Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hakimiyet Allah (c.c) Aittir !

Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Ibrahim Gadban
Musa ebu Cafer
Mehmed Emin Akin
Seyyid Kutub
Muhammed el Makdisi

Kardeş "Alim" olarak gördüğün insanlar sadece bunlarsa ben sana hiç bir şey ispatlayamam. Sen bu hocaların ittifâkını muteber bir ittifâk olarak kabul ediyor isen pes doğrusu...!

Bi kismini yazdim aralarinda cehaleti mazeret gorende var gormeyende. oy kullanmak kufurdur.

Huccete gelince Mecliste yapilan kufur yeminlerini, demokrasi ve laiklik naralari atmalarini ve Faizi, zinayi, ickiyi helal gormelerini bilmeleri huccet olarak yetmezmi. Oy verirkende bu yetkiyi onlara kendilerinin verdiklerinide biliyorlar.

Kardeş sen hüccet ikâmesi meselesini bir araştır bence. Oy verenlere hüccet ikâme edilmesini Şeyh Atıyyetullah, şiddetli bir şekilde eleştiriyor ve Bu insanlara hüccet ikame edildi diyerek onları tekfir edenlere hata ettiklerini beyan ediyor. Gerçi bu Şeyh Atıyye'yi o saydığın isimlerden muteber görüyorsan ancak sana hitap eder. Hatta Şeyh Atıyye, Oy meselesinde tafsîl yapılması gerektiğine dâir "Kaide" ulemasının ittifâkı olduğunu zikrediyor. Hatta bazı yanlış anlamalardan dolayı "islamı getireceğini zannederek veya Müslümanların maslahatı olduğunu iddia ederek" islamcı (!) partilere oy vermeye teşvik etme görüşünü alimlere nispet ediyor ve hatalı olduğunu söylüyor ve bu meselenin ictihadi bir mesele olduğunu söylüyor. (Türk Mücahidlerin Sorularına cevaplar)

Murcielerde diyor ya onemli olan sadece niyettir. soz ve amele bakarak kufur hukmu verilmez diyorlar. Fakat ehli sunnette misal bir kisi zorlama olmaksizin yalandan veya sakadan bile olsa puta secde etse kufre girer.

Bunun konumuzla bir alâkası yok.


 
talebe9303 Çevrimdışı

talebe9303

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi

Kardeş "Alim" olarak gördüğün insanlar sadece bunlarsa ben sana hiç bir şey ispatlayamam. Sen bu hocaların ittifâkını muteber bir ittifâk olarak kabul ediyor isen pes doğrusu...!



Kardeş sen hüccet ikâmesi meselesini bir araştır bence. Oy verenlere hüccet ikâme edilmesini Şeyh Atıyyetullah, şiddetli bir şekilde eleştiriyor ve Bu insanlara hüccet ikame edildi diyerek onları tekfir edenlere hata ettiklerini beyan ediyor. Gerçi bu Şeyh Atıyye'yi o saydığın isimlerden muteber görüyorsan ancak sana hitap eder. Hatta Şeyh Atıyye, Oy meselesinde tafsîl yapılması gerektiğine dâir "Kaide" ulemasının ittifâkı olduğunu zikrediyor. Hatta bazı yanlış anlamalardan dolayı "islamı getireceğini zannederek veya Müslümanların maslahatı olduğunu iddia ederek" islamcı (!) partilere oy vermeye teşvik etme görüşünü alimlere nispet ediyor ve hatalı olduğunu söylüyor ve bu meselenin ictihadi bir mesele olduğunu söylüyor. (Türk Mücahidlerin Sorularına cevaplar)



Bunun konumuzla bir alâkası yok.


Oy vermeyi kufur olarak gormeyeni alim olarak gormuyorum. Alim dedigin once tevhid ehli olacak.
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Eğer oy kullanmaya mutlak olarak şirk ameli diyorsan ve oy kullananın Allah'tan başkasına ibadet ettiğini söylüyorsan neden tafsîl yoluna gidiyorsun? Kabirlere tapanlar hakkında da böylemi düşünüyorsun?
Allah'ın hükümleri dışındaki hükümleri kabul etmek Allah'a hakimiyet konusunda şirk koşmaktır. Bunu alimlerden ve bu siteden öğrendim. Tafsil yoluna gitmemin sebebi analitikdüşünce nin bunun niyete bağlı olarak değiştiğini söylemesi.
 
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Oy vermeyi kufur olarak gormeyeni alim olarak gormuyorum. Alim dedigin once tevhid ehli olacak.
Şimdi yazdıklarımdan Şeyh Makdisî'yi alim olarak, Musa Hocayı'da ilim talebesi olarak ayrı tutuyorum. Önceden bahis ettiğim gibi yine mesele alimlere dönmek konusunda kilit oluyor. Bir kimse, senin alim görmenle alim, cahil görmenle de cahil olmaz. Yine bir kimsenin alim veya cahil olduğu oy meselesine nasıl baktığı ile de ölçülmez. Alimler, kimin alim olduğu hususunda 3 tane mümeyyiz sıfat zikretmişlerdir:
1- Ümmetin cumhûrunun şâhitliği
2- Hocalarından icâzet alması
3- Telifâtı
Ve yine oy meselesini sizin anladığınız gibi açıklayan ne bir alim nede bir ilim talebesi yok. Evet ismini verdiğin kişilerin bazıları sizin açıkladığınız gibi açıklıyor lakin onlarda benim gözümde ne âlimler, ne de ilim talebesiler ki bu sadece benim değil ulemânın gözünde böyle. Eğer sen o ismini verdiğin kişileri Şeyh Atıyyetullah ile bir tutuyorsan bu ya sendeki insaf eksikliğine yada Şeyh Atıyye'yi tanımadığına işarettir. Yâhu hiç mi merak etmiyorsunuz gerek 'Kâide' uleması, gerekse de 'Hicaz' uleması bu konu ile ilgili ne demiş diye?! Ne ilmen ne de amelen onların yanına bile yaklaşamayacak insanları dinleyip gelip burada bir şeyler karalıyorsunuz. Bak ben ne kadar rahatım iddia ediyor ve diyorum ki: "Benim burada söylediğim her şeyi alimler beyan ediyor" Ama siz; "En fazla Gezenler, İbrahim Gadban diyorsunuz"!?
Muhammed bin İbrahim, Salih ali'Şeyh, Sefer Havali, Şeyh Atıyye, Şeyh Eymen vesair ulema ne demiş hiç mi ilgi duymuyorsunuz? La havle velâ kuvvete illâ billâhi'l Aliyyil Azîm.


Allah'ın hükümleri dışındaki hükümleri kabul etmek Allah'a hakimiyet konusunda şirk koşmaktır. Bunu alimlerden ve bu siteden öğrendim. Tafsil yoluna gitmemin sebebi analitikdüşünce nin bunun niyete bağlı olarak değiştiğini söylemesi.

Güzel Kardeşim, Seninle daha öncede muhabbetimiz olmuştu anlayacağını umut ediyorum (inşaÂllah).
Bak evet "Allah'ın hükümleri dışındaki hükümleri kabul etmek Allah'a hakimiyet konusunda şirk koşmaktır. Bunu alimlerden ve bu siteden öğrendim." bu sözün genel anlamda doğru lakin Oy atma fiili Teşriyi Allah'tan başkasına vermeye delâlet etmeye bilir her zaman. Yani kapalı mesele olarak değerlendiriliyor ulemâ nezdinde. Misalen Şeyh Atıyye ve diğer Kâide uleması oy kullanma fiiline "bu fiil, Teşriyi Allahtan başkasına vermektir diyerek, Düz mantıkla bu amel şirktir diyerek işleyene müşrik demiyorlar." Onlar kafirleri ve küfür olan amellerini desteklemek çerçevesinde bu meseleyi ele alıyorlar ve ameli tekfir ediyorlar. Dikkat et ameli tekfir etmek ve şahsı tekfir etmek aynı şeyler değildir. Onlar sadece ameli tekfir ediyorlar. İşleyen kişi ile alakalı tafsîlat getiriyorlar. Yani analitikdüşünce isimli kardeş kısmen ulemânın yaptığı tafsîli yapıyor ve biz bilmeden dilimizi ulemaya uzatıyoruz.
 
Ebu Selman et-Turkî Çevrimdışı

Ebu Selman et-Turkî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Şimdi yazdıklarımdan Şeyh Makdisî'yi alim olarak, Musa Hocayı'da ilim talebesi olarak ayrı tutuyorum. Önceden bahis ettiğim gibi yine mesele alimlere dönmek konusunda kilit oluyor. Bir kimse, senin alim görmenle alim, cahil görmenle de cahil olmaz. Yine bir kimsenin alim veya cahil olduğu oy meselesine nasıl baktığı ile de ölçülmez. Alimler, kimin alim olduğu hususunda 3 tane mümeyyiz sıfat zikretmişlerdir:
1- Ümmetin cumhûrunun şâhitliği
2- Hocalarından icâzet alması
3- Telifâtı
Ve yine oy meselesini sizin anladığınız gibi açıklayan ne bir alim nede bir ilim talebesi yok. Evet ismini verdiğin kişilerin bazıları sizin açıkladığınız gibi açıklıyor lakin onlarda benim gözümde ne âlimler, ne de ilim talebesiler ki bu sadece benim değil ulemânın gözünde böyle. Eğer sen o ismini verdiğin kişileri Şeyh Atıyyetullah ile bir tutuyorsan bu ya sendeki insaf eksikliğine yada Şeyh Atıyye'yi tanımadığına işarettir. Yâhu hiç mi merak etmiyorsunuz gerek 'Kâide' uleması, gerekse de 'Hicaz' uleması bu konu ile ilgili ne demiş diye?! Ne ilmen ne de amelen onların yanına bile yaklaşamayacak insanları dinleyip gelip burada bir şeyler karalıyorsunuz. Bak ben ne kadar rahatım iddia ediyor ve diyorum ki: "Benim burada söylediğim her şeyi alimler beyan ediyor" Ama siz; "En fazla Ebu Hanzala, Ebu Ubeyde, Gezenler, İbrahim Gadban diyorsunuz"!?
Muhammed bin İbrahim, Salih ali'Şeyh, Sefer Havali, Şeyh Atıyye, Şeyh Eymen vesair ulema ne demiş hiç mi ilgi duymuyorsunuz? La havle velâ kuvvete illâ billâhi'l Aliyyil Azîm.




Güzel Kardeşim, Seninle daha öncede muhabbetimiz olmuştu anlayacağını umut ediyorum (inşaÂllah).
Bak evet "Allah'ın hükümleri dışındaki hükümleri kabul etmek Allah'a hakimiyet konusunda şirk koşmaktır. Bunu alimlerden ve bu siteden öğrendim." bu sözün genel anlamda doğru lakin Oy atma fiili Teşriyi Allah'tan başkasına vermeye delâlet etmeye bilir her zaman. Yani kapalı mesele olarak değerlendiriliyor ulemâ nezdinde. Misalen Şeyh Atıyye ve diğer Kâide uleması oy kullanma fiiline "bu fiil, Teşriyi Allahtan başkasına vermektir diyerek, Düz mantıkla bu amel şirktir diyerek işleyene müşrik demiyorlar." Onlar kafirleri ve küfür olan amellerini desteklemek çerçevesinde bu meseleyi ele alıyorlar ve ameli tekfir ediyorlar. Dikkat et ameli tekfir etmek ve şahsı tekfir etmek aynı şeyler değildir. Onlar sadece ameli tekfir ediyorlar. İşleyen kişi ile alakalı tafsîlat getiriyorlar. Yani analitikdüşünce isimli kardeş kısmen ulemânın yaptığı tafsîli yapıyor ve biz bilmeden dilimizi ulemaya uzatıyoruz.

Abi farklı bir şey söylemiyorum ben de :) üstte aynısını yazdım zaten.

Senin anlatmak istediğin şey şu; alimler amelin küfrü ile kişinin küfrünü ayırmıştır. Küfür işleyen herkes kafir değildir demişlerdir.
 
talebe9303 Çevrimdışı

talebe9303

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Şimdi yazdıklarımdan Şeyh Makdisî'yi alim olarak, Musa Hocayı'da ilim talebesi olarak ayrı tutuyorum. Önceden bahis ettiğim gibi yine mesele alimlere dönmek konusunda kilit oluyor. Bir kimse, senin alim görmenle alim, cahil görmenle de cahil olmaz. Yine bir kimsenin alim veya cahil olduğu oy meselesine nasıl baktığı ile de ölçülmez. Alimler, kimin alim olduğu hususunda 3 tane mümeyyiz sıfat zikretmişlerdir:
1- Ümmetin cumhûrunun şâhitliği
2- Hocalarından icâzet alması
3- Telifâtı
Ve yine oy meselesini sizin anladığınız gibi açıklayan ne bir alim nede bir ilim talebesi yok. Evet ismini verdiğin kişilerin bazıları sizin açıkladığınız gibi açıklıyor lakin onlarda benim gözümde ne âlimler, ne de ilim talebesiler ki bu sadece benim değil ulemânın gözünde böyle. Eğer sen o ismini verdiğin kişileri Şeyh Atıyyetullah ile bir tutuyorsan bu ya sendeki insaf eksikliğine yada Şeyh Atıyye'yi tanımadığına işarettir. Yâhu hiç mi merak etmiyorsunuz gerek 'Kâide' uleması, gerekse de 'Hicaz' uleması bu konu ile ilgili ne demiş diye?! Ne ilmen ne de amelen onların yanına bile yaklaşamayacak insanları dinleyip gelip burada bir şeyler karalıyorsunuz. Bak ben ne kadar rahatım iddia ediyor ve diyorum ki: "Benim burada söylediğim her şeyi alimler beyan ediyor" Ama siz; "En fazla Gezenler, İbrahim Gadban diyorsunuz"!?
Muhammed bin İbrahim, Salih ali'Şeyh, Sefer Havali, Şeyh Atıyye, Şeyh Eymen vesair ulema ne demiş hiç mi ilgi duymuyorsunuz? La havle velâ kuvvete illâ billâhi'l Aliyyil Azîm.




Güzel Kardeşim, Seninle daha öncede muhabbetimiz olmuştu anlayacağını umut ediyorum (inşaÂllah).
Bak evet "Allah'ın hükümleri dışındaki hükümleri kabul etmek Allah'a hakimiyet konusunda şirk koşmaktır. Bunu alimlerden ve bu siteden öğrendim." bu sözün genel anlamda doğru lakin Oy atma fiili Teşriyi Allah'tan başkasına vermeye delâlet etmeye bilir her zaman. Yani kapalı mesele olarak değerlendiriliyor ulemâ nezdinde. Misalen Şeyh Atıyye ve diğer Kâide uleması oy kullanma fiiline "bu fiil, Teşriyi Allahtan başkasına vermektir diyerek, Düz mantıkla bu amel şirktir diyerek işleyene müşrik demiyorlar." Onlar kafirleri ve küfür olan amellerini desteklemek çerçevesinde bu meseleyi ele alıyorlar ve ameli tekfir ediyorlar. Dikkat et ameli tekfir etmek ve şahsı tekfir etmek aynı şeyler değildir. Onlar sadece ameli tekfir ediyorlar. İşleyen kişi ile alakalı tafsîlat getiriyorlar. Yani analitikdüşünce isimli kardeş kısmen ulemânın yaptığı tafsîli yapıyor ve biz bilmeden dilimizi ulemaya uzatıyoruz.

Peki hocam ozaman oy kullanmayi kufur gormeyen bu alimlerin delilleri neymis. Kitaplarindan yada bi yazilarindan kesit verir misin okuyalim ogrenelim.
 
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Peki hocam ozaman oy kullanmayi kufur gormeyen bu alimlerin delilleri neymis. Kitaplarindan yada bi yazilarindan kesit verir misin okuyalim ogrenelim.

Misalen Şeyh Atıyye ve diğer Kâide uleması oy kullanma fiiline "bu fiil, Teşriyi Allahtan başkasına vermektir diyerek, Düz mantıkla bu amel şirktir diyerek işleyene müşrik demiyorlar." Onlar kafirleri ve küfür olan amellerini desteklemek çerçevesinde bu meseleyi ele alıyorlar ve ameli tekfir ediyorlar. Dikkat et ameli tekfir etmek ve şahsı tekfir etmek aynı şeyler değildir. Onlar sadece ameli tekfir ediyorlar. İşleyen kişi ile alakalı tafsîlat getiriyorlar. Yani analitikdüşünce isimli kardeş kısmen ulemânın yaptığı tafsîli yapıyor ve biz bilmeden dilimizi ulemaya uzatıyoruz.
Kardeşim; Ben bu âlimler oy kullanmaya küfür değil diyorlar demedim yanlış anladın galiba. Benim karşı çıktığım bu değil. Benim karşı çıktığım oy kullanmayı küfür değilde haram yahut "maslahat mefsedet" dengesini öne sürerek caiz hatta vacip diyen âlimlere hemen:
Oy vermeyi kufur olarak gormeyeni alim olarak gormuyorum. Alim dedigin once tevhid ehli olacak.
diyerek tevhid dâiresinin dışına çıkartmak. Benim, alimlerin hiçbirisi senin gibi düşünmüyor dediğim mesele bu. Burada da iddiâ makâmı sensin ve Oy kullanmaya küfür diyen alimler arasından şu senin söylediğin sözleri söyleyen bir âlimden nakil yapmakta sana düşüyor inşâAllah. Ama yinede ben Şeyh Atıyye'nin mesela hakkında ki izâhatını nakledeyim:

Allah şehâdetini kabul buyursun Şeyh Atıyyetullâh el-Libi şöyle diyor:

" Seçimlere iştirâk etme meselesine gelince;
Bu meselede ise asıl olan onun caiz olmamasıdır. Çünkü bu, demokratik nizam diye adlandırılan şeyin -bilakis o sûreten böyle olsada küfrî nizâmın tatbik edilmesine- destek ve kuvvet olmaktır. Gâliben veya her durumda Türkiye ve benzeri vâkıalarda kâfir bir partiyi desteklemeyi veya kâfir bir liderin yada kâfir bir parlamento üyesinin aday gösterilmesini gerektirecektir. Eğer bu seçim parlemento üyelerinin seçilmesi için yapılacak olursa muhakkak ki bu, Allah'ın izin vermediği kanunları koyacak şirkî bir meclise iştirak edecek kişileri seçmek, desteklemek ve teyit etmek olacaktır. Bu da küfürdür. Bu sebeble seçimlere iştirak etmekte caiz değildir.
Zamanımız alimlerinden bazısı ise bu mesele hakkında şöyle bir tartışma konusu ortaya atmıştır:
"Liderlik için aday olup yarışanlardan bir kesim kendisini islâma nispet etmekte -yani islâmi bir parti olduğunu iddia etmekte- veya dine savaş açmamış milliyetçi bir parti olabilmektedir. Yada düşmanlığı diğerlerine göre daha düşük seviyede olup islam ehline yumuşak davranan bir kesim olabilmektedir. Diğer taraftaki kesim ise komünist lâik olup küfrünü ortaya koymuş, islâma ve şeriata düşmanlığını açıkça belli etmiştir. Ayrıca yahudi ve hristiyan olan kafirlerede şiddetli bir bağlılığı bulunmaktadır. Yine müslümanların azınlıkta olduğu aslî küfür diyarlarındada aynı durum söz konusudur.
Böylesi bir durumda islama ve ehline en az zararın gelmesini gözetip daha zararlı olanı def etmek için müslümanların daha uygun gördüğü bir adaya oy vermeleri caiz midir? Bununla birlikte bu müslümanlar biliyorlar ki bütün adaylar kafir olup Allah'ın indirdikleri ile hükmetmeyeceklerdir. Bunlarda onların bu yaptıklarından razı olmayacak ve koydukları hükümleride kabul etmeyecektir. Ancak onlar daha zararlıyı def edip az zararı olanı seçmektedir."

Bizce bu meselede doğruya en yakın ve kuvvetli olan görüş onların oy kullanmamasıdır. çünkü biz eğer bir kafire oy verilmesini onun küfrî olan partisinin programını desteklemek kuvvetlendirmek olarak kararlaştırdıysak, bu yapılanda kasteden ne kastederse kastetsin küfür olacaktır. Böylesi bir zararı def etmek içinde küfre adım atmak caiz değildir. Ayrıca onların daha zararlıyı def edebilmek için söyledikleri söz şek mahallinde salim olmayan bir sözdür. (...)

Şeyh devâmen şöyle diyor:

"Ancak hiçbir şekilde bu te'vil ve şüphe ile meseleyi karıştıranlar TEKFÎR EDİLMEZLER. İşte burası bu meselede belirtilmesi gereken asıl gayedir. Mücahid kimseler böylesi kimselerin tekfirinden uzak dursunlar, eğer böyle bir şey yapacak olurlarsa muhakkak ki onlar bir günah yüklenmiş, ifsat etmiş, Allah'ın yolundan alıkoyup başarısız olmuşlar demektir. İslam dinini fıkhedip öğrenmiş kişinin üzerine düşense ancak insanlara hakkı beyan edip onları doğruya çağırması ve bunu onlara iyice izah etmesidir. Başarı Allah'tandır."
 
S Çevrimdışı

Süleyman Incek

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben olaya birde şu açıdan bakıyorum ... Oy verme konusunda fetva veren alimlerin ekseriyeti Arap aleminden. Ordaki durum ile bizdeki durum aynı değil. Ve bu Alimlerin Türkiye'deki iç gündemi ve gidişatı, değişimi vs. bildiklerini sanmıyorum ki bu zaten dışardan çok da mümkün değil. Bu yüzden bizdeki duruma has bir fetva olursa o zaman bu konular daha iyi değerlendirebilir... belkide Araplar arasında cevaz verenler burdaki enkazı görünce değişik fetva verebilir(di) Allahualem.
 
M Çevrimdışı

Muzammil

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Konu hakkında tartısma veya bilgi aktarımı olabilir lakin "لفظة الله" ı kullanırken edepli olmaya gayret edelim. Konun başlığı yonetici biri tarafından değiştirilmesi daha hayırlıdır. Yazan ne niyetle yazdığı belli hepimizin bam teline dokunan bir konu lakin bir daha "لفظة الله" yazarken "الله" (suphane ve teala)'nın lafzını ve geçtiği yerleri arapça yazmaya gayret edelim ve O'nu yuceltecek kelimeleri kullanmada cimrilik etmeyelim. Daha da önemlisi mecazi olsa bile acziyet sıfatlarından, mağduriyetten ve insana has özellikleri her türlü noksanlıktan münezzeh olan Rabb'e "velev ki iyi niyet bile olsa" yakıştırmak, yazmak ve söylemek aşırı bir şekilde tehlikelidir.Başlık şimdilik sıkıntılı.
Unutmayalım ki Halık ile mahluk arasındaki bağ ; köle ile efendisi arasındaki basit bir bağdan daha kuvvetli daha saygıya layık daha edep yüklü ve önemlidir.
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Konu hakkında tartısma veya bilgi aktarımı olabilir lakin "لفظة الله" ı kullanırken edepli olmaya gayret edelim. Konun başlığı yonetici biri tarafından değiştirilmesi daha hayırlıdır. Yazan ne niyetle yazdığı belli hepimizin bam teline dokunan bir konu lakin bir daha "لفظة الله" yazarken "الله" (suphane ve teala)'nın lafzını ve geçtiği yerleri arapça yazmaya gayret edelim ve O'nu yuceltecek kelimeleri kullanmada cimrilik etmeyelim. Daha da önemlisi mecazi olsa bile acziyet sıfatlarından, mağduriyetten ve insana has özellikleri her türlü noksanlıktan münezzeh olan Rabb'e "velev ki iyi niyet bile olsa" yakıştırmak, yazmak ve söylemek aşırı bir şekilde tehlikelidir.Başlık şimdilik sıkıntılı.
Unutmayalım ki Halık ile mahluk arasındaki bağ ; köle ile efendisi arasındaki basit bir bağdan daha kuvvetli daha saygıya layık daha edep yüklü ve önemlidir.

En başta söylenmesi gereken sey, en son söyleniyor.üyeler nedense cedeli çok seviyor kardesim
 
Ömer2 Çevrimdışı

Ömer2

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
En başta söylenmesi gereken sey, en son söyleniyor.üyeler nedense cedeli çok seviyor kardesim

Buralar bu ara
Cedel ul ulema

kısı bılmedıgınden sorabılır ama sorma farklılıkları uslub farklılıkları degısık ve kaba oldugundan dolayı bırde sozle degıl de hıssıyat yazı ıle anlatılmaya calısıldıgından dolayı sureklı bu sekılde oluyor olması normal
10 konu acılıyorsa 8 ı tartısmalı gecıyor.

İnsanlar tam ıdrak edemıyor olabilir
mısal ben yazılanı okumaktan zıyade bırı bana anlatınca daha net yardımcı olabılıyor ve daha net anlayabılıyorum.

Yazarken bıze gereken en onemlı seylerden bırı yalın ve sade bır dılle anlatmaya calısmaktır. mısal


Konu hakkında tartısma veya bilgi aktarımı olabilir lakin "لفظة الله" ı kullanırken edepli olmaya gayret edelim. Konun başlığı yonetici biri tarafından değiştirilmesi daha hayırlıdır. Yazan ne niyetle yazdığı belli hepimizin bam teline dokunan bir konu lakin bir daha "لفظة الله" yazarken "الله" (suphane ve teala)'nın lafzını ve geçtiği yerleri arapça yazmaya gayret edelim ve O'nu yuceltecek kelimeleri kullanmada cimrilik etmeyelim. Daha da önemlisi mecazi olsa bile acziyet sıfatlarından, mağduriyetten ve insana has özellikleri her türlü noksanlıktan münezzeh olan Rabb'e "velev ki iyi niyet bile olsa" yakıştırmak, yazmak ve söylemek aşırı bir şekilde tehlikelidir.Başlık şimdilik sıkıntılı.
Unutmayalım ki Halık ile mahluk arasındaki bağ ; köle ile efendisi arasındaki basit bir bağdan daha kuvvetli daha saygıya layık daha edep yüklü ve önemlidir.


Jazakallahu hayr akhı
 
ruhisukut Çevrimdışı

ruhisukut

Önce tanı sonra bağlan!
İslam-TR Üyesi
2012 yılı tekfir meselesine ilk denk geldiğim yıl. Çok kitap okumaz, duyduğumla yetinirdim. O zamanlar bu konuyu öyle bir araştırmıştım ki kendimi akide konusunda muazzam bilgili sanardım. Yıl oldu 2014, biri (Allah ondan razı olsun, tanıdığınız meşhur bir hoca) kalbime Allah sevgisini fısıldadı. Okumalara başladım. Gelişi güzel değil programlı bir şeklinde. 2 yıl sonra yani 2016 yılının ramazan ayında kendi kendimi 'Allah seni affetsin, tekfir meselesine verdiğin ehemmiyeti Allah azze ve cellenin sevgisine ve rızasına verseydin onca zamanını boşa heba etmezdin' diye hergün eleştirdim. Evet, bizler belkide en son bilmemiz gereken bir meseleyi en başta öğreniyoruz. Hakkınızı helal edin ama kalbimiz katılaşmaya başlıyor. Oysa Allah'ın rızasını ve sevgisini öğrendikten sonra bu meselelere bakış açımız çok yumuşuyor. Bu 'kafire kafir deme' anlamında bir yumuşama değil. Daha çok basiret ve haddini bilme yönünde bir yumuşama. Evet, tam 5 yıl sonra yani sene 2017 ve benim düştüğüm hataya kardeşlerim düşüyor. Belki basit fıkıh konularını ve imanın basit derecelerini delillendir deseler çoğumuz cevapsız kalırız. Ama tekfirin şartına gelince delilleri bir bir sıralarız... Şu cümleyi okuduktan sonra 'vallahi doğru ben kendimde bunu görüyorum' diyorsan, kardeşim kusura bakma sen dininin cahilisin demektir. Malum dinine cahil birinin böyle ehemmiyetli bir konuda konuşması hiç doğru değildir. O yüzden gel kardeşim sen bu konularda sükûtunu koru. Vallahi susanlar kazanırlar.
 
I Çevrimdışı

isimsiz_mucahid

Bu hesap kullanılmamaktadır!!!
İslam-TR Üyesi
Konu hakkında tartısma veya bilgi aktarımı olabilir lakin "لفظة الله" ı kullanırken edepli olmaya gayret edelim. Konun başlığı yonetici biri tarafından değiştirilmesi daha hayırlıdır. Yazan ne niyetle yazdığı belli hepimizin bam teline dokunan bir konu lakin bir daha "لفظة الله" yazarken "الله" (suphane ve teala)'nın lafzını ve geçtiği yerleri arapça yazmaya gayret edelim ve O'nu yuceltecek kelimeleri kullanmada cimrilik etmeyelim. Daha da önemlisi mecazi olsa bile acziyet sıfatlarından, mağduriyetten ve insana has özellikleri her türlü noksanlıktan münezzeh olan Rabb'e "velev ki iyi niyet bile olsa" yakıştırmak, yazmak ve söylemek aşırı bir şekilde tehlikelidir.Başlık şimdilik sıkıntılı.
Unutmayalım ki Halık ile mahluk arasındaki bağ ; köle ile efendisi arasındaki basit bir bağdan daha kuvvetli daha saygıya layık daha edep yüklü ve önemlidir.
Allah razı olsun Rabbim ayaklarımızı sabit kılsın...
 
::IM4M`UL-HAREMEYN:: Çevrimdışı

::IM4M`UL-HAREMEYN::

Tevhid ve Cihad
İslam-TR Üyesi
Bak ben ne kadar rahatım iddia ediyor ve diyorum ki: "Benim burada söylediğim her şeyi alimler beyan ediyor" Ama siz; "En fazla Gezenler, İbrahim Gadban diyorsunuz"!?
Muhammed bin İbrahim, Salih ali'Şeyh, Sefer Havali, Şeyh Atıyye, Şeyh Eymen vesair ulema ne demiş hiç mi ilgi duymuyorsunuz? La havle velâ kuvvete illâ billâhi'l Aliyyil Azîm.

Abi Muhammed b. İbrahim ve Sefer Havali'nin oy kullanma konusundaki görüşlerini bilmiyorum ama -eğer okumadıysan- Muhammed b. İbrahim'in "Tahkimu'l-Kavaniyn" risalesini ve Sefer Havali'nin bu risaleye yazmış olduğu şerhi okumanı tavsiye ederim.

(Risale ve Şerh - Allah'ın indirdiğiyle hükmetmeyenler ile alakalıdır.)
 
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Abi Muhammed b. İbrahim ve Sefer Havali'nin oy kullanma konusundaki görüşlerini bilmiyorum ama -eğer okumadıysan- Muhammed b. İbrahim'in "Tahkimu'l-Kavaniyn" risalesini ve Sefer Havali'nin bu risaleye yazmış olduğu şerhi okumanı tavsiye ederim.

(Risale ve Şerh - Allah'ın indirdiğiyle hükmetmeyenler ile alakalıdır.)

Allah razı olsun tavsiyen için kardeşim. Ali Şeyh'in Tahkîmu'l-Kavaniyn risalesini de Sefer Havâli şerhini de okudum.
 
::IM4M`UL-HAREMEYN:: Çevrimdışı

::IM4M`UL-HAREMEYN::

Tevhid ve Cihad
İslam-TR Üyesi
Allah razı olsun tavsiyen için kardeşim. Ali Şeyh'in Tahkîmu'l-Kavaniyn risalesini de Sefer Havâli şerhini de okudum.

Eyvallah abi Rabbim cümlemizden razı olsun ve ayaklarımızı kaydırmasın inşaallah. (Allahumme Amin)
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt