Selamun Aleyküm,
Araf suresini okurken dikkatimi çeken birkaç şey sormak istiyorum
1 - Allah'ın iblis ile konuşması nasıl olmuştur? 22. Ayette "Rableri onlara: Ben size o ağacı yasaklamadım mı ve şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi? diye nidâ etti." bu nida nasıl olmuştur?
2 - Yine şeytanın hile ile Adem ile Havva'yı aldatması. Peygamberler masum mudur, günah işlerlermi?
3 - 27. ayette "Ey Âdemoğulları! Şeytan, ebeveynlerinize avret yerlerini göstermek için elbiselerini çekip aldığı ve onları cennetten çıkardığı gibi sakın sizi (de) fitneye düşürmesin. (Çünkü) o ve avanesi, sizin onları görmediğiniz yerden sizleri görüyorlar. Şüphesiz ki biz, şeytanları iman etmeyenlerin dostu kıldık." buyruluyor, sonraki ayette "(Kâbe’yi çıplak tavaf etmek gibi) bir fuhşiyat işlediklerinde derler ki: “Babalarımızı bunun üzerine bulduk. Allah bunu bize emretti.” De ki: “Şüphesiz ki Allah, fuhşiyatı emretmez. Yoksa siz Allah’a karşı bilmediğiniz şeyler mi söylüyorsunuz?” buyruluyor. Burada parantez içindeki kısım tevhid meali gibi birkaç mealde var. bu kısmı görmezsek ayetten bunu söyleyenlerin şeytanlar olduğu anlaşılabilir. İblisin kavmi/zürriyeti yani şeytanlar, şeytanlıklarını mhafaza mı ederler, yoksa tevbe edip imana gelebilirlermi?
4 - İblis herşeyi gördüğü halde nasıl isyan edebildi, nasıl cür'et edebildi? Melekler, cennet, Adem a.s. 'ın yaradılışı.. herşey gözlerinin önünde olmadı mı, nasıl isyan edebildi yinede?
5 - Önce adem a.s yaratıldı, sonra Havva annemiz. Ademoğlu tek nefisten yaratıldı. Peki iblis tek değilmiydi, nasıl çoğaldı?
6 - 18. ayette "(Allah) buyurdu ki: “Kınanmış ve alçalmış olarak oradan çık. Onlardan kim sana uyarsa, andolsun ki cehennemi sizlerle dolduracağım.” buyruluyor. 20. ayette ise iblisin Adem ile Havva'ya yaklaşıp vesvese vermesi hadisesi var. Allah şeytanı kovuyor ama şeytan sonra cennette olan Adem ile Havva'ya yaklaşabiliyor. Burada şeytanın kovulduktan sonrada cennete girebildiğini anlıyorum. Ayetler arasında zaman sıralaması yokmudur?
7 - Bakara suresine göre iblis isyan etti, adem ve havvaya cennete yerleşin denildi, şeytan aldattı, cennetten kovuldular. 37. ayette " Daha sonra Âdem Rabbinden bazı kelimeler aldı ve Allah (o kelimelerle) onun tevbesini kabul etti." bu kelimeler için A'raf 23 veriliyor. Eğer ayetler arasında olayların oluş zamanına göre sıralama var ise Araf suresi 22. ayette Adem ile Havva şeytana kanıyorlar, 23. ayette malum kelimeleri söylüyorlar, 24. ayette ise birbirinize düşman olarak inin buyruluyor. zaman sıralaması var ise bu duayı cennette yapmış olmalılar, akabinde yeryüzüne gönderilmişler. Bakara suresinden anladığım ise Hz. Adem as. yeryüzünde bazı kelimeler almış. O zaman alınan kelimeler araf 23 olmuyor. O zaman bu kelimeler nelerdir?
8 - Allah neden iblisi hemen helak etmedi, mühlet verdi?
9 - İblis secde etmedi, Allah'a karşı geldi. Kendi kendine saptığı halde neden "Dedi ki: “Beni saptırmana karşılık, ben de onları (saptırmak) için senin dosdoğru yolunun üzerine oturacağım.” dedi? (16. ayet)
Enbiya 23. ayette "O, yaptıklarından sorulmaz; onlarsa sorulurlar." buyruluyor. Maksadım -haşa- Allah'ı sorgulamak değil, bu işlerdeki hikmeti öğrenmek
sitenizde yeniyim, içimden geldiği gibi yazdım. Umarım anlaşılmışımdır
Vesselâm
Araf suresini okurken dikkatimi çeken birkaç şey sormak istiyorum
1 - Allah'ın iblis ile konuşması nasıl olmuştur? 22. Ayette "Rableri onlara: Ben size o ağacı yasaklamadım mı ve şeytan size apaçık bir düşmandır, demedim mi? diye nidâ etti." bu nida nasıl olmuştur?
2 - Yine şeytanın hile ile Adem ile Havva'yı aldatması. Peygamberler masum mudur, günah işlerlermi?
3 - 27. ayette "Ey Âdemoğulları! Şeytan, ebeveynlerinize avret yerlerini göstermek için elbiselerini çekip aldığı ve onları cennetten çıkardığı gibi sakın sizi (de) fitneye düşürmesin. (Çünkü) o ve avanesi, sizin onları görmediğiniz yerden sizleri görüyorlar. Şüphesiz ki biz, şeytanları iman etmeyenlerin dostu kıldık." buyruluyor, sonraki ayette "(Kâbe’yi çıplak tavaf etmek gibi) bir fuhşiyat işlediklerinde derler ki: “Babalarımızı bunun üzerine bulduk. Allah bunu bize emretti.” De ki: “Şüphesiz ki Allah, fuhşiyatı emretmez. Yoksa siz Allah’a karşı bilmediğiniz şeyler mi söylüyorsunuz?” buyruluyor. Burada parantez içindeki kısım tevhid meali gibi birkaç mealde var. bu kısmı görmezsek ayetten bunu söyleyenlerin şeytanlar olduğu anlaşılabilir. İblisin kavmi/zürriyeti yani şeytanlar, şeytanlıklarını mhafaza mı ederler, yoksa tevbe edip imana gelebilirlermi?
4 - İblis herşeyi gördüğü halde nasıl isyan edebildi, nasıl cür'et edebildi? Melekler, cennet, Adem a.s. 'ın yaradılışı.. herşey gözlerinin önünde olmadı mı, nasıl isyan edebildi yinede?
5 - Önce adem a.s yaratıldı, sonra Havva annemiz. Ademoğlu tek nefisten yaratıldı. Peki iblis tek değilmiydi, nasıl çoğaldı?
6 - 18. ayette "(Allah) buyurdu ki: “Kınanmış ve alçalmış olarak oradan çık. Onlardan kim sana uyarsa, andolsun ki cehennemi sizlerle dolduracağım.” buyruluyor. 20. ayette ise iblisin Adem ile Havva'ya yaklaşıp vesvese vermesi hadisesi var. Allah şeytanı kovuyor ama şeytan sonra cennette olan Adem ile Havva'ya yaklaşabiliyor. Burada şeytanın kovulduktan sonrada cennete girebildiğini anlıyorum. Ayetler arasında zaman sıralaması yokmudur?
7 - Bakara suresine göre iblis isyan etti, adem ve havvaya cennete yerleşin denildi, şeytan aldattı, cennetten kovuldular. 37. ayette " Daha sonra Âdem Rabbinden bazı kelimeler aldı ve Allah (o kelimelerle) onun tevbesini kabul etti." bu kelimeler için A'raf 23 veriliyor. Eğer ayetler arasında olayların oluş zamanına göre sıralama var ise Araf suresi 22. ayette Adem ile Havva şeytana kanıyorlar, 23. ayette malum kelimeleri söylüyorlar, 24. ayette ise birbirinize düşman olarak inin buyruluyor. zaman sıralaması var ise bu duayı cennette yapmış olmalılar, akabinde yeryüzüne gönderilmişler. Bakara suresinden anladığım ise Hz. Adem as. yeryüzünde bazı kelimeler almış. O zaman alınan kelimeler araf 23 olmuyor. O zaman bu kelimeler nelerdir?
8 - Allah neden iblisi hemen helak etmedi, mühlet verdi?
9 - İblis secde etmedi, Allah'a karşı geldi. Kendi kendine saptığı halde neden "Dedi ki: “Beni saptırmana karşılık, ben de onları (saptırmak) için senin dosdoğru yolunun üzerine oturacağım.” dedi? (16. ayet)
Enbiya 23. ayette "O, yaptıklarından sorulmaz; onlarsa sorulurlar." buyruluyor. Maksadım -haşa- Allah'ı sorgulamak değil, bu işlerdeki hikmeti öğrenmek
sitenizde yeniyim, içimden geldiği gibi yazdım. Umarım anlaşılmışımdır
Vesselâm