Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Ehl-i Kitabın Ahiretteki Durumu Nedir?

K Çevrimdışı

kelime-i şehadet

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
selamun aleykum,


Bu konuda kafam karıştı.
Bir ayette iman edenler, yahudiler, hristiyanlar, sabiiler cennete girecek diyor.
Bir ayette de, küfredenlerden kitab ehli olanlar ve müşrikler cehenneme girecek diyor.
Bir ayette de Allah hristiyanlara İncil ile hükmedin diyor.
Yine bir ayette hesab gününde her ümmetin kendi kitabına çağrılacağı yazıyor.
Buradan ehli kitab olup Allah'a ve ahiret gününe inananların cennette, ehli kitab arasında olduğu halde Allah'a ve ahiret gününe inanmayanların cehenneme gideceği anlamı çıkıyor.

Müşrikler ve ehli kitab neden kafir ve mümin diye ikiye ayrılmışlar?
Allah neden hristiyanlara incil ile hüküm vermelerini istemiş?
İnsanlar Kur'an'dan hesaba çekilecekse, neden her ümmet kendi kitabına çağrılacak?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Kardeşim; Allah (c.c.)'nun Ehli kitaba Tevrat veya İncille hukmedin , uyun demiş olması, O zamanki sapıtan veya sapıtmadan önceki ehli kitabın Allahın kitabına dönmesi , uyması içindir.
Kendi elleriyle Allah'ın kitablarını tahrif ederek muharraf kitab sahibleri haline gelince, Allah c.c. kendisinden sonraki dinin kitabıyla peygamberiyle göndermiştir.
Kur'an-ı kerimde Mekki surelerde bahsi geçen Yahudi, Hırıstiyanlardan iman edenlerin cennetlik olabileceklerin (İslamdan önceki Ashab-ı Uhdud, Ashab-ı Kehf ehli gibi) söylenmesi; Kitablarını tahrif etmeyene ve kendilerinden sonra gelen kitab sahibi peygamberlere kadardır. Yani en son İslam dini ve Muhammed (s.a.v.) Kur'an ile gelene kadar önceki zamanlardaki muharraf kitab sahibleri hakkındadır.

Kur'an'daki Ehl-i kitab tabiriyle de bu kitabların muhatabı olan Yahudi ve Hristiyanlar kastedilmektedir.
"Kitab yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi." (En'âm 156)
Bu ayeti tefsir eden ilk müfessirler de bununla Yahudi ve Hristiyanların kastedildiğini ifade etmişlerdir. (Mucâhid, I, 186; Taberî, Câmi'u'l-beyân, VIII, 69; İbn Kesîr, Tefsiru'l-Kur'ân, II, 44)

Hanbelî ve Şafiî mezhebleri sadece Yahudi ve Hristiyanları Ehl-i kitab sayarken;
Hanefîler ise semavî bir dine inanan ve Tevrat, Zebur, İncil, suhuf gibi vahyedilmiş bir kitabı bulunan her ummetin Ehl-i kitab olduğunu söylemişlerdir. (Abdulkerîm Zeydân, sf:11-12)
Kur'an'da Ehl-i kitab olarak sadece Yahudi ve Hristiyanların muhatab alınması, bu iki din mensubunun bir takım eksiklik ve yanlışlıklarının yanında Allah, peygamber, âhiret ve kitab inançlarının bulunması, yani ilâhî kaynağa dayanmaları ve Kur'ân'ın o dönemde muhatabı olan insanlarca söz konusu dinlerin bilinmesi sebebiyledir.




Peygamber Efendimiz sallALLAHu aleyhi ve sellem’e imanı emreden birçok ayet varken, bunun aksini iddia edenler Bakara suresindeki şu ayeti delil gösteriyorlar;

Şubhesiz ki, (zahiren) iman edenler, Yahudi olanlar, Hristiyanlar ve Sabiilerden, kim ALLAH’a ve ahiret gününe iman edip Salih bir amel işleyenlerin Rabb'leri katında mukafatları vardır. Onlara korku yoktur ve mahzun da olmazlar.” (Bakara 62)


Halbuki ayetin nuzul sebebi şöyledir;
“Selman (r.anh), Rasulullah (s.a.v.)’in yanına gelince, kendi halkının ibadetlerinden ve dini yorumlarından haber vermeye başladı.

Dedi ki; Ey ALLAH’ın Rasulu! Onlar namaz kılıyor, oruç tutuyor, sana iman ediyor ve senin peygamber olarak gönderileceğine iman ediyorlardı.”
Selman (r.anh) onları övmeyi bitirince Rasulullah (s.a.v.): “Ey Selman! Onlar cehennem ehlidirler.” buyurdu.
Bunun üzerine bu ayet nazil oldu.

Hakim(3/600) Vahidi Esbab-ı Nuzul(s.28-29) Taberi(1/229) Suyuti Dürrül Mensur(1/72) Lubabun Nukul(1/13) Abdulfettah el-Kadi Esbabun Nuzul(s.13) Bedreddin Çetiner Esbabun Nuzul(1/23) İbni Ebi Ömer ve İbni Ebi Hatim’den naklen
Bu ayetin nuzulunden sonra Efendimiz (s.a.v.) buyurdular ki;
Kim beni duymadan İsa’nın dini üzere, İslam üzere ölürse o, hayır üzeredir. Ama herkim bugün beni duyduğu halde bana iman etmezse şubhesiz ki o helak olmuştur.

(Taberi(1/256) İbni Teymiye Mecmuul Fetava(7/430) İbni Hişam(1/214-220))

Kur’an, Kitab ehli olanlardan Tevrat ve İncil’de yazılı buldukları elçiye tabi olanları över, onlar için ve bütün insanlar için kurtuluş yolunun ancak Efendimiz (s.a.v.)’e iman ve ittiba etmek olduğunu belirtir;

Yanlarındaki Tevrat ve İncil'de yazılı buldukları o elçiye, O ummî Peygamber'e uyanlar (var ya), işte O Peygamber onlara iyiliği emreder, onları kötülükten meneder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar. Ağırlıklarını ve üzerlerindeki zincirleri indirir. O Peygamber'e inanıp ona saygı gösteren, ona yardım eden ve onunla birlikte gönderilen nûr'a (Kur'an'a) uyanlar var ya, işte kurtuluşa erenler onlardır." (A'raf 157)

(Ey Habibim!) De ki; “Ey insanlar! Muhakkak ki ben, sizin hepinize göklerin ve yerin mülkü kendisinin olan ALLAH’ın peygamberiyim. O’ndan başka ilah yoktur. O hayat verir ve O öldürür. Öyleyse ALLAH’a ve O’nun ummi peygamber olan rasulüne iman edin; O ki, ALLAH’a ve O’nun kelimelerine (kitablarına) iman eder, Ona tabi olun ki, hidayete eresiniz.”(A'raf 158)

Tevbe 30- Yahudiler, "Uzeyir ALLAH'ın oğlu" dediler, Hıristiyanlar da "Mesih ALLAH'ın oğlu", dediler. Bu onların kendi ağızlarıyla uydurdukları sözlerdir. Daha önce inkâra sapmış olanların sözlerine benzetiyorlar. ALLAH onları kahretsin, nasıl da saptırıyorlar!

Maide 72- Andolsun, "ALLAH, Meryem'in oğlu Mesih'tir" diyenler (hırıstiyanlar) elbette kâfir olmuşlardır. Oysa Mesih onlara: "Ey İsrailoğulları, hem benim, hem de sizin Rabbiniz olan ALLAH'a ibadet edin. Kim ALLAH'a ortak koşarsa, şubhesiz ALLAH ona cenneti haram kılmıştır ve onun varacağı yer cehenemdir. Zalimlerin yardımcıları da yoktur" demişti.

73- "ALLAH, üçün üçüncüsüdür" (hırıstiyanlar) diyenler elbette kâfir olmuşlardır. Oysa tek ilahtan başka ilah yoktur. Eğer söylediklerinden vazgeçmezlerse, elbette onlardan inkâr edenlere acı bir azab dokunacaktır.

BAKARA 89- . Yanlarındakini tasdik etmek üzere onlara ALLAH katından bir kitap gelince, daha önceleri inanmayanlara karşı onunla yardım isteyip durdukları halde, o tanıdıkları kendilerine gelince, bu sefer kendileri onu inkâr ettiler. İşte bundan dolayı ALLAH'ın laneti kâfirleredir

101- Üstelik ALLAH tarafından onlara, yanlarındaki kitabı tasdik edici bir peygamber gelince, daha önce kendilerine kitap verilenlerden bir kısmı, ALLAH'ın kitabını sırtlarından geriye attılar, sanki hiçbir şey bilmiyorlarmış gibi yaptılar.

NİSA 51- "Şu kendilerine kitaptan (okuma yazmadan) bir nasib verilmiş olanları görmüyor musun! Onlar puta ve şeytana inanıyorlar. Ve ALLAH'ı tanımayanlara, "Bunlar, mu'minlerden daha doğru yoldadır." diyorlar.

"Muhammed'in nefsi elinde olan ALLAH'a yemin olsun ki, eğer Musa peygamber sizin aranızda olsaydı da O'na tâbi olup Beni terk etseydiniz sizler bu halde kesinlikle sapıtanlardan olurdunuz. Halbuki Musa (as) hayatta olup yaşasaydı O'nun bile Bana tâbi olmaktan başka yapabileceği bir şey yoktur".
( Darimi, Sunen, Mukaddime bab, 46 ; ed Durru'l Mansur, II. 84; Alûsî Ruhu'l Meanî I. 244. )

Muhammed’in(s.a.v.) nefsi elinde olan ALLAH’a yemin olsun ki, şu Yahudi ve Hristiyanlardan, beni işitip te haberdar olan, sonra beraber gönderilmiş olduğum hükümlere inanmadığı halde ölen bir kimse yoktur ki ateş ehlinden olmasın!

(Muslim, 153, 240; Ahmed(2/350) Cem’ul Fevaid, 20; Şerhus Sunne, 1/104; Mişkat(10) İbni Kesir Tefsiri(1/90, 255) İbni Mende İman(88) İbni Mende Tevhid, sf: 194; Elbani, Sahiha, 157; Tayalisi(43) Taberi(2/235) Suyuti el-Havi(2/145) Ebu Nuaym Hilye(4/308) Ebu Avane(1/104) İbni Teymiye Fetava(4/188) Nesai Suneni Kubra(1/241) Tarhut Tesrib(7/159) Busayri İthaf (94)

"Ummetimden veya Yahudilerden ya da Hıristiyanlardan her kim Benim peygamber olduğumu işitir de Bana iman etmezse o kişi cennete giremeyecektir".
(Ahmed bin Hanbel, Musned, IV. 396 b- Tefsiru'l Kur'an'il Azim, II. 266.)

Ebu Hurayra radıyALLAHu anh, merfuan rivayet ediyor;
İnsanlarla ALLAH’tan başka ilah olmadığına şehadet edinceye, Bana ve getirdiğim hükümlere iman edinceye kadar savaşmakla emrolundum…”

(Buhari(24,1321,2748) Muslim(22) Begavi Şerhus-Sunne(1/67) Beyhaki(2/3, 3/92, 4/104) İbni Mace(3927) Ebu Davud(2623) Tirmizi(2606) Ahmed(2/314, 345, 377, 384, 4/8) Nesai(5/14) Darimi(siyer,10) Şafii Musned(s.14) Mişkat(12) Hadis manen mutevatirdir.)



İlgili Konular:

T.C. Toplumunu Ehli Kitap Olarak Görebilir miyiz?
Çözüldü - T. C. Toplumunu Ehli Kitap Olarak Görebilir Miyiz?


Fethullah Gülen İç Yüzü
İlmi Konu - Fethullah Gülen'in İç Yüzü : Dinler Arası Diyalog Fitnesi
 
Üst Ana Sayfa Alt