Çözüldü Futbol Kurallarını Uygulamanın Hükmü Nedir?

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Es selamu aleykum hocam,

Soru ilginç gelebilir ama bunun küfür olduğunu söyleyenler var, merak ettim. Futbolda hakemin şeriatta sabit olan bir cezaya ek bir ceza vermesi teşri koymak ve farklı şeriatla hükmetmek midir? Mesela yaralamaya yönelik yapılan fauller kırmızı kartla cezalandırılıp faulü yapan oyuncu oyundan atılır, islam'da bunun cezası kısastır, futbol hakemi ise buna farklı bir hüküm verdiği için tağut olmuştur gibi bir yaklaşım var. Buna şöyle cevap verdim, "futbol hakemi mahkeme değildir, islam devletinde kişi dilerse bu meseleyi mahkemeye taşır". Bu görüşte olanların yaklaşımına göre sadece hakem değil, bu kurallarla futbol oynayan oyuncular da tağuta muhakeme olduğu için küfür işlemiş olması lazım, sadece bununla da sınırlı kalmaz, taraf/takım tutan da bu kurallara rıza gösterdiği için hükmü sorgulanır duruma gelir. Şeriatı iptal ederek veya tebdil ederek veya şer'i ahkamla aynı görerek Fifa kurallarını uygulamanın küfür olduğunu anlarım da, bu sayılanlardan hiç biri yokken faul sebebiyle sarı kart, kırmızı kart verilmesinden dolayı küfür olması çok ağır bir görüş olmaz mı? Kaldı ki bu sadece futbolla sınırlı kalmaz, diğer spor müsabakalarında da vardır bunlar, her sporun kendine göre kuralları var. Acaba hakemin verdiği hükümleri idari sistemden saymak mümkün müdür, mesela kırmızı kartı vererek aslında şeriata aykırı yeni bir teşri koymayı kastetmiyor, kusurlu hareketinden dolayı oyuncuyu oyundan atıyor, bir nevi tazir cezası gibi yoksa bundan saymak da mı hatalı? Yani bunun küfür olmamasının illeti tam olarak nedir, nasıl izah edilir?

Daha önce bununla alakalı bir konu vardı ama erişemiyorum, sitede bazı eski konulara erişilmiyor, neden kaynaklanıyor acaba?
 

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh kardeşim,

Aşırı tekfir hastası mustakbel Hariciler, Demagojiyi tekfirde kullanırlarsa Lünaparkta çarpışan arabalara da, toplu topsuz oyunların Kur'an muhalif kuralları, oyuncu ve tatbikçilerini de tekfir ederler.


Bu sapkın zihniyete göre cevab bekleyen sualler;
- Futbol sahasında kalb krizinden öleni şehid ilan ediyor musunuz?
- Futbol maçında hakem, faul yapan oyuncuya kısas uygulatırsa futbol câiz mi olacak?

Akidede demogojiye yer olmaz. Bu tür varsayım ve zorlama yorumlarla, spor oyununun kendine has kurallarını ahkâmın nasslarıyla mukayese yapanlar aşırı tekfir hastalığından kurtulamazlar.

Sitedeki konuları aratırken başlıklarını doğru yazabilirseniz konular forumda sabittir.

 

musab99

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Genclik yillarim da cok etkin bir Fenerbahce mudavimi olarak , yillardan beri futbolu takip ettgim halde ser i hukukla futbol oyun kurallarini bagdastiracak bir dusunce aklimin ucunden gecmedi , bu konuyu okumasaydim da gecmezdi , ister istemez guluyorum. :))
Rabbimin Kurani Kerimde bazi temel konular disinda hayat ile ilgili kesin hukumler vermemesinin rahmetini zaten biliyordum da suan nirvanasina ulastim resmen.
 

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh kardeşim,

Aşırı tekfir hastası mustakbel Hariciler, Demagojiyi tekfirde kullanırlarsa Lünaparkta çarpışan arabalara da, toplu topsuz oyunların Kur'an muhalif kuralları, oyuncu ve tatbikçilerini de tekfir ederler.


Bu sapkın zihniyete göre cevab bekleyen sualler;
- Futbol sahasında kalb krizinden öleni şehid ilan ediyor musunuz?
- Futbol maçında hakem, faul yapan oyuncuya kısas uygulatırsa futbol câiz mi olacak?

Akidede demogojiye yer olmaz. Bu tür varsayım ve zorlama yorumlarla, spor oyununun kendine has kurallarını ahkâmın nasslarıyla mukayese yapanlar aşırı tekfir hastalığından kurtulamazlar.

Sitedeki konuları aratırken başlıklarını doğru yazabilirseniz konular forumda sabittir.

Hocam, şeyh Süleyman el Ulvan'ın öyle bir fetvası var. Hakemin Allah'ın indirdikleriyle hükmetmediğini söylüyor. Şeyh, futbol hakemliğini bizatihi mi küfür görüyor yoksa maçtan sonra haksızlığa uğramış kişinin mahkemeye başvuramayıp futbol kurallarının kısas yerine geçmesinden dolayı mı küfre bağlıyor anlamadım. Günümüzde nasıl yürüyor bilmiyorum ama eğer futbol maçında yapılan kasıtlı hareketlerden dolayı oyuncuların mahkemede yargılanmama durumu söz konusu olur; hakem de, oyuncular da bu lazımları kabul eder ona göre bu kurallarla futbol oynarsa bu küfür olabilir çünkü islamda kasıtlı yaralanan kişinin şer'i mahkemeye başvurma hakkı vardır, küfür devletlerinde futbol kuralları gereği böyle olmayabilir (bilmiyorum, ben hiç duymadım bundan dolayı bir kişinin yargılandığını) ama bu da hakemin ve futbol oynayan oyuncuların yetkisinde değil zaten, şeriatı iptal edip futbol kurallarını şeriata alternatif yapan kişilerin küfrü. Kaldı ki hakemin faulden dolayı kart gösterdiği için şeriata aykırı hüküm verdiğini söylemek ne kadar doğru? İslamda bile hakem ile kadı arasında farklar var, hadlerin tatbik edilmesine kadı karar veriyor. Hakem uygunsuz bir davranıştan dolayı uyarıyor veya uzaklaştırıyor ki bu normal günlük hayatımızda bile var, örfî kurallarda bile uygulanan bir durum; mesela bir çocuk yaşlı bir amcanın karşısında bacak bacak üstüne atıp otursa bu adam buna öfkelenip onu azarlasa da şeriata aykırı denemez, örfi bir ayıbı işlediği için azarlamış oluyor, bunlar da şeriatın aslen mübah saydığı şeyler. Trafik lambasında kırmızı ışıkta durmak bile küfür olur bu yaklaşıma göre. İlginç olanı şeyhe hiç bir saygısızlık etmediğim sadece bu görüşün ve çıkarımların hatalı olduğunu söylediğim halde olaya ilmî değil, nefsî yaklaşmakla ve bidatçi olmakla itham edildim sanki bu konuda şaz kalan ben ve benim gibi düşünenlermiş gibi.
 

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Doğru, Şeyh Ulvan'ın böyle bir fetvası da var fakat ben bu fetvasının isabetli olduğunu düşünmüyorum.

Futbolda veya hakemli olan tüm oyunlarda İslam şeriatına göre hüküm verilmemektedir. Dine dayanmayan meseleleri dâhi dine dayandırma zorlaması içerisinde olursa, Vahyle alakası olmayan tüm sosyal faaliyet ve etkinlikler, Şeriata göre değerlendirilmediği sürece küfür veya en azıyla haram hükmü almak durumuna düşecektir. Oysa bu tür yaklaşımlar hikmetsiz, ve meselenin ruhunu anlamamış, aklında tekfirden başka bir konu olmayan hastaların amelleridir. Hakemli oyunu icat eden, kâfirlerin oyun hakkındaki belirlediği kurallar gereğidir. Oyun oynayan her iki tarafta baştan bilinen bu kurallara göre oynamaktadırlar.
 

Benzer konular

Şu an bu konuyu görüntüleyenler (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

Üst Alt