G
Çevrimdışı
Ehli sünnetin en eski alimlerinden Molla Aliyyulkari'nin eserinde geçerki:
"Seleften bir cemaatın tamamı ve ayrıca daha sonra gelen âlimler de dediler ki: Allahü teâlânın belli bir fizikî yönde olduğuna inanan kâfirdir.
[Molla Aliyyülkârî Mirkat-ul-Mefatih'de ''1892 baskısı, 2:137 = 1994 baskısı, 3:300'']
________
Maliki mezhepinin Büyük alimlerinden Şeyh Ebu Velid Muhammed ibni Ahmet İbn Rüştün(r.a) şöyle diyor:
Zamanin ve Mekanin yaradicisi hakkinda nerde?nasil?ve ne zaman? sorulari sorulmaz”
El Medhal” isimli kitabinin 3-cü cildinin 181-ci sayfasi
__________
Peygamberimiz Buyururki:Allah’ın sanatını, eserlerin düşünün ve tefekkür edin; fakat Allah’ın Zatını düşünmeyin, çünkü onu hakkıyla kavrayıp takdir edemezsiniz.”
(Mecmau’z-Zevaid, 1/81, Kenzu’l-Ummal, h. No: 5705-7)
______________
Sonuç: Allahın insanlar ve diğer mahlukat gibi bir mekanda bulundugunu/Mekana ihtiyacı oldugunu söyleyen ''Ehli sünnet icmasıyla'' küfre düşmüştür.Gök ve yer onun emrindedir.Allahın ''Zatı''mekandan/zamandan/şekilden ve cisimden münezzeh oldugu için,Allahın zatı (kendisi) düşünülmez.Yarattıklarıyla tefekkür edilir.
”Bir kimse, “Allah’ın yerde mi gökte mi olduğunu bilmiyorum” derse, kâfir olur. Zira bu söz, Allahü teâlâ için bir mekân var da o kimse bunda şüphede imiş vehmini verir.” (Şevahidü’l-Hakk, s.218)
"Seleften bir cemaatın tamamı ve ayrıca daha sonra gelen âlimler de dediler ki: Allahü teâlânın belli bir fizikî yönde olduğuna inanan kâfirdir.
[Molla Aliyyülkârî Mirkat-ul-Mefatih'de ''1892 baskısı, 2:137 = 1994 baskısı, 3:300'']
________
Maliki mezhepinin Büyük alimlerinden Şeyh Ebu Velid Muhammed ibni Ahmet İbn Rüştün(r.a) şöyle diyor:
Zamanin ve Mekanin yaradicisi hakkinda nerde?nasil?ve ne zaman? sorulari sorulmaz”
El Medhal” isimli kitabinin 3-cü cildinin 181-ci sayfasi
__________
Peygamberimiz Buyururki:Allah’ın sanatını, eserlerin düşünün ve tefekkür edin; fakat Allah’ın Zatını düşünmeyin, çünkü onu hakkıyla kavrayıp takdir edemezsiniz.”
(Mecmau’z-Zevaid, 1/81, Kenzu’l-Ummal, h. No: 5705-7)
______________
Sonuç: Allahın insanlar ve diğer mahlukat gibi bir mekanda bulundugunu/Mekana ihtiyacı oldugunu söyleyen ''Ehli sünnet icmasıyla'' küfre düşmüştür.Gök ve yer onun emrindedir.Allahın ''Zatı''mekandan/zamandan/şekilden ve cisimden münezzeh oldugu için,Allahın zatı (kendisi) düşünülmez.Yarattıklarıyla tefekkür edilir.
”Bir kimse, “Allah’ın yerde mi gökte mi olduğunu bilmiyorum” derse, kâfir olur. Zira bu söz, Allahü teâlâ için bir mekân var da o kimse bunda şüphede imiş vehmini verir.” (Şevahidü’l-Hakk, s.218)