Kardeş, Nureddin Yıldız hoca yaptığı hadis derslerinin son 4ünü bu meseleye ayırdı, muhtemelen de devam edecek. Aşağıya 4 dersin de linkini koyucam, dilersen dinlersin. Emevilerle ilgili genel olarak şunları söylüyor:
Binlerde sahabenin yaşadığı bir dönemdi,
Sultanlardan ciddi zulümler yapanlar oldu
Bu zulümlere rağmen Hüseyin radıyallahu anh ve Abdullah bin Zubeyr radıyallahu anh hariç devlete baş kaldıran olmadı, beyatlarını bozmadı, binlerce sahabe ve tabiin.
Fetihlerin çılgına döndüğü bir dönemdi
Arapça'ya çok ciddi sarıldılar. Bu sayede Kur'an ve hadis dilimiz ifsad olmaktan korundu. Abbasi dönemimde bu konuda gevşek davranıldı, yunanlardan rumlardan eserler tercüme edildi, arapça değer kaybetti
Ehli beyte zulmedenler oldu
Yezid işlediği o ağır fiile rağmen konstantineye ordu gönderdi ve ordusunda Ebu Eyyub radıyallahu anh gibi sahabelerde vardı
Emevi tarihini bize aktaran eserlerin çoğu Abbasi döneminde yazılmıştır. Abbasiler emevileri alttan alta oyan ve ehli beyte yapılan zulmü istismar ederek kurulan bir devlet olduğu için şiiler gün yüzüne çıkmıştı. Emevi tarihini yazan bu şiiler bu tarihi abartarak, şişerek yazdı. Mesela yakubiden Sıffin savaşını okusan sanarsın ki 150.000 müslüman burada öldü.
Muhammed İbni Sirin (rahimehullah) diyor ki, Sıffin savaşı olduğunda 10.000'den fazla sahabe hayatta idi. Yanlızca 30'u fiilen savaşa iştirak etti, diğerleri fitne diye yorumlayıp uzak durdu.
Emevi tarihini bize Taberi, Yakubi, Vakıdi ve Mesuidi aktarmıştır. Taberi hariç diğerleri itibar edilecek eserler değil. Taberi'nin tarihi ise bir muhteşem bir ansiklopedi gibidir. Fakat Taberi'de geçiyor diye tahlil edilmeden hüccet kabul edilmez. Kendisi objektif bir bilim adamı gibi duyduğu her şeyi kitabına almıştır, kendisinden sonraki nesillerin araştırmasını istemiştir. Emevi tarihini Taberi de yoğunlukla şii alimlerden dinlemiş, kitabına almış, yorum yapmamıştır.
Bizim emevi tarihini en berrak okuyabileceğimiz kaynak İbnul Arabinin (Maliki fukahasından) El Avasım min el-kavasım eseridir. Kısadır, herkesin okuması gerekir.
Şu an dünyada Emevileri kökten sildirme eğilimi vardır. Onları sildin mi, Kur'an ve hadislere ulaştığın köprüyü de silmiş olursun. Aradan binlerce sahabeyi de silmiş olursun ki bu görüşte olanların zaten sahabe diye bir hassasiyeti yoktur. Ve bu sahabelerin ucu da Osman (radıyallahu anh)'a kadar dayanır. Bu alçakların
Osman radıyallahu anh'a yaptıkları iftiralarda meşhurdur. Kur'an Kur'an diye sloganlar atarlar, okudukları Kur'an Osman radıyallahu anh'ın yazdırdığı resmi Mushaftır
Özetle, Emeviler bizim tarihimizin önemli bir bölümünü oluşturur. Sahabe ve Tabiin neslinden müteşekkildir. Sildin mi emevileri, tüm hadis kaynaklarını doğal olarak da Kur'an ile arandaki köprüyü de silersin. Emevi tarihini bize aktaran kaynaklar çoğunlukla şia kaynaklıdır. Bu kaynakları müşteşrikler çok sever, bizim ilahiyatçılarda kaynak olarak kullanabilmektedir. Emeviler bu ümmetin fetih makinesidir adeta. Zalim sultanlar hakkında ise Allah hükmünü verecektir. Unutmamamız gerekiyor ki En zalimleri olan Haccac bile Kur'an'ı harekelendirmek gibi bir hizmette bulunmuştur. Fakat bu sultanların sahabe kanına girdikleri gerçeğini değiştirmeyecektir.
Sanırım Nureddin Hoca bu konuya ilerleyen haftalarda devam edecek inşaallah, şimdilik 7 ders yüklenmiş internete, tavsiye ederim: