Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hadisleri Inkar Edenlere.

Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

Birincisi Rasulallah olmasaydı SEN KURAN-ı nereden bılecektın
İkincisi ALLAH celle celaluhu madem hadısı ınkar edıyorsan eger ?
kendı ısmının yanında rasulallah tan başka kımseyı anmamışken heleki
LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMED RASULALLAH.
demişken cıkıpta senin böyle konuşman ayrı bır garıplıktır.
Ayrıca ALLAH celle celaluhu Kuranı kerimde şöyle buyuruyor.

NECM-3: O, hevadan (Nefsine göre, Yani, kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz
NECM-4: O(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir.
NECM-5: Onu, mühtiş kuvvetleri olan biri (Vahiy meleği olan cebril )öğretti

Rasulallahı ınkar eden KURAN-ı da ınkar etmıstır.
Oysa ki sen konuşan artık ne ısen
Sen peygambermısın ALLAH senı cebraillemi destekliyor ALLAME misin sen tum hadisleri ezberledindemi neye gore konuşuyorsun sen ?

Eger inkar ediyorsan NEfsine KIYAMET GUNU Hesap Vermek yeter
SEninle HER anına sahit olan ALLAH celle celaluhu ile.
Rasul olmadan Hiç bir yere varamassın
ALLAH celle celaluhu namaz kıl diyor ? Gormedınki nasıl kılacaksın ?
Gormen için Rasul gonderıyor ve o hevasına gore konuşmaz ona herseyı ben ögrettım dıyor Ona uyun dıyor.
Sen ben uymam dıyorsun ?

Nereden turuyorsunuz bilmiyorum ŞEYTANLARINIZA SAHİP CIKIN.
İSLAM İLE UGRASMAYIN .
RAbbım Kuran da şöyle buyuruyor.

1) -(Ey Muhammed! Onlara) Deki: “Allah’ı seviyorsanız, bana tabi olunuz ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın...”(Al-i İmran / 31)
2)-(Ve yine) de ki: “Allah’a ve Rasule itaat edin; eğer yüz çevirirlerse, şüphesiz Allah kafirleri sevmez.” (Al-i İmran / 32)
3)-Her kim Allah’a ve Peygambere itaat ederse,” (Nisa / 69)
4)-Her kim o Peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur.” (Nisa / 80)
5) -“Ey iman edenler! Allah’a ve Rasulüne itaat ediniz....” (Enfal / 20)
6)-Oysa aralarında hüküm vermesi için Allah’a ve Peygamberine davet olunan mü’minlerin sözü ise, “işittik ve itaat ettik” demeleridir...” (Nur / 51)
7)-Peygamber size neyi verirse, onu alın; neden sizi nehyederse, ondan da sakının...” (Haşr / 7)



De ki: “Allah’a itaat edin; Peygambere itaat edin.” Eğer yüz çevirirseniz, bilin ki o Peygamber, kendisine yükletilenden ve siz de kendinize yükletilenden sorumlusunuz. Eğer Ona itaat ederseniz doğru yolu bulursunuz, Peygambere düşen sadece, apaçık tebliğdir.[Nur 54]

Çıkıpta ben hala hadisleri inkar ediyorum diyen kula
BİZDE SENİ REDDEDİYORUZ....

 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir anlık, İslamla tanışmadığınızı hayal edin… Bir yolculukta yanınıza oturan bir hadis inkarcısının tebliğiyle İslamla tanıştığınızı varsayın… Tebliğ sonrasında size bir Kur’an-ı Kerim meali verdi ve onunla yetinebilirsin dedi…

Ona; “Sanki hadisler var diye bir söz işitmiştim” dediğinizi, onun da “hadisler var ama hadisler vahiy olmadığı için almasan da olur” dediğini varsayalım…

Ne yaparsınız?
En kötü ihtimal Kur’anı şöyle baştan sona bir incelersiniz… An geldi, bir de baktınız Ahzab suresi,21.ayet;

“Andolsun ki, Resulullah, sizin için, Allah’a ve ahiret gününe kavuşmayı umanlar ve Allah’ı çok zikredenler için güzel bir örnektir.”

Karşınıza çıktı ve sizi düşünmeye sevketti…

Ve düşünüyorsunuz…

Allah’ın size olan ikramlarını, yardımlarını hatırladınız ve Allah’ı anmaya başladınız… Daha sonra zaten öleceğim ve karşıma iki farklı mekandan biri çıkacak;

“Cennet ya da cehennem…”

Ben cennete girmek istiyorum dediniz ve tekrardan aynı ayete döndünüz;
“… Allah resulünde güzel örnekler vardır…”

Ve hadis inkârcısına dönüp;
– “Ben cennete girmek istiyorum arkadaş! Allah da bana örnek almam gerek kişinin adını veriyor…

O adrese nasıl gidebilirim ?” diyorsunuz…

Büyük bir ihtimal, o hadis inkarcısı; “Kur’anda var!” diyecektir.(Sorduğumda hep var dediler ama bir tane bile ayet getiremediler)

Siz de ona; “Siz Kur’anı benden daha iyi biliyorsunuz… Buyrun o ayetleri merak ediyorum diyorsunuz…”

Hadis inkarcısı Kur’anı şöyle bir karıştırıyor, ama istenilen ayete bir türlü rastlayamıyor… Ve başlıyor terlemeye…

Siz de ona; “Onu örnek almam gerekiyor. Bu ayette resulünün hayatının hangi karesinin örnek alınması gerektiği yazmıyor… Demek ki hayatının her alanının örnek alınması gerekiyor” diyorsunuz.

“Ben sizden o ayetleri bulmanızı istiyorum.” Diyorsunuz ama o ayetler bir türlü bulunamıyor…

Bu kez ona; “Hani bahsettiğim hadisler var ya…! Onlarda olmuş olmasın sakın!” diyorsunuz…

Ve bir hadis inkarcısının zavallı oluşuna şahit oluyorsunuz….
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
Allah razi olsun.
Buradaki kardesler az ve öz yorum yaptıkları için, benim boş beleş yorumlarim fazla olduğu icin göze carpmasi normaldir abi.)
 
Alketa Çevrimdışı

Alketa

1 Milyoncu : )
İslam-TR Üyesi
Allah razi olsun.
Buradaki kardesler az ve öz yorum yaptıkları için, benim boş beleş yorumlarim fazla olduğu icin göze carpmasi normaldir abi.)

Abi aradaki yorumunu silince, şu yorumum,manasiz yorumlar silsilesi içinde, ilk 3 e girecek şekilde yerini almış oldu teşekkürler.))
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hadis ve kuran ı öğrenmek gerek bilhassa mealleri iyice kavramak gerek bır ayet oku bır gun dusun hadıse bakıp bizde varmı yokmu bilmek gerek
Bunlar önemli şeyler Dünyaya bir kere geldık ve bu bır kerede Dogruları ogrenıp rabbe doğru bır sekılde yol almamız gereklıdır. kardesım
Adam bi dünya kıtap okuyor alımler vs .
Lakın kuran ın ayetlerı nasıl olsa var dıye önemsemiyor. Göz ardı ediyor okuduğu alımlerın cogu Kuran hafızı ama okuyan adam bundan geri kalmış
Sonra alım ne dedı dıye dusunup duruyoruz.
Kuran ı yada hadisi bilmeden alimin ne dediğini anlayamıyoruz.
Kuran ve hadis olmadan çizilen bir yol Şeytana çıkar her zaman.Şeytan ATEŞ tir.Ve Cehennemde yanması kesinleşmiş bir varlıktır.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
toprak56 Çevrimdışı

toprak56

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kökten İnkar edenler için aslında bir sürü örnek verilebilir ama temel sıkıntı şu ; adam hadis kur'ana uyarsa başım gözüm üstüne diyor, yok eğer uymazsa sahih değildir diyor, bu tür insanlara hadis usülünü anlatsan dahi fayda vermiyor, kalp karardığı zaman hiçbirşey fayda vermiyor, açıklamalar için de ALLAH razı olsun kardeşim
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aslinda bu da sundan kaynaklaniyor dogrusunu arastirmadan kafada yorum yapma meselesi
Bu din sana bana gore inmedi zaten
Allah a gore rasulallah a gore dir. Bunu onlar ya gormezden geliyor yada boylesi islerine geliyor dogrusunu ALLAH bilir.
Rasulallah kuran disinda yani yasami kuran uzere oldugu icin onun disinda konusmadi ki zaten her hareketini rahim olan ALLAH celle celaluhu emretti.
Ayrica dine sonradan eklenen bidatlarda fazla oldugu icin tereddut ediyorlar desem cikipta ben rasulallah a inanmiyorum gene demez
musluman bir kimse
o kadar karmasikliga gore dogrusunu bilen alimlerimiz fazla bi iznillah isi dogrulardan ogrenirsek hayatimizda o derece dogru olacaktir.
Biz kendimize bakalim insaallah ne kadar fazla kuran in mealini okursak rasulallah in izinden gitmemiz de kolaylasacaktir. Bi iznillah
 
O Çevrimdışı

odabaşoğlu

Misafir
NECM-3: O, hevadan (Nefsine göre, Yani, kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz
NECM-4: O(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir.
NECM-5: Onu, mühtiş kuvvetleri olan biri (Vahiy meleği olan cebril )öğretti

Kardeşim kusura bakmasın yukarda meali verilen ayetlerin hiç birisi hadislerle ilgili değildir. Bunu söyleyince de hadis düşmanı oluyorsunuz. Mesele hadisleri inkar değildir. Evet inkar edenler var. Hz Peygamberin adını bile ağzına almaya tenezzül buyurmayan kendini müslüman sayan insanlar var. Bunlar ve bu ekolü sürdürmeye çalışan bir grupcuk var. Bunları yok sayamayız. Ancak ayetlerin iniş sebeplerini bilmeden kes yapıştır ile bir şeyi izah etmek çok yanlış. Bugün agzından hadisden başka bir şey çıkmayan insanların amacı da inkar edenler kadar tehlikeli. Neden? Çünkü dini bozmak için uydurulmuş ve adı hadise çıkarılmış her türlü rivayeti masum gibi savunuyorlar. Kuran'ın itibarını düşürecek amac ve maksadından uzaklaştırcak bir sürü yalan rivayetler sahih kitaplara girmiş. Bir kitabın adının sahih olması, yazanların kitabının adını sahih koyması malesef ki sahih olduğunu göstermiyor. Ama yine de buna rağmen içinde doğruların en çok olduğu hadis kitapları da onlar. Buna da diyeceğim yok. Ne olur lütfen toptancı olmayalım. Hadis ehlinin bir birine söylediklerine, yine hadis ehilinin bir birine yaptıklarına bir bakın. Biraz siyer okuyalım. Kuran'da olan bazı surelerin sondana bir daha görünmediğini iddia eden, kecinin yediği ayetlerin kuran'da olmadığını söyleyen, Allah'ın buz gibi elinin Hz peygamberin omuzlarında koyduğunu bildiren, Mahşerde Hz. Peygamberin Allah'ın sağ tarafında yer alacağını bildiren, azrailin gözünü kör eden Muşa aleyhisselam ile ilgili sözlerin, Hz peygambere büyü yapıldığını altı ay sürece ne yaptığını bilmez bir halde ortalıkta dolaştığını bildiren onlarca yüzlerce rivayet sahih kitaplarınmızda hadis diye dolaşıyor. Bunları reddetmek hadisleri reddetmek değil. Bu hadisleri toplayan insanlar hadislerin doğru ve yanlışlığını Kuran'a sorarak kitaplarına almış olsalardı bunların hiç birini kitaplarına almazlardı. Bunlar ravilerine dikkat etmişlerdir. Ancak unutulan bir şey var ki hadis uydurucular zaten uydurdukları binlerce hadisi ravileriyle birlikte uydurmuşlardır. İlk kaynaklara indiğiniz zaman araştırıldığı zaman görülüyor ki Hz Ebu Bekir ve Ömer dönemlerinde hadis toplama çalışması yaptırılıyor. Toplanan hadis sayısı 500, Ömer bin Abdul Aziz döneminde böyle bir çalışma daha yaptırılıyor sayı 1500 e cıkıyor.Buhari seçtiği hadisleri 800 bin hadis içinden seçtiğini söylüyor. Daha sonraları bunların sayısı bir bucuk milyona ulaşıyor. Şimdi siz Kuran'dan habersiz hadis hadis derseniz bu bir bucuk milyondan bahsediyor olursunuz. Allah Kuran'ı ap acık indirdik diyor. Siz hadis olmasa Kuran nasıl anlaşılacak diyorsunuz. Allah anlatmasını mı bilmedi. Hz Peygamberin Kuran'ta tevsir ettiği ayet sayısı bazı rivayetlerde 200 bazı rivayetlerde ise 500 dür. Diğerlerine ne yapacağız. O zaman onlar anlaşılmaz kaldı. Yine ilk kaynaklardan öğrendiğimize göre gelen ayetlerin büyük bir çoğunun maksat ve manasını kime nicin ne amacla geldiğini sahabe anlıyordu. Anlaşılan bir şey için peygamberimiz konuşurmuydu?
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
NECM-3: O, hevadan (Nefsine göre, Yani, kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz
NECM-4: O(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir.
NECM-5: Onu, mühtiş kuvvetleri olan biri (Vahiy meleği olan cebril )öğretti

Kardeşim kusura bakmasın yukarda meali verilen ayetlerin hiç birisi hadislerle ilgili değildir. Bunu söyleyince de hadis düşmanı oluyorsunuz. Mesele hadisleri inkar değildir. Evet inkar edenler var. Hz Peygamberin adını bile ağzına almaya tenezzül buyurmayan kendini müslüman sayan insanlar var. Bunlar ve bu ekolü sürdürmeye çalışan bir grupcuk var. Bunları yok sayamayız. Ancak ayetlerin iniş sebeplerini bilmeden kes yapıştır ile bir şeyi izah etmek çok yanlış. Bugün agzından hadisden başka bir şey çıkmayan insanların amacı da inkar edenler kadar tehlikeli. Neden? Çünkü dini bozmak için uydurulmuş ve adı hadise çıkarılmış her türlü rivayeti masum gibi savunuyorlar. Kuran'ın itibarını düşürecek amac ve maksadından uzaklaştırcak bir sürü yalan rivayetler sahih kitaplara girmiş. Bir kitabın adının sahih olması, yazanların kitabının adını sahih koyması malesef ki sahih olduğunu göstermiyor. Ama yine de buna rağmen içinde doğruların en çok olduğu hadis kitapları da onlar. Buna da diyeceğim yok. Ne olur lütfen toptancı olmayalım. Hadis ehlinin bir birine söylediklerine, yine hadis ehilinin bir birine yaptıklarına bir bakın. Biraz siyer okuyalım. Kuran'da olan bazı surelerin sondana bir daha görünmediğini iddia eden, kecinin yediği ayetlerin kuran'da olmadığını söyleyen, Allah'ın buz gibi elinin Hz peygamberin omuzlarında koyduğunu bildiren, Mahşerde Hz. Peygamberin Allah'ın sağ tarafında yer alacağını bildiren, azrailin gözünü kör eden Muşa aleyhisselam ile ilgili sözlerin, Hz peygambere büyü yapıldığını altı ay sürece ne yaptığını bilmez bir halde ortalıkta dolaştığını bildiren onlarca yüzlerce rivayet sahih kitaplarınmızda hadis diye dolaşıyor. Bunları reddetmek hadisleri reddetmek değil. Bu hadisleri toplayan insanlar hadislerin doğru ve yanlışlığını Kuran'a sorarak kitaplarına almış olsalardı bunların hiç birini kitaplarına almazlardı. Bunlar ravilerine dikkat etmişlerdir. Ancak unutulan bir şey var ki hadis uydurucular zaten uydurdukları binlerce hadisi ravileriyle birlikte uydurmuşlardır. İlk kaynaklara indiğiniz zaman araştırıldığı zaman görülüyor ki Hz Ebu Bekir ve Ömer dönemlerinde hadis toplama çalışması yaptırılıyor. Toplanan hadis sayısı 500, Ömer bin Abdul Aziz döneminde böyle bir çalışma daha yaptırılıyor sayı 1500 e cıkıyor.Buhari seçtiği hadisleri 800 bin hadis içinden seçtiğini söylüyor. Daha sonraları bunların sayısı bir bucuk milyona ulaşıyor. Şimdi siz Kuran'dan habersiz hadis hadis derseniz bu bir bucuk milyondan bahsediyor olursunuz. Allah Kuran'ı ap acık indirdik diyor. Siz hadis olmasa Kuran nasıl anlaşılacak diyorsunuz. Allah anlatmasını mı bilmedi. Hz Peygamberin Kuran'ta tevsir ettiği ayet sayısı bazı rivayetlerde 200 bazı rivayetlerde ise 500 dür. Diğerlerine ne yapacağız. O zaman onlar anlaşılmaz kaldı. Yine ilk kaynaklardan öğrendiğimize göre gelen ayetlerin büyük bir çoğunun maksat ve manasını kime nicin ne amacla geldiğini sahabe anlıyordu. Anlaşılan bir şey için peygamberimiz konuşurmuydu?


demek istediğini hiç anlamadım ?
 
O Çevrimdışı

odabaşoğlu

Misafir
NECM-3: O, hevadan (Nefsine göre, Yani, kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz
NECM-4: O(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir.
NECM-5: Onu, mühtiş kuvvetleri olan biri (Vahiy meleği olan cebril )öğretti


Kardeşim kusura bakmasın yukarda meali verilen ayetlerin hiç birisi hadislerle ilgili değildir. Bunu söyleyince de hadis düşmanı oluyorsunuz. Mesele hadisleri inkar değildir. Evet inkar edenler var. Hz Peygamberin adını bile ağzına almaya tenezzül buyurmayan kendini Müslüman sayan insanlar var. Bunlar ve bu ekolü sürdürmeye çalışan bir grupçuk var. Bunları yok sayamayız. Ancak ayetlerin iniş sebeplerini bilmeden kes yapıştır ile bir şeyi izah etmek çok yanlış. Bugün ağzından hadisten başka bir şey çıkmayan insanların amacı da inkar edenler kadar tehlikeli. Neden? Çünkü dini bozmak için uydurulmuş ve adı hadise çıkarılmış her türlü rivayeti masum gibi savunuyorlar. Kuran'ın itibarını düşürecek amaç ve maksadından uzaklaştıracak bir sürü yalan rivayetler sahih kitaplara girmiş. Bir kitabın adının sahih olması, yazanların kitabının adını sahih koyması malesef ki sahih olduğunu göstermiyor. Ama yine de buna rağmen içinde doğruların en çok olduğu hadis kitapları da onlar. Buna da diyeceğim yok. Ne olur lütfen toptancı olmayalım. Hadis ehlinin bir birine söylediklerine, yine hadis ehlinin bir birine yaptıklarına bir bakın. Biraz siyer okuyalım. Kuran'da olan bazı surelerin sondana bir daha görünmediğini iddia eden, keçinin yediği ayetlerin kuran'da olmadığını söyleyen, Allah'ın buz gibi elinin Hz peygamberin omuzlarında koyduğunu bildiren, Mahşerde Hz. Peygamberin Allah'ın sağ tarafında yer alacağını bildiren, Azrail’in gözünü kör eden Muşa aleyhisselam ile ilgili sözlerin, Hz peygambere büyü yapıldığını altı ay sürece ne yaptığını bilmez bir halde ortalıkta dolaştığını bildiren onlarca yüzlerce rivayet sahih kitaplarımızda hadis diye dolaşıyor. Bunları reddetmek hadisleri reddetmek değil. Bu hadisleri toplayan insanlar hadislerin doğru ve yanlışlığını Kuran'a sorarak kitaplarına almış olsalardı bunların hiç birini kitaplarına almazlardı. Bunlar ravilerine dikkat etmişlerdir. Ancak unutulan bir şey var ki hadis uydurucular zaten uydurdukları binlerce hadisi ravileriyle birlikte uydurmuşlardır. İlk kaynaklara indiğiniz zaman araştırıldığı zaman görülüyor ki Hz Ebu Bekir ve Ömer dönemlerinde hadis toplama çalışması yaptırılıyor. Toplanan hadis sayısı 500, Ömer bin Abdul Aziz döneminde böyle bir çalışma daha yaptırılıyor sayı 1500 e çıkıyor. Buhari seçtiği hadisleri 800 bin hadis içinden seçtiğini söylüyor. Daha sonraları bunların sayısı bir bucuk milyona ulaşıyor. Şimdi siz Kuran'dan habersiz hadis hadis derseniz bu bir buçuk milyondan bahsediyor olursunuz. Allah Kuran'ı ap acık indirdik diyor. Siz hadis olmasa Kuran nasıl anlaşılacak diyorsunuz. Allah anlatmasını mı bilmedi. Hz Peygamberin Kuran’da tefsir ettiği ayet sayısı bazı rivayetlerde 200 bazı rivayetlerde ise 500 dür. Diğerlerine ne yapacağız. O zaman onlar anlaşılmaz kaldı. Yine ilk kaynaklardan öğrendiğimize göre gelen ayetlerin büyük bir çoğunun maksat ve manasını kime nicin ne amacla geldiğini sahabe anlıyordu. Anlaşılan bir şey için peygamberimiz konuşur muydu?


1) -(Ey Muhammed! Onlara) Deki: “Allah’ı seviyorsanız, bana tabi olunuz ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın...”(Al-i İmran / 31)
2)-(Ve yine) de ki: “Allah’a ve Rasule itaat edin; eğer yüz çevirirlerse, şüphesiz Allah kafirleri sevmez.” (Al-i İmran / 32)
3)-Her kim Allah’a ve Peygambere itaat ederse,” (Nisa / 69)
4)-Her kim o Peygambere itaat ederse, Allah’a itaat etmiş olur.” (Nisa / 80)
5) -“Ey iman edenler! Allah’a ve Rasulüne itaat ediniz....” (Enfal / 20)
6)-Oysa aralarında hüküm vermesi için Allah’a ve Peygamberine davet olunan mü’minlerin sözü ise, “işittik ve itaat ettik” demeleridir...” (Nur / 51)
7)-Peygamber size neyi verirse, onu alın; neden sizi nehyederse, ondan da sakının...” (Haşr / 7)

Burada kardeşime sorum olacak. Hz Peygamber neye ve kime tabi idi. Diyeceksiniz ki Allah'a ve Kuran'a. Doğrdur. Pekiyi insanlar Hz peygambere tabi olunca kime tabi olmuş olacaklar. Elbetteki Allah'a.. Çünkü yüce rab diyor ki Hz peygambere, eğer Kuran'dan zerre kadar saparsan seni şah damarından yakalarız. Hz peygamber zerre kadar Kuran'dan sapmamıştır, Sapmama durumundadır.
Hz peygamber Allah'a itaat ettiğine göre ona itaat edenlerde esas olarak Allah'a itaat etmiş olacaklar. Hz peygamber ümmetinden Kuran'ın ölcüleri dışında bir itaat beklentisi yoktur. Bir defasında hanımlarına kızarak bir şeyi yemeyeceğine yemin eden Hz peygambere Yüce Rab Tahrim suresinde ne diyor biliyor musunuz?
Allahû Tealâ, Hz. Muhammed (S.A.V)'e, “Ey Peygamber!” diyor, “Neden zevcelerinin rızasını arıyorsun? Allah'ın Sana helâl kıldığı şeyi böyle yaparak neden Kendine haram ediyorsun?” Allah Gafûr'dur ...
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kendin soyledin
O HEVASİNA GORE HAREKET EDİP KONUSMAZ
İkincisi rasulallah kuran disinda ne yasadi ne konustu bunu da sen soyledin hem fikiriz
Anlamadigim BUNDA SİKİNTİ NEDİR ?
Hadisleri red mi ediyorsun etmiyormusun ?
 
O Çevrimdışı

odabaşoğlu

Misafir
Özetle diyor ki 500 adet sahih hadis var,gerisi uydurma diyor. Yaşar nuri ağzıyla konuşuyor.
bu kişiye 500 sahih hadis hangileri bi getir bakalım desen tüyer gider.


Bu uslüp bu yaklaşım çok çirkin. Yaşar Nuriye siz ne kadar tepkili iseniz bende o kadar tepkiliyim. Yakışmıyor. Lütfen. Biz bir birimize bunu yaparsak diğerlerini eleştirmeye hiç hakkımız olamaz.
Anlaşılmayacak bir şey yok. Kardeşimin yukarda verdiği ayetlerin hadislere olan ihtiyaçla hiç bir ilgisi yoktur. Hadis savunuculuğu yaparken ayetleri güme göndermeyelim diyorum. Anlaşımayacak bir şey demiyorum. Hadis sayısı illa da 500 dür demiyorum. Bir tespiti aktarıyorum. Siz isterseniz bir bucuk milyona hadis diyebilirsiniz. Dediğim şudur. HZ Peygamber hayatında din adına Kuran'a ters olan bir şeyi ümmetine tasviye etmemiştir. Dolayısıyla ortalıkta adı hadise cıkan her sözü hadis bilmeyelim. Kuran'ın maksat ve amacına uygun sa öpüp başıma korum. Bütün söylediğim budur.
Hem fikir olmamız gerek ancak sizin ifadelerinizden şu anlaşıyılor. Verdiğiniz örnekler sanki hadislerle ilgiliymiş gibi bir anlatım var.
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Özetle diyor ki 500 adet sahih hadis var,gerisi uydurma diyor. Yaşar nuri ağzıyla konuşuyor.
bu kişiye 500 sahih hadis hangileri bi getir bakalım desen tüyer gider.


Bu uslüp bu yaklaşım çok çirkin. Yaşar Nuriye siz ne kadar tepkili iseniz bende o kadar tepkiliyim. Yakışmıyor. Lütfen. Biz bir birimize bunu yaparsak diğerlerini eleştirmeye hiç hakkımız olamaz.
Anlaşılmayacak bir şey yok. Kardeşimin yukarda verdiği ayetlerin hadislere olan ihtiyaçla hiç bir ilgisi yoktur. Hadis savunuculuğu yaparken ayetleri güme göndermeyelim diyorum. Anlaşımayacak bir şey demiyorum. Hadis sayısı illa da 500 dür demiyorum. Bir tespiti aktarıyorum. Siz isterseniz bir bucuk milyona hadis diyebilirsiniz. Dediğim şudur. HZ Peygamber hayatında din adına Kuran'a ters olan bir şeyi ümmetine tasviye etmemiştir. Dolayısıyla ortalıkta adı hadise cıkan her sözü hadis bilmeyelim. Kuran'ın maksat ve amacına uygun sa öpüp başıma korum. Bütün söylediğim budur.
Hem fikir olmamız gerek ancak sizin ifadelerinizden şu anlaşıyılor. Verdiğiniz örnekler sanki hadislerle ilgiliymiş gibi bir anlatım var.


Basından desenkı
kardeşler peygamberın sozlerını araştırın her hadıs dıye ortalığa atılanı ıyıcebır araştırın Sahih olanları uygulayın desen amenna
O şekilde bir giriş bana hadisleri inkar edip sadece kuran ıle amel eden Rasulallahı saymayan kımselerı hatırlattı.
Ondan dolayı dedim.
Açık ve net yazabılırsek güzel olacak.
Ayrıca bastakı ayetler bunun la ılgılı degıl derken
nasıl bununla ilgili değil ALLAH için
Rasulallah keyfıne gore sallayarak mı konuşuyordu hayır ALLAH celle celaluhunun bıldırdıklerını konuşuyordu.Ve Cebrail a.s ile desteklenmıstı.
Yanlış olan anlayamadığı noktalarda elbette rabbımız onu uyarıyordu.Hanı hadislerın hepsını ınkar edıyorum dıyeceksın dıye bekledim ama reddetmiyorum dedın.
Etseydın yada etseydik bızım hakkımızda kı hukum ALLAH ın düşmanı olduğumuzdur.
Bu tarz konularda konuşurken dıkkat edelım inşallah
 
O Çevrimdışı

odabaşoğlu

Misafir
Ruhul Kudus demiş ki;
Basından desenkı
kardeşler peygamberın sozlerını araştırın her hadıs dıye ortalığa atılanı ıyıcebır araştırın Sahih olanları uygulayın desen amenna

sevgili kardeşim, Belki kendimi doğru dürüst ifade edemedim. Ben ne kadar ifade edemediysem en az benim kadar da beni anlamak istemeyen bir anlayışla karşılandım. Benim bu sitede ifalelerim ilk değil. Ben hiç bir zaman hadisleri inkar etmedim. Etmem de. Hz Peygamberin 23 yıllık peygamberliği döneminde hiç bir şey konuşmamış olması mümkün mü? Elbette ki hayır. Ben uzun zamandır siyer, mezhepler tarihi, şia tarihi, şia hadisleri, ni okudum. Okumaktayım. Tefsirlere olan ilgim bir hayli fazla. Bu işin üstatlarını saygım sonsuz. Ben kimseyi tekfir eden bir anlayışta değilim. Mezhepliyim fakat mezhepci değilim. Hanife mezhebindenim. Mezheplerde Kuran'a aykırı bir yön olduğunu öğrendiğim an o konudaki benim mezhebim Kuran'dır. İtikat kitabım Kuran'dır. İmamlar arasındaki çelişkileri izah etme yöntemlerinden bıktım. Bu izahları okuyacağız diye esas kaynaktan uzak kaldığımızı düşünüyorum. Esas kaynağımız mahcur kaldı. Öze dönelim. Bu da selefi anlayışı cağrıştırıyorsa bugünkü selef anlayışını da pek doğru sonuclar verdiğini düşünmüyorum. Sucu bucu değilim. Tarihselcilere, oryantalislere, peygamberi örnekliğe karşı olunan her akıma mesafeliyim. Ancak bir cübbeli gibi asla değilim. Dinimizin genetiği ne zaman bozuldu, kimler bozdu? Bu bozulan hususlar nelerdir. Bu konularda kuran acık bir şey söylemiyor da onun için sapmalar var? Yoksa özellikle Kuran'dan uzaklaştırıldık mı? İlgi alanlarım genellikle bu. Gördüğüm kadarıyla dinimiz hadis adı ile ortaya adılan uydurmalarla bozulduğunu göremketeyim. Bunu ilk gören de ben değilim. Tarihte nice alimler varkı susturulmuş, kişiliksizleştirilmiş. Sebebi bu uydurmaları gündeme taşıdığı için. Batıl düşünce inanclar hep bu batıldan besleniyor. İnsanlara batılları din diye anlatıyorlar. Hadislere inanmak bu alandaki olumsuzlukları görmemeyi gerektirmiyor. Komşusu acken tok yatan bizden değildir sözüne kim itiraz edebilir. Birde isra ayeti ile mirac olayının birleştirilmesi gibi sorunlu alanlar var. Bu konuda bir biriyle çelişen o kadar detayla var ki. Hz Peygamberin bir kaç kez amaliyat edildiği ile ilgili hadisler var. Bütün bunları düşünmeden sahih kitaplarda yer aldı diye kabul etmeyi doğru bulmuyorum. Bunlar üzerinde net olmamak diğer sahih hadisleri de kabul etmemek gibi algılanmamalı.
Kısaca benim hadis konusundaki net görüşüm Kuran ayetleri ile çelişkisi olmayan bütün sözler baş tacıdır. Zaten İmamı Azam da öyle söylüyor. Ama bazıları, çelişkili olanlara öyle tevil getiriyorlar ki. yok hz peygamber şunu demek istemiş, yok bunu demek istemiş. Ya Hz peygamberin her sözü acık anlaşılır, net ve kısa ifadelerdir. Şiir gibidir onun lisanı.

Bir de ben müslümanların bir uslup sorunu olduğunu düşünüyorum. Buna bende dahilim. Bu sorunumuzu aşmamız lazım. Ben kendimi yanlış anlatmış olabilirim. Yanlış da olabilirim. Neden çünkü insanım. İnsan her an bozulmaya hazır bir hamurdur. Tepkisel, azarlayıcı, küçümseyici, bir tavırla buna karşılık vermek en azından bir müslümana yakışmaz. Yukarda sizin dediğiniz gibi. Arkadaş bu sözün anlaşılmıyor burada ne demek istiyorsunuz? diye sorulabilir.
 
Üst Ana Sayfa Alt