Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Altay Cem Meriç ve Akide ile İlgili İddiaları Hakkında Tavrımız Nasıl Olmalı?

H Çevrimdışı

hutbetussahra

Hayat, İman ve Cihad...
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum.
Altay Cem Meriç kelamcılığı savunuyor zaten bildiğim kadarıyla. Ayrıca imanın sadece kalp ile iman ve dil ile tasdik olduğunu iddia ediyor anladığım kadarı ile. Aşağıda da yeni başladığı serisinin videoları var:

1.video:

2.video:


Bu iddialar ile ilgili sizlerin de yorumlarını merak ediyorum. Bu adamın videoları izlenir mi, kendisine müslüman denir mi yoksa mürcie midir? İddialarına nasıl cevap vermek gerekir?
 
Ummu Aişe Çevrimdışı

Ummu Aişe

حسبنا الله ونعم الوكيل
Site Emektarı
Ve aleykum selam kardeşim,

Adını duydum ama kendisini tanımıyorum. İlgili kardeşler konuya dair yorumlarını sunacaklardır nasılsa, ben sadece kişinin üslubundan ötürü: farklı görüşleri öğrenme adına uygun biri olarak gördüğümü söyleyebilirim. Sakin, saygılı ve gördüğüm kadarıyla mantığa dair sunumları var ve eğer görüşlerinde yanlış olsa bile "kişiyi araştırmaya teşfik etmesi açısından" yine de faydalı bence.

Keşke her kesimin önde gideni böyle olsa da, sinir harbi yaşamadan görüşlerini öğrenme imkânımız olsa. En nihayetinde "tüm görüşleri" bilmeden, kendi üzerinde durduğumuz çizgiyi sağlamca savunma durumumuz olmuyor.
 
Yorgun Mucahid Çevrimdışı

Yorgun Mucahid

İslâm Emirliği'nin Türkiye Başkonsolosu
İslam-TR Üyesi
Normalde seviyordum ama sonra soğumuştum biraz
Kısmen modernizmin etkisindedir. Diğerleri kadar olmasa da modernizmden nasibini almıştır
En açık misallerinden birisi, okulların erkek-kız karışık olmasında problem olmadığını -günümüz okullarının ahvali bilindiği hâlde- söylemişti ve çok destek almıştı.
Modernizmden nasibini aldığı için, günümüzde de kendini İslâm'a nisbet eden çoğu insan ne yazık ki İslâm'ı esas haliyle değil, modern dünya ile sentezleyeyim derken belki Şeriat ahkamını bile tevil edecek hâle gelmişken bu gibi bazı sözler söylemesi bu kitleden de destek almasına sebep oluyor.

Bir diğer misal, İslâm'a kadınlar üzerinden de saldırıldığından, kadınlarla alakalı meseleleri modernistlerin hoşlanacağı şekilde anlatıyor ve İslâm'ın esas bildirdiği şeyi değiştiriyor. Mesela sahih hadise "Bunu Peygamber söylememiş olabilir" deyip geçiştiriyor. Başka bir meselede "Bu hususta Ayet yok ve muallakta kalmıştır" diyor, halbuki o konuda birçok hadis ve sahabelerden mevkuf hadisler gelmiş ama bunları anlatmıyor. Dolayısıyla modern cahiliye zihniyetine karşı "güçlü ve omurgalı bir duruş" sergilenmesi gerektiği kanaatindeyim. Ama günümüzde ne yazık ki birçok kişi bu duruşu sergileyemiyor hatta bazısı öyle yenik düşüyor ki hadisleri inkar etmeye kadar gidiyor. En azından Altay Cem Meriç o dereceye düşecek kadar kötü değil. Kısmen ehvendir ama dediğim gibi modernizmden nasibini almıştır.
 
Mustafa bin Yılmaz Çevrimdışı

Mustafa bin Yılmaz

''Selef,selef ve selef...''
İslam-TR Üyesi
Kelamcıların piyasaya sürdüğü genellikle gençlere hitab eden birisi. Yakın zamanda Müslim de Abdullah bin mesud dan gelen sahih bir rivayeti kabuk etmemisti. Tavsiye etmiyorum. Yaptığı kelamlar ile oyun oynuyor. Murat gezenler ile geçenlerde münazarası vardı.
İmanı dil ile tasdik ve kalb ile ikrar olarak kabul edip 3.aşamayı belirtmiyor. Yani azalar ile ameli saymıyor. Dinlememenizi tavsiye ederim
 
Mustafa bin Yılmaz Çevrimdışı

Mustafa bin Yılmaz

''Selef,selef ve selef...''
İslam-TR Üyesi
İnkar ettiği hadis Buhari de bile geçiyor 😄
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2024-12-06-16-00-07-336_org.telegram.messenger.jpg
    Screenshot_2024-12-06-16-00-07-336_org.telegram.messenger.jpg
    42.2 KB · Görüntüleme: 50
  • Screenshot_2024-12-06-16-00-04-595_org.telegram.messenger.jpg
    Screenshot_2024-12-06-16-00-04-595_org.telegram.messenger.jpg
    85.8 KB · Görüntüleme: 52
E Çevrimdışı

Ebu SILA

İslam-tr Mudâvimi
İslam-TR Üyesi
ACM kendi anlattığına göre ataist iken müslüman oluyor. Ataist ve deistlere yönelik videoları güzel. Bazen eski kaynak kitaplarla ilgili okumaları izlenebilir. Ancak modernist tarafa meyli çok. Ve sosyal medyanın ilgi ve şöhret rüzgarıyla ilmi olmayan meselelerde boyundan büyük laflar etmeye başladı.
Tabiri caizse 25 yıl önce ki mustafa islamoglunun ayarında. O da önceleri hanefiliği övüyor hadisleri de dinin aslı görüyordu.
ACM, de bu rüzgarla giderse 15 seneye kalmaz mustafa i.oğlu,nun yerini alır.
İnşaallah böyle olmaz.
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum.
Altay Cem Meriç kelamcılığı savunuyor zaten bildiğim kadarıyla. Ayrıca imanın sadece kalp ile iman ve dil ile tasdik olduğunu iddia ediyor anladığım kadarı ile. Aşağıda da yeni başladığı serisinin videoları var:

1.video:

2.video:


Bu iddialar ile ilgili sizlerin de yorumlarını merak ediyorum. Bu adamın videoları izlenir mi, kendisine müslüman denir mi yoksa mürcie midir? İddialarına nasıl cevap vermek gerekir?

altay cem meriç aklı naklin önünde gören bir kimse. ancak muhaliflerinide aklı hiçe sayan kimseler zannetmektedir.bu vehme kapılarak red vermektedir. videoda anlattığı şeyler usul açısından doğru şeyler yani muhalife red açısından dikkat edilmesi gereken hususlar.2. video hariç. ancak bu doğru asıllarla batılı murad etmektedir. bugüne kadar hiç bir gerçek selefi ile münazarası olmadı ve böyle bir muhattabı da olmadığı için selef adına kendisine ulaştırılan bilgilerin selefe nisbet edildiğini zannederek bu vehimle reddiyeler vermektedir. selef menhecine karşı ibni teymiye r.a. yanlılarınında bu anlamda aslında batıl bir usulle muhalife yaklaştıklarını zannetmektedir. akıl ile ilgili meseleleri kelamın dışında haricinde olmayacak zannetmektedir. ve muhalifleri olan selefin akıla dair yaklaşımını bugünümüzde yanlış tahlilde bulunan kişilerinki gibi olduğunu zannetmektedir. ve dolayısıyla aslında selefe reddiye verdiğini zannederken bugünün hata eden müslümanlarına reddiye verdiğini anlamamaktadır. aklı hiçe sayan hiç bir selef alimimiz yoktur ancak naklin akla mukaddem oluşuyla ilgili sleefin yaklaşımınıda fehmedememiş olduğundan dolayı maturidi ve eşari kelam alimlerinin bu işte söz sahibi olduklarını zannetmektedir. okumaya devam ettikçe selefin mefhumlarını anlama fırsatı buldukça bu görüşünü düzeltebileceğini düşünüyorum. henüz yolun baında bir müslüman olduğundan dolayı tedrici tedrici ihlası nisbetinde selefe yaklaşacağını umuyorum. ama bu tarz cedellere devam ederse körü körüne saplantılarını zaruri olarak savunmak zorunda hissedip bu batıl da saplana bilir. kalabilir. rabbim ayaklarımızı hak yolunda sabit kılsın. naslar bizler için katidir. katiilik ise akılla bilinir. nasların akılla bilinmesi akla aklın naslara mukaddem oluşu anlamına gelmez. eğer bu anlamda kullanılacaksa zaten hiç bir selef alimi buna itiraz etmemiştir çünkü din aklı ve akıllıyı muhattab alır zaten. deli mazurdur.... muhattab deildir. mükellef değildir. bu yüzden.

dolayısıyla eğer nasların fehmedilmesi akıl ile gerçekleşir denirse evet selef buna muhalefet etmmeiştir.
ancak naslar akıl ile sahih yada mevduu yahut doğru yada yanlış kabul edilirse bu yöntem batıl bidat ehlinin yöntemidir. selefin bu şekilde bir usulü yoktur. ve maalesef altay cem meriç bunu yapmaktadır. ve bu yol ile hadislerden bazılarınıda inkar etmektedir buharide olan hadisteki olduğu gibi. yani aklı mukaddem kılma meselesini yanlış uygular ise bu sonuca varılır.

burada kendi yaptığı hatanın farkında bile değildir. bir nas akla muhalif ise almam sözü ve ususlü başlı başına akla uygunluğu açısından değerlendirilmesi gereken bir mesele olduğu halde bunu bir kaide usul olarak bilip bun a göre nasları değerlendirmeye kalkmak tamamen batıldır...

kaldıki bu tarz muhalifler don kişot gibi yel değirmenlerini düşman zannedip saldırmaktadırlar ve konuşmalarında sürekli selefilere reddiye verdiklkerini zannetmektedirler. halbuki red verdikleri hususların hiç birisi selef indinde maruf değildir. bazı selefilerin yaptıgğı hataya itiraz getiriyor olsalar bu kabul edileiblir ama selefiliğe nisbet ederek bu tarz açıklamalar kendisinin bu husustaki cehaletini göstermektedir. selefin bu meselelere bakışlarını tamk bilmeden bu meselete itiraz getirmek o kişişiyi sadece garip garip konuşan haline getirir.

şimdiye kadar izliyor olduğu çizgi mütezilenin çizgisine daha çok uyduğu için o kişi bu haliyle onlara daha yakın durumdadır. eşari ve maturidiye dahi uzak durumdadır. çünkü ne matuıridide nede eşaride akıl ile bir hadisi buharide geçen hadisi inkar yoluna gitmemişlerdir..... ve Allahu alem.

bu meselede asl olan kitab okuyarak ilim öğrenmek ilim alma yollarının en alt dertecesidir. ve her zama yerilmiştir. kişinin ilim alabileceği bir alim bulamadığında mecbur kalırsa başvuracagı yollardan biridir. ilim alimin dizi dibinde alınır. ve alimin dizi dibinde dizlerini eskitmemiş cahillerin din adına bu hususlarda konuşmaları asla doğru değildir. çünkü hayatları hatalarla dolu olacaktır. doğru fehmettiğini zannetiği şiey aslında o alim için iftira olacak kabildendir ama o öyle olduğudnan habersiz olacaktır.. ilim sened iledir ve kitab okuyarak alim olunmaz.....

yok ben alim olurum kitab okuyarak diyen olursa hayatı geçmişteki hatalarını üzeltmekle uğraşarak geçeceğinden yine bir alim olamıyacaktır....

bu kişide akılla ben her kitabı doğru anlarım diyerek yola devam etmektedir bu usule devam ettiği müddetçe dalalet ehline yaklaşması an meselesidir. Allah muhafaza.

ayrıca akıl adına bukadar konuşan kişinin selefin akli yaklaşımlarından bukadar cahil olmasıda kendisinin tarafgir olduğunu göstermektedir. kendisi kelam alimlerini selef alimlerinin sözcüsü kabul etmektedir o yüzden onlara itirazda bulunan selef alimlerinin dünyasına henüz girebilmiş değildir çüğnkü bu toplumda kelam dendiğinde maturidi ve eşari anlaşılşır. oda ateistlikten bu yola girince bunu böyle vehmetmiştir. ehli sünnetin kalesinin eşari ve maturidi kelamı olduğunu vehmetmiştir bu yüzden..... Allah hidayete ulaştırsın.....


tabi onun bütün itirazlarını tekfirde aşırıya gidenler için yatığını düşünecek olursak yaklaşmları bu kez büyük açıdan doğru olacaktır çünkü selefin yaklaşımıda meselelere bu şekliyle tekfirde aşırı gidenlere karşı olmuştur. çünkü videoaddada geçtiği gibi asıl mesele nasların sıralanması deil. bir tane dahi olsa bir nas sın delaletinin katii liği meselesidir o halde o bir ayet bu meselede delil olurmu olmazmı bunun konuşulması gerekmektedişr . ama ona muhalif olanlar bu ayet olmazsa bu var od değilse bu var diyerek birtane ayetle halledemediklerini 100 ayet ile halletsinler demektedirler. buda usulen hatadır. daha bir ayette fehminde anlaşılamamışken ikinci bir ayeti getirmek bir iddayı ıspatlamadan ikinci iddia ile muhalife karşı çıkmak olur buda büyük usuli bir hatadır.....


bugün altay cem meriçin bu meseleye bu yaklaşımlarında haklı olmasını sağlıyan şey aslında muhaliflerininin hatalı davranışlarıdır. ve inşeallah onların bu hatalı davranışlarında altay cem meriç usulen haklı çıkınca kendini selefe karşı galip gelmiş zannetme hatasına düşmez . çünkü asıl itibari ile selefin fehminden çok uzak olmakla beraber aslında meselelerin odak noktalarını dahi bilmemektedir. selefin maturidi ve eşari kelamına karşı muhalefetlerini fehmetmekten bugün çok uzak bir yerdedir. buna rağmen bugün itirazlarını kelam alimi olan eşari ve matuuridiyi savunup selefin metoduna karşı saldırmak için yapmaktadır.

bu ise kendi başına aslında usule aykırı olan bir durumdur. selefe muhalefet edecek kişi seleften ibareler ve fehimleri nakledip onlara karşı muhalefet etmelidir. bugün birinin hatasınıs elefe nisbet edip ön kabul ile onalra red verdiğinde selefe itiraz ettiğini zannetmemlidir.... ve Allahu alem.

son olarak özeltersek bu videoda selefilerin usul bilmediğini usule aykırı davrandıklarını bildirmektedir bu itiraz tamamen yersizdir çünkü o selefilere değil kendini selefe nisbet eden tekfirde aşıurı olan birilerine itiraz etmektedir. karşı tarafın kendini selefe nisbet etmesi onu selefi yapmaz.

hadis inkarcılarına karşı reddiyelerinde selefin yolunun kendisinin hadisi inkar ettiği gibi hadisi inkar etmek olduğunu zannetmektedir. deve sidiği örneinde olduğu gibi. bu akıl yoluylada sahih bir hadisi inkar etmektedir. halbuki baktığınızda kendisi hadis inkarcılarına reddiye vermekte iken hadis inkarcısı olmaktadır.

aklı nakle muakaddem kılma yahut naklin akla mukaddem olmasıı hususunu dahi henüz fehmetmiş biri değildir. buna rağmen aklı nakle üstün tuttuğunu zannederken aslında dalaleti, kati ve zanni olarak incelemeye kalkmaktadır. halbuki bu bile aklı nakle mukaddem kılmak değildir. nakli akılla inceleme sürecidir. onun akla uygunluğunu ortaya koymaya çalışmaktır ve bu kısım alimlerin yapabileceği birşeydir avvmın yahut altay cem meriç gibi cahil yahut biraz araştırma yapmış aydın kişiliklerin tesbit edebileceği hususlardan değildir. bir nassın delaletinin aklen katii olmasını ispat etmekte onunla bir meselede istidlalde bulunmakta alimlerin işidir cahillerin değil. o yüzden altay cem meriç önce haddini bilmelidir alimlere tabii olmalıdır.

akıl ve nakilkden bukkadar bahsedipte akli bir çok hata yapan bir kimse olmasıda gerçekten çok manidardır bunuda aslen alimsizliğe atfetmekteyiz. rabbim ona usulu öğretecek salih ve hak bir alim nasib etsin.....

nasları akıl ile fehmediyor olmayı aklın naklin önüne geçmesi zannetmek akılsızlıktır. bunu akılmış gibi tarif edip bu iddiayı savunana ne demeli. bu ayenn şuna benzemektedir. mükemmel bir tasarımla bir arı nın yaratılışının bilim ile bilmeyi o yaratılıştan üstün tutmak gibidir. bilimi o yaratmanın üzerinde tutmak büyük bir hatadır çünkü bir şeyi bilmek yapabilmek demek değildir varolanı öğrenmek demektir. dolayısıyla senin henüz öğrendiğin şey onu yapanın ilminin zerreesi miktarıdır. naslarıda bizim aklımızla fehmediyor olmamız aklı o nakilden önde tuttugumuz anlamına gelmez aklın nakle uygun olması aklın nakle uydurulması nakil sahih dalaleti ve subutu sahih olan bir nas ise akıl henüz onu anlamamış ise dahi nakle göre amel etmek bu yüzden selefete maruftur. çnükü akıl akıldan üstündür o yüzden hangi akıl ,?. işte burada akıl ile ilgili olması gereken asıl ortak akıldır. iki zıttın birleşmesinin imkansızlığı gibi kaıidelerde burdan çıkmaktadır. bununla ilgili ibni teymiye r.a. akıl ve nakil çelişmesizliği eseri okunaiblir...... selametle...


yusuf a.s. dan bahsettiği konuda hiç ona reddiye vermeye gerek görmüyorum. forumda zaten çetin hocadan yapılmış reddiye nakli bulunmaktadır o kafdir diye düşünüyorum. onu izlediğinizde zaten altay cem meriçin nerelerde hata yaptıklarını görmüş olacaksınız....




 
Üst Ana Sayfa Alt