Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü "Bir Saat Tefekkür, Bir Sene Nafile İbadet Hükmüne Geçer" Sözü Hadis midir?

ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
Gulamcan;140547' Alıntı:
"Bir Saat Tefekkür, Bir Sene Nafile İbadet Hükmüne Geçer" - Hadisi sahihmidir?

Muteber Hadis alimleri kitablarına almamışlardır.
Suyutî, Camiu’s-sağir, 2/127 (Zayıf kaydıyla) ve el-Leali’l-Masnua (Mevdu/uydurma kaydıyla) ; Aclûnî, I/310 de geçer. Uydurmadır!


( فكرة ساعة خير من عبادة ستين سنة )
"Bir saat düşünmek (tefekkur) , altmış sene ibâdetten daha hayırlıdır "
(Ebu eş-Şeyh, el-Azame, 1 / 297 / 42)

Bu söz uydurmadır.
İbnu’l-Cevzi, ravilerinden olan Osman b. Abdullah el-Kuraşi ve İshak b. Nuceyh el-Malatî’nin yalancı olduklarını söyler. [el-Mevduat, 3 / 144]



Diğer bir rivayette ise:
"Gece ve gündüzün farklılığındaki bir saatlik düşünce (tefekkur) , bin senelik ibâdetten daha hayırlıdır"
(ed-Deylemî, Musned, 2 / 46)


Bu hadis te uydurmadır.
Çünkü ravilerinden olan Said b. Meysere güvenilir ravilerden uydurma rivayetlerde bulunmuştur. Buna rağmen es-Suyûtî rivayeti kitabına almıştır!

(Nasıruddin Albani: "Silsiletut Daifa Vel mevdua" cilt: 1)

Munâvî, İbnu’l-Cevzî’nin bu hadisi, Mevzûât’ında kaydettigini ve hadisin isnadında iki mecruh ravi olduğunu kaydeder.

İbnu’l-Cevzî, hadisin isnadında İshak b. Necîh ve Osman b. Abdillah b. Amr olduğunu ve her ikisinin de kezzab oldugunu kaydeder. (İbnu’l-Cevzî, Mevzuât, III, 144)

Hadisin isnadında geçen İshak b. Necîh Ebû Salih hakkında; Ahmed b. Hanbel “ekzebu’n-nâs”, Yahya b. Ma’în “hadis uydurur”, Nesaî ve Dârakutnî “metruku’l hadis”, İbn Adî “hadis uydurur” degerlendirmesinde bulunurlar. (İbn Adî, el-Kâmil, I, 540; İbnu’l-Cevzî, ed-Duafâ, I, 104; Zehebî, Mîzan, I, 200; el-Mugnî, I, 112)


Muhammed eş-Şevkani Rahimehullah bu sözün uydurma olduğunu el-Fevaidu’l-Mecmua eserinde nakletmiştir.

Aliyyu’l-Kari Rahimehullah Bu sözün hadis olmadığını Bağdatlı bi sufi olan Seri es-Sakati'ye ait olduğunu el-Esrâru’l-Merfua nakletmiştir


Osman b. Abdillah b. Amr b. Osman hakkında ise; el-Ezdî “lâ yuhteccu bi hadîsih”; İbn Adî “münker ve mevzu rivayetleri vardır”, Dârakutnî “metruku’l-hadis ve batıl haberler uydurur”; İbn Hibbân “hadis uydurur ve hadisi yazılmaz” değerlendirmesinde bulunurlar. (İbn Adî, el-Kâmil, VI, 303; İbnu’l-Cevzî, ed-Duafâ, II, 170; Zehebî, Mîzan, III, 41; el-Mugnî, II, 45; İbn Hacer, Lisan, V, 394-398)

 
Üst Ana Sayfa Alt