Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Dâr'ul Harbde Kâfir Öldürmek Câiz mi?

M Çevrimdışı

miraç burak

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ALLAH ın indirdiği ile hükmedilmeyen putlara tapılan müslümanların tutuklanıp hapsedildiği putların herşeyden üstün tutulduğu toprakda larda putlara tapmaya devam eden komünist ve demokrasi gibi küfür ideolojilerinin peşinden giden komünist liderleri kahraman olarak görüp komünist ve demokrat liderin resimlerinin basılı olduğu tişörtleri giyip bu tip şiirler kelimeleer kulanıp arkasında duranalrın---- Ne ararsın tanrı ile aramda
Sen kimsin ki orucumu sorarsın?
Hakikaten gözün yoksa haramda
Başı açığa neden türban sorarsın?

Rakı, şarap içiyorsam sana ne,
Yoksa sana bir zararım, içerim.
İkimiz de gelsek kıldan köprüye
Ben dürüstsem, sarhoşkende geçerim. --- bu fikirde olan kişiler direkman kendileri savaşmasada savaşanları kalben desteklemekde kafir oldukları da kesin ve kesin ortada ise bulunduğun mevkide bir savaş olmasa dahi herhangi bir şeriat mahkemsinde yargılanmasaksızın müslüman kişi tarafından öldürülmesi caizmidir.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bu sorunun bir benzerine yazdığım cevabtan çokta farklı şeyler söyleyecek değilim.
Sorulan soru ve cevabım şöyle idi : ( Çözüldü - Kâfirin Kanı Helal midir? )


Kafirin kanı helaldir lafını nasıl anlamalıyız.
images


İslam devletinin hakimiyetinde olduğu dönemlerde olabilecek bir durum:

İslam devletiyle savaş halinde olanlar,
islam devletiyle andlaşma yapanlar ve,
Zımmiler - ehl-i zimme (Cizye vererek İslam devletinin hakimiyetini ve yasalarına uymayı kabul ederek İslam devleti içinde yaşayan gayri muslimler)

İbn Hâcer şöyle der: "Zimmet ehlinin kanının helal olması yanlış bir anlayış, onun kanını helal yapan küfrüdür, ancak zimmilik bir andlaşmadır ve öldürme sebebi onda hala mevcud olsa bile (yani küfrü) bu andlaşma onu öldürmeden korur" (Fathu'l-Bâri 12/326)


İslam devleti ile bir andlaşması olmayıb savaş halinde olanlarla savaşmak bir mecburiyettir.

İslam devletinin olmadığı, muslumanların parçalanmış olarak çoğaltılmış, eskiden islam hakimiyeti olan; günümüzdeki tağutların kontrolundeki topraklarda, dağınık olarak yaşamakta ve musluman muvahidlere sâhib çıkacak bir devletleri bulunmamaktadır.
Günümüdeki durum bundan ibarettir.

Muslumanlar böyle durumda, açıkça İslama silahlı savaş açmış, savaşın her gün sıcak olarak devam ettiği bölgelerde, kafirin kanı helaldir.
Savaş olmayan, fakat muslumanım diyenlerin içerisinde, kimlik/pasaport taşıyarak yaşamlarına devam edebildiği Daru'l harb olan ülkelerde; "kâfirin kanı helal" denilerek tesbit edilen kafirleri öldürmeye, fidye istemeye gidilemez. Her ne kadar bazı gruplar bunun aksine inansalar da; bunun İslam'a uymadığına , hem maddiyatsızlıktan hem de ilimsizlikten duygusal öfke ile bu işe yönelmektedirler.
Musluman eğer karşı tarafa savaş ilan ediyorsa; halkın arasına karışıb onlarla birlikte yaşayarak bu işi yapamaz.
Bunun kısmen benzer örneği Sahabeden Ebu Basir'in (r.anh) yaptığına benzemektedir. Fakat Ebu Basir'in yaptığı câiz olan şeklidir.
Safını kafirlerden ayırmış , ben burdayım deyib savaşını ilan etmişti. Üstelik yakaladığı kafirlere, kendisinin kim olduğunu amacının ne olduğunu (İslama davet) söylüyor , hâla musluman olmazlar ise mudahale ediyordu.
Bugün islamla alakası olmayan pekaka nın durumu da kısmen buna benzer. İslami hakimiyetin ikamesi, şeriat için çıkmış olsaydı muslumanların destek vermesi gerekirdi.
Konuyu daha uzatıb karmaşık hale getirmek istemiyorum. Zaten çetrefelli bir meseledir. Sonuçta kafirin kanı helaldir fakat belli durumlarda böyledir. Masum olan kâfirin kanı dökülemez. Rasulullah (s.a.v.)'in siyretini incelediğimizde bunu da çok net görmekteyiz.


Dar-ul Harb'de Gayr-ı Muslim Öldürmek Caiz mi?

 
s.muhammed Çevrimdışı

s.muhammed

Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaş sakin ol yahu!

Böyleleri var diye kılıç alıp sokağa koşamazsın.
Sen evvela tebliğ et. Binlerin ölmesindense bir kişinin hidayet olması daha hayırlıdır.

Öldürdüğün kimselerin sana bir faydası dokunmaz ancak Allahın senin elinle bir kimseyi hidayet etmesi sana büyük ecir kazandırır.

Nebi sallallahu aleyhi ve sellem, Mekke'de 13 sene nübüvvet görevini ifa etti, bu sırada Allah'ın beyti olan Kâbe ağzına kadar putla doluydu. Peygamber sana örnek değil mi?
Şimdide putlar var ve o putlar ilah edinilmiş durumda.

Sen evvela Peygamberin yolunu göster kendini geliştir ve faydalı olmaya bak. İkinci seçenek zaten eninde sonunda olacak biiznillah.

Allah'ın adetidir Kemalde olanı zevale çekmek. Şimdi küfür kemalinin zirvesinde ancak Allah'ın izniyle aşağıların ağaşına geçecektir.
 
M Çevrimdışı

miraç burak

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
yalnış anlamayın ben bunu bir idda oalrak ortaya koymadım sadece b,ir soru ama işte bir vesvese aklımı kurcalaya duruyordu ilmi bir cevap la vesveseyi susturmak için sordum yoksa böyle bir fikri desteklediğim için değil sağ olun Allah razı olsun cevabımı aldım her ne kadar bu düşüncede olsamda yine bazen şüphe ediyrodum acaba yalnış yapıyor olabilirmiyiz üstümüze düşen sorumlulğu yerine getirmiyormuyuz gibi burdada tüm sorduğum sorulara mantıksal değilde ilmen islam alimlerinin görüşlerine göre cevap verdiği için sordum yoksa böyle birşey idda etmedim :)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
659742972002.jpg

Bir zamanlar (seksen ortaları, 90 başı) İrfan Çağrıcı isminde bir muslumanın emirliğinde "İslami Hareket" adında bir cemaat mevcud idi. İrfan Çağrıcı, Batman'lı olup, Hizbullah üyesi iken daha sonraları İslami Hareket adlı cemaat kurup, İran'a gidip geldiği söylendi. Bundan sonra araba çalıp sahta belgelerle satarak cemaati finans yönünü karşılamaya çalışıldı.


1700347041752.png

1996 - 2000

Örgütün Çöküşü :
20 Ocak 1993’de bir otomobil hırsızlığını takip eden görevlilerin Mehmet Zeki Yıldırım’ı yakalamaları ve ardından Küçükyalı Dervişbey Sitesi’ndeki evde Kudbettin Gök, Mehmet Ali Şeker, Hüsnü Yazgan, Mehmet Kaya, Ali Akyüz, Fahrettin Baytap ve Ayhan Usta’nın gözlem altına alınmasıyla örgütün varlığının ortaya çıkartıldığı belirtilen iddianamede, Ekrem Baytap ile Mehmet Ali Bilici ve Zubeyir Gümüş’ün de yakalanmalarıyla örgütün dağıldığı, İrfan Çağrıcı’nın Adil Ateş ve Mehmet Okatan’la otomobil hırsızlığına başlaması üzerine de, Tamer Arslan, avukat Hüsnü Yazgan, Ziver Kartal, Ergun Şendur, Hasan Özdemir ve Ömer Faruk Baş’ın Çağrıcı’ya karşı birleşerek, “avukat grubu” adını aldıkları anlatılıyor.

Başta Husnu Yazgan olmak üzere çeşitli fikir ve ilim sahibleri , İrfan çağrıcı'ya bu işin caiz olmadığını, muslumana yakışmadığını vb. insanlar bu işin "hırsızlık" olduğunu düşündüğünü, söylemesine rağmen etkiili olmadı.

İrfan Çağrıcı (ve cemaati) bu zaman zarfı içerisinde çeşitli "Kafir cinayetleriyle (Çetin Emeç, Turan Dursun)" adı anıldı.
Çağrıcı’nın da 2 Mart 1996’da Kadıköy’de bir banka şubesinde “Rasim Ayar” sahte kimliğiyle yakalandığı iddianamede ifade edilmiştir.
İrfan çağrıcı idama mahkum olmuş, örgüt üyeleri çeşitli yıllara ceza kesilmiştir.



1700346939729.png


1700346986285.png

 
Son düzenleme:
emre ugur Çevrimdışı

emre ugur

Üye
İslam-TR Üyesi
mecbur kalmadıkça eline silahı almamak en iyisi ama iş dini, nefsi, namusu, müdafaa ise o zaman değişir diye biliyorum. Herşeyin en doğrusunu Allah bilir.
 
K@lemşöR Çevrimdışı

K@lemşöR

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Darul harb olan ülkelerde
İşte meseleyi grift kılan, soruyu/soruna dönüştüren şey bu bakış açısı. Günümüz coğrafyasını formel fıkhın gözüyle değerlendirmek büyük bir yanılgı olur ve senin böyle bir sonuç çıkarmana neden olabillir:

Bugün islamla alakası olmayan pekaka nın durumu da kısmen buna benzer. İslami hakimiyetin ikamesi, şeriat için çıkmış olsaydı muslumanların destek vermesi gerekirdi.
Eğer bu konjonktürde pkk'nın hedefi şeriat bile olmuş olsaydı ona destek vermek bir yana bunun hata olduğunu söyleyip nasihat etmek gerekirdi. Nitekim aksi durumda kendilerini 'şehid' olarak değerlendiren mehmedçiklere 'kurşun' sıkmak gibi bir sonuç ortaya konulacak; hak ve batılın belirli olmadığı memleketler, daha çok karanlığa çekilecektir.

Kardeşiniz olarak nacizane düşüncemi ifade ediyorum ki: Formel fıkıh, günümüzü değerlendirmeye yeterli olamamaktadır. Nitekim evrensel olan sadece nasslardır. İnsanların görüşleri değil. Bu yüzden 'dar' fıkhı yeniden şartlara göre oluşturulmalıdır.
Beyaz olmayan birşeyin siyah olduğu doğru değildir. Siyah olmayana da beyazdır, denemez. Bu renk tonu nassların ve şartların gözetiminde yeniden tespit edilmelidir.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kardeşim , nassa dayanmayan bir bakış açısıyla, İslam fıkhının Dar'ulHarb anlayışını eleştirip değiştirmek lazım diyemezsin!
İslam ve fıkhı ancak görülmemiş bir şeyin ortaya çıkmasıyla muctehidlerin yeni içtihadlarına gereksinim duyar. Kavmiyetçi duygulara yenik düşenlerin isteklerine göre fıkıh yenilenmez! Bu anlayışı savunan bir tana alim de yoktur!
Dün dar'ul Harb ne ise, bugünde Dar'ulharb odur.


Bu anlayış yüzünden İslam coğrafyasında Mucahidlere destek verilmemekte, PKK dan farklı görmedikleri için destek verilmemekte.
Misalen, Pkk şeri kökene dayanan bir yapıyla İslam emirinin emriyle kafir devlete karşı başlatmış olacağı cihad hareketine destek vermemek ancak İslam'dan nasiblenmemiş olanların işidir.
 
K@lemşöR Çevrimdışı

K@lemşöR

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Nassların özünü ve ruhunu kavrayan her müslüman bilir/bilmelidir ki, formel fıkhın tarif ettiği 'darul harp' fıkhı günümüzün soru(n)larına çözüm sunamamaktadır. Ben bununla eski alimlerimizi yermiyorum; bilakis ben onları takdir ediyorum. Cehdlerinin mukafatını, Allahtan tastamam vermesi için dua ediyorum.
Ama bilinmelidir ki, Onlarda yapıları itibari ile 'beşer' dirler. Ve görmedikleri, bilmedikleri daha doğrusu yaşamadıkları bir yerin fıkhını tayin edemezler. Bu onların da ifade ede durdukları bir realitedir. Evrensel olan şey (tüm müslümanların ittifakı ile) nasslardır. Nasslar ise yetkili kişilerin elleri ile yeniden şartlara göre yorumlanmalıdır. Bu kişilerse 'adalet' sahibi basiretli, ferasetli ve hikmet ehli kişiler olmalıdırlar.
Öncelikle tarif edilen darul harp fıkhı, müslümanların yeryüzüne hakim olduğu dönemlerde oluşturulmuştur. Şimdi ise durum farklıdır, bu gerçek gözardı edilerek zaten aciz bırakılan müslümanlara taşıyamayacakları; mükelefiyetlere tabi tutmak onlara zulmetmektir.
Bir diğeri şu bir gerçektedir ki, Türkiye Darulislam değildir, fakat bu onun Darulharp olduğu anlamına gelmez. Yani daha öncede ifade ettiğim gibi beyaz olmayanın siyah olması gerekmez. Bu farklı renk tonkları tespit edilmeli ve nassların gözetiminde yeni bir fıkıh oluşturulmalıdır.

Pkk meselesine tekrar dönersek, her ne kadar dediğiniz gibi 'islam davası' ile dağa çıkmış olsalar bile; Onlara destek olamam ve tebliğ davası ile şehirlere inmelerini tavsiye ederim. Çünkü biz müslümanların işi dağlara çıkmak değil, haktan-hakikatten habersiz olan insanları uyandırmaktır.
Nitekim darulharp fıkhına göre saflar belirlenmiştir. Kafirler ve müslümanların safları vardır. Ama günümüz öyle değildir ki, Günümüz kitlesi zaten kendilerini müslüman görmektedirler. Doğal olarak siz kafirlere değil kendilerini müslüman gören (şehid) gören insanlara kurşun sıkmış olacaksınız. Bu ise gerçekten büyük bir kaos olur ve islamın dinamiklerini derinden sarsar.
Müslüman imajı dejenere olur. Hak ve batıl birbirine karışır. İnsanlar tebliğ ile cennete göndermek gerekirken, kurşun sıkarak cehenneme göndermiş oluruz. Bu ise hem islam alemi;hem deinsanlık alemi için felaket olur.
 
M Çevrimdışı

miraç burak

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
şu an tc de müslümnların bir silahlı yapılanması olsaydı bu yapılanmaya destek verme konusunda hiç şüpheye düşülmemelidir şüpheye düşen imanında da süphelidir.
 
K@lemşöR Çevrimdışı

K@lemşöR

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Miraç kardeşim, fazla değil azıcık yazmış olduğum pasaj üzerinde tefekkür et. Öne sürdüğün tezinin ne kadar hakikatten uzak olduğunu idrak edeceksin.
 
M Çevrimdışı

miraç burak

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
kusura bakmayın benim hitabım bu konu hakıda cevap vermek için yetersiz olabilir yalnış birşey dersemde uyarın yazmış olduğunuz yazı nın hemen hemen tamamı yalnıştır neden derseniz hiç münafık gördünümüz ben münafığım diyen yada hiç kafir gördünüzmü ben kafirim diyen taiyp erdoğanda yaptığı amelle cenete gideceğine obamda yaptığı amle cenete gideceğini idda ediyor ama onalrın kendilerini öyle idda etmeleri kafir oluşlarını değiştirmez yada belamların msülümanlık iddalarında bulunmaları onların bel am olmasını değiştirirmi zaten öyle bir silahlı mücadele olsa türk gençlerine gerekli tebliğ ve uyarı yapıldıkdan sonra yapılmış olacağına göre geberen kimse kendine şehit yada msülüman lık isnat etmezi söz konusu olamaz Alah ın ve resulününde kafir diye nitelendirdiği kişilere msülüman yakıştırması yapmanın küfür olduğu nu düşünüyorum ve tastik ediyorum ama konudaki soruma gelince o zaten bir soruydu idda yada tez değildi
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kalemşör , Kuran-ı Kerimle (şeriata harb açan ülkelerin) yönetilmeyen ülkelerin, halkından muslumanların da olmas sebebiyle Darul Harb olamayacağını ;
ispatlayacaksın. Bekliyorum.

Not : Siyahı beyazı karıştırma, muasir alimlerden kendine delil göster!
 
K@lemşöR Çevrimdışı

K@lemşöR

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Dar'ul harp tezi nasslardan ziyade şartlardan yola çıkarılarak oluşturulmuş bir fıkıh. Sen T.C nin bana Darul harp olmadığını ispatlamamı istiyorsun. Bunun için çok çaba harcamaya gerek yok; bu tezin kendisine bakarak bunu görebilirsin.
Sadece tek bir şey söylememim yeterli olacağını düşünüyorum:
Bu fıkh dönemin ehlince müslümanların dünyaya hakim olduğu, müslümanların yeryüzünde aslan gibi kükrediği bir dönemde (şartlardan esinlenerek) oluşturuluyor.
Şimdi bizim öyle ol(a)mamamız; bu fıkhı, günümüz için iptal etmeye yeterli.




 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bak kardeşim demogojiyi yapanıyla birlikte sevmem. Darul harb veya darulİslam tabirleri tabi ki İslamın guçlü olduğu dönemlerde çıkması gerekirdi. Çünkü İslam ilk dönemlerden beri iktidarda idi. Bu sebeble alimlerin Darulİslamın ve Darulharbin nasıl ve neresi olduğunu bilip araştırmaları daha mumkundur.
Kur'anı Kerime savaş açan bir ülkenin Darulİslam olduğunu Nurculardan başka zırvalayacak yoktur.
Senden delil istemiştim. Sen delil yazamadın, bir alim ismi veremedin. sana son bir şans daha
 
K@lemşöR Çevrimdışı

K@lemşöR

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim sende 'demogoji' komplexi olduğu hissine kapıldım. Genellikle bu tarz bir çıkışla muhatabının yazılarını görmezden geliyorsun. Çünkü yazılarımda 'Türkiye darul islam' değil dediğim halde bana bunu söyleyen 'şucudur' deyip etiket yapıştırıyorsun.
Türkiyenin darul islam olmaması, darulharp olduğu anlamına gelmez.
Darul harp fıkhında müslümanların ve kafirlerin safı bellidir. Günümüzde ise 'belirsizdir'. Günümüzdeki bu gerçeği görmezden geliyorsun. Kendisini müslüman zanneden bir kitleyi 'harbi' görüp canlarını/mallarını mübah göremezsin. Nitekim darulharp fıkhına göre bu böyledir. Ama Nasslar, o fıkıhdan ibaret olmadığı için günümüzü o fıkha göre algıyamam ben.
Hz. Nuh (a.s.) kıssasını dikkate alırsan kuranı kerimden senin için daha güzel bir yol açılmış olur.
Hiçbir aklı başında alim Türkiye'ye darulharp demez. İslamı/imanı bilmeyen kitleleri tekfir etmez.

'Şans veriyorum' sözünü idrak edemedim. Bu ültimatom mudur?
Yoksa düşündüğüm gibi düşünmezsen barındırmam demem midir?
Daha önceden de bu tarz hegomanik baskıcı yöntemler uyguladığına kendim üzerinden şahid oldum. Fakat bu inan bana çözüm değil.

Her neyse..
Esenlik içerisinde kalınız.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kardeşim , bir fetva koyuyorsan (Şeriata harb açan ülkeler Darul harb değildir safsatası) , delil koyacaksın aksi taktirde şahısların kendilerini muctehid zannedercesine fetvalarını kendileriyle birlikte reddediyoruz.

DAR’UL-HARB VE DAR’UL- İSLAM


1 - Hanefi mezhebine göre dar’ul – harb’in hükmü
2 -Şafi mezhebine göre dar’ul – harb’in hükmü
3 -Maliki mezhebine göre dar’ul – harb’in hükmü
4 -Hanbeli mezhebine göre dar’ul – harb’in hükmü
5 -Şia mezhebine göre dar’ul – harb’in hükmü
6 -Zahiriyye mezhebine göre dar’ul – harb’in hükmü
7 -Zeydiyye mezhebine göre dar’ul – harb’in hükmü
8 -Dar’ul-harb ve Dar'ul İslam kavramlarının neticesi
9 -Dar’ul-harb konusunda sonuç:

 
Üst Ana Sayfa Alt