Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Ebu Hanzala-ebu Enes-ubeydullah Arslan

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykum selam kardes..

Birbirlerine tamamen zit kisileri secmissin..
Ebu Hanzala ve cemaati oy vermeyi küfür görür ve türk halkini da mutlak olarak tekfir eder.
Diger ikisi ise "Medine Üniversitesi usulu" ders verir. Yani oy vermeyi küfür görmezler sadece ictihadi bir mesele olarak görürler. Daha cok tasavvuf ehli ile mücadele ederler.
Iki tarafinda hayri da serri de vardir mutlaka. Önemli olan bunlari ayirt edebilmek..

Ben sahsen Ebu Sümeyye hoca, Ismail hoca, Tarik hoca ve Abdulhakim hoca'nin menhecini daha dogru buluyorum. (nakilkursusu.com)

Allahu alem..
 
Son düzenleme:
H Çevrimdışı

Habbab89

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum akhiler bu kişilerin sohbetlerini dinlememde sakınca varmı

Ve aleykesselam kardeşim.

Eğer tüm derslerini sabırla dinleye bileceksen, Ebu Hanzalanı dinlemeni tavsiye ederim. Eğer bazı derslerini dinleyip geceçeksen sakın Ebu Hanzalaya yaklaşma. Yoksa hariciliyin eşiyine gireceksin.:eyv:

Bunu söylememin nedeni, kendim onun hemen hemen tüm derslerini dinlemem ve 1 konu hakkında 2 ve ya 3 dersini 1 araya aldıkdan sonra doğru sonuç çıkdığını görmem. Hocanın ismi kötüye çıkmış 1 kere. Onun adından konuşan aklı kıt genclerin herkesi tekfir etmesi ile hemde.

Hoca 1 konu hakta önce genel kaideyi diyor. Mesela okul meselesini diyelim. Tağutu inkar derslerini dinlersen orda okula giden her kesi muayyen olarak tekfir etdiyini düşünürsün. Adamın muradı okula hiç sıkıntı duymadan çocuklarını gönderen adamların kafir olması. Ama daha sonra okul meselesi hakkında başka 1 konuda diyorki, okul zahiren küfür. Ama 1 insan çocuğunu okula gönderirse ve derseki ben çocuğumu küfürden sakındırıyorum biz o adamdan safımızı ayırırız, ama tekfir etmeyiz. Yaptığı haram, ama sakındırdıkca tekfir edilmez.

Mesela Hocanın Ahmet Kalkanla munazarasına da baka bilirsin. Ahmet Kalkan çocuğunu okula gönderdiyini söylüyor, Ebu Hanzala taacub ediyor, ama tekfir etmiyor.

Bundan başka, halk meselesine gelince, Hocaya halkları fert fert kafir görüyor diye çok iftiralar çıkdı. Ama hocanın tüm derslerini dinlersen görürsünki, muayyen olarak tanımadığı hiç kimseye öldüyü zaman cehennemlikdir demiyor. Hatda bunun yanlış olduğunu söylüyor. Sadece Bu gün Türkiyeni Cahil insanlar topluluğu gördüyü ve devleti de küfür devleti gördüyü için tanımadığı insanların kesdiyinin ihtiyaten yenmemeli olduğunu ve zahiren kafir muamelesi yapılması gerektiyini savunuyor. Bu Türk halkı muayyen olarak öldüyünde fert fert hepsi cehennemlikdir demek deyil.


Diger 2sini iyi bilmediyim için 1 şey söyleyemem. Dediyim gibi, Ders silsilelerini iyice dinleyeceksen Ebu Hanzala bence iyi 1 hoca.
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ve aleykesselam kardeşim.

Eğer tüm derslerini sabırla dinleye bileceksen, Ebu Hanzalanı dinlemeni tavsiye ederim. Eğer bazı derslerini dinleyip geceçeksen sakın Ebu Hanzalaya yaklaşma. Yoksa hariciliyin eşiyine gireceksin.:eyv:

Bunu söylememin nedeni, kendim onun hemen hemen tüm derslerini dinlemem ve 1 konu hakkında 2 ve ya 3 dersini 1 araya aldıkdan sonra doğru sonuç çıkdığını görmem. Hocanın ismi kötüye çıkmış 1 kere. Onun adından konuşan aklı kıt genclerin herkesi tekfir etmesi ile hemde.

Hoca 1 konu hakta önce genel kaideyi diyor. Mesela okul meselesini diyelim. Tağutu inkar derslerini dinlersen orda okula giden her kesi muayyen olarak tekfir etdiyini düşünürsün. Adamın muradı okula hiç sıkıntı duymadan çocuklarını gönderen adamların kafir olması. Ama daha sonra okul meselesi hakkında başka 1 konuda diyorki, okul zahiren küfür. Ama 1 insan çocuğunu okula gönderirse ve derseki ben çocuğumu küfürden sakındırıyorum biz o adamdan safımızı ayırırız, ama tekfir etmeyiz. Yaptığı haram, ama sakındırdıkca tekfir edilmez.

Mesela Hocanın Ahmet Kalkanla munazarasına da baka bilirsin. Ahmet Kalkan çocuğunu okula gönderdiyini söylüyor, Ebu Hanzala taacub ediyor, ama tekfir etmiyor.

Bundan başka, halk meselesine gelince, Hocaya halkları fert fert kafir görüyor diye çok iftiralar çıkdı. Ama hocanın tüm derslerini dinlersen görürsünki, muayyen olarak tanımadığı hiç kimseye öldüyü zaman cehennemlikdir demiyor. Hatda bunun yanlış olduğunu söylüyor. Sadece Bu gün Türkiyeni Cahil insanlar topluluğu gördüyü ve devleti de küfür devleti gördüyü için tanımadığı insanların kesdiyinin ihtiyaten yenmemeli olduğunu ve zahiren kafir muamelesi yapılması gerektiyini savunuyor. Bu Türk halkı muayyen olarak öldüyünde fert fert hepsi cehennemlikdir demek deyil.


Diger 2sini iyi bilmediyim için 1 şey söyleyemem. Dediyim gibi, Ders silsilelerini iyice dinleyeceksen Ebu Hanzala bence iyi 1 hoca.

Selamun aleykum akhi...

Ebu Hanzala'nin bir cok dersini ben de dinledim. Hatta tevhid dinini bulmama vesile olanlarin basinda o gelir. Hakkini yememem lazim.. Ancak Ebu Hanzalin kendine yakin diger cemaatlere karsi tutumu beni ondan biraz uzaklastirdi. Neredeyse hic bir konuda ihtilafi kabul etmiyorlar. Sirk mevzularindan bahsetmiyorum. Örnegin cehaleti mazeret görenleri aralarina almiyorlar. Ayni tavri mahkemeye basvurma konusunda da gösteriyorlar. Halbuki bu konularda cihad alimleri arasinda bile ihtilaflar var.
Bu tür ötekilestirmelerin cihad meydanlarinda ne tür zarara yol actigina Suriye'de hepimiz sahit oluyoruz...
 
H Çevrimdışı

Habbab89

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum akhi...

Ebu Hanzala'nin bir cok dersini ben de dinledim. Hatta tevhid dinini bulmama vesile olanlarin basinda o gelir. Hakkini yememem lazim.. Ancak Ebu Hanzalin kendine yakin diger cemaatlere karsi tutumu beni ondan biraz uzaklastirdi. Neredeyse hic bir konuda ihtilafi kabul etmiyorlar. Sirk mevzularindan bahsetmiyorum. Örnegin cehaleti mazeret görenleri aralarina almiyorlar. Ayni tavri mahkemeye basvurma konusunda da gösteriyorlar. Bu tür ötekilestirmelerin cihad meydanlarinda ne tür zarara yol actigina Suriye'de hepimiz sahid oluyoruz...


Ve aleykum selam

Şimdi kardeşim, şöyle 1 şey var. Öyle 1 zamanda yaşıyoruz ki, neredeyse hiç 1 insan yanlışsız, tüm meselerde 1e 1 isabetli diyemiyoruz. En azından ben diyemiyorum. Hocanın söylediyiniz tavrına bakılınca, Cehaleti mazeret görme konusuna deyinecek olursak zaten işin içinden çıkamayacak duruma gelicez. Ama cehalet noktasında her kesin ittifak etmesi gereken 1 mesele var. oda şuki, ap-açık olan meselelerde, yani diyelim hüküm yalnız ALLAHındır ve ya ALLAHdan başkasına dua etmek şirkdir gibi Kuranda defalarca açık olarak tekrarlanan ve İslamın temel kaidesini teşkil eden meselerde hiç 1 cehalet mazeretli olmaz. Mazeret diyen de İslamdan nasibini almamışdır demekdir bildiyim kadarı ile. Gelelim dediyin mahkeme meselesi ve ya diger meselerde cehaletin ihtilafına.

Şimdi Ebu Hanzala ilmini yeterli 1 dereceye yükseltmiş 1i. Kendi cemaati var. Mahkeme meselesinde diyorki, Ben Mahkemeye gitmem, gideni de delil yetersizliyi yüzünden tekfir etmem, ama ola bilirki giden adam ALLAH katına kafir olarak da gele bilir. Çünki buna ihtimal veren naslar var. O yüzden ben o tür adamlardan safımı ayırıyorum. Bu İslam fıkhında 1 çok ülemanın yaptığı ve teşvik etdiyi 1 şey zaten. Mesela götürelim bidat ehlini. İslam alimleri yerinden asılı olarak bazen bidat ehline hiç selam bile verilmeyeceyini söylemiş. Tekrar söylüyorum yerinden asılı olarak. Bu tavır şirk olması ihtimali olmayan bidat ehline karşı söylenmişse, bence Hocanın sonunda küfür ola bilecek meselede safına bu tür adamları almaması hayda hayda normal 1şey.

Hocanın 1 cemaati var. Cemaat ne kadar tehlikeden uzak olursa o kadar bereketli olur. Tabi bu Hocanın hiç yanlışı yok demek deyil. Mesela ben kendim hocaya 1 çok meselede katılmıyorum. Belkide beni bile kendi safına almaz. Zaten ben de katılmam. Ama bu o demek deyilki ben onun ilminden faydalanmamalıyım. O hocanın en sevdiyim tarafı 1 şey söylerken hep selefden nakiller getirir. Kendi kafasından 1 şey söylediyini hiç hatırlamıyorum. O yüzden verdiyi ilme güveniyorum. Konuşmaları çok anlaşılır ve dağınık deyil. Dinlerken uyumuyorum. 1 çok hocada olduğu gibi aynı cümleleri defalarca tekrarlamıyor. Konuyu dinlerken sonda net 1 sonuc ortaya çıkıyor. Kafada hiç soru kalmıyor ve s. Menhecine geldiyim zaman söylediyim gibi. Katılmadığım hususlar var.

Cehalet meselesinde ihtilaf kabul etmediyine gelince, şirk konusunda haklı olarak kabul etmiyor, ama diğer meselelerde hangi ihtilafı kabul etmediki? Mesela derslerinin 1inde talebelerinin birine sen hanefisin dimi diyor. O talebe onun cemaatinden 1i. Yani bildiyim kadarı ile muteber ihtilafların hepsini kabul edior. Yanlışım ola bilir. Kabul etmediyi ihtilafda da yine menheci böyledir. 1 mesele de aklıma geldi. Mesela 1 sohbetinde sakalsız 1ini cemaatine almayacağını söylüyor. Ama sonrada şeri mazereti olan 1ine yanlış yapıyorsun demediyini söylüyor. Şimdi konunun öncesini dinleyen 1 kalkıp diyecek ki, Ebu Hanzala sakalsızlara sapık diyor.

söylediyim gibi, ben Ebu Hanzalanın talebesi sayılırım, ama ne ALLAHa hamd olsun aşırı deyilim, ne tefritci deyilim. Aşırı Ebu Hanzalaçılarla da zaten çok munazaram oldu. Hemde Hocanın kendi sözlerini delil alarak.
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ve aleykum selam

Şimdi kardeşim, şöyle 1 şey var. Öyle 1 zamanda yaşıyoruz ki, neredeyse hiç 1 insan yanlışsız, tüm meselerde 1e 1 isabetli diyemiyoruz. En azından ben diyemiyorum. Hocanın söylediyiniz tavrına bakılınca, Cehaleti mazeret görme konusuna deyinecek olursak zaten işin içinden çıkamayacak duruma gelicez. Ama cehalet noktasında her kesin ittifak etmesi gereken 1 mesele var. oda şuki, ap-açık olan meselelerde, yani diyelim hüküm yalnız ALLAHındır ve ya ALLAHdan başkasına dua etmek şirkdir gibi Kuranda defalarca açık olarak tekrarlanan ve İslamın temel kaidesini teşkil eden meselerde hiç 1 cehalet mazeretli olmaz. Mazeret diyen de İslamdan nasibini almamışdır demekdir bildiyim kadarı ile. Gelelim dediyin mahkeme meselesi ve ya diger meselerde cehaletin ihtilafına.

Şimdi Ebu Hanzala ilmini yeterli 1 dereceye yükseltmiş 1i. Kendi cemaati var. Mahkeme meselesinde diyorki, Ben Mahkemeye gitmem, gideni de delil yetersizliyi yüzünden tekfir etmem, ama ola bilirki giden adam ALLAH katına kafir olarak da gele bilir. Çünki buna ihtimal veren naslar var. O yüzden ben o tür adamlardan safımı ayırıyorum. Bu İslam fıkhında 1 çok ülemanın yaptığı ve teşvik etdiyi 1 şey zaten. Mesela götürelim bidat ehlini. İslam alimleri yerinden asılı olarak bazen bidat ehline hiç selam bile verilmeyeceyini söylemiş. Tekrar söylüyorum yerinden asılı olarak. Bu tavır şirk olması ihtimali olmayan bidat ehline karşı söylenmişse, bence Hocanın sonunda küfür ola bilecek meselede safına bu tür adamları almaması hayda hayda normal 1şey.

Hocanın 1 cemaati var. Cemaat ne kadar tehlikeden uzak olursa o kadar bereketli olur. Tabi bu Hocanın hiç yanlışı yok demek deyil. Mesela ben kendim hocaya 1 çok meselede katılmıyorum. Belkide beni bile kendi safına almaz. Zaten ben de katılmam. Ama bu o demek deyilki ben onun ilminden faydalanmamalıyım. O hocanın en sevdiyim tarafı 1 şey söylerken hep selefden nakiller getirir. Kendi kafasından 1 şey söylediyini hiç hatırlamıyorum. O yüzden verdiyi ilme güveniyorum. Konuşmaları çok anlaşılır ve dağınık deyil. Dinlerken uyumuyorum. 1 çok hocada olduğu gibi aynı cümleleri defalarca tekrarlamıyor. Konuyu dinlerken sonda net 1 sonuc ortaya çıkıyor. Kafada hiç soru kalmıyor ve s. Menhecine geldiyim zaman söylediyim gibi. Katılmadığım hususlar var.

Cehalet meselesinde ihtilaf kabul etmediyine gelince, şirk konusunda haklı olarak kabul etmiyor, ama diğer meselelerde hangi ihtilafı kabul etmediki? Mesela derslerinin 1inde talebelerinin birine sen hanefisin dimi diyor. O talebe onun cemaatinden 1i. Yani bildiyim kadarı ile muteber ihtilafların hepsini kabul edior. Yanlışım ola bilir. Kabul etmediyi ihtilafda da yine menheci böyledir. 1 mesele de aklıma geldi. Mesela 1 sohbetinde sakalsız 1ini cemaatine almayacağını söylüyor. Ama sonrada şeri mazereti olan 1ine yanlış yapıyorsun demediyini söylüyor. Şimdi konunun öncesini dinleyen 1 kalkıp diyecek ki, Ebu Hanzala sakalsızlara sapık diyor.

söylediyim gibi, ben Ebu Hanzalanın talebesi sayılırım, ama ne ALLAHa hamd olsun aşırı deyilim, ne tefritci deyilim. Aşırı Ebu Hanzalaçılarla da zaten çok munazaram oldu. Hemde Hocanın kendi sözlerini delil alarak.

Kardesim benim yazdiklarimdan "Ebu Hanzala'nin görüsleri tamamen yanlis kesinlikle dinlenemez" gibi bir yorum cikardiysan hemen düzelteyim cünkü böyle birsey demedim. Seninde dedigin gibi hocanin bir sürü güzel sohbeti var. Ben kendimce hatali buldugum görüslerini belirttim.

Yorumunda büyük sirkte cehaleti mazeret gören imandan nasibini almamistir zaten demissin. Ittaqillah akhi!. Böyle bir seyi Ebu Hanzala bile söylemiyor o sadece "bidat ehli" olarak görüyor. Büyük sirkte cehaletin mazeret olabilecegini günümüzün rabbani alimlerinden olan Ebu Katade el Filistini bile söylüyor! Büyük sirkte cehalet ile ilgili:http://nakilkursusu.com/tr/sorucevap/145-cehalet-ozru-meselesi

Birde bazi alimlerin bidat ehliyle mesafeli olma konusunda görüsleri var diyorsun. Benim buna itirazim yok ki zaten. Sorun Ebu Hanzala'nin cehaleti mazeret görenleri ve muhakeme konusunda kendisine muhalif görüste olanlari "bidat ehli" olarak görmesidir. Ben bu konuyu muteber bir ihtilaf olarak görüyorum dolayisiyla iki tarafinda birbirine saygili olmasi gerektigini düsünüyorum.. Mesela kitaplarindan anladigim kadariyla (Allahu alem) Seyh Makdisi'de sadece insanin vakianin cahili olabilecegini hükmün cahili olamayacagini söylüyor. Buna ragmen Seyh Makdisi Ebu Katade'ye bir tavir almiyor..
 
siyah Çevrimdışı

siyah

Üye
İslam-TR Üyesi
Mesela kitaplarindan anladigim kadariyla (Allahu alem) Seyh Makdisi'de sadece insanin vakianin cahili olabilecegini hükmün cahili olamayacagini söylüyor.

Kardeş bu kısmı anlamadım, zahmet olmazsa bana izah eder misin? Gerçekten son günlerde cehalet meselesini aşmaya çalışıyorum bu yüzden her bilgi benim için altın değerinde.
 
siyah Çevrimdışı

siyah

Üye
İslam-TR Üyesi
Ubeydullaha bizzat soru sordum. Oy vermek şirk midir dedim evet şirktir dedi. Herkes müşrik midir dedim, bunlarla ilgilenme dedi. Daha sonra oy vermek şirk değil içtihattır yazısını gördüm çok şaşırdım. Oy vermek şirk midir dedim bunlarla uğraşma ilim öğren dedi. E içtihattır demişsiniz dedim o benim eski yazım dedi. Çelişkili ifadeler.
 
Sayfullah at-Turki Çevrimdışı

Sayfullah at-Turki

حَسْبُنَا ٱللَّهُ وَنِعْمَ ٱلْوَكِيل
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanzala'nın ne dediği belli değil, bir konu hakkında 2,3 sohbetini dinleyen görüşlerinde çelişkiler farkedecektir. Örneğin bir sohbetinde diyorki büyük şirkte cehalet mazeret değildir, mazeret göreni de bidat ehli sayar ama başka bir sohbette diyorki büyük şirkte cehalet mazeret değildir, yeni müslüman olan istisna (mazurdur). Şimdi eğer bir kişi ''yeni müslüman olan büyük şirkte cehaletle mazur olabiliyorsa, yeni müslüman olmayıpta cahil kalan da mazur olabilir, çünkü müşrik olmaya engel olan illet yeni müslüman olmak değil cehalettir'' diyebilir, örneğin Ebu Zerka bir konuşmasında bunu söylüyor ki yaptığı kıyas ve yorum iyice düşünüldüğünde doğru olabilir. Bu mevzu çok karışıktır 3-4 sene bu mevzularla ilgilenip, diğer fıkhi meseleleri öğrenmekte geciktim, tavsiyem Kuran ve Sünneti açıklayan Ehli Sünnet alimlerin dediklerine bakmak, bunu Necd Ulemasıyla sınırlandırmayın günümüzde de alimler var sakın alimi olmayan insanların tekfir görüşlerini benimsemeyin. Bilmemiz gereken şudur, bu konu ihtilaflı bir konudur, sakın kafiri kafir görmedin kafir oldun demeye götürmesin bizi.

akhi bu konudaki dersleri baştan sona kadar dinle inşallah:
https://www.islam-tr.org/konu/tekfirde-asiriya-kacmaktan-ricat-vcd-mp3.36363/
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeş bu kısmı anlamadım, zahmet olmazsa bana izah eder misin? Gerçekten son günlerde cehalet meselesini aşmaya çalışıyorum bu yüzden her bilgi benim için altın değerinde.

Anlatmaya calisayim akhi..

Biliyoruz ki puta secde etmek sirktir. Ancak varsayalim bu put bir perdenin arkasinda gizli. Bir adamda bu perdenin önünde namaz kiliyor. Bu adama "niye puta secde ediyorsun?" diye sordugunda bu adam "ben puta secde etmiyorum ki" derse vakianin cahilidir. Ancak bu adam "puta secde etmekte ne varki?" derse ozaman hükmün cahili olur.

Oy verme konusunda bir adam derse ki "ben milletvekillerinin yasa yaptigini bilmiyordum ben seriatla hükmedecekler saniyordum" derse vakianin cahili olur ama yok "yasa yapmakta ne var ki" derse hükmün cahili olur.

Bu TC'de degil ama Misir gibi ülkelerde olmus olabilir. Cünkü Mursinin "anayasamiz kuran olacak" tarzi sözleri vardi.

Cehalet ve tekfir ahkami icin Ebu Muhammed el Makdisinin otuz risale adli kitabini tavsiye ederim..
 
siyah Çevrimdışı

siyah

Üye
İslam-TR Üyesi
Anlatmaya calisayim akhi..

Biliyoruz ki puta secde etmek sirktir. Ancak varsayalim bu put bir perdenin arkasinda gizli. Bir adamda bu perdenin önünde namaz kiliyor. Bu adama "niye puta secde ediyorsun?" diye sordugunda bu adam "ben puta secde etmiyorum ki" derse vakianin cahilidir. Ancak bu adam "puta secde etmekte ne varki?" derse ozaman hükmün cahili olur.

Oy verme konusunda bir adam derse ki "ben milletvekillerinin yasa yaptigini bilmiyordum ben seriatla hükmedecekler saniyordum" derse vakianin cahili olur ama yok "yasa yapmakta ne var ki" derse hükmün cahili olur.

Bu TC'de degil ama Misir gibi ülkelerde olmus olabilir. Cünkü Mursinin "anayasamiz kuran olacak" tarzi sözleri vardi.

Cehalet ve tekfir ahkami icin Ebu Muhammed el Makdisinin otuz risale adli kitabini tavsiye ederim..
Eyvallah kardeşim. Tc'de bu olmaz diyebilir miyiz? Olsa bile bu çok çok azınlık içindir. Okuma yazmayı bilmeyen, köylü bir kadın misal. Kuranın arapçasını okuyabiliyor bi, ibadetten anladığı bu fakat ihlaslı. gibi gibi. Fakat bu istisnalar çok azdır. Bir kişi imkan bulduğu halde dininin aslını öğrenmiyorsa cehalet mazeret olmaz ancak tüm imkanını kullandığı halde ulaşamadıysa onun hükmü Allah'a aittir fakat dünyalık ahkama göre şirkini gördüğümüz için müşrik deriz gibi bir görüşün durumu nedir. Kardeş birini buldum soruyorum hakkını helal eyle :)
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Eyvallah kardeşim. Tc'de bu olmaz diyebilir miyiz? Olsa bile bu çok çok azınlık içindir. Okuma yazmayı bilmeyen, köylü bir kadın misal. Kuranın arapçasını okuyabiliyor bi, ibadetten anladığı bu fakat ihlaslı. gibi gibi. Fakat bu istisnalar çok azdır. Bir kişi imkan bulduğu halde dininin aslını öğrenmiyorsa cehalet mazeret olmaz ancak tüm imkanını kullandığı halde ulaşamadıysa onun hükmü Allah'a aittir fakat dünyalık ahkama göre şirkini gördüğümüz için müşrik deriz gibi bir görüşün durumu nedir. Kardeş birini buldum soruyorum hakkını helal eyle :)

Helal olsun akhi..

Ama sözlerimi sakin yanlis anlama. Ben TC'de sadece VAKIANIN cahili olunmaz dedim. Yani gercekci olalim TC'de hic kimse felan parti seriatla yönetecek diye oy vermiyordur.

Ancak HÜKMÜN cahili olma konusunda o kadar kesin konusamam. Daha demin sana olayi izah ederken konuyu cok basitlestirerek anlattim. Gercekte olay o kadar da basit degil (kimileri icin). Cünkü bügün bazi "selefi hocalar" cikiyor ve oy vermek vacib! diyor. Ardinda da kendince bir sürü delil siraliyor. Yusuf as kissasi, ehveni ser vs vs. E dogal olarak da bazi samimi müslümanlar aldaniyor. Bunlara hüccet ikame etmek lazim (bence).

Daha önce de belirttigim gibi bu konu ictihadi bir konu onun icin kimin delili sana daha kuvvetli geliyorsa ona tabi ol ve digerini kinama.
 
M Çevrimdışı

mücahid54

Üye
İslam-TR Üyesi
Benim şuanda kitablarını videolarını takib ettiğim, Mehmet emin akın, kul sadi yüksel, mustafa çelik, yusuf kerimoğlu tevhidden bahsediyolar
 
eren Çevrimdışı

eren

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Hanzala hocanın durusu ilmi bence timsaldir. Bende hakkında bir iki şey söylemek isterim itikatta ve fıkıh meselelerinde ihtilafın olabileceği üzerine dersleri var okuyun bence ve hocanın bişey yapmasına gerek yok ona iftira atanlar vebali bile onun cennete goturur ınsallah ve goreceksiniz ki ileriki dönemlerde adından bahs edilen bir iki kişiden biri olacak
 
hebbit kerrih Çevrimdışı

hebbit kerrih

İslam-tr Mudâvimi
Site Emektarı
Hanzala hocanın durusu ilmi bence timsaldir. Bende hakkında bir iki şey söylemek isterim itikatta ve fıkıh meselelerinde ihtilafın olabileceği üzerine dersleri var okuyun bence ve hocanın bişey yapmasına gerek yok ona iftira atanlar vebali bile onun cennete goturur ınsallah ve goreceksiniz ki ileriki dönemlerde adından bahs edilen bir iki kişiden biri olacak

kardeş çocuğunu okula gönderen ne yaparsa yapsın kafirdir diyor adam. tüm şirklerden beri olsa da kafirdir diyor.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt