Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Allah'in goklerin ustunde olduguna dair 14tane ehli sunnet icmasi

Ş Çevrimdışı

Şok

Üyeliği İptal Edildi
Banned
ALLAH bize vahyle bildirmedikçe ya da Rasulullah tefsirini yapmadıkça biz ALLAH arşa istiva etmiştir ayetini ve diğer müteşabihleri zahiri üzerine anlarız

diyenlere o zaman maiyyetle alakalı ayet ve hadisleride öyle alsana ........Onları niye tevil ediyyon ... Allah şah damarından daha yakın oması ..Nereye dönerseniz Allahın vechi oradadır. İster yüzü de ister zatı...Yoksa İmamların tevillerine mi başvurucan?
 
M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
videonun tamamını izledim. Alparslan Kuytul ALLAH'ın eli,yüzü gibi ifadeleri kabul ederken istiva konusunda neden tevil yapıyor sadece el ve yüz konusunda dediği gibi keyfiyetini bilemeyiz diyemiyor ve en'am suresi 3. ayetin tefsirini kur'andan yapıyor tamam ama hiç O Rahman Arş'a istivâ etti" (Tâhâ, 20/5) ayetini ve bunun gibi ayetlerin açıklamasını yapmıyor zaten enam 3 ayeti bu konuda delil kabul eden yok,tevil hiç yoktur diyen de yok ayrıca enam suresi 3. ayeti ilk başta onlar bile kabul etmezler diyor ama sona doğru bu ayete dayanıyorlar diyor. ve videoda ALLAH'ın kürsinin arşın hepsinin üstünde olduğunu söylüyor zaten ama göktedir ifadesini yanlış anlamış sanırım çünkü göktedir ifadesi Arşın altındaki göktedir anlamında değil yukarıda anlamındadır

bir de Allah(swta.) mahlukatı yaratmadan önce nerede idi diyordu cevabını da hadisle vereyim

Ebu Rezîn el-Ukeylî (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Ey ALLAH'ın Rasûlü, dedim, mahlukatını yaratmazdan önce Rabbimiz nerede idi?" Bana şu cevabı verdi:

"el-Amâ'da idi. Ne altında hava, ne de üstünde hava vardı. Arşını su üzerinde yarattı."
Ahmed İbnu Hanbel dedi ki: "Yezid şunu söyledi: el-Amâ, yani "ALLAH'la birlikte başka bir şey yoktu" demektir."

Tirmizî, Tefsir, Hud (3108). kutub-i sitte 1657
 
M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
ALLAH bize vahyle bildirmedikçe ya da Rasulullah tefsirini yapmadıkça biz ALLAH arşa istiva etmiştir ayetini ve diğer müteşabihleri zahiri üzerine anlarız

diyenlere o zaman maiyyetle alakalı ayet ve hadisleride öyle alsana ........Onları niye tevil ediyyon ... Allah şah damarından daha yakın oması ..Nereye dönerseniz Allahın vechi oradadır. İster yüzü de ister zatı...Yoksa İmamların tevillerine mi başvurucan?
ben tevili tamamen reddetmiyorum kardeşim hem imamların tevillerine başvurmamda ne gibi bir sakınca var tefsir falan da mı okumayalım mesela. kur'anda iki zıt ifade gibi görünen ayetlerden birinde tevil vardır mecaz yani,peki sen neden ALLAH arşa istiva etti ayetini tevil ediyorsun eğer bunu tevil edersen demekki bunun karşıtı bir ayet muhkemdir yani ALLAH şah damarından daha yakındır gibi bunu kabul etmessin o zaman bu ayeti ne ile tefsir edeceksin mecaz isteyen ayetler bellidir . bana mirac olayının tevilini yapabilirmisin peki
 
M Çevrimdışı

morueqq

لا إله إلا الله
İslam-TR Üyesi
MÜTEŞABİH AYETLER TEVİL EDİLEMEZ

(Bu ayetlerin tevilinde : elden maksat ALLAH’ın kudreti , yahut nimetidir , denilemez. Zira bu türlü tevillerde ALLAH’ın sıfatlarını iptal vardır. ALLAH’ın sıfatlarını iptal ise Kaderiye ve Mutezile taifesinin sözleridir. Lakin ALLAH’ın eli , keyfiyetsiz olarak sıfatıdır. ALLAH’ın gazab ve rızası da yine keyfiyetsiz olarak ALLAH’ın sıfatlarıdır. )
Yani bu sıfatların nasıl olduğunu biz bilmeyiz , ancak ALLAH kendisi bilir .

“El” sözü için olduğu gibi ALLAH’a izafe edilen “yüz” sıfatı için de ALLAH tealanın zatıdır , ayn sözünden maksat , görmesidir , Arş üzerinde durmasından maksat da Arş’ı istila etmesidir ,(kaplamasıdır) denilemez . Bu ayetler tevil edilemez. Çünkü Cenabı ALLAH özellikle bu kelimeleri kullanmış , bunların yerine , kudret , nimet , görme ve istila kelimelerini zikretmemiştir .
Doğrusu Cenabı ALLAH el kelimesinden nimet ve kudret gibi iki manadan başkasını kasdetmiştir. Bu sıfatlar ALLAH hakkında müteşabih sıfatlardandır. İmam Azam da Cumhur-u Selefe uyarak aynı görüşe katılmıştır. Ondan sonra gelen ilim adamları da ona uymuşlardır . ALLAH Tealanın gadab ve rıza sıfatlarından gazabı ve intikamı dilemek , rızası ile nimet vermeyi dilemek kastedilmiştir , tarzında tevil yapılamaz . Bunlardan maksat , esas konuluş gayeleri olan nimet ve azabtır .

Fahr’ul-İslam demiştir ki : ALLAH için , el ve yüz isnat etmek bize göre haktır . Bu el ve yüz aslı ile bilinen ve vasfı ile müteşabih olan sıfatlardır.
Vasfını yapmaktan aciz olduğundan dolayı bu sıfatların aslını ALLAH hakkında iptal etmek caiz değildir . İşte Mutezile bu yönden sapımıştır .
Zira onlar , makul bir şekilde sıfatların vasfını bilmedikleri için bu sıfatların asıllarını da reddetmişlerdir. Bu şekilde onlar da ALLAH’ın sıfatlarını inkar ve tatil edenlerden oldular.

Şems’ul-Eimme Serahsi de bu noktayı zikrettikten sonra şöyle diyor :
“Ehl-i Sünnet vel Cemaat , nalsa , yani kati ayetler ve kesin delaletlerle bilinen aslı iptal ettiler , sıfatların aslını iptal ettiler , fakat müteşabih olan keyfiyeti üzerinde ise bir şey söylemeyip sustular. Bununla beraber sıfatların keyfiyetini aramakla meşgul olmayı caiz görmediler. Nitekim Yüce ALLAH , gerçek bilgi sahiplerini şu şekilde vasıflandırmaktadır :
فَأَمَّا الَّذِينَ في قُلُوبِهِمْ زَيْغٌ فَيَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ
مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِيلِهِ وَمَا يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلاَّ اللّهُ
وَالرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ يَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ كُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا يَذَّكَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ{7
Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler. Halbuki onun te'vilini ALLAH'dan başka kimse bilmez. İlimde uzman olanlar, "Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır." derler.Bunları ancak aklı tam olanlar iyice düşünür . Al-i İmran 7 ”
 
M Çevrimdışı

mustafa_mardin

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
cedelleşmenin bir faydası yok aslında. isim ve sıfatlar konusunda selefin yöntemini benimseyenlerin de ona muhalefet edip halefin yolundan gidenlerin de yazdıkları onlarca hatta yüzlerce kitap var. gerisi bir tercihten, hakka yada batıla isabet etmekten ibaret.
 
Üst Ana Sayfa Alt