Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Makale HADİS İNKARCILARINI DEŞİFRE ETMEK ALLAH RASÛLÜNE ÎMAN EDEN VE ONUN HADİSLERİNİ SAVUNAN HER İLİM EHLİNİN GÖREVİDİR

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Necati Koçkesen Çevrimdışı

Necati Koçkesen

İyi Bilinen Üye
İslam-tr Yazar
HADİS İNKARCILARINI DEŞİFRE ETMEK ALLAH RASÛLÜNE ÎMAN EDEN VE ONUN HADİSLERİNİ SAVUNAN HER İLİM EHLİNİN GÖREVİDİR

Ben geçenlerde “HADİS İNKARCILARINI İYİ TANIYALIM” diye bir yazı yayınlamıştım. Yazının sonunda Ahmet Kalkan’ı da hadis inkarcısı îlan etmiştim. Bunun üzerine onun derslerine katılanlardan bazıları saldırıya geçmişler ve Ahmet Kalkan’ın ne büyük bir ilim adamı(!) olduğundan falan dem vurmuşlardı.Ayrıca, Ahmed Kalkan’ın cenaze namazına katılan bazı ilim ehlinin (ki bizim ehli sünnet âlimi dediğimiz kişilerdir bunlar), “Ahmed Kalkan’ın cenâze namazına katıldıklarını, eğer Ahmed Kalkan sapık olsaydı veya hadis inkarcısı olsaydı bu âlimler onun cenaze namazına katılırlar mıydı?” Diye soru soruyorlar ve bu âlimlerin onun cenaze namazına katılmasını onun meşruiyetine bir delil gösteriyorlar.

Ben onun cenaze namazına katılan hocalardan bende telefon numarası olan veya Facebook’da arkadaşım olarak kayıtlı olan bazı ilim ehline ulaştım. Kendilerine ulaşamadığım ilim ehlinin ise derslerine katılan öğrencilerine, tanıdıklarına ulaştım. Onun bir videosunu gönderdim ve bunları söyleyen hadis inkarcısı değil mi diye sordum. Böyle birinin cenâze namazına bir ilim ehli katılabilir mi diye de ikinci bir soru sordum. Bana verdikleri cevap; “biz onun hadis inkarcısı olduğunu biliyoruz ama geçmişte (iyi olduğu zamanlar) aramızda şöyle şöyle münâsebetler vardı bundan dolayı bir ahde vefa olarak orada bulunduk”, dediler. Bazıları da, “ben bunun böyle olduğunu bilmiyordum, ilah, tagut gibi kavramları açıklamasına bakarak bunun tevhid ehli olduğunu zannediyordum, bu adam nasıl böyle bir hale gelmiş? Bu tam bir hadis inkarcısı olmuş çıkmış”, dediler.

Bir iki gün önce bir kardeşimiz bana Ahmet Kalkan’ın bir videosunu ulaştırdı. Ben bile bu videosunu dinlemeden önce bunun bu kadar azılı bir hadis düşmanı olduğunu bilmiyordum. Adam diyor ki: “Allah rasûlü bazı istisnâlar hâriç hadis falan yazdırmadı, sahâbeye de hadis falan ezberlemelerini söylemedi. Sahâbede hadis falan yazmadı, hadisleri hıfzedip nakletmediler, Buhârî’ye falan da yazılı bir hadis falan ulaşmadı.”

Bu ne demek? Bu, sahâbe hadis falan yazmadı ise, hadisleri hıfzedip kendilerinden sonrakilere nakletmediler ise, bütün hadislerin, ahad olsun, meşhur olsun, mütevâtir olsun, uydurma olduğunu söylemek değil mi? Bu, “Buhârî’ye de yazılı bir hadis metni falan ulaşmamıştır” diyen birisinin Buhârî’deki bütün hadislerin uydurma olduğunu söylemesi ve dolayısı ile İmam Buhârîlerin, Muslimlerin ve diğer hadis âlimlerinin kitaplarındaki tüm hadislerinin uydurma olduğunu söylemesi değil midir?

Şimdi ben bu adamın bana ulaştırılan videosunun linkini vereceğim ve bunun cenazesine katılan ve bizlerin de hüsnü zan beslediğimiz ilim ehli kardeşlerimize soracağım, bu adamın bu videosunu biliyor muydunuz? Bu adama bu ve buna benzer videolarını bildiğiniz halde mi rahmet okudunuz ve cenâze namazına katıldınız yoksa bilmeden mi katıldınız? Eğer bilmeden katıldıysanız, bu videosunu dinledikten sonra Allah rasûlünün yolundan gittiğini, onun bizlere kadar ulaşan tüm sahih hadislerinin baş göz üzerine olduğunu devamlı ikrâr eden siz ilim ehlinin bir açıklama yapma borcu yok mudur? Şâyet bu adamın hakkındaki görüşlerinizi açıklamazsanız yârın Allah rasûlünün ikâbı ile karşılaşacağınızdan korkmuyor musunuz? Yahu kardeşlerim, en azından biz hatalı isek çıkın bizim hatalı olduğumuzu söyleyin yâhu.

Bu yazımı okuyacak olan kardeşlere bir teklifim daha var. Ahmet Kalkan'ın aşağıda linkini vereceğim videosunu ne kadar hadis âlimi, fıkıh ve akâid àlimi varsa gönderin ve hocam bunları diyen adamın hükmü nedir? diye sorun.Dünyada 500 âlime bu adamın bu videosunu dinletseniz bu adam hakkında, "kezzââb, kezzââb" diye tepki vereceklerdir.

İşte Ahmet Kalkan’ın o videosunun linki:


Şimdi bu videoyu tüm ilim ehli veya ilim ehli olmasa bile, Allah Rasûlünü sevdiğini iddia eden, Allah rasûlünün bize kadar ulaşmış olan tüm sahih hadisleri başımız gözümüz üzeredir diyen tüm Müslümanlar bir dinlesin ve düşünsün. Bu adam hakkında hâlâ hüsnü zanda bulunabilecekler mi? Allah Rasûlünün sevgisi ile bu adama olan muhabbet bir kalpte olabilir mi?
Herkesin hükmü cevabında olacaktır. Selam ve dua ile.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
M Çevrimdışı

musab99

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tevatur derecesine ulasmamis ozellikle itikad ile ilgili hadislerin kabulu bana pek mantikli gelmiyor.

Mehdi ve isa a.s gibi kati derecesine ulasmamis bir meseleyi neden inanmak zorundayim?
 
Hicret Vakti Çevrimdışı

Hicret Vakti

Üye
İslam-TR Üyesi
Tevatur derecesine ulasmamis ozellikle itikad ile ilgili hadislerin kabulu bana pek mantikli gelmiyor.

Mehdi ve isa a.s gibi kati derecesine ulasmamis bir meseleyi neden inanmak zorundayim?
Manen mütevatir denen bir şey var. Kalkan onları da reddediyor.
Neden kabul etmek zorundasın?
Çünkü bir müslüman için Sahih hadis de delildir.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tevatur derecesine ulasmamis ozellikle itikad ile ilgili hadislerin kabulu bana pek mantikli gelmiyor.

Mehdi ve isa a.s gibi kati derecesine ulasmamis bir meseleyi neden inanmak zorundayim?
Biz tevrat ve incile de imana emrolunmadık mı? İncilde de isa aleyhselamın kıyamet öncesi geri döneceği yazar. Hadislerle de bunu destekleyince tamam işte mütevatir.
 
Hicret Vakti Çevrimdışı

Hicret Vakti

Üye
İslam-TR Üyesi
Nakli olarak tevatur derecesine ulasmamis ama manen ulasmis oyle mi? Nasil oluyor bu ilk defa duyuyorum?
Lafzi farklılıklara rağmen müşterek olarak alınan mana, manen mütevatirdir. Peygamber (a.s.)'in birden fazla hadiste elini kaldırarak dua ettiği bilinir. Buradaki müşterek mana elin dua esnasında kaldırılmasıdır.
Sahih hadisi hüccet saymamak daha garip siz kendinizi açıklayın?
 
M Çevrimdışı

musab99

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Lafzi farklılıklara rağmen müşterek olarak alınan mana, manen mütevatirdir. Peygamber (a.s.)'in birden fazla hadiste elini kaldırarak dua ettiği bilinir. Buradaki müşterek mana elin dua esnasında kaldırılmasıdır.
Sahih hadisi hüccet saymamak daha garip siz kendinizi açıklayın?
Nakli olarak tevatur derecesine ulasmamis , mezhep imamlari bu konuda ictihad yada gorus bildirmemis ( imama azam ebu hanifenin kisa nakli var galiba) , sirf musterek alinan mana (icma oluyor galiba) oda nasil oluyor enterasen bir is ve buna inanmamiz gerekiyor oyle mi ?
Simdi bu gorusun tasavvufcularin kullandigi metoddan farki ne ?
 
Hicret Vakti Çevrimdışı

Hicret Vakti

Üye
İslam-TR Üyesi
Nakli olarak tevatur derecesine ulasmamis , mezhep imamlari bu konuda ictihad yada gorus bildirmemis ( imama azam ebu hanifenin kisa nakli var galiba) , sirf musterek alinan mana (icma oluyor galiba) oda nasil oluyor enterasen bir is ve buna inanmamiz gerekiyor oyle mi ?
Simdi bu gorusun tasavvufcularin kullandigi metoddan farki ne ?
birden fazla hadis var ve hepsinde aynı mana var
artık manen mütevatir oluyor
zaten sahih hadise inanman mecburi olduğu için manen mütevatir tartışmaya kapalı
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ayrıca şuradaki dersleri dinlemeni tavsiye ediyorum. Dinde zaruri olarak bilinen şeyler vardır ve bunların bilinmemesi veya inkar edilmesi insanı dinden çıkarabilir. Bir mesele nashen sabit olmasa bile halk arasında ve alimlerce meşhur olarak biliniyorsa tevatur derecesine ulaşmış sayılabilir ve bu konuda muhalefet kişinin tekfir edilmesine sebep olabilir. Bu yönüyle hadis inkarcılığı adamı dinden çıkarabilir benden söylemesi. @musab99
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Nakli olarak tevatur derecesine ulasmamis ama manen ulasmis oyle mi? Nasil oluyor bu ilk defa duyuyorum?

Kardeşim işin aslı şöyle, bir hadis aynı muhtevada farklı lafızlar ile rivayet edilirse o hadis manen mütevatir olur. Recm örnekliği gibi, farklı pek çok hadise var, belki pek çoğu habir vahid ancak Peygamberin(s.a.v) evli zani kişiyi recmettiği tevatüren sabit.
 
M Çevrimdışı

musab99

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ayrıca şuradaki dersleri dinlemeni tavsiye ediyorum. Dinde zaruri olarak bilinen şeyler vardır ve bunların bilinmemesi veya inkar edilmesi insanı dinden çıkarabilir. Bir mesele nashen sabit olmasa bile halk arasında ve alimlerce meşhur olarak biliniyorsa tevatur derecesine ulaşmış sayılabilir ve bu konuda muhalefet kişinin tekfir edilmesine sebep olabilir. Bu yönüyle hadis inkarcılığı adamı dinden çıkarabilir benden söylemesi. @musab99
Kim karar veriyor buna insanlarin ittfak ettigi seye iman etmek gibi bir zaruret mi var? Kimin diniymis bu??
 
Hicret Vakti Çevrimdışı

Hicret Vakti

Üye
İslam-TR Üyesi
Kim karar veriyor buna insanlarin ittfak ettigi seye iman etmek gibi bir zaruret mi var? Kimin diniymis bu??
Kuran insanların tevatüründe ittifak ettiği bir kitaptır mesela?
Bu sorgu insanı hiç hoş yerlere götürmez
 
M Çevrimdışı

musab99

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim işin aslı şöyle, bir hadis aynı muhtevada farklı lafızlar ile rivayet edilirse o hadis manen mütevatir olur. Recm örnekliği gibi, farklı pek çok hadise var, belki pek çoğu habir vahid ancak Peygamberin(s.a.v) evli zani kişiyi recmettiği tevatüren sabit.
Olayi anladim hocam , fikih usulu okurken hadis konusunda boyle bir mevzuyu hatirlamiyorum , sadece vahiy gayri metluv olayini biliyorum
Daha fazla ortaligi karistirmak istemiyorum , geleneksel usul anlayasini ciddi manada sorguluyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt