Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Günümüzdeki Bidatler

B Çevrimdışı

Bilge Yılmaz

Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleyküm ve Rahmetullahi ve Berakatuhu

Malumunuz üzere günümüzde birçok bidat işlenmektedir. Öyle ki Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem in birçok sünneti unutulmaya başlanmıştır.

Ben diyorum ki, bu başlığın altına günümüzdeki tüm bildiğimiz bidatleri yazalım mı? Benim de bilmediklerim olabilir, bilmeyen başka insanlarda vesilemiz ile öğrenmiş olurlar. Umulur ki öğrendiğimiz bidatlerden de korunmuş oluruz.
 
A Çevrimdışı

AbdullahibnIbrahim

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

Benim bildiklerim arasinda;

Cuma namazi oncesi 4 rekat "sunnet"

Namazlardan sonra cemaatce dua edilmesi

Farz namazlardan sonra el kaldirilarak dua edilmesi( Bilinen adhkarlarin disinda cikilmasi)

Cevsenin Rasulullah geldigi inanci(Hurafe)

Kandiller

Bayram disindaki yillik kutlamalar(dogum gunleri...)


Tekbirden once bas parmagin kulaklarin arkasina goturulmesi

Namazda raf'ul yadayn(رفع اليدين) yapilirken secdeye inmeden once yapilmasi( baska belirli yerlerde yapilmasi sunnettendir)

Zikir cekilirken ileri geri sallanma(Sufilerden gelmistir)

vardir.

Daha hatirlarsam yazarim ahi. Allah seni bagislasin ve ilmini arttirsin.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykumselam ve rahmetullahi ve berekatuhu

yanlışım varsa düzeltin @Abdulmuizz Fida

abdest alırken sade dört parmaklık yerin meshedilmesi

ikindi ve yatsıya dört rekat ilk sünnet ekleme

sünnet ve nafile namazları iki iki değil dört rekat birleşik kılmak

Tesbih çekmek

Kuran okumak için birleşip herkesin bir iki cüz alıp birbirini dinlemeden okumasını hatim yapmış saymak.

Ölü için ardından sevabı ona yazılacağına inanılarak kuran okumak/okutmak. Kabir başında kuran okumak.

ölü için yemek vermek 7si 40ı 50si vs.
 
A Çevrimdışı

AbdullahibnIbrahim

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykumselam ve rahmetullahi ve berekatuhu

yanlışım varsa düzeltin @Abdulmuizz Fida

abdest alırken sade dört parmaklık yerin meshedilmesi

ikindi ve yatsıya dört rekat ilk sünnet ekleme

sünnet ve nafile namazları iki iki değil dört rekat birleşik kılmak

Tesbih çekmek

Kuran okumak için birleşip herkesin bir iki cüz alıp birbirini dinlemeden okumasını hatim yapmış saymak.

Ölü için ardından sevabı ona yazılacağına inanılarak kuran okumak/okutmak. Kabir başında kuran okumak.

ölü için yemek vermek 7si 40ı 50si vs.

Burun karistirmaya izin var mi? Haha
 
kâtib Çevrimdışı

kâtib

لَا إِلَٰهَ إِلَّا ٱللَّٰهُ
İslam-TR Üyesi
Aleykumselam ve rahmetullahi ve berekatuhu

yanlışım varsa düzeltin @Abdulmuizz Fida

abdest alırken sade dört parmaklık yerin meshedilmesi

ikindi ve yatsıya dört rekat ilk sünnet ekleme

sünnet ve nafile namazları iki iki değil dört rekat birleşik kılmak

Tesbih çekmek

Kuran okumak için birleşip herkesin bir iki cüz alıp birbirini dinlemeden okumasını hatim yapmış saymak.

Ölü için ardından sevabı ona yazılacağına inanılarak kuran okumak/okutmak. Kabir başında kuran okumak.

ölü için yemek vermek 7si 40ı 50si vs.
Anlayamayanlar için ALLAH'u Âlem burada yazılan "tesbih çekmek" tesbih kullanmak anlamında. Zikir çekmek ve namazdaki tesbihat anlamında değil tabii ki de.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
abdest alırken sade dört parmaklık yerin meshedilmesi
Burayı tam anlayamadım ama eğer başı mesh etmeyi kastediyorsanız bidat değildir. Hatta Şafii mezhebine göre 2 kıla mesh edilse bile mesh için yeterlidir. Eğer bahsiniz başın mesh edilmesi değil ise bildirirseniz ona göre düzeltme yapalım.

ikindi ve yatsıya dört rekat ilk sünnet ekleme
İkindi namazında 4 rekat sünnet sahihtir.
Yatsının ilk 4 rekat sünneti 3 mezhebde yoktur, Hanefi mezhebinde zayıf hadis sebebiyle gayr-ı muekked olarak mevcuddur.


sünnet ve nafile namazları iki iki değil dört rekat birleşik kılmak
Farz namazların öncesi ve sonrasındaki sünnetlerden 4 rekat olanı da vardır, 2 rekat olanı da. Muekked olanı da vardır, İkindi ve yatsı namazının sünneti gibi gayr-ı muekked sunnetler vardır.
Vakit namazlarında 4 rekat olan muekked sunnetler 4 rekat olarak kılınır.

Vakit namazlarında 4 rekat olan gayr-ı muekked sunnetler (ikindi namazının sunneti gibi) 4 rekat ta kılınabilir (Hanefi mezhebi), 2 + 2 rekat da kılınabilir (Şâfi mezhebi)

Teravih namazı 4'er rekat te kılınabilir, 2 rekatte bir selam verilerek de kılınabilir.

Teheccud namazı da iki rekâtta bir selam vermek daha faziletli olmakla birlikte, dört rekâtta da selam verilebilir (İbn Âbidîn, Reddu’l-muhtâr, II, 468-469)



Tesbih çekmek diye genel ifade edilmesi yanlış kullanımdır. Kısacası tesbih çekmek câiz, fakat parmakla sayarak çekmek daha efdaldir.

Tesbih çekmekten kasıt vakit namazların sonunda muezzin emri komutasında tesbihat ve dualar yapmaksa bu bidattir. Çünkü sahih olan vakit namazının sonundaki tesbihatı vakitlerin farzını kıldıktan sonra kişinin kendisinin tesbihatları ve duasını kendisinin yapması sünnete uygundur.


Kuran okumak için birleşip herkesin bir iki cüz alıp birbirini dinlemeden okumasını hatim yapmış saymak.
Bu tür uygulama insanları Kuran okumaya teşvik amaçlı tertip edilmiş bir bidattir. Buna okumaya katılan kişiler Hatim yaptık demiyorlar, mescid, dernek adına veya ölen fulan kişiye okumanın ecri ulaşsın diye hatim ediyorlar. Okuyucuların hatim sevabı kazanabilmeleri için toplamda her birinin ayrı ayrı 30 cûzü de okumuş olmaları zaruridir.

Ölü için ardından sevabı ona yazılacağına inanılarak kuran okumak/okutmak. Kabir başında kuran okumak.
Asr-ı saadette , selef-i salihin dönemlerinde görülmeyen bu uygulamalar bid'attir.

ölü için yemek vermek 7si 40ı 50si vs.
Asr-ı saadette , selef-i salihin dönemlerinde görülmeyen bu uygulamalar bid'attir.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Öncelikle Allah razı olsun hocam verdiğiniz bilgiler için.

Burayı tam anlayamadım ama eğer başı mesh etmeyi kastediyorsanız bidat değildir.
evet başın meshedilmesini kastediyorum. Tüm başın meshedilmesi gerektiğini öğrenmiştim. Mezhepler minimum ölçü verince sürekli o minimum ölçüyü uygulamak doğru mudur hocam? Misal Şafi mezhebinde biri sürekli iki saç teline dokunsa başın tamamını meshetmesini terketmiş olmaz belki ama kabul edilebilir mi bu Yani?
İkindi namazında 4 rekat sünnet sahihtir
Aişe annemiz r.a. Peygamber sas hiç kılmadı ikindi namazından önce bir namaz diye hadis ilettiği için böyle düşünüyordum.
Kısacası tesbih çekmek câiz, fakat parmakla sayarak çekmek daha efdaldir.
Peygamber sas efendimizin vefatından sonra hatırladığım kadarıyla Ömer r.a. Bir mescide girdiğinde zikirleri saymak için taş kullananlar kınadığı için bunun da bidat olduğunu düşünmüştüm. Düzeltmeleriniz için teşekkürler tekrar.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Öncelikle Allah razı olsun hocam verdiğiniz bilgiler için.

evet başın meshedilmesini kastediyorum. Tüm başın meshedilmesi gerektiğini öğrenmiştim. Mezhepler minimum ölçü verince sürekli o minimum ölçüyü uygulamak doğru mudur hocam? Misal Şafi mezhebinde biri sürekli iki saç teline dokunsa başın tamamını meshetmesini terketmiş olmaz belki ama kabul edilebilir mi bu Yani?

Ecmâin kardeşim;

Dediğiniz gibi başın mesh edilmesinde Mezhebler kendi usûllerine göre başı mesh etmede en asgari (farz) kısmını bildirmişlerdir. Devamlı bu miktarla yetinmemek gerekir ama bir kişi böyle devam (ısrar) ediyor diye bidatçi olmaz.

Talha bin Ubeydullah (radiyallahu anh) şöyle buyurur:
“Necid ahâlîsinden saçı başı darmadağın (fakîr) bir kişi Efendimizin huzûr-ı âlîlerine geldi. Uzaktan sesini karmakarışık duyuyor fakat ne söylediğini anlayamıyorduk. Nihâyet yaklaştı. Meğer İslâm’ın ne olduğunu soruyormuş.
Rasulullah ﷺ ona cevâben: “Bir gün bir gece içinde beş vakit namaz!” buyurdular.
Adamcağız “Bunlardan başka kılmam gereken namaz var mı?” diye sordu.
Rasulullah ﷺ “Hayır, ancak nâfile namazlar kılmak istersen o başka!” buyurdular.
Ondan sonra Rasulullah ﷺ “Bir de Ramadan orucu.” buyurdular.
Adamcağız yine “Bundan başka tutmam gereken oruç var mı?” diye sordu.
Rasulullah ﷺ “Hayır, ancak nâfile olarak tutmak istersen başka!” buyurdular.
Rasulullah ﷺ , O'na zekâtı da zikrettiler.
Adamcağız yine “Bundan başka vermem gereken bir şey var mı?” diye sordu.
Rasulullah ﷺ “Hayır, ancak nâfile sadaka ve infaklarda bulunmak istersen o başka!” buyurdular.
Bundan sonra o sahâbî dönüp gitti.
Giderken “VAllâhi bundan ne fazla ne de eksik yaparım!” diyordu.
Onun bu sözünü işiten Rasulullah ﷺ : “Eğer sözüne sâdık kalırsa felâha / kurtuluşa erdi!

(Buhârî, Îmân, 34)

Aişe annemiz r.a. Peygamber sas hiç kılmadı ikindi namazından önce bir namaz diye hadis ilettiği için böyle düşünüyordum.

Anladım. İkindinin 4 rekat sunnet namazı için rivâyet şöyle idi:
Peygamber (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

: ـ2961 ـ 2ـ وعن ابن عمر رَضِىَ اللّهُ عَنْهما قال
قال رسولُ اللّهِ : رَحِمَ اللّهُ امْرأ صَلّى قَبْلَ الْعَصْرِ أرْبَعاً
أخرجه أبو داود والترمذي
2. (2961)- İbnu Ömer (radıyallahu anhumâ) anlatıyor:
"Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "İkindiden önce 4 rek'at nafile kılan kimseye Allah rahmetini bol kılsın."
(Ebû Dâvud, Salât: 297, (1271); Tirmizî, Salât: 318, (430)


Peygamber sas efendimizin vefatından sonra hatırladığım kadarıyla Ömer r.a. Bir mescide girdiğinde zikirleri saymak için taş kullananlar kınadığı için bunun da bidat olduğunu düşünmüştüm. Düzeltmeleriniz için teşekkürler tekrar.
Anladım, buradaki sıkıntı sünnette olmayan halkalar halinde emir komuta şeklinde yine sunnette olmayan tesbihat şeklindeki uygulamasıdır. Yoksa sayıyı bilmeyen, karıştıran kimse saymak için taştan boncuktan tesbih yapması câizdir.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Akşam namazının nafilesi olan bu (aşağıdaki hadiste zikrolunan) namazın delili olan hadisi, yatsının evvelindeki dört rekat bid’at namaza delil kabul etmek batıl bir iştir.
Bu hadislere göre, ikindi ve yatsı namazından önce dörder rekât kılmak mendubtur. Sevabı ve fazileti yüksek bir ibadettir.
Böyle olunca insanın kafası karışıyor. Neyse ki böyle konular arada bir gündeme gelince bi öyle bi böyle uygulama yapıp hepsini uygulamış oluyoruz in şa Allah.
Hanefiler dışında cumhura göre boynun su ile meshedilmesi de mekruhtur.
bunu da terkedeli uzun süre oldu. İlk müslüman olduğumda yapıyordum, bir “namaz hocası” kitapta yazan herşeyi yaptığım gibi ama dini kuran ve sahih sünnet üzere yaşamaya başladıkça bunları terkettim ve hayatım o kadar kolaylaştı ki. önceden namaz zor gelirdi, ki böyle “bidat” kıvamında mezheplerin müminlere ekstra sevap kazandırmak adına iyi niyetle yaptırdıkları şeyler farzları Eda etmekten asla sakındırmamalı. “Yatsı namazı çok uzun” diye kılmayan varsa bunun vebalini kim üstlenmek ister? Vitirin de tek rekat kılınabileceğini yaymak lazım. 4 sünnet 4 farz 2 sünnet 3 vitir. Hepsini farz gibi algılayanlar çok zorlanabiliyor ben önceden öyleydim. Kılıyordum ama zorlaya zorlaya. Allah herkese dini yaşamayı kolaylaştırsın nefsimizi kontrol etmeyi nasip etsin.
 
salticidae Çevrimdışı

salticidae

lessismore
İslam-TR Üyesi
Denetim altında devam ederse el rehberi olabilecek güzel bir konu olur. Allah (C.C.) bu hizmetlerde katkısı olan herkesi hayırla mükafatlandırsın.
 
Vҽϲízҽ Çevrimdışı

Vҽϲízҽ

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Saadeti Ebediyye adlı ama içeriği felaket kitapta yazdığı üzere mezhep taklit etmek. Misal diş dolgusu yapan birisi bir mezhepteyken başka mezhebi abdest alıp namaz kılarken "bu mezhebi taklite niyet ettim vs" gibi şeyler söylemesi gerekiyor diyor yoksa ne abdesti ne namazı kabul olmaz(!)

Kitaptan söz edip yazarı unutmak olur mu hiç? Bu sapkın kitabı ve diğerlerini yazan Hüseyin Hilmi Işık'a,
Bu kitabı referans alan dinimizislam sitesine, Bu kitaptan deliller getiren Osman Ünlü'ye hakkımı helal etmiyor ve onlara çok "yakışıklı" cümleler gönderiyorum, içeriği bende kalsın.
 
Üst Ana Sayfa Alt