Ebu Zerka hocanın yeni velâ ve berâ ders serisi var, onları dinliyorum bu aralar.
Sizce Ebu Zerka hoca bu konuda haklı olabilir mi?:
Sizce Ebu Zerka hoca bu konuda haklı olabilir mi?:
Demogoji yapmış sapık!
Küfür seçimlerinde kendi oy kullanıb, Teşvik eden sapık!
butun ıtıkadı meselerde.. asıl sudurkı .. kudretı Allahın dısında bırıne verırsen o vesıle ıle bırlıkte o zman kufrı aslı yada şirki aslı olmus olur.. ama kudretı Allaha bırakıp sözle telafuz edıyorsa..o mecazı mana yada tevıl gecerlıdır.. usulu ve kaıdeyı bılmeyen cahıl meal uzere gıder arap dılbılgısı gramer ve serıı usukller usulu fıkıh ve usukluhadıs vs dıgerlerını bılmeden kafanıza göre bence kestırıpatmayın.. bilmiyıorsaız bıle sorun
ben adamın vıdesunu tam ızlamedım.. bu bır bır dıgerı ıse ben adamın yazdıklarına degıl ıtıkadı meselelerın genelıne yazdım.. eger mecaz dıye adlandırılan seyın lafzın yada hukmun sen buna ne dıyıyorsan... şerii ve ferii delillerden zanni delille desteklenıyorsa... o iş ne ifred ne de tefrıddır.. ıkısının arasıdır.. yanı mesela aslı bir konu dusun.. itikad hakkında.. birde ferii bir konukı zannı delılee tabı bır konu dusun.. bu ıkısının hukmu bır degıl.. aslı konudan cıkan hukum aksı olmayan bır hukumdur.. aksı dıyelım kufur olsun aksı kufur olan bır hukumdur ..yok eger bu aslı konu dıye adlandırdıgın hukum şerıı daynak.. başka bır şerii dayanak ıle ama ferrı bır zannı hukumle getıştırılıyorsa..buda var bunu ne yapacaz denılıyorsa.. demekkı ıstısnaı durum var demektır... iste buyazaım sana agır geldı ıse.. ferrı .ferrıatı ve fucuru ..kaıdeyı ve usulu ogrenmen sana farz olurkı bunu bu sekılde ınkar edersen boyle bır konuyu sahıh sunnetı ınkar etmıs olursunkı o ferrı zannı hukumler sahıh sunneten bazende kıtaptan cıkar.. benı daha ıyı anlaya bılmen ıcın bool bool usuklu fıkıh vs kıtabı okuman ve bu ılmı ıyı anlayan bır alımden ders alman lazım.. aksı durumda sen ayete zahırı manayı verırısın ve bu zahırı mana Allah ve resulunun kast ettıgı mana degılse sen nefsıne gore hukum veren bır zalım olşmus olursun. oyuzden alımlerın buyuk onemı var alımsız ılslam dusunulemez... harıcılerın usulu her elıne kuran alanın alım kesılmesıdır 1400 kusur senedır ummetın boyle bır sorunu var.. birde yazı uzerınden anlatmak ıstedıklerımı sen anlamamıs olabılırsın malum bazen yazı kast edılenı akrtaramıyor yetersız kalıyor bıre bır ıletısım gereklı oluyorMecazın az çok ne olduğunu herkes bilir.Bunun için alim olmaya gerek yok.Bunun için arapça grameride bilmeye gerek yok.Tüm dil gruplarında mecazi kavram vardır.Gel gelelim bu cümlenin gramerine.Bu cümlede mecaz var mıdır vardır.Ama kendi başınalığında,yani itikati meselelerde vardır.Bütün olarak düşünüldüğünde malesef mecaz olmaktan çıkar.Tafsilatta yoktur.Çünkü şunu bilmek gerek ilk önce.Bu cümle laik düzenin sloganıdır ve o güruh tarafından içinde hiç bir mecaz barındırmamaktadır.;Direkt olarak cümle okunduğu ve anlatılmak istendiği gibi lanse edilmiştir.Ardından bunu sahiplenen ve aynı güruhu devam ettiren bir zihniyet,her ne kadar ben onlar gibi değilim desede onların cümleleriyle ve onların düzenleriyle devam etmekte ise eğer, ve bu kişide velev ki haddi zatında böyle bir şey içinde barındırmasa bile,ister buna siyaset diyelim isterseniz başka bir şey diyin ama bu kişinin küfre delalet ettiği gerçeğini değiştirmez.Yukarıdaki video bir alimin konuya ilmi açıdan bakış açısı ile ilişkilendirilemez.Çünkü videodaki şahsiyet ilmi konuşmuyor.Sadece yaptığı şey bir savunma.Ve savunduğu kişide onunla aynı zihniyeti taşıyan gürühta açık ve nettir.Her ne kadar kendisi bunun ilmi bir yaklaşım olduğunu ve konunun tamamen bu cümle üzerine tafsilatlandırıldığını söylesede malesef görünen köy klavuz istemiyor.Madem öyle ise savunduğu kişi Haşa 'Bizim rahmetimiz gazabımızı aşacaktır' diyor.Bunda da mecaz vardır öyle diyelim.Hayat bir mecaz zaten.
Mecazın az çok ne olduğunu herkes bilir.Bunun için alim olmaya gerek yok.Bunun için arapça grameride bilmeye gerek yok.Tüm dil gruplarında mecazi kavram vardır.Gel gelelim bu cümlenin gramerine.Bu cümlede mecaz var mıdır vardır.Ama kendi başınalığında,yani itikati meselelerde vardır.Bütün olarak düşünüldüğünde malesef mecaz olmaktan çıkar.Tafsilatta yoktur.Çünkü şunu bilmek gerek ilk önce.Bu cümle laik düzenin sloganıdır ve o güruh tarafından içinde hiç bir mecaz barındırmamaktadır.;Direkt olarak cümle okunduğu ve anlatılmak istendiği gibi lanse edilmiştir.Ardından bunu sahiplenen ve aynı güruhu devam ettiren bir zihniyet,her ne kadar ben onlar gibi değilim desede onların cümleleriyle ve onların düzenleriyle devam etmekte ise eğer, ve bu kişide velev ki haddi zatında böyle bir şey içinde barındırmasa bile,ister buna siyaset diyelim isterseniz başka bir şey diyin ama bu kişinin küfre delalet ettiği gerçeğini değiştirmez.Yukarıdaki video bir alimin konuya ilmi açıdan bakış açısı ile ilişkilendirilemez.Çünkü videodaki şahsiyet ilmi konuşmuyor.Sadece yaptığı şey bir savunma.Ve savunduğu kişide onunla aynı zihniyeti taşıyan gürühta açık ve nettir.Her ne kadar kendisi bunun ilmi bir yaklaşım olduğunu ve konunun tamamen bu cümle üzerine tafsilatlandırıldığını söylesede malesef görünen köy klavuz istemiyor.Madem öyle ise savunduğu kişi Haşa 'Bizim rahmetimiz gazabımızı aşacaktır' diyor.Bunda da mecaz vardır öyle diyelim.Hayat bir mecaz zaten.
ben adamın vıdesunu tam ızlamedım.. bu bır bır dıgerı ıse ben adamın yazdıklarına degıl ıtıkadı meselelerın genelıne yazdım.. eger mecaz dıye adlandırılan seyın lafzın yada hukmun sen buna ne dıyıyorsan... şerii ve ferii delillerden zanni delille desteklenıyorsa... o iş ne ifred ne de tefrıddır.. ıkısının arasıdır.. yanı mesela aslı bir konu dusun.. itikad hakkında.. birde ferii bir konukı zannı delılee tabı bır konu dusun.. bu ıkısının hukmu bır degıl.. aslı konudan cıkan hukum aksı olmayan bır hukumdur.. aksı dıyelım kufur olsun aksı kufur olan bır hukumdur ..yok eger bu aslı konu dıye adlandırdıgın hukum şerıı daynak.. başka bır şerii dayanak ıle ama ferrı bır zannı hukumle getıştırılıyorsa..buda var bunu ne yapacaz denılıyorsa.. demekkı ıstısnaı durum var demektır... iste buyazaım sana agır geldı ıse.. ferrı .ferrıatı ve fucuru ..kaıdeyı ve usulu ogrenmen sana farz olurkı bunu bu sekılde ınkar edersen boyle bır konuyu sahıh sunnetı ınkar etmıs olursunkı o ferrı zannı hukumler sahıh sunneten bazende kıtaptan cıkar.. benı daha ıyı anlaya bılmen ıcın bool bool usuklu fıkıh vs kıtabı okuman ve bu ılmı ıyı anlayan bır alımden ders alman lazım.. aksı durumda sen ayete zahırı manayı verırısın ve bu zahırı mana Allah ve resulunun kast ettıgı mana degılse sen nefsıne gore hukum veren bır zalım olşmus olursun. oyuzden alımlerın buyuk onemı var alımsız ılslam dusunulemez... harıcılerın usulu her elıne kuran alanın alım kesılmesıdır 1400 kusur senedır ummetın boyle bır sorunu var.. birde yazı uzerınden anlatmak ıstedıklerımı sen anlamamıs olabılırsın malum bazen yazı kast edılenı akrtaramıyor yetersız kalıyor bıre bır ıletısım gereklı oluyor
Ebu Zerka hocanın yeni velâ ve berâ ders serisi var, onları dinliyorum bu aralar.
Sizce Ebu Zerka hoca bu konuda haklı olabilir mi?:
butun ıtıkadı meselerde.. asıl sudurkı .. kudretı Allahın dısında bırıne verırsen o vesıle ıle bırlıkte o zman kufrı aslı yada şirki aslı olmus olur.. ama kudretı Allaha bırakıp sözle telafuz edıyorsa..o mecazı mana yada tevıl gecerlıdır.. usulu ve kaıdeyı bılmeyen cahıl meal uzere gıder arap dılbılgısı gramer ve serıı usukller usulu fıkıh ve usukluhadıs vs dıgerlerını bılmeden kafanıza göre bence kestırıpatmayın.. bilmiyıorsaız bıle sorun
yanlıs sunuda bıl... seyıd kutup samımı bır muslumandır ..sadece alım degıldır .. fızılalda Allahı ve resulullahı bıle elestırdıgı hatta yargıladıgı batıl goruslerı var hatta bazı yerlerde kurana mahluk dıyen bır sahsıyet su varkı hakkında husnu zan edıyorus samımıyetınden dolayı.. kendısı bır ıslamı dusunur davetcı mucadele adamı mutefekkırdır .. ama asla bır alım degıldır. tefsır yazmak onun haddıne degıl.. islamı ondan ogrenecek degılız.. sende alım degıldın oda dın hakkında ehlı olanlarıon konusmaları gerekır... ehlı olmak sadece musluman olmak ıle olmuyor.. sadece tıb okuyan tıbbın butun alanlarını bılemez ama tıp ehlı denlınlır.. ha keza dıne gırene musluman denılır ama her seyı bılıyor ıslam namına denılmez.c tıp ılmınde tahsılını bıtırmıse.. doktor denılır ısın ehlıdır.. ıslam dınınınde tahsını bıtıorıne alım denılır buda ısın ehlıdır.. tıp ılmının nasıl alan ve bransları ve o brans ve alanlşara gore doktorları varsa.. ve herkez her alandan anlamıyorsa... ha keza ıslam dınının ılmı mevzuları konuları alan ve branslara ayrılmıstır... her alanın bır alımı ehlı vardır.. bana soylermısın seyyıd kutup hangı bransatn...alşım ıcazetlı...sen yarım doktora gıtmezsın senı candan eder dıye .. yarım alıme hatta alımbıle olmayan bır davatcıden alacagın seyde senı dınden edebılır.. dıkatlı ol kardesım.. ıslamı dava adamların asaygım sonusz seyıd kutup gıbı ama herkez yerını edebını bılsın.. ehlı oldugu konuda konussun.. Allah alımlerı ovmus ve bıze tavsıye etmıstır ve alımlerımız mevcut olmustur tarıh boyunca... alim ne dır bılırmısınBen bu mesele hakkında şunu düşünüyorum, hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir diyen bir müslüman niyetine göre hüküm alır, eğer bu cümleyi, örneğin Allah'ın nassla farz kıldığı bir şeyde muhayyer olduğuna, bu farzın uygulanıp uygulanmamasın kayıtsız şartsız milletin kararına bağlı olduğuna inanarak söylüyorsa bunun mutlak hükmü bellidir ama eğer Allah'ın mübah kıldığı veya insanlara serbest bıraktığı bir meselede kararın kayıtsız şartsız milletin elinde olduğuna inanarak söylüyorsa bu küfür değildir. Doğru olan bu sözü terk etmek, ihtimallere yer bırakmamaktır özellikle günümüzde bu sözle batıl murad edildiği için. Eğer sırf zahiri anlamı üzere insanları tekfir edersek kendimizi de sorgulamalıyız, günümüzde bunun gibi kullandığımız birçok cümleler var. Örneğin iyi bir işçiye '' Herşeyi biliyor ve elinden her iş geliyor, kusursuz çalışıyorsun'' dediğimizde bunu söyleyen de tekfir edilir, akli mecaz kaidesini bilmesek.
ha kardesım madem zerkaya karsı reddıye yapacak kadar ılmın var ve mevcut cık vıdelar cek ve onu alt et.. dusuncelerının batıl oldugunu kanıtla.. ha ben zerkacı degılım.. ben murcıye ve onun ıtıkadından berıyıyım.. ve bu tarz ıtıkatlardanda.. ırcatya kaymıs bır muslumanda degılım.. elhamdulıllah. ama aynı zmanda ben haruıcılık ve harıcılıgı savunun taıfeden de degılım.. ehlı sunnet harıcıye ve murcıe nın arasıdır ortasıdır.Ben bu mesele hakkında şunu düşünüyorum, hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir diyen bir müslüman niyetine göre hüküm alır, eğer bu cümleyi, örneğin Allah'ın nassla farz kıldığı bir şeyde muhayyer olduğuna, bu farzın uygulanıp uygulanmamasın kayıtsız şartsız milletin kararına bağlı olduğuna inanarak söylüyorsa bunun mutlak hükmü bellidir ama eğer Allah'ın mübah kıldığı veya insanlara serbest bıraktığı bir meselede kararın kayıtsız şartsız milletin elinde olduğuna inanarak söylüyorsa bu küfür değildir. Doğru olan bu sözü terk etmek, ihtimallere yer bırakmamaktır özellikle günümüzde bu sözle batıl murad edildiği için. Eğer sırf zahiri anlamı üzere insanları tekfir edersek kendimizi de sorgulamalıyız, günümüzde bunun gibi kullandığımız birçok cümleler var. Örneğin iyi bir işçiye '' Herşeyi biliyor ve elinden her iş geliyor, kusursuz çalışıyorsun'' dediğimizde bunu söyleyen de tekfir edilir, akli mecaz kaidesini bilmesek.