Es selamu aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu, ikhwan
Benim sorum şu:
Darul Harbe emanla (izin, pasaport) giren birisi casusluk, hile yapabilir mi, yoksa ne olursa olsun antlaşmaya ihanet edemez mi? Eğer cevap 'yok bu kişinin emanı var bundan dolayı ihanet edemez' ise, o zaman şu denilmez mi, 'Kardeşlerimiz, bacılarımız bu ülkelerin esareti altındayken ve müslümanların ülkelerine karşı her yöntemle savaşılıyorken, sen hangi yasaktan bahsediyorsun, tabiiki yapılır, savaş hiledir'. Yani birisi diyor ki ne olursa olsun emanla giren ihanet edemez, diğeri diyor ki hayır savaş hiledir ve bu ülkeler İslam'a savaş açmıştır ve büyük zararlar vermiştir, onun için yalan söyleyerek onları aldatmakta bir sorun yok. Bu konu hakkında mezheplerin görüşlerini okumuştum doğru hatırlıyorsam bu ihtilaflı bir konuydu Allahu Alem, bu konuda selef alimlerin görüşlerini aktarabilen var mı?
Benim bildiğim kadarıyla harbilerle yapılan barış antlaşmalarında müslümanların barış süresinin bitmesini beklemelerine bile gerek yok, müslümanlar mustazaflıktan kurtuldukları zaman barış süresi dolmasa bile antlaşmayı bozabilirler, tabii bunlar harbiler için geçerli, zimmilerle yapılan antlaşmalara ihanet edilmez.
Benim sorum şu:
Darul Harbe emanla (izin, pasaport) giren birisi casusluk, hile yapabilir mi, yoksa ne olursa olsun antlaşmaya ihanet edemez mi? Eğer cevap 'yok bu kişinin emanı var bundan dolayı ihanet edemez' ise, o zaman şu denilmez mi, 'Kardeşlerimiz, bacılarımız bu ülkelerin esareti altındayken ve müslümanların ülkelerine karşı her yöntemle savaşılıyorken, sen hangi yasaktan bahsediyorsun, tabiiki yapılır, savaş hiledir'. Yani birisi diyor ki ne olursa olsun emanla giren ihanet edemez, diğeri diyor ki hayır savaş hiledir ve bu ülkeler İslam'a savaş açmıştır ve büyük zararlar vermiştir, onun için yalan söyleyerek onları aldatmakta bir sorun yok. Bu konu hakkında mezheplerin görüşlerini okumuştum doğru hatırlıyorsam bu ihtilaflı bir konuydu Allahu Alem, bu konuda selef alimlerin görüşlerini aktarabilen var mı?
Benim bildiğim kadarıyla harbilerle yapılan barış antlaşmalarında müslümanların barış süresinin bitmesini beklemelerine bile gerek yok, müslümanlar mustazaflıktan kurtuldukları zaman barış süresi dolmasa bile antlaşmayı bozabilirler, tabii bunlar harbiler için geçerli, zimmilerle yapılan antlaşmalara ihanet edilmez.