Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Altın Takmak Kadınlarada Haramdır!!!

Kalbim bu konuda Mumain oldu İnşaallah.

  • Evet, Altın kadına haramdır!

    Kullanılan: 1 8.3%
  • Hayır, Altın kadına helaldir!

    Kullanılan: 11 91.7%
  • Diğer

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    12
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
بِسْمِ اللهِ، اَلْحَمْدُ ِللهِ وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى رَسُولِ اللهِ وَبَعْدُ
Altın Takmak Kadınlarada Haramdır!!!


(1)
Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“Herkim sevgilisine ateşten bir yüzük takmaktan hoşlanırsa ona altından bir yüzük taksın! Herkim sevgilisine ateşten bir gerdanlık takmaktan hoşlanırsa ona altından bir gerdanlık taksın! Herkim sevgilisine ateşten bir bilezik takmaktan hoşlanırsa ona altından bir bilezik taksın! Ancak size lazım olan gümüştür onu takınız!”

Ahmed bin Hanbel Müsned 8919, Ebu Davud 4236, Hatip Tarih 8/459, İbni Münzir 1/273,Albânî Adâbu’z-Zifaf 244

(2) Sevban (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

Hubeyre’nin kızı, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yanına elinde büyük yüzükler olduğu halde girdi.

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) elindeki çubukla onun eline vurmaya başladı ve şöyle buyurdu:

−“Allah’ın, senin eline ateşten yüzük takması seni sevindirir mi?”

Hubeyre’nin kızı bu durumu şikâyet için Fatıma (Radiyallahu Anha)’nın yanına girdi.

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’de Fatıma (Radiyallahu Anha)’nın yanına girdi.

Sevban dedi ki:

−Ben de Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) ile beraberdim. Fatıma (Radiyallahu Anha) boynundaki zinciri çıkararak:

−Bunu bana (kocasını kastederek) Hasan’ın babası hediye etti dedi.

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

−“Ya Fatıma! İnsanların Muhammed’in kızı Fatıma’nın elinde ateşten bir zincir var demeleri seni sevindirir mi?”

Sonra kızını şiddetle kınadı ve oturmadan çıktı. Fatıma (Radiyallahu Anha) o zinciri sattı, yerine bir köle aldı ve onu azat etti.

Bu haber Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e ulaştığında şöyle buyurdu:

−“Fatıma’yı ateşten kurtaran Allah’a hamd olsun.”

Nesei 5155, Ahmed bin Hanbel Müsned 5/278, Hakim 4725, Tabarani Mucemu’l-Kebir 1448, Albânî Adâbu’z-Zifaf 244

(3) Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:

Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) elimde altından iki bilezik gördü ve bana şöyle buyurdu:

−“Onları at!..”

Albânî Adâbu’z-Zifaf 232, Kasım es-Serkasti Garibu’l-Hadis 2/76, Nesei 5158, Hatib Tarih 8/459, Bezzar 3007, Tabarani 23/ 641

(4) Ümmü Seleme (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:

Boynumda arpa taneleri şeklinde altın bir kolye vardı. Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) içeri girdi. Kolyeyi istemediğini göstererek ondan yüzünü çevirdi. Şunun süsüne bakmayacak mısın? dedim.

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

−“Onun süsünden yüzümü çeviriyorum!”

Ümmü Seleme (Radiyallahu Anha) dedi ki:

−Onu kopardım, Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bana yüzünü çevirdi ve şöyle buyurdu:

−“Biriniz gümüşten bir takı edinse onu zağferanla sarartsa ve o şekilde kullansa ne zararı olur?!”

Ahmed bin Hanbel Müsned 26744, Heysemi el-Mecma 5/148, Tabarani Mucemu’l-Kebir 23/968, Abdurrezzak 11/71, Harbi Garibu’l-Hadis 5/30, Albânî Adâbu’z-Zifaf 244

(5) Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:

Nebi (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:

“Kırmızı elbise, altın ve sarı elbiseden dolayı kadınlara yazıklar olsun!”

Tergib ve Terhib 4/309, İbni Hibban

(6) Muhammed bin Sîrîn (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

“Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh), kızına:

−Altın takma! Senin aleyhine alevli ateşin hararetinden korkarım! derdi.”

Abdurrezzak 19938, Albânî Adâbu’z-Zifaf 244

(7) Allâme Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

“İbni Asâkir şu haberi tahric etmiştir:

Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh)’a kızı şöyle dedi:

−Genç kızlar beni ayıplıyorlar ve bana:

−Baban seni altınla süslemiyor! diyorlar.

Ebu Hureyre (Radiyallahu Anh), kızına:

−Sen onlara, babam benim aleyhime alevli ateşten korktuğu için beni altınla süslemiyor! diye cevap ver, dedi.”

İbni Asâkir Tarih-i Dimeşk 19/124/2, Abdurrezzak 19935, Albânî Adâbu’z-Zifaf 244

(8) İbni Abdilhakem (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

“Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh)’in kızı ona bir inci tanesi gönderdi ve:

−Eğer onun eşini bana gönderirsen kulağıma takacağım, dedi.

Ömer bin Abdulaziz (Rahmetullahi Aleyh), ona iki tane kor ateş gönderdi sonra:

−Bu iki koru kulağına takmaya dayanabilirsen sana onun eşini gönderiyorum, dedi.”

Albânî Adâbu’z-Zifaf 245, Siretu Ömer bin Abdulaziz 163

Not: Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh) şöyle dedi:

“Delil zannettikleri kendilerinde oluşan şüpheler sebebiyle âlimlerden birçoğu bu hadislerle amel etmekten yüz çevirmiştir. Hali hazırda çoğunluk, yukarıda zikrettiğimiz hadislerle amel etmemeyi mubah kılar hüccetler sanarak o şüphelere sımsıkı tutunmaya devam etmektedir.

Bu sebeple onların şüphelerini serdedip sonra onlara cevaplar vermeyi gerekli gördüm. Hatta hadislerin arasını cem yollarını bilmeyen kimseler, mezkur şüphelere aldanıp, delil ve hüccetsiz sahih ve muhkem hadislere muhalefet etmesin.

Altını Kadınlara Yasaklayan Hadislerin Mensuh Olduğunun İddiası ve Reddi
Mensuh: Sonra gelen hükme muhalif, kendisiyle amel caiz olmayan mukaddem şerî hükümdür. Yani: Mensuh, kendisinden sonra gelen şerî bir hükümle geçerli hüküm olmaktan çıkan.

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in:

‘Ümmetimin kadınlarına altın ve ipek helal kılındı…’ gibi sözleriyle, altını haram kılıcı yukarıda zikrettiğimiz hadislerin mensuh olduğunu iddia etmiştir. Bu batıl bir iddiadır. Çünkü neshin âlimler indinde birçok şartı vardır.

1) Nesh edici hüküm, nesh edilmiş hükümden tehir etmiş olması o şartlardandır.

2) Nesh edici ve nesh edilmiş hüküm arasında cem imkânının olmaması da yine o şartlardandır. Bu iki şart burada bulunmamaktadır.

Birinci şarta gelince: Altını mubah kılıcı hadisle onu haram edici hadislerden hangisinin tehir ettiği bilinmemektedir.

İkinci şarta gelince: Zikredilen hadis ve onun manasındaki hadislerle altını haram eden hadislerin arasını kolaylıkla cem etmek mümkündür. Çünkü altını mubah kılan hadisler mutlaktır, altını haram kılan hadisler ise ziynet olan küpe, bilezik ve kolye olmakla kayıtlıdır. Kadınlara haram olan bu nevi altındır. Bunların dışında ki altın kadınlara mubahtır.

Altının kadınlara helal olmasıyla ilgili hadisten irade olunan da budur. Bu mutlak hadis, işaret olunan hadislerle mukayyet olmuştur. İki hüküm arasında muhalefet yoktur, dolayısıyla nesh de yoktur. Bu sebeple nasıh ve mensuh mevzuunda kitap telif edenlerden hiç kimseyi yukarıda zikrettiğimiz hadisleri onlar mensuh diye kitabına aldığını görmedik.

Nasıh ve mensuh mevzuunda kitap telif edenlerden Ebu’l-Ferec İbnu’l-Cevzî “İhbâru Ehli’r-Rusuhi Fi’l-Fikhi Ve’t-Tahdisi Bi Mikdârı’l-Mensûhi Fi’l-Hadis” isimli risalesi, Hafız Ebu Bekir el-Hazimî “el-İ’tibar Fi’n-Nasıh Ve’l-Mensûh Mine’l-Asâr” adlı kitabı ve bu ikisinin dışındaki kitaplar bunlardandır.

İbnu’l-Cevzî mezkur risalesinin mukaddimesinde, bu hadislerin mensuh olduğu iddiasını ret etmeye işaret ederek şöyle demektedir: “Bu kitapta mensûh olduğu sahih olan veya mensûh olma ihtimali olan hadisleri zikrettim, onlardan mensuh olma vechi bulunmayan veya mensuh olma ihtimali olmayanlardan yüz çevirdim. Kim bu kitapta olmayan aleyhine mensuhtur iddiası bulunan bir haber işitirse, bilsin ki o iddia asılsızdır. Mensuh hadisleri araştırdım onları yirmi bir hadis olarak buldum.”

İbni Kayyım (Rahmetullahi Aleyh)’de şöyle demiştir:

“Mensuh olduğunda ümmetin üzerinde icma ettiği hadis sayısı on tane ve onun yarısı bir adede ulaşmamıştır.”

Muhammed Nâsıruddin el-Albânî (Rahmetullahi Aleyh) şöyle devam etti:

Sonra İbni Kayyım mensuh hadisleri zikretti. Bizim yukarıda zikrettiğimiz hadislerin hiç biri onlardan değildir. Bizim hadislerin kesin mensuh olması bir tarafa, onların mensuh olma ihtimali de böylelikle ortadan kalkmış oldu.

Kadınlara altın takmayı haram eden hadislerin mensuh olduğunu iddia eden söz, üzerinde delil olmayan bir şeydir. Bilakis o, ilmî usûle muhaliftir. Vacip olan kadınlara altın takmayı haram eden hadislerle, altını kadına mubah kılan hadislerin arasını cem etmektir.

Cem ise; izah ettiğimiz gibi, mutlak manalı hadisleri mukayyet manalı hadislere yahut âmm manalı hadisleri hâs manalı hadislere hamletmekle olur. Bu cem neticesinde altın, genel olarak kadınlara helal, onun ziynet olarak takılan kısmının ise onlara haram olduğu hükmü elde edilir. Bu aynen âlimlerin ittifakıyla altın kapları kullanmanın haramlığına benzemektedir. Dolayısıyla kadınlara altın takmayı yasaklayan hadislerde nesh diye bir şey yoktur…”

Albânî Adâbu’z-Zifaf 237, 254

Sonuç: Kadınların altın takması HARAMDIR!!!

1.png


سُبْحاَنَكَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِكَ، أَشْهَدُ أَنْ لآ إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ، أَسْتَغْفِرُكَ وَأَتُوبُ إِلَيْكَ
----------------------------------------
Daha fazlası için; www.hadisler.com
 
ENSAR Çevrimdışı

ENSAR

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"De ki Allah'ın kulları için yarattığı ziynet ve temiz rızıkları haram kılan kimdir?" (A'râf 32)


Kadının Altın Yüzük Takması:

Erkekler için ipek giymek ve altın yüzük takmak haramdır. Altından yapılan yüzükleri erkekler takamazlar. Takarlarsa haram işlemiş olurlar. Kadınlar ise takabilirler Ancak kadınlar için bunları giymek ve yüzük olarak kullanmak, mutlak olarak helâldir.
(Tekmiletu Fethi'l-Kadîr, VIII, 83,91-97;
el-Libâb, IV, 157-158;
Tebyînu'l-Hakâik, VI, 14 vd.;
ed Durru'l-Muhtâr, V, 255;
Şerhu'r-Risale, II, 371vd.;
el Muntekâ ale'l-Muvatta', VII, 254;
el-Mu'hezzeb, I, II; Buceyrimî el-Hâtib, II, 227-230, 295;
Neylu'l-Evtâr, II, 81-83;
ed-Dureru'l-Mubâhe fi'l-Hazri ve'l-İbahe, 24 vd.;
Keşşâfu'l-Kınâ' II, 275-279;
et-Muğnî, 1,588-591
el-Mevsılî, el-İhtiyar fi Ta'lili'l-Muhtar, Mısır IV, 224:
Merginânî, el-Hidaye, IV, 82;
İbn Abidîn, Reddul Muhtar, İst. 1233, V, 216)

Çünkü Hz. Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur "Altın ve ipek ummetimin dişileri için helâl, erkeklerine haramdır."
(îbni Ebu Şeybe, Zeyd b. Erkam'dan rivayet etmiştir. Ayrıca Tirmizî, Ebu Musa el-Eş'arî'den bir başka lafızla rivayet etmiş"ve: "Hasen-sahih bir hadistir" demiştir. Bu manada bir çok hadis rivayel edilmiştir. Nasbu'r-Râye, IV, 222-225)

Hz. Ali (r,a)'den gelen rivayete göre Rasulullah (s.a.v.) "altın yüzük kullanmayı nehyetmiştir."
(Buharî dışında cemaat rivayet etmişlerdir. Tirmizî bu hadis hakkında "hasen-sahih bir hadistir" demiştir, İbni Hibbân da rivayet etmiştir. Nasbu'r-Râye, IV, 235)

İbni Abbas'tan gelen rivayete göre:
Rasulullah (s.a.v.) "adamın birisinin elinde altın bir yüzük görmüş, o da bunu çıkartıp atmış ve şöyle demiştir: "Sizden her hangi biriniz bir kor ateş alıp onu eline koyabilir mi?"
(Muslim rivayet etmiştir. Nasbu'r-Râye, IV, 225)

(Vehbe Zuhayli; İslam Fıkhı Ansiklopedisi, C. 4 , S. 352 - 353)






5863 - el Bera b. Azib (r.anh)dan, dedi ki : "Peygamber (s.a.v.) bize 7 şeyi yasakladı: Altın yüzüğü -Ravi: yahut altın halkayı, dedi- harir, istebrak ve dibac denilen ipek çeşitlerini, kırmızı renkli ipek altlık kullanmayı, kassi denilen ipekli kumaşı ve altın kapları kullanmayı.....
Bize şu 7 şeyi de emretti : Hastayı ziyaret etmeyi, cenazelerin arkasından gitmeyi, aksıran kimseye (elhamdulillah dediğinde yerhamukellah diyerek) dua etmeyi, selamı almayı, davet edenin davetini kabul etmeyi, yemin eden kimsenin yeminini getirmeyi ve mazluma yardımcı olmayı"


5864 - Ebu Hurayra (r.anh)dan, dedi ki : "Peygamber (s.a.v.) altın yüzük kullanmayı nehyetmiştir."

5865 - Abdullah b. Mesud (r.anh)dan, dedi ki : "Peygamber (s.a.v.) altından bir yüzük edindi ve onun kaşını avucunun iç tarafına getirdi. İnsanlar da yüzük edinmeye başladı. Bunun üzerine o yüzüğü attı ve gümüşten bir yüzük edindi"


AÇIKLAMA


"Altından yüzükler (takmak)" Yüzükler (anlamı verilen havâtîm) lafzı Hâtem'in çoğuludur. "Havâtîm" şeklinde de çoğulu yapılır. Buradaki altın yüzüğün yahut altın yüzük edinmenin yasaklığı -kadınları kapsamamak üzere- erkeklere hastır. Altın yüzüğün kadınlara mubah olduğu üzerinde içma nakledilmiş bulunmaktadır.

Derim ki: İbn Ebi Şeybe, Aişe'den diye naklettiği hadise göre Necaşi, Peygamber (s.a.v.)'e aralarında altın bir yüzüğün de bulunduğu bazı süs eşyaları hediye göndermişti. Peygamber ondan yüz çevirici olduğu halde o yüzüğü aldı, sonra kızının kızı Umame'ye : "Bu süs eşyasını al, sen takın, buyurdu"
(İbn Mace; Libas, 40 ; Ebu Davud; Yüzük Kullanma babı, 4235)

(Fethu'l Bari; C. 11, S 593 - 594)


Bundan başka bu hükmün değerli bir iktisadî yönü vardır. Altın, dünya piyasalarında en önemli bir maddedir. Bunun için onun erkeklerin kadınlar gibi süs eşyası veya kap-kacak olarak kullanmasını doğru bulmamıştır.
İslâm, kadının doğuştan süse ve ziynet eşyasına karşı meyilli olduğunu gözönüne alarak erkekleri sapıtma ve şehveti kamçılama yolunda kullanmamak şartıyla, yukarda belirtilen haramlaştırma hükmünden kadınları istisna etmiştir.


3595 - Ali b. ebi talib (r.anh)den rivayete göre, şöyle demiştir:
"Rasulullah (s.a.v.) sol eline ipekli bir kumaş, sağ eline de altın aldı, sonra bu ikisini kaldırarak : "Bu iki şey ummetimin kadınlarına helal olup, erkeklerine haramdır" buyurdu.
(Nesai; Ziyne : 84; Ebu Davud, Libas: 14; Tirmîzî, Libâs 1; İbn Mace; Giyecekler Kitabı, 3595)



********

Son dönemin Hadis alimlerinden Nasıriddin El bani; yukarıdaki kadınların altın takmasına cevaz veren hadislere rağmen; kadınların altın takmasını men eden diğer hadislerden ötürü; ehli sunnetin caizliğinde icma etmesine rağmen, mensuh olduğunu kesinlikle kabul etmez ve şunları söyler :

"Kadınlara altın takmayı haram eden hadislerin mensuh olduğunu iddia eden söz, üzerinde delil olmayan bir şeydir. Bilakis o, ilmî usûle muhaliftir. Vacib olan kadınlara altın takmayı haram eden hadislerle, altını kadına mubah kılan hadislerin arasını cem etmektir. Cem ise; izah ettiğimiz gibi, mutlak manalı hadisleri mukayyet manalı hadislere yahut âmm manalı hadisleri hâs manalı hadislere hamletmekle olur.
Bu cem neticesinde altın, genel olarak kadınlara helal, onun ziynet olarak takılan kısmının ise onlara haram olduğu hükmü elde edilir. Bu aynen âlimlerin ittifakıyla altın kapları kullanmanın haramlığına benzemektedir. Dolayısıyla kadınlara altın takmayı yasaklayan hadislerde nesh diye bir şey yoktur…” (Albani ;Adâbu’z-Zifaf, 237-254)

https://www.islam-tr.org/konu/altin-kadina-haram-mi.21398/
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
"De ki Allah'ın kulları için yarattığı ziynet ve temiz rızıkları haram kılan kimdir?" (A'râf 32)


Kadının Altın Yüzük Takması:

Erkekler için ipek giymek ve altın yüzük takmak haramdır. Altından yapılan yüzükleri erkekler takamazlar. Takarlarsa haram işlemiş olurlar. Kadınlar ise takabilirler Ancak kadınlar için bunları giymek ve yüzük olarak kullanmak, mutlak olarak helâldir.
(Tekmiletu Fethi'l-Kadîr, VIII, 83,91-97;
el-Libâb, IV, 157-158;
Tebyînu'l-Hakâik, VI, 14 vd.;
ed Durru'l-Muhtâr, V, 255;
Şerhu'r-Risale, II, 371vd.;
el Muntekâ ale'l-Muvatta', VII, 254;
el-Mu'hezzeb, I, II; Buceyrimî el-Hâtib, II, 227-230, 295;
Neylu'l-Evtâr, II, 81-83;
ed-Dureru'l-Mubâhe fi'l-Hazri ve'l-İbahe, 24 vd.;
Keşşâfu'l-Kınâ' II, 275-279;
et-Muğnî, 1,588-591
el-Mevsılî, el-İhtiyar fi Ta'lili'l-Muhtar, Mısır IV, 224:
Merginânî, el-Hidaye, IV, 82;
İbn Abidîn, Reddul Muhtar, İst. 1233, V, 216)

Çünkü Hz. Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur "Altın ve ipek ummetimin dişileri için helâl, erkeklerine haramdır."
(îbni Ebu Şeybe, Zeyd b. Erkam'dan rivayet etmiştir. Ayrıca Tirmizî, Ebu Musa el-Eş'arî'den bir başka lafızla rivayet etmiş"ve: "Hasen-sahih bir hadistir" demiştir. Bu manada bir çok hadis rivayel edilmiştir. Nasbu'r-Râye, IV, 222-225)


Hz. Ali (r,a)'den gelen rivayete göre Rasulullah (s.a.v.) "altın yüzük kullanmayı nehyetmiştir."
(Buharî dışında cemaat rivayet etmişlerdir. Tirmizî bu hadis hakkında "hasen-sahih bir hadistir" demiştir, İbni Hibbân da rivayet etmiştir. Nasbu'r-Râye, IV, 235)

İbni Abbas'tan gelen rivayete göre:
Rasulullah (s.a.v.) "adamın birisinin elinde altın bir yüzük görmüş, o da bunu çıkartıp atmış ve şöyle demiştir: "Sizden her hangi biriniz bir kor ateş alıp onu eline koyabilir mi?"
(Muslim rivayet etmiştir. Nasbu'r-Râye, IV, 225)

(Vehbe Zuhayli; İslam Fıkhı Ansiklopedisi, C. 4 , S. 352 - 353)






5863 - el Bera b. Azib (r.anh)dan, dedi ki : "Peygamber (s.a.v.) bize 7 şeyi yasakladı: Altın yüzüğü -Ravi: yahut altın halkayı, dedi- harir, istebrak ve dibac denilen ipek çeşitlerini, kırmızı renkli ipek altlık kullanmayı, kassi denilen ipekli kumaşı ve altın kapları kullanmayı.....
Bize şu 7 şeyi de emretti : Hastayı ziyaret etmeyi, cenazelerin arkasından gitmeyi, aksıran kimseye (elhamdulillah dediğinde yerhamukellah diyerek) dua etmeyi, selamı almayı, davet edenin davetini kabul etmeyi, yemin eden kimsenin yeminini getirmeyi ve mazluma yardımcı olmayı"


5864 - Ebu Hurayra (r.anh)dan, dedi ki : "Peygamber (s.a.v.) altın yüzük kullanmayı nehyetmiştir."

5865 - Abdullah b. Mesud (r.anh)dan, dedi ki : "Peygamber (s.a.v.) altından bir yüzük edindi ve onun kaşını avucunun iç tarafına getirdi. İnsanlar da yüzük edinmeye başladı. Bunun üzerine o yüzüğü attı ve gümüşten bir yüzük edindi"


AÇIKLAMA


"Altından yüzükler (takmak)" Yüzükler (anlamı verilen havâtîm) lafzı Hâtem'in çoğuludur. "Havâtîm" şeklinde de çoğulu yapılır. Buradaki altın yüzüğün yahut altın yüzük edinmenin yasaklığı -kadınları kapsamamak üzere- erkeklere hastır. Altın yüzüğün kadınlara mubah olduğu üzerinde içma nakledilmiş bulunmaktadır.

Derim ki: İbn Ebi Şeybe, Aişe'den diye naklettiği hadise göre Necaşi, Peygamber (s.a.v.)'e aralarında altın bir yüzüğün de bulunduğu bazı süs eşyaları hediye göndermişti. Peygamber ondan yüz çevirici olduğu halde o yüzüğü aldı, sonra kızının kızı Umame'ye : "Bu süs eşyasını al, sen takın, buyurdu"
(İbn Mace; Libas, 40 ; Ebu Davud; Yüzük Kullanma babı, 4235)

(Fethu'l Bari; C. 11, S 593 - 594)


Bundan başka bu hükmün değerli bir iktisadî yönü vardır. Altın, dünya piyasalarında en önemli bir maddedir. Bunun için onun erkeklerin kadınlar gibi süs eşyası veya kap-kacak olarak kullanmasını doğru bulmamıştır.
İslâm, kadının doğuştan süse ve ziynet eşyasına karşı meyilli olduğunu gözönüne alarak erkekleri sapıtma ve şehveti kamçılama yolunda kullanmamak şartıyla, yukarda belirtilen haramlaştırma hükmünden kadınları istisna etmiştir.


3595 - Ali b. ebi talib (r.anh)den rivayete göre, şöyle demiştir:
"Rasulullah (s.a.v.) sol eline ipekli bir kumaş, sağ eline de altın aldı, sonra bu ikisini kaldırarak : "Bu iki şey ummetimin kadınlarına helal olup, erkeklerine haramdır" buyurdu.
(Nesai; Ziyne : 84; Ebu Davud, Libas: 14; Tirmîzî, Libâs 1; İbn Mace; Giyecekler Kitabı, 3595)



********

Son dönemin Hadis alimlerinden Nasıriddin El bani; yukarıdaki kadınların altın takmasına cevaz veren hadislere rağmen; kadınların altın takmasını men eden diğer hadislerden ötürü; ehli sunnetin caizliğinde icma etmesine rağmen, mensuh olduğunu kesinlikle kabul etmez ve şunları söyler :

"Kadınlara altın takmayı haram eden hadislerin mensuh olduğunu iddia eden söz, üzerinde delil olmayan bir şeydir. Bilakis o, ilmî usûle muhaliftir. Vacib olan kadınlara altın takmayı haram eden hadislerle, altını kadına mubah kılan hadislerin arasını cem etmektir. Cem ise; izah ettiğimiz gibi, mutlak manalı hadisleri mukayyet manalı hadislere yahut âmm manalı hadisleri hâs manalı hadislere hamletmekle olur.
Bu cem neticesinde altın, genel olarak kadınlara helal, onun ziynet olarak takılan kısmının ise onlara haram olduğu hükmü elde edilir. Bu aynen âlimlerin ittifakıyla altın kapları kullanmanın haramlığına benzemektedir. Dolayısıyla kadınlara altın takmayı yasaklayan hadislerde nesh diye bir şey yoktur…” (Albani ;Adâbu’z-Zifaf, 237-254)

https://www.islam-tr.org/konu/altin-kadina-haram-mi.21398/

“Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahzab Sûresi, 33/36)

“Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.”(Nisa, 4/80)

“Peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. Allah’tan korkun. Muhakkak ki Allah’ın azâbı pek şiddetlidir.”(Haşir Sûresi, 59/7)

“De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (Âl-i İmran Sûresi, 3/31)

Hocam kanıt olarak sunuduğun hadislerin sahih/zayıf olduğu hakkında kimeseleye hiçgirmek istemiyorum. Bence yazıyı tam okumadın veyahut idrak etmedin/edemedin. Yazıyı tamamen okuduktan sonra ciddi delillerle -nas- red yazarsnız sevinirim. Hocam zira; İbni Kayyım (Rahmetullahi Aleyh)’de şöyle demiştir: “Mensuh olduğunda ümmetin üzerinde icma ettiği hadis sayısı on tane ve onun yarısı bir adede ulaşmamıştır.” Selametle.
 
ENSAR Çevrimdışı

ENSAR

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
“Allah ve Resulü bir meselede hükmünü verdiği zaman, bir mü’min erkeğin yahut bir mü’min kadının artık işlerinde başka bir yolu seçme hakkı yoktur. Kim Allah’a ve Resulüne isyan ederse, apaçık bir sapıklığa düşmüştür.” (Ahzab Sûresi, 33/36)

“Peygambere itaat eden Allah’a itaat etmiş olur. Kim bundan yüz çevirirse, seni öylelerinin üzerine muhâfız olarak göndermedik; sen ancak doğru yolu gösterip tebliğ etmekle mükellefsin.”(Nisa, 4/80)

“Peygamber size ne emretmişse alın, neyi yasaklamışsa ondan da kaçının. Allah’tan korkun. Muhakkak ki Allah’ın azâbı pek şiddetlidir.”(Haşir Sûresi, 59/7)

“De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir.” (Âl-i İmran Sûresi, 3/31)

Hocam kanıt olarak sunuduğun hadislerin sahih/zayıf olduğu hakkında kimeseleye hiçgirmek istemiyorum. Bence yazıyı tam okumadın veyahut idrak etmedin/edemedin. Yazıyı tamamen okuduktan sonra ciddi delillerle -nas- red yazarsnız sevinirim. Hocam zira; İbni Kayyım (Rahmetullahi Aleyh)’de şöyle demiştir: “Mensuh olduğunda ümmetin üzerinde icma ettiği hadis sayısı on tane ve onun yarısı bir adede ulaşmamıştır.” Selametle.
ahi ilk önce şunu söylüyeyim ben hoca değilim avamdan birisiyim,naklettiğim yazıyı Abdulmuizz Fida hocam yazmıştır,sizin açtğınız bu konuyu görünce,öncedende bu konu ile karşılaşmıştım ve biraz araştırmıştım ,kadının altın kullanmasının üzerinde icma olduğunu biliyorum,Allahın rasulü diyor ki ümmetim hatada birleşmez..bu hadisi vede altın kullanmanın kadınlara helal kılındığı hadislerini cem edince kadınlara altın kullanmanın caiz olduğu ortaya çıkıyor..Ümmetin icmasıda şüphesiz delildir...
 
S Çevrimdışı

Salim Suheyb

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu toplum mukallit olmadan selef olmuş haberimiz yok herkes alim herkes müctehid ne demek kadınlara altın haramdır bu kadar kolaymı kestirip atmak

SubhanAllah
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu toplum mukallit olmadan selef olmuş haberimiz yok herkes alim herkes müctehid ne demek kadınlara altın haramdır bu kadar kolaymı kestirip atmak

SubhanAllah

Yazının tamamını okuyupta bu yazıyı öyle yazdıysan sana dahada diyecek sözüm yok. Ama sadece başlığa bakıp bu yorumu yaptıysan ilk önce konuyu okumanı tavsiye ederim. Allah'a emanet.
 
A Çevrimdışı

Abdullah Yusuf

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Bu Ümmetin İhtilaflı mevzulara ayıracak vakti yoktur.... ikhitilaflı konularla uğraşmak isteyenler kendilerine bi sorsun ben alimmiyim, müctehidmiyim... şunu unutmayalım AMEL EDİLEN AZ BİLGİ AMEL EDİLMEYEN ÇOK BİLGİDEN DAHA HAYIRLIDIR.

ya akhi inan anlamıyorum bu üyeleri .. bunu ispat edince ne geçecek eline sanki islam devletleri kurulmuş fetihler gerçekleşiyor bi bu kalmış
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
talha kardeşim anladığım kadarı ile kadınların altın takmasını haram görüyorsun , sorum şu altın takan tüm bayanlar bunu helal kabul etmiş sayılır , haram olan birşeyi helal kabul etmek haram olarak görmemek nedir peki ?

Küfre girmez mi o durumda?

bakalım kardeş ne diyecek şazz olan görüşleri ehli sünnetin icma ettiği mevzu gibiymiş gibi yazmak kolay .

ozaman ihtilaflı olan bir konuyu Altın Takmak Kadınlarada Haramdır!!! diye açmayacak kardeşim


Bu Ümmetin İhtilaflı mevzulara ayıracak vakti yoktur.... ikhitilaflı konularla uğraşmak isteyenler kendilerine bi sorsun ben alimmiyim, müctehidmiyim... şunu unutmayalım AMEL EDİLEN AZ BİLGİ AMEL EDİLMEYEN ÇOK BİLGİDEN DAHA HAYIRLIDIR.

ya akhi inan anlamıyorum bu üyeleri .. bunu ispat edince ne geçecek eline sanki islam devletleri kurulmuş fetihler gerçekleşiyor bi bu kalmış

Adam haklı beyler dağılın... bunu mu dememizi bekledin ?
Şeyh Ömer Abdurrahman (Allah onu esaretten kurtarsın) müslümanlara nasihatler 4:40 dan sonra dinleyelim inşeAllah çok güzel anlatmış ne ile uğraşıyoruz.

Konuyu okumadan yorum yazmayın lütfen. Sadece -Altın Takmak Kadınlarada Haramdır!!!- yazıp bıraksaydım bu konuyu yazdıklarınızda haklı olurdunuz, fakat siz daha konuyu okumadan saldırmaya başlıyorsunuz. Konuyu okuyun İnşeallah konu hakkında hala kafasında soru işareti olan olursa yazsın cevaplamaya çalışırım. Allah'a emanet.
 
Y Çevrimdışı

yoldaki_muhendis

NEVER GIVE UP!!
İslam-TR Üyesi
dini sorulara cevap verecek hoca abiler bu sitede mevcut...
yani site basi bosmu birakildida üyeler bu tip dini konulara cevap verir oldu...
 
Talha bin Asım el-Türkî Çevrimdışı

Talha bin Asım el-Türkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
dini sorulara cevap verecek hoca abiler bu sitede mevcut...
yani site basi bosmu birakildida üyeler bu tip dini konulara cevap verir oldu...

Hocam herkes -Bildiğinin alimi, bilmediğinin cahilidir-. Ben bir konuyu ince eler sık dokur -naslardan, salih imamalarımızın görüşüne kadar her görüşe imkanım olduğunca bakarım-. Hem bir imamın -Allâme-i Cihan- gibi görmek hoş değil. Zira İmam Ebû Hanife rahimehullah'ın "Hadis, sahih olduğu zaman benim mezhebim o hadistir." dediği, İmam Mâlik rahinehullah'ın "Ben, bir beşerim, hata da edebilirimi isâbet de..." dediği kayıt edilmiştir. Lütfen sonucunda kimsenin yararına hiç bir şey olmayacak bir tartışmaya girmeyelim. Selametle.
 
Y Çevrimdışı

yoldaki_muhendis

NEVER GIVE UP!!
İslam-TR Üyesi
niyetim tartismak degil merak etme, nefret ederim tartismaktan:)

sana kisaca kendimden bahsedeyim: dini ve ilmi bilgim yok, yani yok derken abdulmuizz abi gibi delil getirerek anlatamam
ben gerçek hayatta neysem burdada oyum...
sana bir örnek sunmak istiyom: ben burdan kendimi çok biliyor gibi gösterebilirim, herkeste bana vaybe bu akhi baya dini bilgisi varmis diyebilir
buraya kadar anladin degilmi, ama diyelimki ben bu sitedeki akhileri ziyarete gittim, onlarda sevinecek, bizde ilminden faydalanalim/soru sorabilecegiz diye ama bakacaklarki forumdaki ahmet gerçek hayattaki ahmete hiç benzemiyor.. bana dini bir soru sorduklari zaman ne yapacam, bana bir pc bulun ordan cevabini size vereyimmi diyecem, ben neysem burdada oyum, beni gerçekten gören akhiler fazla sok olmazlar çünki içimde bir disimda, forumda olsun gerçek hayatta olsun...
selametle​
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt