasan el-Basrî, Ka-tade ve Süddî'ye göre, insanların, inkarcılıkta birleşerek tek ümmet haline gel*meleridir. Yani, Allah teala, inkarcıları dünyada zengin kılarsa diğer insanlar onlara Özenerek inkara düşerler. Böylece inkarcı tek bir ümmet haline gelmiş olurlar. İşte Allah bu sebeple bütün inkarcıları zengin kılmaz. Yoksa onların bir kısmına mal vermesi, müşriklerin zannettikleri gibi onları sevdiğinden değildir.


İbn-i Zeyd'e göre ise bu ifadeden maksat, "Şayet insanlar âhireti bırakıp sadece dünyayı isteyen bir ümmet haline gelmeyecek olsalardı." demektir. Yani, Allah dünyaya her düşkün olanı zengin kılacak olsaydı bütün insanlar, dünyayı âhirete tercih eden kimseler haline gelirlerdi.


Âyet-i kerimede geçen "Ziynetler" kelimesinden maksat, Abdullah b. Ab*bas, Katade, Hasan-ı Basrî, Süddî ve Dehhak'a göre "Altın"dir, İbn-i Zeyd'e göre, bu insanların, evlerinde kullandıkları çeşitli eşyalarıdır.


Son âyet-i kerimede "İşte bütün bunlar, dünya hayatının geçici malından başka bir şey değildir." buyurulmaktadır.

Bu hususta peygamber efendimiz (s.a.v.) bir hadis-i şerifinde şöyle buyurmaktadır:

"Şayet dünya, Allah katında bir sivrisineğin kanadı kadar değer taşıyacak olsaydı Allah, dünyadan kâfire bir yudum su dahi içirtmezdi."
 
Üst Ana Sayfa Alt