selamün Aleyküm, hocam acluninin keşf ül hafası hakkında kabaca şu bilgilere ulaştım;
"İki cild halinde matbu olan kitap, 3281 sözü incelemektedir. Rakamlardan sonra sözleri parantez içinde alfabetik olarak tetkike tabi tutmaktadır. «Hadis» kelimesi kullanılmamaktadır.
Alfabetik tertib pek dikkatli olmadığı için bazan aranılan sözü, bulunması gerekli yerin biraz Önünde veya arkasında bulmak mümkündür.
el-Aclânî, Sehâvî'nin fi... şeklindeki atıflarını tekaddeme fi... şeklinde açıkça vermeyi tercih etmiştir. Meselâ bk. I, 434," 1397. söz...
Kitabın sonunda el-Mekâsıd' da olduğu gibi sözlerin konularına göre bir fihristi yer almaktadır. (II, 425-443). Bu fihristten önce bir de hatime (II, 401-424) yazısı görülmektedir.
el-Aclûnî, hadis olmayan sözlere «Leyse bihadîs » ifadesiyle işaret eder. Onun bundan maksadı o sözün «hikmetli sözler » kabilinden olduğunu veya «sahâbî kavli » ya da «bir âlimin sözü » olduğunu kasdetmektir. (bk. et-Tahhân, Usûlu't-tahric, s. 69)."
benim tam olarak anlayamadığım, bu kitaptaki sözler tamamen uydurma hadislerden oluşuyor, yoksa arada bazı sahabe sözleri ya da itibar edilecek bilgiler mevcut mu? bu konuda büyük muhaddislerin değerlendirmeasi nasıldır bilgi verebilirseniz çok seviniriz ... şimdiden Allah razı olsun...
"İki cild halinde matbu olan kitap, 3281 sözü incelemektedir. Rakamlardan sonra sözleri parantez içinde alfabetik olarak tetkike tabi tutmaktadır. «Hadis» kelimesi kullanılmamaktadır.
Alfabetik tertib pek dikkatli olmadığı için bazan aranılan sözü, bulunması gerekli yerin biraz Önünde veya arkasında bulmak mümkündür.
el-Aclânî, Sehâvî'nin fi... şeklindeki atıflarını tekaddeme fi... şeklinde açıkça vermeyi tercih etmiştir. Meselâ bk. I, 434," 1397. söz...
Kitabın sonunda el-Mekâsıd' da olduğu gibi sözlerin konularına göre bir fihristi yer almaktadır. (II, 425-443). Bu fihristten önce bir de hatime (II, 401-424) yazısı görülmektedir.
el-Aclûnî, hadis olmayan sözlere «Leyse bihadîs » ifadesiyle işaret eder. Onun bundan maksadı o sözün «hikmetli sözler » kabilinden olduğunu veya «sahâbî kavli » ya da «bir âlimin sözü » olduğunu kasdetmektir. (bk. et-Tahhân, Usûlu't-tahric, s. 69)."
benim tam olarak anlayamadığım, bu kitaptaki sözler tamamen uydurma hadislerden oluşuyor, yoksa arada bazı sahabe sözleri ya da itibar edilecek bilgiler mevcut mu? bu konuda büyük muhaddislerin değerlendirmeasi nasıldır bilgi verebilirseniz çok seviniriz ... şimdiden Allah razı olsun...