Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Video Cinlerle İnsanlar Evlenebilir mi?

Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Cinlerle İnsanlar Evlenebilir mi?
Ayeti okuyupta bu ayetten ve Cin'in söylediğinden hareketle Cinlerinde 4 tane eşi olabileceğini düşünmesi çok tuhaf. Rükyeden hareketle cinle konuşarak fıkhi bir çözüme varması yanlış kıyas yapmaktan başka bir şey değil. Bu adamın yaptığı yöntem sufilerin rüyada gördükleri ile Kur'an-ı Kerim'i tefsir etmesine benziyor. Peygamber efendimiz Hz.Muhammed (s.a.v) zamanında rükye ile delil getirme ve ayet tefsir etme yöntemine başvurulmuş mu ?
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Ayeti okuyupta bu ayetten ve Cin'in söylediğinden hareketle Cinlerinde 4 tane eşi olabileceğini düşünmesi çok tuhaf. Rükyeden hareketle cinle konuşarak fıkhi bir çözüme varması yanlış kıyas yapmaktan başka bir şey değil. Bu adamın yaptığı yöntem sufilerin rüyada gördükleri ile Kur'an-ı Kerim'i tefsir etmesine benziyor. Peygamber efendimiz Hz.Muhammed (s.a.v) zamanında rükye ile delil getirme ve ayet tefsir etme yöntemine başvurulmuş mu ?

Kuran da biz insanları ve cinleri bize ibadet etsinler diye yarattık buyurmuyor mu ? Müslüman olan bir cin farklı bir şeriata gore mı hüküm verilir ?
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kuran da biz insanları ve cinleri bize ibadet etsinler diye yarattık buyurmuyor mu ? Müslüman olan bir cin farklı bir şeriata gore mı hüküm verilir ?
Çok güzel bir soru sordun ayet-i kerimelerden hüküm çıkarılırken nüzul sebebine bakılıyor. İnsan tabiatı ile Cin tabiatı aynı mı ? İnsana yönelik indirilen ayet-i kerimeler insan olmayan farklı tabiatta bulunan varlıkları kapsar mı ?
 
أ Çevrimdışı

أهل الحديث

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Çok güzel bir soru sordun ayet-i kerimelerden hüküm çıkarılırken nüzul sebebine bakılıyor. İnsan tabiatı ile Cin tabiatı aynı mı ? İnsana yönelik indirilen ayet-i kerimeler insan olmayan farklı tabiatta bulunan varlıkları kapsar mı ?
De ki: Cinlerden bir topluluğun (benim okuduğum Kur'an'ı) dinleyip de şöyle söyledikleri bana vahyolunmuştur: Gerçekten biz, hârikulâde güzel bir Kur'ân dinledik .
Doğru yola iletiyor, ona iman ettik.
(Artık) kimseyi Rabbimize asla ortak koşmayacağız.
(Cinn 1-2)
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
De ki: Cinlerden bir topluluğun (benim okuduğum Kur'an'ı) dinleyip de şöyle söyledikleri bana vahyolunmuştur: Gerçekten biz, hârikulâde güzel bir Kur'ân dinledik .
Doğru yola iletiyor, ona iman ettik.
(Artık) kimseyi Rabbimize asla ortak koşmayacağız.
(Cinn 1-2)
Bu ayet-i kerime Cinlerin bütün şeriate tabii olduğuna delil midir? Kur'an-ı Kerim'de ve sünnet-i nebevide açık bir lafızla Cinlerin oruçtan,zekattan ve benzeri insanları da kapsayan bütün ibadetlerden ve muamelettan sorumlu olduğuna dair lafız veya lafızlar var mı ?
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Çok güzel bir soru sordun ayet-i kerimelerden hüküm çıkarılırken nüzul sebebine bakılıyor. İnsan tabiatı ile Cin tabiatı aynı mı ? İnsana yönelik indirilen ayet-i kerimeler insan olmayan farklı tabiatta bulunan varlıkları kapsar mı ?

Kardeşim bu konu da yanılıyorsun.
Kuran hüküm kaynağıdır.İnsan içinde cin içinde Allah katında din İslam dır.

Kuran da Şeytandan bir çok yerde söz eder.İnsana benzer duygular yaratmış.konusabilmesi,Kibirlenmesi,sevmesi vs...Hayvanlar gibi değiller.
Kendilerine has ibadet şekilleri, yaşayışları illa ki vardır lakin kuran a ters değildir.olamaz da.
 
Son düzenleme:
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim bu konu da yanılıyorsun.
Kuran hüküm kaynağıdır.İnsan içinde cin içinde Allah katında din İslam dır.

Kuran da Şeytandan bir çok yerde söz eder.İnsana benzer duygular yaratmış.konusabilmesi,Kibirlenmesi,sevmesi vs...Hayvanlar gibi değiller.
Kendilerine has ibadet şekilleri, yaşayışları illa ki vardır lakin kuran a ters değildir.
Ben Kur'an-ı Kerim'e ters olduğunu söylemedim.
Allah-u Teala Zariyat suresi 56.ayet-i kerimesinde şöyle buyuruyor; "وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْاِنْسَ اِلَّا لِيَعْبُدُونِ"
"Ben cinleri ve insanları, başka değil, sırf bana kulluk etsinler diye yarattım." insanın kulluğunun ibadetinin mahiyetinin nasıl olduğu yazıyor. Ama Cinlerle alakalı ibadet hususunda insanın ibadetlerinin anlatıldığı gibi bir anlatımı ben göremedim.Yukarıda rükye yapan hoca Rum suresi 21. ayet-i kerimeyi Cin'e okuyup Cin'in söylediklerinden ve ayet-i kerime'de geçen "مِنْ اَنْفُسِكُمْ اَزْوَاجًا" ayet-i kerimesindeki "مِنْ اَنْفُسِكُمْ" lafzından hareketle kendi cinslerinden ifadesinin Cinleri de kapsayacağını söylüyor. Bu ayet-i Kerime'nin nüzul sebebine bakılır ona göre "مِنْ اَنْفُسِكُمْ" lafzının Cinleri de kapsayıp kapsamadığı anlaşılır. Ama "مِنْ اَنْفُسِكُمْ" lafzını ve rükyede Cinin konuşmasından hareketle bu lafızdan biz Cinlerin 4 eşle evlenebileceğini de düşündük diyemezsiniz. Çünkü iki ayet-i kerime de farklıbu sebeple siyak -sibak ve nüzul sebebine bakmak gerekiyor.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Ben Kur'an-ı Kerim'e ters olduğunu söylemedim.
Allah-u Teala Zariyat suresi 56.ayet-i kerimesinde şöyle buyuruyor; "وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْاِنْسَ اِلَّا لِيَعْبُدُونِ"
"Ben cinleri ve insanları, başka değil, sırf bana kulluk etsinler diye yarattım." insanın kulluğunun ibadetinin mahiyetinin nasıl olduğu yazıyor. Ama Cinlerle alakalı ibadet hususunda insanın ibadetlerinin anlatıldığı gibi bir anlatımı ben göremedim.Yukarıda rükye yapan hoca Rum suresi 21. ayet-i kerimeyi Cin'e okuyup Cin'in söylediklerinden ve ayet-i kerime'de geçen "مِنْ اَنْفُسِكُمْ اَزْوَاجًا" ayet-i kerimesindeki "مِنْ اَنْفُسِكُمْ" lafzından hareketle kendi cinslerinden ifadesinin Cinleri de kapsayacağını söylüyor. Bu ayet-i Kerime'nin nüzul sebebine bakılır ona göre "مِنْ اَنْفُسِكُمْ" lafzının Cinleri de kapsayıp kapsamadığı anlaşılır. Ama "مِنْ اَنْفُسِكُمْ" lafzını ve rükyede Cinin konuşmasından hareketle bu lafızdan biz Cinlerin 4 eşle evlenebileceğini de düşündük diyemezsiniz. Çünkü iki ayet-i kerime de farklı siyak -sibak ve nüzul sebebine bakmak gerekiyor.

O zaman cinler evlenemez mı ? Diyorsun
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
O zaman cinler evlenemez mı ? Diyorsun
Cinler evlenemezler demiyorum . Hocanın Rum suresi 21. ayet-i kerimeden hareketle Nisâ Suresi 3. Ayeti kerimedeki hükmü nasıl Cinlere de verebildiğini sorguluyorum. Bunu anlamak ise iyi bir derece de fıkıh usulü ilmini bilmekten geçiyor.
 
أ Çevrimdışı

أهل الحديث

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu ayet-i kerime Cinlerin bütün şeriate tabii olduğuna delil midir? Kur'an-ı Kerim'de ve sünnet-i nebevide açık bir lafızla Cinlerin oruçtan,zekattan ve benzeri insanları da kapsayan bütün ibadetlerden ve muamelettan sorumlu olduğuna dair lafız veya lafızlar var mı ?
Kur'ân bütün bir kitaptır. Yani şu kadarına iman edip şu kadarına iman etmemek diye bir şey yoktur. Kur'ân'ın içinden tek bir noktayı inkâr etmek bile küfürdür.
İman ise; kalp ile tasdik, dil ile ikrar, uzuvlar ile ameldir.

Bilebileceğimiz şeyler sadece bunlar. Sorduğun soruya dair bir lafız mevcut değil, lakin elimizdeki bu emarelerden "acaba böyle olabilir mi?" diyenler olmuş. Bu bir fikirdir. Bundan sonrası hakkında bilgimiz olmayan bir şeyin kesin olarak olduğu veya olmadığı hakkında konuşmak, zan ile konuşmak olacaktır.

"Ey iman edenler! Zannın çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır." (Hucurat 12)

Kaldı ki, cinlerin sorumlulukları bizi ilgilendirmez. Bizim sorumlu olduğumuz, öğrenmemiz gereken şey, bu değildir.
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kur'ân bütün bir kitaptır. Yani şu kadarına iman edip şu kadarına iman etmemek diye bir şey yoktur. Kur'ân'ın içinden tek bir noktayı inkâr etmek bile küfürdür.
İman ise; kalp ile tasdik, dil ile ikrar, uzuvlar ile ameldir.

Bilebileceğimiz şeyler sadece bunlar. Sorduğun soruya dair bir lafız mevcut değil, lakin elimizdeki bu emarelerden "acaba böyle olabilir mi?" diyenler olmuş. Bu bir fikirdir. Bundan sonrası hakkında bilgimiz olmayan bir şeyin kesin olarak olduğu veya olmadığı hakkında konuşmak, zan ile konuşmak olacaktır.

"Ey iman edenler! Zannın çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır." (Hucurat 12)

Kaldı ki, cinlerin sorumlulukları bizi ilgilendirmez. Bizim sorumlu olduğumuz, öğrenmemiz gereken şey, bu değildir.
O zaman rükye yapan hoca zan ile konuşuyor sonucuna ulaştık.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Cinler evlenemezler demiyorum . Hocanın Rum suresi 21. ayet-i kerimeden hareketle Nisâ Suresi 3. Ayeti kerimedeki hükmü nasıl Cinlere de verebildiğini sorguluyorum. Bunu anlamak ise iyi bir derece de fıkıh usulü ilmini bilmekten geçiyor.

Müslüman olduğu için söylüyor kardeşim
Yoksa evlenemez derse bu sefer ayeti inkar etmiş olacak
 
أ Çevrimdışı

أهل الحديث

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
O zaman rükye yapan hoca zan ile konuşuyor sonucuna ulaştık.
Rukyeci, kurduğu cümlede "öğrenmiş olduk" tabirini kullanıyor. Cinlerden öğrenip öğrenmediğini bilmiyoruz. Ayrıca zahirinde İslâmî hassasiyeti olan bir adamı "zan ile konuşuyor" diye kesin olarak itham etmenin vebali olabilir. Belki bir ihtimal senin dediğin gibidir, kıyas etmiş olabilir, zan ile konuşuyordur. Ama ya öyle değilse?
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Cinlerden Allah'ın ayetine dair herhangi bir şey öğrenemez .Ve Cini kullanıpta rükye ile ayeti kerimeyi açıklayamaz. Edille-i şer'iyye bellidir.Aşağıda yer alan Cin suresi 8-10 ayet-i kerimelere ve tefsirlerine bakabilirsiniz.

“«Doğrusu biz, melekleri dinlemek için göğe yükselmek istedik. Bir de ne görelim: Orası sert ve güçlü bekçilerle, alev fışkırtan mermilerle dopdolu.»
«Oysa önceleri biz, haber dinlemek için orada oturacak yerler bulup otururduk. Fakat şimdi, Kur’an inmeye başladıktan sonra, artık kim göğe çıkıp melekleri dinlemeye kalksa, kendisini gözetleyen bir alev topuyla karşılaşıyor!»
«Göğün böyle sıkı denetim altına alınmasıyla yeryüzü ahâlisi için bir kötülük mü kastedilmiştir, yoksa Rableri onlar için bir iyilik mi dilemiştir; onu biz bilemiyoruz?»
(Cin suresi 8-10 ayet-i kerimeler)


Kıyas meselesine gelince de hocanın Cinin sözleri ve Rum suresi 21. ayet-i kerimeden hareketle Nisâ Suresi 3. Ayeti kerimedeki hükmü nasıl Cinlere de verebildiğini de açıkça ve delilleriyle belirtmesi gerekir .
 
Son düzenleme:
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Cinlerden Allah'ın ayetine dair herhangi bir şey öğrenemez .Ve Cini kullanıpta rükye ile ayeti kerimeyi açıklayamaz. Edille-i şer'iyye bellidir.Aşağıda yer alan Cin suresi 8-10 ayet-i kerimelere ve tefsirlerine bakabilirsiniz.

“«Doğrusu biz, melekleri dinlemek için göğe yükselmek istedik. Bir de ne görelim: Orası sert ve güçlü bekçilerle, alev fışkırtan mermilerle dopdolu.»
«Oysa önceleri biz, haber dinlemek için orada oturacak yerler bulup otururduk. Fakat şimdi, Kur’an inmeye başladıktan sonra, artık kim göğe çıkıp melekleri dinlemeye kalksa, kendisini gözetleyen bir alev topuyla karşılaşıyor!»
«Göğün böyle sıkı denetim altına alınmasıyla yeryüzü ahâlisi için bir kötülük mü kastedilmiştir, yoksa Rableri onlar için bir iyilik mi dilemiştir; onu biz bilemiyoruz?»
(Cin suresi 8-10 ayet-i kerimeler)


Kıyas meselesine gelince de hocanın Cinin sözleri ve Rum suresi 21. ayet-i kerimeden hareketle Nisâ Suresi 3. Ayeti kerimedeki hükmü nasıl Cinlere de verebildiğini de açıkça ve delilleriyle belirtmesi gerekir .

Vermiş olduğun ayetler konuyla alakalı değil ki kardeşim. Konu farklı bir yere doğru gidiyor.
Hocanın vermiş olduğu kiyastan öte müslüman cinler Kur'an'ın hükmüne göre amel edemez mı ?
 
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Vermiş olduğun ayetler konuyla alakalı değil ki kardeşim. Konu farklı bir yere doğru gidiyor.
Hocanın vermiş olduğu kiyastan öte müslüman cinler Kur'an'ın hükmüne göre amel edemez mı ?
İbadette sorumlu olan amelde de sorumludur ve tabiki amel etmesi gerekir.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
مكنون Çevrimdışı

مكنون

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
O zaman biz niye tartışıyoruz?
"Müslüman olan bir cin farklı bir şeriata gore mı hüküm verilir ? " Bu sorunuzu tartışıyorduk.Ya ben kendimi anlatamadım veya siz anlamak istemediniz . Cinlere farklı bir şeriata göre mi hüküm verilir ? Diye sordunuz şayet size göre Cinlere farklı bir şeriata göre hüküm verilmeyecekse onlarada hırsızlık yaptıklarında el kesme cezası uygulayalım .
 
Üst Ana Sayfa Alt