Selamun aleykum. Halid r.a. hakkında bazı sorular soracağım. Bu konu bir müddettir beni düşündürmekte. Bir olay anlatılır. Hz.Halid Malik bin Nüveyrenin kabilesine gönderiliyor. Ancak kabile Müslümanlığı reddetmemiş hatta namaz da kılıyorlarmış. (Buradan sonrası bazı kaynaklarda geçen rivayetlerdir)
Bu olayla ilgili rivayetler:
1. rivayet: Malik'in bir hanımı varmış. Halid r.a. ondan hoşlandığı için Malik ve kabilesini öldürmüş. (Hatta Malikin kardeşi Medineye gelmiş kardeşi Malikin haksız yere öldürüldüğünü, Malikin mürted olmadığını Müslüman olduğunu ve buna rağmen Hz.Halid tarafından öldürüldüğünü söylemiş)
2. rivayet: Aynı gece bu kadınla ilişkiye girmiş (oysa cariyelerin de 1 kere iddet beklemesi gerekmiyor mu?)
3. rivayet: Eğer Hz.Halid bu olayda haklıysa, o zaman neden Hz.Ömer bu olaya öfkelenmiştir ve Hz.Halide kısas uygulanmasını istemiştir? Eğer Hz.Ömer burada haklıysa Hz.Halide neden kısas uygulanmamıştır?
Rafızilerin sahabiye iftiraları meşhurdur ancak bu rivayet Sünni kaynaklarda da bahsedildiği için kafama takıldı. Eğer sadece Rafızi kaynaklarda geçseydi hiç şüpheye düşmezdim sahabi aleyhinde ama Sünni kaynaklarda da geçmesi biraz şüpheye soktu beni. İyi bilen bir arkadaş delilleriyle ve vicdanen de rahatlatıcı bir şekilde anlatırsa çok iyi olur. Selametle.
Bu olayla ilgili rivayetler:
1. rivayet: Malik'in bir hanımı varmış. Halid r.a. ondan hoşlandığı için Malik ve kabilesini öldürmüş. (Hatta Malikin kardeşi Medineye gelmiş kardeşi Malikin haksız yere öldürüldüğünü, Malikin mürted olmadığını Müslüman olduğunu ve buna rağmen Hz.Halid tarafından öldürüldüğünü söylemiş)
2. rivayet: Aynı gece bu kadınla ilişkiye girmiş (oysa cariyelerin de 1 kere iddet beklemesi gerekmiyor mu?)
3. rivayet: Eğer Hz.Halid bu olayda haklıysa, o zaman neden Hz.Ömer bu olaya öfkelenmiştir ve Hz.Halide kısas uygulanmasını istemiştir? Eğer Hz.Ömer burada haklıysa Hz.Halide neden kısas uygulanmamıştır?
Rafızilerin sahabiye iftiraları meşhurdur ancak bu rivayet Sünni kaynaklarda da bahsedildiği için kafama takıldı. Eğer sadece Rafızi kaynaklarda geçseydi hiç şüpheye düşmezdim sahabi aleyhinde ama Sünni kaynaklarda da geçmesi biraz şüpheye soktu beni. İyi bilen bir arkadaş delilleriyle ve vicdanen de rahatlatıcı bir şekilde anlatırsa çok iyi olur. Selametle.