Tacuddîn es-Subkî'nin ifadesine göre, namazı terk edenin kâfir olacağını savunan Ahmed ibnu Hanbel (rahmetullahi aleyh) ile, karşı görüştekilerden eş-Şafiî (rahmetullahi aleyh) arasında şöyle bir diyalog geçmiştir:
- Ahmed, sen, "Namaz kılmayan kâfir olur" mu diyorsun?
- Evet. - Eğer kâfir olursa ne ile tekrar Müslüman olur?
- Lâ ilâhe illallah Muhammedu'r Rasulullah diyerek.
- Adam bu sözü söylemeye zâten devam ediyor, onu bırakmış değil ki?
- Namaz kılarak Müslüman olur.
- Kâfirin namazı geçerli olmaz. Böyle bir namaz ile de o kimsenin Müslüman olduğuna hükmedilemez. Ahmed b. Hanbel bu noktada söyleyecek söz bulamaz.
es-Subkî şöyle demektedir:
"Bu diyaloğu mezhebimiz (Şafiî mezhebi) âlimlerinden el-Hasan b. Ammâr anlatmıştır. Bu zât, Fahr'ul İslam eş-Şâşî'nin öğrencilerinden olan Musul'lu bir adamdır." (Tacuddin es-Subkî, Tabakâtu'ş-Şâfiiyyeti'l-Kubrâ, I, 220)
Selâmün Aleyküm bu olay acaba sahih midir İmam Şafii ile İmam Ahmet arasında böyle bir konuşma geçmiş midir ?
- Ahmed, sen, "Namaz kılmayan kâfir olur" mu diyorsun?
- Evet. - Eğer kâfir olursa ne ile tekrar Müslüman olur?
- Lâ ilâhe illallah Muhammedu'r Rasulullah diyerek.
- Adam bu sözü söylemeye zâten devam ediyor, onu bırakmış değil ki?
- Namaz kılarak Müslüman olur.
- Kâfirin namazı geçerli olmaz. Böyle bir namaz ile de o kimsenin Müslüman olduğuna hükmedilemez. Ahmed b. Hanbel bu noktada söyleyecek söz bulamaz.
es-Subkî şöyle demektedir:
"Bu diyaloğu mezhebimiz (Şafiî mezhebi) âlimlerinden el-Hasan b. Ammâr anlatmıştır. Bu zât, Fahr'ul İslam eş-Şâşî'nin öğrencilerinden olan Musul'lu bir adamdır." (Tacuddin es-Subkî, Tabakâtu'ş-Şâfiiyyeti'l-Kubrâ, I, 220)
Selâmün Aleyküm bu olay acaba sahih midir İmam Şafii ile İmam Ahmet arasında böyle bir konuşma geçmiş midir ?