O
Çevrimdışı
alkol haram.çoğu sarhoş edenin azı da haram. sen bekleme şifa . ama bunun Allah ın rasulunun (sav) söyledigini bil !yahu bırakalım bunları .pis bir hayvanın nesinden şifa bekleyeceksin..Alkolun azıda tansiyon düşürüyor damarları açıyor diye alkol özndirilirmi?
Böyle rivayet sözler ,peygamber ağzından duyulmuş gibi savunulursa hadis inakrcılarının sayısı katlanarak artacaktır.
Hadis ayıklayıcıların bir yere geleceğini düşünmüyorum.Her duyduğunu hadis kabul eden cubbeli taifesi ,baksanıza t.v açmış ,yayın evi açmış ,kulliyesi var sermaye 10 klatlayarak gidiyor.
hadis ayıklayıcılarda bir şey yok!
o kafir !
şu müşrik!
şeytan zart diye osurur!
hadis
şimdi bu sözün hak hadis olup olmadığını bulmak için zaman harcamaya değermi?
musluman böyle gereksiz şeylerle uğraşırımı?
Bir şeyin hakk olup olmadığını araştırmak ne zamandan beri ayıp oldu böyle abuk subuk konuşuyorsunuz?
Müslüman Kuran ve Sünnet e tabiidir.Heva ve hevesine değil.
Senin kafan aklın mantığın almıyor diye vazmı geçelim?
Bilmiyorsan bilene sor, sormuyorsanda sus adam sansınlar!
sizin gibiler yıllardır var.madem ki sonucu kesin olan bir yönteminiz var niye bütün milleti hidayete erdiremediniz ? nasıl oluyor da asırlardır güvenilen , bir ilim olan hadisi çöpe atıyorsunuz ? buna aklına , heva hevesine tapmak denmez de ne denir !? ne iş yaparsınız kardeşim sizin gibiler ? yoldan adam çevirip dinini ölcmek için soru sorup , hadisler yüzünden dinini ögrenemedigini filan mı çıkarıyorsunuz ?Siz hala buna boş uğraş demiyorsanız ,başka diyecek sözümde yok.Osmanlıya domates ilk geldiğinde helalmi harammı kavgası çıktı?
kör müslüman ayet önünde değilmi?
Elalemin neyine soracaksın ,tertemiz gıda......ayet önünde.........
Bu hadiscilikten kurtulursa islam dünyası selama erer.Mezhebi tağutlar anında biter.ne şia kalır nede ehlisünnet.
Sadece bende BİR MÜSLÜMANIM diyenler kalır....
Ha bu çokmezse islam dünyası avruapanın ,israilin soytarısı olmakdan kendini kurtaramaz...
şeytan zart diye osurur!
hadis
şimdi bu sözün hak hadis olup olmadığını bulmak için zaman harcamaya değermi?
musluman böyle gereksiz şeylerle uğraşırımı?
fındık kabuğunu doldurmıycak mesele için sayfa sayfa döküman ..ne gerek var bunlara.banane şeytanın osuruş biçiminden.hadis sahihi buhari de geçiyor
608 - حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ يُوسُفَ، قَالَ: أَخْبَرَنَا مَالِكٌ، عَنْ أَبِي الزِّنَادِ، عَنِ الأَعْرَجِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: " إِذَا نُودِيَ لِلصَّلاَةِ أَدْبَرَ الشَّيْطَانُ، وَلَهُ ضُرَاطٌ، حَتَّى لاَ يَسْمَعَ التَّأْذِينَ، فَإِذَا قَضَى النِّدَاءَ أَقْبَلَ، حَتَّى إِذَا ثُوِّبَ بِالصَّلاَةِ أَدْبَرَ، حَتَّى إِذَا قَضَى التَّثْوِيبَ أَقْبَلَ، حَتَّى يَخْطِرَ بَيْنَ المَرْءِ وَنَفْسِهِ، يَقُولُ: اذْكُرْ كَذَا، اذْكُرْ كَذَا، لِمَا لَمْ يَكُنْ يَذْكُرُ حَتَّى يَظَلَّ الرَّجُلُ لاَ يَدْرِي كَمْ صَلَّى "
ve müslimde
15 - (388) حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، وَعُثْمَانُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ، وَإِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، - قَالَ إِسْحَاقُ، أَخْبَرَنَا، وَقَالَ الْآخَرَانِ - حَدَّثَنَا جَرِيرٌ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ أَبِي سُفْيَانَ، عَنْ جَابِرٍ، قَالَ: سَمِعْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «إِنَّ الشَّيْطَانَ إِذَا سَمِعَ النِّدَاءَ بِالصَّلَاةِ ذَهَبَ حَتَّى يَكُونَ مَكَانَ الرَّوْحَاءِ» قَالَ سُلَيْمَانُ: فَسَأَلْتُهُ عَنِ الرَّوْحَاءِ فَقَالَ: «هِيَ مِنَ الْمَدِينَةِ سِتَّةٌ وَثَلَاثُونَ مِيلًا»
"Namaz için ezan okunduğu zaman şeytan arkasını dönüp yellene yellene ezan sesini işitmez oluncaya kadar uzaklaşır. Ezan bitince geri gelir; namaz için ikâmet edilince (tekrar) arkasını dönüp kaçar. İkâmet bitince tekrar geri gelir, (namaz kılan) kişiyle kalbi arasına girer ve hatırına gelmeyen şeyler hakkında "şunu da bunu da hatırla" der. Nihayet adam kaç (rekât) namaz kıldığını bilmez hale gelir."
Şeytanın ezan sesini işitince yellenerek kaçması Kadı Iyaz'a göre hakikat manasına alınabilir. Çünkü Şeytan da yiyen ve içen ruhani bir yaratıktır. Onun da kendine has bir şekilde yellenmesi mümkündür.
Fakat Buhârî şârihi Aynî gibi bazı alimler ise, "Şeytanın yellenmesinden maksat, çok korktuğu büyük bir musibete uğramasıdır. Nasıl ki büyük bir musibete mâruz kalan kimsenin, o anda korkusundan dolayı dizlerinde can kalmaz, ayaklan birbirine dolaşıp abdesti kalmazsa şeytanın da ezan sesini duyunca mü'minlere vesvese vermekten ümitsizliğe düşerek büyük bir korku hâli yaşadığı ifâde edilmek istenmiştir. Yani yellenmek kelimesiyle yellenmeye sebeb olan büyük bir korku hâli kast edilmiş, şeytanın ezan karşısındaki durumu korkunç bir felâkete uğrayan kişinin haline benzetilmiştir" demişlerdir.
İşte şeytan bu duruma sebeb olan ezan sesinden kurtulmak için ezan sesi işitilmez oluncaya kadar uzaklara kaçmaya devam eder.
Bu uzaklaşmanın miktarı hakkında Müslim'in Sahîh'inde rivayet ettiği şu hadis-i şerif bir fikir verebilir: "Şüphesiz kî şeytan namaza nida edildiğini işittiği vakit Revha denilen yere vanlıncaya kadar gider. Süleyman (el-A'meş), "Ebü Sufyân'a Ravha'nın nerede olduğunu sordum; bu yer Medine'den 36 mil uzaktadır, cevabını verdi, demiştir.
şimdi...kurana baktığımızda birçok deyimin kullanıldığını görüyoruz;
“odun hamalı” diye tercüme edilen “ hammalete’l hatab ” (Mesed 4)ın “ igrenç söylentilerin tasıyıcısı kadın ”, “dedikoducu kadın” ;
“başımın saçı tutuştu” seklinde tercüme edilen “vesteelerre’su seyben” (Meryem 4)in “saçlarım ağardı” ;
“kemik gevşedi bende” şeklinde tercüme edilen “vehene’l azmu minni” (Meryem 4)nin “yaşlandım”
“kazıklar sahibi” olarak tercüme edilen “zü’l evtad” (Sad 12, Fecr 10) ın “payidar mülk sahibi”, “sarsılmaz bir saltanat sahibi” ;
“kulakları üzerine agırlık vurduk” diye tercüme edilen “darabna ala azanihim” (Kehf 11) in “onları uyuttuk”, “ağır bir uykuya daldırdık” anlamlarına geldigi görülecektir.
yani sen acıkınca "midem kazındı" desen o zaman biri sana gelip SEN YALANCININ TEKİSİN kimse senin mideni kazımıyor!!! diye sana hakaret etse haksız sayılmaz değil mi???
Arap dilindeki fesehat ve belağata vakıf olmayan kıt akıllılar kuranı anlamayamadığı gibi sünneti de anlayamıyor ve senin durumun gibi komik bir manzara ortaya çıkıyor!!!
ayrıca "şeytan zart diye osurur" ibaresi hangi hadiste geçiyor??? hadiste yellenerek uzaklaşır diyor sen niye KAFANA GÖRE HADİS UYDURUYORSUN??? bence sen şu anda iki tehditle karşı karşıyasın ;
أنا أَبُو الْقَاسِمِ الْأَزْهَرِيُّ، أنا عَلِيُّ بْنُ عُمَرَ الْحَافِظُ، نا أَبُو عَلِيٍّ مُحَمَّدُ بْنُ سُلَيْمَانَ الْمَالِكِيُّ بِالْبَصْرَةِ نا عَمْرُو بْنُ مَالِكٍ الرَّاسِبِيُّ، نا جَارِيَةُ بْنُ هَرِمٍ أَبُو شَيْخٍ، نا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ بُسْرٍ، عَنْ أَبِي كَبْشَةَ الْأَنْمَارِيِّ، عَنْ أَبِي بَكْرٍ الصِّدِّيقِ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ تَعَمَّدَ عَلَيَّ كَذِبًا أَوْ رَدَّ شَيْئًا قُلْتُهُ فَلْيَتَبَوَّأْ مَقْعَدَهُ مِنَ النَّارِ»
kim benim adıma kasten yalan uydurursa ya da söylediğim bir şeyi inkar ederse cehennemde oturacağı yere hazırlansın!!!
şu yazdığın yazıyla hem hadis uydurmuş hem de onun söylediği bir sözü inkar etmiş konumunda olabilirsin Dikkat et!!
şeytanın namazda insan nasıl oynadığını çok iyi anladım..kolbastı oynuyor dese daha iyi olurdu..hiçbir faydası yok mu yazdığımız hadisin??? mesela ezanın kıymetini ya da ya da şeytanın namazda insana nasıl oynadığını anlatması -haşa- boş bir söz mü ??? hem sen soruma cevap ver, ZART DİYE OSURUR yzmışsın hangi hadiste geçiyor zart sesi?? yoksa sen de hadis uydurucusu olmayasın!!!