Ö
Çevrimdışı
Dua'dan sonra elleri kaldırıp dua etmek, duadan sonra elleri yüzü sürmek bidatmıdır?
Abdulmuizz Fida
Duadan sonra elleri yüze sürmek hakkında herhangi bir rivayet sabit olmamıştır. İmam Ebu Davud bu konudaki bütün rivayetlerin vâhî (çok zayıf) olduğunu belirtmiştir. Diğer hadis alimlerinin rivayetleri değerlendirmeleri ve zayıf oluşlarına dair ifadeleri için bkz.: İbn Mulakkin, Bedru'l-munir (3/638-639) el-Elbani İrvau'l-Galil (2/179 no 434) İzzeddin b. Abdisselam gibi bazı alimler, duadan sonra elleri yüze sürmenin bidat olduğunu söylemişlerdir. Usul kaidesi gereği, bir fiil hakkında alimlerden bazısı bidat olduğunu söylerse, aksine bir delil sabit oluncaya kadar o fiilin bidat kabul edilmesi gerekir ve ondan sakınmak önceliklidir.
Buhari'nin rivayetine gelince, bu rukye yapıldığında sadece yüzü değil, bütün bedeni mesh etmenin meşru olduğunu göstermektedir.
cok sayda rivayetler olmushdu, ama hersi dimek olurki zayifdir, zayif hadisler cogalincada hasen seviyyesine gelir.ona gorede bir cok alim bunu caiz gormushtuler.senin buna bidat dimene hakkin yoktu, ancak caiz diyidir diye bilirsin,birde boyle kucuk fikhla ilgili meselere gore kimese bidatci dimek olmaz.alimler va sahahbiler arasindada hep ixtilaflar olmushdu.mesela oyle meseleler (shimdi hatirlamiyorum) varki Imam Ahmetden 3 gorush rivayet olunur.Shimdi bizi gibi cahiller hangisini bidat oldugunu nerden biliriz.?Abdulmuizz Fida
Duadan sonra elleri yüze sürmek hakkında herhangi bir rivayet sabit olmamıştır. İmam Ebu Davud bu konudaki bütün rivayetlerin vâhî (çok zayıf) olduğunu belirtmiştir. Diğer hadis alimlerinin rivayetleri değerlendirmeleri ve zayıf oluşlarına dair ifadeleri için bkz.: İbn Mulakkin, Bedru'l-munir (3/638-639) el-Elbani İrvau'l-Galil (2/179 no 434) İzzeddin b. Abdisselam gibi bazı alimler, duadan sonra elleri yüze sürmenin bidat olduğunu söylemişlerdir. Usul kaidesi gereği, bir fiil hakkında alimlerden bazısı bidat olduğunu söylerse, aksine bir delil sabit oluncaya kadar o fiilin bidat kabul edilmesi gerekir ve ondan sakınmak önceliklidir.
Buhari'nin rivayetine gelince, bu rukye yapıldığında sadece yüzü değil, bütün bedeni mesh etmenin meşru olduğunu göstermektedir.
sen nereyi okuyorsun bak cevabı vermiş sana kendi fikri değil iyi oku İbn Mulakkin, Bedru'l-munir (3/638-639) el-Elbani İrvau'l-Galil (2/179 no 434) İzzeddin b. Abdisselam gibi bazı alimler, duadan sonra elleri yüze sürmenin bidat olduğunu söylemişlerdircok sayda rivayetler olmushdu, ama hersi dimek olurki zayifdir, zayif hadisler cogalincada hasen seviyyesine gelir.ona gorede bir cok alim bunu caiz gormushtuler.senin buna bidat dimene hakkin yoktu, ancak caiz diyidir diye bilirsin,birde boyle kucuk fikhla ilgili meselere gore kimese bidatci dimek olmaz.alimler va sahahbiler arasindada hep ixtilaflar olmushdu.mesela oyle meseleler (shimdi hatirlamiyorum) varki Imam Ahmetden 3 gorush rivayet olunur.Shimdi bizi gibi cahiller hangisini bidat oldugunu nerden biliriz.?
Bir de , yukarıdaki aktardıklarım delillerle caiz gören, elleri yüze süren ehli sunnet alimleri yazar mısınız?sen nereyi okuyorsun bak cevabı vermiş sana kendi fikri değil iyi oku İbn Mulakkin, Bedru'l-munir (3/638-639) el-Elbani İrvau'l-Galil (2/179 no 434) İzzeddin b. Abdisselam gibi bazı alimler, duadan sonra elleri yüze sürmenin bidat olduğunu söylemişlerdir
Wahabism Exposed
wahabiliğin İslam'dan anlayışına göre; Sahih bir dua nasıl edilir? Rasulullah (s.a.v.) den bir hadisle sunar mısın?
SubhaneAllah. bidat he.sadece elimizi açıp dua ettikten sonra ne yapacaz?Amin deyip indirecezmi?ve ya başka bi şekildemi olacak kardeş?Madem o yanlış doğrusumu yazda o şekilde amel edelim.Allaha emanet.
Çelişkili rivayetlere dayanıyor, kendi kendini tekzib ediyorsun. Art niyetli kişilerin adaletten saparak zorlama yönlendirmeleriyle ummete utanmadan Bidatçi diyorsun! Geçen seferde hadis uyduruyorsun demiştin. Özel mesajını hatırlıyorsun değil mi?Buhari (1031) ve Muslim (895), Enes radıyallahu anh'den rivayet ediyorlar: "Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in duada ellerini kaldırdığını görmedim. ancak yağmur duasında ellerini kaldırır ve koltuk altının beyazlığı görünecek şekilde ellerini kaldırırdı."
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'e yıllarca hizmetkarlık yapan Enes radıyallahu anh, yağmur duası dışında duada ellerini kaldırdığını görmediğini söylüyor. Bu gösteriyor ki Rasulullah namazlardan sonra ellerini kaldırıp dua etmezdi."
Burada da duada el kaldırma hakkında hadisler kabul ediliyor. Duada el kaldırıldığını gören sahabenin şahidliği , görmeyene delildir. Tabi ki delil olacak , 1400 sene sonra kendimizin görme şartı mı olacaktı? Sizin aksine savunduğunuz aksi mi söz konusu? Size de görenler delil değil mi?Bazı özel durumlarda Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemin duada ellerini kaldırdığını gören ve rivayet eden sahabeler vardır. Görenin şahitliği görmeyene delildir. Buna göre bazı özel dualarda elleri kaldırmak meşrudur. ancak Duadan sonra elleri yüze sürmek hakkında bir rivayet daha önce belirttiğim gibi, sabit olmamıştır.
Buhari (1031) ve Muslim (895), Enes radıyallahu anh'den rivayet ediyorlar: "Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in duada ellerini kaldırdığını görmedim. ancak yağmur duasında ellerini kaldırır ve koltuk altının beyazlığı görünecek şekilde ellerini kaldırırdı."
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'e yıllarca hizmetkarlık yapan Enes radıyallahu anh, yağmur duası dışında duada ellerini kaldırdığını görmediğini söylüyor. Bu gösteriyor ki Rasulullah namazlardan sonra ellerini kaldırıp dua etmezdi."
Allah radı olsun , Rasulullahın (s.a.v.) daha pek çok ellerini kaldırarak dua ettiği hadis rivayettir. Yine Rasulullah (s.a.v.), "Allahım, Halid bin Velid'in yaptıklarından beriyim" derken de ellerini kaldırmıştır.akhi bildiğim kadarı ile bedir harbindede ALLAH Resulu (s.a.v) çadırında iken öyle hararetli dua ediyordu ki sırtında ki cübbesi mi sarığı mı düşmüş (ALLAHu alem) Ebu bekir (r.a) anlatıyordu
bi sohbette dinlemiştim
İnt.te biraz araştırdım ancak tasavvufçuların cvpları hariç başka şey bulamadım