Günün Bid'ati

Ebu Selman et-Turkî

Yeni Üye
Üye
Kenz'ul Arş ve Şahmeran duaları.
 

y0lcu34 HARİCİSİ

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Niyetin yeri kalbdir. Dil ile de söylenmesi iyidir. Dil ile söylenmezse bir şey gerekmez.
(El Kâfi, Fetava-i Hindiyye)

Hanefi’de namaza dil ile niyet bid’attir, vesveseden kurtulmak için caiz görülmüştür. (Mezahib-i erbea)

Sanırım yanılmışım. Bu tür kaviller halef alimlerinden aktarılıyor.

Ayrıntı; http://nakilkursusu.com/tr/sorucevap/232-niyetin-telaffuz-edilmesi
 

Melikşah Kaya

Yeni Üye
Üye
Niyetin yeri kalbdir. Dil ile de söylenmesi iyidir. Dil ile söylenmezse bir şey gerekmez.
(El Kâfi, Fetava-i Hindiyye)

Hanefi’de namaza dil ile niyet bid’attir, vesveseden kurtulmak için caiz görülmüştür. (Mezahib-i erbea)

Sanırım yanılmışım. Bu tür kaviller halef alimlerinden aktarılıyor.

Ayrıntı; http://nakilkursusu.com/tr/sorucevap/232-niyetin-telaffuz-edilmesi
Abi ebu hanife(rahimehullah) de söylese ebu hanifenin talebeleride söylese hadis veya bir ayet olmadan onunla amel edemeyiz
 

y0lcu34 HARİCİSİ

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Abi ebu hanife(rahimehullah) de söylese ebu hanifenin talebeleride söylese hadis veya bir ayet olmadan onunla amel edemeyiz
Ben müctehid yada alim olmadığım ve yapılan bu amelin fıkıhta yeri olduğu için insanlara sen bidat işliyorsun demekten haya ediyorum. Madem sende ilim var insanlara bidat olduğunu söylediğinde gerekli ilmi açıklamayı da yaparsın sıkıntı kalmaz kardeş.
 

Melikşah Kaya

Yeni Üye
Üye
Ben müctehid yada alim olmadığım ve yapılan bu amelin fıkıhta yeri olduğu için insanlara sen bidat işliyorsun demekten haya ediyorum. Madem sende ilim var insanlara bidat olduğunu söylediğinde gerekli ilmi açıklamayı da yaparsın sıkıntı kalmaz kardeş.
Abi dediklerinden hiçbiri değilim zaten
Bunuda ben demiyorum büyük hocalar , alimler diyor bende onlardan duyduklarımı söylüyorum yoksa kendi fikrimi koyamam ortaya.
 

y0lcu34 HARİCİSİ

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Abi dediklerinden hiçbiri değilim zaten
Bunuda ben demiyorum büyük hocalar , alimler diyor bende onlardan duyduklarımı söylüyorum yoksa kendi fikrimi koyamam ortaya.
Attığım linkte de iki hatta üç görüş olduğunu söylüyor. Sonuç itibariyle ufak füru bir mesele olduğu için insanlara bununla yaklaşmak itici olabilir. Oturup onlarca şey konuşmak var iken sofi adama sen niye dille niyet ediyorsun demek abesle iştigal olur değil mi kardeşim?

Konuyu daha fazla baltalamadan bırakalım gırgırı :)
 

Melikşah Kaya

Yeni Üye
Üye
Attığım linkte de iki hatta üç görüş olduğunu söylüyor. Sonuç itibariyle ufak füru bir mesele olduğu için insanlara bununla yaklaşmak itici olabilir. Oturup onlarca şey konuşmak var iken sofi adama sen niye dille niyet ediyorsun demek abesle iştigal olur değil mi kardeşim?

Konuyu daha fazla baltalamadan bırakalım gırgırı :)
Basit bir mesele değil ;
(Bid'at ehli, bid'atini Allah rızası için terk etmedikçe, hiçbir ameli kabul olmaz.) [Deylemi, İbni Neccar, Ebu Nasr, İbni Ebi Asım]
(Her bid'at sapıklıktır.) [Müslim]
 

y0lcu34 HARİCİSİ

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Yav kardeş adamın tabi olduğu mezhepten bir sürü alim caizdir demiş müstehabtır demiş sen hangi kimlikle bidat ile suçlayacaksın adamı? Mukallidin görevi bellidir, öğrenir amel eder. Farklı bir görüşü taklid eden adamı bidatçılık ile itham etmez. Adı üstünde mukallid, görüşün sahihliğini tahkik edecek ilmi olsa mukallid olmazdı. Kadıların, İslam diyarlarında insanlara hüküm verdiğinde beldenin mezhebine göre hüküm vermesinin gerekliliğine dair birçok fetva bulabilirsin fıkıh kitaplarında. Yani bu belde bu fıkıh ile yetişmiş ise milleti kendi görüşüne çağırmanın alemi yok, bu boş bir çabadır. Davet, dinin temellerinde olur kerih olduğu sabit olan şeylerde olur. Akaid ve diğer önemli meselelerde davet için efor sarfedelim.
 

Melikşah Kaya

Yeni Üye
Üye
Yav kardeş adamın tabi olduğu mezhepten bir sürü alim caizdir demiş müstehabtır demiş sen hangi kimlikle bidat ile suçlayacaksın adamı? Mukallidin görevi bellidir, öğrenir amel eder. Farklı bir görüşü taklid eden adamı bidatçılık ile itham etmez. Adı üstünde mukallid, görüşün sahihliğini tahkik edecek ilmi olsa mukallid olmazdı. Kadıların, İslam diyarlarında insanlara hüküm verdiğinde beldenin mezhebine göre hüküm vermesinin gerekliliğine dair birçok fetva bulabilirsin fıkıh kitaplarında. Yani bu belde bu fıkıh ile yetişmiş ise milleti kendi görüşüne çağırmanın alemi yok, bu boş bir çabadır. Davet, dinin temellerinde olur kerih olduğu sabit olan şeylerde olur. Akaid ve diğer önemli meselelerde davet için efor sarfedelim.
Kendi görüşüm yok , öylesi daha makbul olsa
Allah rasulu (sallallahualeyhivesellem) mutlaka söylerdi
 

Ebu Selman et-Turkî

Yeni Üye
Üye
Toplumda bazı kişiler arasında şu şekilde bir bid'at yaygın :

"Namaz kılarken euzu besmele çekmeye gerek yoktur, çünkü namaz kılarken şeytan zaten yaklaşamaz. bu yüzden şeytandan Allah'a sığınmak gerekmez."
 
Üst Alt