Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Duanın Kabul Olduğu Zamanlar

N Çevrimdışı

NeverForgetMe

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Duanın makbul olduğu zamanlar:

1- Seher vakti.

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:

(Allahü teâlâ, seher vakti, “İstiğfar eden yok mu, onu mağfiret edeyim. İsteyen yok mu, istediğini vereyim, duasını kabul edeyim” buyurur.) [Müslim]

Allahü teâlâ iyileri överken, (Onlar seher vaktinde istiğfar eder) buyuruyor. (Zariyat 18)

Seher vakti, gecenin son altıda biridir. Gecenin ikinci yarısından sonra da dualar kabul olur. [Gece, akşam ile imsak vaktinin arasıdır.]



2- Mübarek gün ve geceler.

Cuma günü öğle ile ikindi arası.

Recebin ilk gecesi,

Şabanın 15. gecesi,

Bayram geceleri,

Arefe günü,

Ramazan gün ve geceleri,

İftar zamanı,

Her günün zeval vakti.

Bu vakitleri ganimet bilmelidir. Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:

(Şu beş gecede yapılan dua red edilmez: Regaib gecesi, Şabanın 15. [Berat] gecesi, Cuma gecesi, Ramazan ve Kurban bayramı gecesi.) [İ.Asakir]

(Cuma günlerinde bir an vardır ki, o anda edilen dua red olmaz.) [Buhari, Müslim, Tirmizi]

(Ramazanda Allah günahları affeder ve duaları kabul eder.) [Taberani]



3- Ezan okunurken ve ezan ile kamet arasında.

Hadis-i şerifte, (Ezan okunurken dua red olmaz) ve (Ezanla kamet arasında dua kabul edilir) buyuruldu.



4- Namaz kılarken, secdede iken ve namazlardan sonra.

Hadis-i şerifte, (Kulun Rabbine en yakın hali, namazda secdede ikendir. Secdede çok dua edin. Bu dua kabul olur) ve (Beş vakit namazlardan sonra yapılan dua kabul olur) buyuruldu. (Buhari) Nafile namazlarda, secdede iken dua edilir, farz namazlarda secdede dua edilmez.



5- Kur'an-ı kerim hatmedilince.

Hadis-i şerifte, (Kur'anı hatmedenin duası kabul olur) buyuruldu.



6- Kalbinde incelik hissettiği an.

Hadis-i şerifte, (Rikkat [incelik] halinde duayı ganimet bilin. Bu hal Rahmet kapısının açık olduğunu gösterir) buyuruldu.



7- Kâbe-i şerifi görünce.

Hadis-i şerifte, (Hac yapanların, duaları kabul olur. Kâbe’de Mültezim denilen yerde, dua eden mutlaka uğradığı musibetten kurtulur) buyuruldu.



8- Hasta iken, sıkıntılı iken.

Hadis-i şerifte, (Dertli müminin duasını ganimet bilin!) buyuruldu. (Ebuşşeyh)



9- Oruçlu iken.

Hadis-i şerifte, (Oruçlunun duası red edilmez) buyuruldu. [Tirmizi]



10- Yağmur yağarken, Kur’an okunurken, düşmanla karşılaşınca.

Hadis-i şerifte, (Şu durumda rahmet kapıları açılır ve dualar kabul edilir: Kur’an okunurken, düşman ordusu ile karşılaşılınca, yağmur yağarken) buyuruldu.



11- Cemaat halinde,

Hadis-i şerifte, (Bir cemaat toplanır, bir kısmı dua eder, ötekiler de amin derse o duayı, Allah kabul eder) buyuruldu.



12- Gıyaben yapılan dua.

Hadis-i şerifte, (Din kardeşine gıyabında [arkasından] yaptığı dua kabul olur) buyuruldu. [İbni Ebi Şeybe]



13- Ana babanın, yolcunun duası ve mazlumun zalime ettiği dua.

Hadis-i şerifte, (Ana babanın evladına duası, yolcunun, misafirin ve mazlumun duası makbuldür) buyuruldu. (Tirmizi)



14- Kur’an-ı kerimi hıfzedenler.

Hadis-i şerifte, (Kur’an-ı kerimi hıfzeden, her hatmi sırasında, kabul olunmuş bir dua hakkına sahip olur) buyuruldu.



15- Hacılar, mücahidler.

Hadis-i şerifte, (Şu dört dua red olmaz: Din kardeşine arkasından yapılan dua. İyileşinceye kadar hastaların, dönünceye kadar hacca ve savaşa gidenlerin duası) buyuruldu



16- Müslümanlıkta saçlarını ağartanların, âlimlerin ve adil idarecilerin duaları da makbuldür.

Hadis-i şerifte, (Şu üç kişinin hakkını ancak münafık olan küçümser: İslam yolunda saçını ağartmış olan, ilim sahibi ve âdil idareci) buyuruldu.
 
E Çevrimdışı

esma34

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ne zaman dualar makbuldür?
Ezan okunurken ve ezan ile kamet arasında yapılan dua. Kur’an okunurken, Kur'an-ı kerim hatmedilince, Kâbe-i şerifi görünce, yağmur yağarken, düşmanla karşılaşınca, zulme uğrayınca, cemaat halinde iken, farz namazlardan sonra, kalbinde incelik hissettiği an, Esma-i hüsna ile, ism-i a'zam ile dua edince, seher vakti, yalvararak dua etmek, bid’atlerden sakınmak, gafil olmamak, uyanık olmak, helal yemek, haramlardan kaçmak, Cuma günü ve gecesi, Recebin ilk, Şabanın 15. gecesi, Bayramın birinci geceleri, Arefe günü, Ramazan gün ve geceleri, iftar zamanı edilen dualar makbuldür.

Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki:
(Ezanla kamet arasında dua makbuldür.) [Tirmizi]

(Kur'anı hatmedenin duası makbuldür.) [Beyheki]

(Rikkat halinde duayı ganimet bilin.) [Deylemi]

(Hac yapanların, duaları kabul olur.) [Taberani]

(Kur’an ve ezan okunurken, düşman ordusuyla karşılaşınca, yağmur yağarken, zulme uğrayınca dualar kabul olur.) [Taberani]

(Bir cemaatten bir kısmı dua eder, ötekiler de âmin derse o duayı, Allahü teâlâ kabul eder.) [Hakim]

(Beş vakit namazlardan sonra yapılan dua kabul olur.) [Buhari]

(İsm-i a’zamla edilen dua makbuldür.) [İbni Mace]

(Her gece seher vakti, Allahü teâlâ buyurur ki: İstiğfar eden yok mu, affedeyim. İsteyen yok mu, vereyim, duasını kabul edeyim.) [Müslim]

(Allah’a yakararak edilen dua makbuldür.) [Ebu Ya’la]

(En efdal dua, Arefe günü yapılandır.) [Beyheki]

(Şu beş gecede yapılan dua kabul olur:Duan?n makbul oldu?u zamanlar - Websitesepeti Forum
 
s.muhammed Çevrimdışı

s.muhammed

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim yazıyı kopyaladığınız site dinimizislam.com yada sizin kopyaladığınız yerden oradan kopyalamış. Bu insanlar Allah'ın sıfatlarını iptal için hadislerin metnini bile değiştiriyorlar. Allah'a sığınırız bu işten.

(Her gece seher vakti, Allahü teâlâ buyurur ki: İstiğfar eden yok mu, affedeyim. İsteyen yok mu, vereyim, duasını kabul edeyim.) [Müslim]

Bu hadis kasten tahrif edilmiş. Zira hadisin metninde; Allah gecenin üçte biri kaldığında dünya semasına İNER. Ve seslenir.

Bu kısımlar Allah'ın istivasına delil olduğu için ve o malum cehmiler bu sıfatları tahrif, ta'til ve te'vil ettiklerinden ötürü hadiside tahrif etmişler.

Kardeşlerim, dininizi nereden aldığınıza iyi bakın. Bundan 1 sene kadar önce sözde islami bir dergide hadler hususunda bir tahrife denk gelmiştim.
Kadınlara yönelik bu dergide, Hırsızın elinin kesilmesinin üstü örtülmeye çalışılmıştı. Kızım Fatıma hırsızlık yapsa onunda elini keserim hadisi onunda cezasını veririm olarak değiştirilmişti. Müslümanların bu zamanda daha dikkatli olması gerekliyor. Yapan bir yıkan bin.

Malum dergi, Semerkand Aile dergisi. Yazıyı bulursam inşaallah gösteririm.
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt