I
Çevrimdışı
Hanefiler ahad haberle amel etmek için bazı şartlar koşmuşlardır. Bunlardan birisi de şudur :Ravi hadis rivayetiyle meşhur birisiyse rivayet ettiği hadis şeri kaidelerden birisine uygunsa Hanefiler bununla amel eder. Şeri kaidelerden tamamına aykırı ise bununla amel etmezler.
Oruçken unutarak yiyen içen orucuna devam etsin. Çünkü Allah onu yedirip içirmiştir. Bu hadisi Ebu Hureyre rivayet etmiş. Yani hadis rivayetiyle meşhur birisidir bu(kitapta zaten hadis rivayetiyle meşhur ravileri sayarken Ebu Hureyreyi de saymış ) O zaman Hanefilere göre oruçken unutarak yeyip içmek orucu bozması gerekmez mi?Çünkü Hanefiler ,Ebu Hureyre gibi hadis rivayetiyle meşhur ravilerin hadislerini kabul etmeleri için şeri kaidelerden en az birisine uyması gerekir diyor. Oruçta ise bir şeri kaide var o da bir şey yeyip içmemek. Hadi bir de cinsel ilişkiden uzak durmayı işin içine katsak ve iki kural var desek yine iki kurala da uymuyor bu hadis.
Acaba bu Ebu Hureyre hadisi ahad haber değil de meşhur haber mi?Eğer öyleyse çelişki kalmıyor.Ama ahad haberse Hanefilerin usulu fıkıh kaidelerince unutarak yeyip içmenin orucu bozmazı lazım.Beni bu konuda aydınlatır mısınız? Oruç konusunda şeri kaideler, genel kurallar nelerdir?Neleri sayabiliriz.Benim saydıklarım doğru mu?
Not:Mezheplerin kendi usulü fıkıh kaideleri ile çeliştikleri çok görülen bir şey midir? Böyle olmasında müctehidlerin kendilerinin değilde,daha sonraki alimlerin bu kuralları çıkarması etkili olabilir mi?
Aklıma şu geldi şimdi: Genel kaide şudurki:unutarak yaptıklarımızdan mesul değiliz.Dolayısıyla mezkur olan hadis bu genel kaideye uygun olduğu için fakih olmayan birisinin naklettiği bu ahad haberi Hanefiler delil olarak almışlardır.Doğru mu yorumladım acaba
Oruçken unutarak yiyen içen orucuna devam etsin. Çünkü Allah onu yedirip içirmiştir. Bu hadisi Ebu Hureyre rivayet etmiş. Yani hadis rivayetiyle meşhur birisidir bu(kitapta zaten hadis rivayetiyle meşhur ravileri sayarken Ebu Hureyreyi de saymış ) O zaman Hanefilere göre oruçken unutarak yeyip içmek orucu bozması gerekmez mi?Çünkü Hanefiler ,Ebu Hureyre gibi hadis rivayetiyle meşhur ravilerin hadislerini kabul etmeleri için şeri kaidelerden en az birisine uyması gerekir diyor. Oruçta ise bir şeri kaide var o da bir şey yeyip içmemek. Hadi bir de cinsel ilişkiden uzak durmayı işin içine katsak ve iki kural var desek yine iki kurala da uymuyor bu hadis.
Acaba bu Ebu Hureyre hadisi ahad haber değil de meşhur haber mi?Eğer öyleyse çelişki kalmıyor.Ama ahad haberse Hanefilerin usulu fıkıh kaidelerince unutarak yeyip içmenin orucu bozmazı lazım.Beni bu konuda aydınlatır mısınız? Oruç konusunda şeri kaideler, genel kurallar nelerdir?Neleri sayabiliriz.Benim saydıklarım doğru mu?
Not:Mezheplerin kendi usulü fıkıh kaideleri ile çeliştikleri çok görülen bir şey midir? Böyle olmasında müctehidlerin kendilerinin değilde,daha sonraki alimlerin bu kuralları çıkarması etkili olabilir mi?
Aklıma şu geldi şimdi: Genel kaide şudurki:unutarak yaptıklarımızdan mesul değiliz.Dolayısıyla mezkur olan hadis bu genel kaideye uygun olduğu için fakih olmayan birisinin naklettiği bu ahad haberi Hanefiler delil olarak almışlardır.Doğru mu yorumladım acaba