Yav kardeş adamın tabi olduğu mezhepten bir sürü alim caizdir demiş müstehabtır demiş sen hangi kimlikle bidat ile suçlayacaksın adamı? Mukallidin görevi bellidir, öğrenir amel eder. Farklı bir görüşü taklid eden adamı bidatçılık ile itham etmez. Adı üstünde mukallid, görüşün sahihliğini tahkik edecek ilmi olsa mukallid olmazdı. Kadıların, İslam diyarlarında insanlara hüküm verdiğinde beldenin mezhebine göre hüküm vermesinin gerekliliğine dair birçok fetva bulabilirsin fıkıh kitaplarında. Yani bu belde bu fıkıh ile yetişmiş ise milleti kendi görüşüne çağırmanın alemi yok, bu boş bir çabadır. Davet, dinin temellerinde olur kerih olduğu sabit olan şeylerde olur. Akaid ve diğer önemli meselelerde davet için efor sarfedelim.