İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler
İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Bu tür ifadelerde kulandığı kelimeyle neyi kastettiği sorulur. Misal olarak sınırsız derken maksadın nedir? Ve Bu Maksadının Allah olduğuna delilin nedir? Vereceği cevaba göre küfürdür veya değildir denebilir. Yuvarlak manalar veya birkaç mânaya gelebilecek kelimelere bakılarak küfürdür ya da değildir diye hüküm verilemez.
Müslüman ; net olarak manasını bilmediği veya farklı manalara gelebilecek terimleri Allah (c.c.) için kullanması ya cehaletini ya cesaretini gösterir. Malum cahil cesurdur!
Bu tür ifadelerde kulandığı kelimeyle neyi kastettiği sorulur. Misal olarak sınırsız derken maksadın nedir? Ve Bu Maksadının Allah olduğuna delilin nedir? Vereceği cevaba göre küfürdür veya değildir denebilir. Yuvarlak manalar veya birkaç mânaya gelebilecek kelimelere bakılarak küfürdür ya da değildir diye hüküm verilemez.
Müslüman ; net olarak manasını bilmediği veya farklı manalara gelebilecek terimleri Allah (c.c.) için kullanması ya cehaletini ya cesaretini gösterir. Malum cahil cesurdur!
el-Âhir, "varlıkların geçmişinden sonra bâki olan" demektir (Âlusî, Ruhu'l-Meânî Fî Tefsî'l-Kur'ani'l-Azîm ve's-Seb'i'l Mesânî, Beyrut (t.y.) XXIV, 100-101; et-Taberi, Câmiu'I-Beyân an Te'vili Âyâti'l-Kur'an, nşr, A.M. Şâkir, Mısır 1374/1955, XXVII, 215).
Nitekim Peygamber (s.a.v.): "Allah'ım! Sen evvelsin ki, senden önce bir şey yoktur; Âhirsin ki, senden sonra bir şey olmaz... " diyerek, bu anlamda tefsir etmiştir (Muslim, Zikr, 61; Tirmizî, Daavâd, 19; İbn Mâce, Dua 2; Ahmed b Hanbel, II, 381)
El-Âhir ismi, Kur'an'da, Allah'tan başkası hakkında her zaman mevsufla kayıtlı olarak gelir: el-Yevmu'l-âhir, el-Âhîrin, el-Hayâtu'l-âhira (sonraki hayat) takdirindedirler.
Elif lâmlı ve mutlak olarak, yalnız bir ayette Allah'ı tavsif eder: "O'dur Evvel, Âhir, Zâhir ve Bâtın " (Hadîd,3) Bu sıfat, yalnız bu ayette görünmekle beraber Allah'ın bâkî olduğu, başka ifadelerde de yer almaktadır.
"Ondan başka ilâh yoktur, onun dışındaki her şey yok olacaktır. Hüküm onundur ve ancak ona döndürüleceksiniz" (Kasas, 88).
"Allah daha Bâkidir" (Tâhâ, 20/75).
Allah Âhir olduğu içindir ki, istisnasız olarak bütün insanlar, dünya hayatının sona ermesinden sonra kendisine döndürüleceklerdir. O mutlak anlamda Evvel ve Âhirdir. Zira onun dışında ne ilk ne de son sebeb vardır. Kâmil varlığı içinde, kendisine yeten, müstağni varlıktır (Prof. Dr. Suat Yıldırım, Kur'an'da Ulûhiyyet, İstanbul 1987, 264).