Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hangi Cihad Cephesini Daha Çok Isterdiniz?

E Çevrimdışı

ebuhasanelmakdisi

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
KARDEŞLER SİZE EN YAKIN BULDUĞUNUZ CİHAD CEPHESİ NERESİDİR. YANİ SİZ OLSANIZ HANGİ CİHAD BELDESİNDE BULUNMAYI İSTERDİNİZ.SEVDALISI OLDUĞUNUZ YER NERESİ ?


İLK BEN CEVAPLAYIM. BEN AFGANİSTANDA CİHAD ETMEYİ ÇOK İSTERDİM. HELE HELE ABDULLAH AZZAMIN HİMAYESİNDE OLSAYDI. SELAMETLEEEEE.
__________________
azzam2uf.jpg
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
şu zamanda cihad ilimle yapılır


İlimli olan Cihad eder !

İlim hangi zamanda terk edilir ki?

Cihadın faziletini ve Hükmünü bilmeyen korkaklar , farz-ı ayn olduğu halde ben kitap okuyacağım diye tutturanlardır.




_ İman edenler: "Keşke cihad hakkında bir sûre indirilse." derlerdi. Ama hükmü açık bir sûre indirilip de, içerisinde savaş zikredilince kalplerinde hastalık olanların ölüm korkusuyla baygınlık geçiren bir kimsenin bakışı gibi sana baktığını görürsün. Oysa onlar için ölüm yaşamaktan daha uygundur. (Muhammed 20)


Bir hadisde rasul s.a.v Zeyd bin Eslem babasından rivayet ediyor. Rasulullah s.a.v buyurdu:
''Gökten yağmur yağdıkça cihad tatlı ve hoştur. İnsanlar üzerine Kur'anı çokça okuyanların,''Bu zaman cihad zamanı değildir'' dedikleri bir zaman gelecektir. Kim bu zamana ulaşırsa, bilin ki bu ne güzel cihad zamanıdır.''

Dediler ki;''Ya Rasulallah bunu söyleyecek kimse var mı dır?''
Rasulullah s.a.v buyurdu ki,''Evet bu kimse Allah'ın ,meleklerin ve bütün insanlığın lanetlediği kimsedir. ''
( İmam Nevevi;Tagribul Tezhib,Şifa-i Essudur,Meşariul Eşvag ila Mesari El Uşşag )


Seleme b. Nufeyl'den (r.a) şöyle rivayet edilmiştir. Der ki:
Ben Rasulullah (s.a.v.) ile otururken bir adam girip şöyle dedi:
_ Ey Allah'ın Rasulu! Atlar salıverilmiş ve silah bırakılmış. Bazıları savaşın artık olmayacağını, savaşın bittiğini iddia ediyorlar."
Rasulullah (s.a.v.) dedi ki:
Yalan söylüyorlar. İşte şimdi savaş zamanı geldi. Ümmetim bir grup Allah yolunda cihad etmeye devam edecektir. Muhalif olanlar, onlara zarar vermez. Allah onlarla bir kavmin kalplerini kaydırır ki, onlarla onları rızıklandırsın. Kıyamet kopuncaya kadar savaşırlar. İyilik daha atların kaküllerine Kıyamet gününe, savaş bitinceye ve Yecuc ve Mecuc çıkıncaya dek bağlıdır.
[Nesai rivayet etmiş. Nesai benzerleriyle hasen bir isnad ile rivayet etmiş. Kitabu'l-Hayl (Atlar): 1, Ahmed: 4/104.]



Ebu Hureyre’den (r.a) rivayetle Nebi’ye (s.a.v) soruldu:
ALLAH yolunda cihad etmeye denk ne var?”

“Güç yetiremezsiniz” dedi. Üçüncüsünde :
“ALLAH yolunda cihad edenin misali , ALLAH yolunda cihad edenin , evine dönünceye kadar gündüzleri oruçla , geceleri de ibadet ve kıyamla geçiren adamın misali gibidir” dedi.
(Muslim, İmare: 29 ; Tirmizi , Cihad : 1)

Rasûlullah(s.a.v) s.a.v buyurdu ki:
"i’ne yoluyla alış-veriş yaptığınız öküzlerin kuyruğuna yapıştırdığınız, tarımı seçtiğiniz ve cihadı terk ettiğiniz zaman, ALLAH size öyle bir zillet musallat eder ki, dininize dönünceye kadar onu üzerinizden atamazsınız."

( Sunen-i Ebu Davud, Kitabu'l-İcare, B. 54, Hds. 3462.
Ayrıca bkz. Ahmed b. Hanbel, Müsned, C. 2, Sh. 42, 84.)



İbni Ömer r.a.’dan merfuan;
İyne ile alışveriş yaptığınız (yani taksitle alıp peşin sattığınız), sığırların kuyruklarından tutunup çiftçiliğe razı olduğunuz ve cihadı terk ettiğiniz zaman, Allah üzerinize zillet musallat eder ve dininize dönünceye kadar da kaldırmaz.”

( Elbani Sahiha(no 11) Ebu Davud(3462) Dulabi Kuna’da(2/62) İbni Adiy Kamil’de(256/2) Beyhaki(5/316) Beyhaki Şuab(2/92) Ahmed(2/28, 84) Taberani(3/207) Ebu Nuaym(1/313) Ru’yani(s.247) İbni Ebid Dünya Ukubat(s.79) Camius Sağir(740) İbni Nehhas Meşariul Eşvak(32) Cem’ül Fevaid(6158) İbni Ömer r.a.’dan muteaddit tariklerle rivayet ettiler. Tariklerin tümüyle sahih olmaktadır. Ayrıca Aişe r.a.’nın, ıyne alışverişine karşı çıktığına dair rivayet için bkz.:Ahmed(4/180) )


Ebu Hureyre’den (r.a) rivayetle Nebi’ye (s.a.v) soruldu:
“ALLAH yolunda cihad etmeye denk ne var?”
Güç yetiremezsiniz” dedi. Üçüncüsünde :

ALLAH yolunda cihad edenin misali , ALLAH yolunda cihad edenin , evine dönünceye kadar gündüzleri oruçla , geceleri de ibadet ve kıyamla geçiren adamın misali gibidir” dedi.
(Müslim, İmare: 29 ; Tirmizi , Cihad : 1)

Yine ondan rivayetle bir adam :
“Ey ALLAH’ın Rasulu! Cihada denk gelebilecek bir ameli bana göster “ dedi . Rasulullah (s.a.v) Bulamıyorum” dedi .Sonra :
Mucahid çıktığında sen de mescidine girip , kesintisiz gece kıyam (namaz) edip , (gündüzleri) oruç tutup iftar edebilir misin?
“ (Adam) : “Kim bunu yapabilir?” dedi.
(Buhari ,Cihad: 2)


Rasulullah’ın (s.a.v) ashabından bir kişi tatlı su kaynaklarının bulunduğu bir vadiden geçti.
“İnsanlardan el etek çekip bu vadide kalsam ? Ancak Rasulullah’tan (s.a.v) izin almadan bu işi yapmam” diye düşündü. Bunu Rasulullah’a (s.a.v) söyleyince , Rasulullah (s.a.v) :

Yapma ! Şüphesiz ALLAH yolundaki birinizin (yaptığı cihad) fazileti , evindeki yetmiş yıl namazından daha efdaldir. ALLAH’ın sizi bağışlamasını ve cennetine koymasını istemez misiniz? ALLAH yolunda cihad ediniz .Devenin iki süt arası müddeti kadar ALLAH yolunda savaşanlara cennet vacib olmuştur
(Tirmizi ,Cihad:17)



**************************************************


ÖNCE İMAN SONRA CİHAD

Bera (r.a)’in şöyle dediği rivayet edilmiştir:
«Rasulullah (s.a.v)’e Uhud harbinde demir zırh ile yüzü örtülü bir kişi geldi de:

«Ya Rasulallah! Hemen harb edeyim de sonra müslüman mı olayım?» diye sordu. Rasulullah (s.a.v):

«Müslüman ol, sonra cihad et» buyurdu. O da hemen müslüman oldu. Sonra vuruştu. Nihayet şehid oldu. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v):

«Az amel işledi, fakat çok kazandı» buyurdu.(Buhârî, Cihâd 13; Muslim, İmâre 144 )
HADİSTEN NE İSTİFADE EDERİZ

1 - Allah yolunda cihad vakiası doğrudan doğruya, La ilahe illalah inancının kalbe yerleşmesinden kaynaklanır. Tevhid inancının yokluğunda, cihad ve tüm diğer amellerin geçersizliği kesindir. Cihadın, Allah’ın dinini toplum hayatında egemen kılmak için mücadele olduğu gerçeğini gözönünde tutarak olaya baktığımızda, nefsinde bu inkılabı gerçekleştirememiş olan kulun «cihad ediyorum» iddiasının ne kadar boş ve geçersiz olduğunu bedihi bir şekilde görebiliriz. İşte bu yüzden, bu din imanı her şeyden önde tutmuştur. Evet, sağlam ve sahih bir iman olmadan cihadın cihad olmadan da sağlam ve sahih bir imanın var lığından asla söz edilemez.

2 - Rasulullah (s.a.v)’in iman ettikten sonra hemen cihad eden ve şehid olarak Rabbine kavuşan sahabe için:

«Az işledi, çok kazandı» tabirini kullanması cihadın ve şehadetin az bir amel olduğunu göstermez. Zira, cihadın ve şehadetin çok yüce ve çok hayırlı ameller olduğu ilahi haberlerle de desteklenmiş apaçık bir gerçektir. Rasulullah (s.a.v)’in bu sözü, sahabenin yapmış olduğu bu amelin nicelik olarak az fakat nitelik olarak çok yüce olduğunu ifade eder.



Bu hadis bilhassa bugünün müslümanı için çok büyük mesajlar yüklü, şimdi insanlar istikbalde hedefledikleri şeylere ulaşmak için tam gayret ve kuvvetlerini birleştirip çalışıyorlar ama esas yapılması gerekeni unutuyorlar. Önce müslüman olmalı, sonra İslamın Kur'an'ın emri ne ise onu yapmalı. Sıralamada yapılan hatadan dolayı insanlar kendi elleriyle kendilerini ateşe atıyorlar, hem bu dünyaları huzursuz, hem de öteki dünyaları perişan oluyor. Şimdilik bu işi yaparım, ileride işleri yoluna koyunca veya emekliye ayrılınca, iyi bir müslüman olurum diye müslüman olmak erteleniyor, belki de işler yoluna konulmadan ve emeklilik gerçekleşmeden ecel yakalayıveriyor ve iş tümden bitiyor. Allah korusun cümlemizi.[Abdullah Parlıyan, Açıklamalı Tam Riyazu’s-Salihin Tercümesi: 380]
 
K Çevrimdışı

Kaideicihad

Üye
İslam-TR Üyesi
İlimli olan Cihad eder !

İlim hangi zamanda terk edilir ki?

Cihadın faziletini ve Hükmünü bilmeyen korkaklar , farz-ı ayn olduğu halde ben kitap okuyacağım diye tutturanlardır.




_ İman edenler: "Keşke cihad hakkında bir sûre indirilse." derlerdi. Ama hükmü açık bir sûre indirilip de, içerisinde savaş zikredilince kalplerinde hastalık olanların ölüm korkusuyla baygınlık geçiren bir kimsenin bakışı gibi sana baktığını görürsün. Oysa onlar için ölüm yaşamaktan daha uygundur. (Muhammed 20)


Bir hadisde rasul s.a.v Zeyd bin Eslem babasından rivayet ediyor. Rasulullah s.a.v buyurdu:
''Gökten yağmur yağdıkça cihad tatlı ve hoştur. İnsanlar üzerine Kur'anı çokça okuyanların,''Bu zaman cihad zamanı değildir'' dedikleri bir zaman gelecektir. Kim bu zamana ulaşırsa, bilin ki bu ne güzel cihad zamanıdır.''
Dediler ki;''Ya Rasulallah bunu söyleyecek kimse var mı dır?''
Rasulullah s.a.v buyurdu ki,''Evet bu kimse Allah'ın ,meleklerin ve bütün insanlığın lanetlediği kimsedir
. ''
( İmam Nevevi;Tagribul Tezhib,Şifa-i Essudur,Meşariul Eşvag ila Mesari El Uşşag )


Seleme b. Nufeyl'den (r.a) şöyle rivayet edilmiştir. Der ki:
Ben Rasulullah (s.a.v.) ile otururken bir adam girip şöyle dedi:
_ Ey Allah'ın Rasulu! Atlar salıverilmiş ve silah bırakılmış. Bazıları savaşın artık olmayacağını, savaşın bittiğini iddia ediyorlar."
Rasulullah (s.a.v.) dedi ki:
Yalan söylüyorlar. İşte şimdi savaş zamanı geldi. Ümmetim bir grup Allah yolunda cihad etmeye devam edecektir. Muhalif olanlar, onlara zarar vermez. Allah onlarla bir kavmin kalplerini kaydırır ki, onlarla onları rızıklandırsın. Kıyamet kopuncaya kadar savaşırlar. İyilik daha atların kaküllerine Kıyamet gününe, savaş bitinceye ve Yecuc ve Mecuc çıkıncaya dek bağlıdır.
[Nesai rivayet etmiş. Nesai benzerleriyle hasen bir isnad ile rivayet etmiş. Kitabu'l-Hayl (Atlar): 1, Ahmed: 4/104
.]



Ebu Hureyre’den (r.a) rivayetle Nebi’ye (s.a.v) soruldu:
ALLAH yolunda cihad etmeye denk ne var?”
“Güç yetiremezsiniz” dedi. Üçüncüsünde :
“ALLAH yolunda cihad edenin misali , ALLAH yolunda cihad edenin , evine dönünceye kadar gündüzleri oruçla , geceleri de ibadet ve kıyamla geçiren adamın misali gibidir” dedi
.
(Muslim, İmare: 29 ; Tirmizi , Cihad : 1)

Rasûlullah(s.a.v) s.a.v buyurdu ki:
"i’ne yoluyla alış-veriş yaptığınız öküzlerin kuyruğuna yapıştırdığınız, tarımı seçtiğiniz ve cihadı terk ettiğiniz zaman, ALLAH size öyle bir zillet musallat eder ki, dininize dönünceye kadar onu üzerinizden atamazsınız."
( Sunen-i Ebu Davud, Kitabu'l-İcare, B. 54, Hds. 3462.
Ayrıca bkz. Ahmed b. Hanbel, Müsned, C. 2, Sh. 42, 84.)



İbni Ömer r.a.’dan merfuan;
İyne ile alışveriş yaptığınız (yani taksitle alıp peşin sattığınız), sığırların kuyruklarından tutunup çiftçiliğe razı olduğunuz ve cihadı terk ettiğiniz zaman, Allah üzerinize zillet musallat eder ve dininize dönünceye kadar da kaldırmaz.”
( Elbani Sahiha(no 11) Ebu Davud(3462) Dulabi Kuna’da(2/62) İbni Adiy Kamil’de(256/2) Beyhaki(5/316) Beyhaki Şuab(2/92) Ahmed(2/28, 84) Taberani(3/207) Ebu Nuaym(1/313) Ru’yani(s.247) İbni Ebid Dünya Ukubat(s.79) Camius Sağir(740) İbni Nehhas Meşariul Eşvak(32) Cem’ül Fevaid(6158) İbni Ömer r.a.’dan muteaddit tariklerle rivayet ettiler. Tariklerin tümüyle sahih olmaktadır. Ayrıca Aişe r.a.’nın, ıyne alışverişine karşı çıktığına dair rivayet için bkz.:Ahmed(4/180) )


Ebu Hureyre’den (r.a) rivayetle Nebi’ye (s.a.v) soruldu:
“ALLAH yolunda cihad etmeye denk ne var?”
Güç yetiremezsiniz” dedi. Üçüncüsünde :

ALLAH yolunda cihad edenin misali , ALLAH yolunda cihad edenin , evine dönünceye kadar gündüzleri oruçla , geceleri de ibadet ve kıyamla geçiren adamın misali gibidir” dedi.
(Müslim, İmare: 29 ; Tirmizi , Cihad : 1)

Yine ondan rivayetle bir adam :
“Ey ALLAH’ın Rasulu! Cihada denk gelebilecek bir ameli bana göster “ dedi . Rasulullah (s.a.v) Bulamıyorum” dedi .Sonra :
Mucahid çıktığında sen de mescidine girip , kesintisiz gece kıyam (namaz) edip , (gündüzleri) oruç tutup iftar edebilir misin?
“ (Adam) : “Kim bunu yapabilir?” dedi.
(Buhari ,Cihad: 2)


Rasulullah’ın (s.a.v) ashabından bir kişi tatlı su kaynaklarının bulunduğu bir vadiden geçti.
“İnsanlardan el etek çekip bu vadide kalsam ? Ancak Rasulullah’tan (s.a.v) izin almadan bu işi yapmam” diye düşündü. Bunu Rasulullah’a (s.a.v) söyleyince , Rasulullah (s.a.v) :

Yapma ! Şüphesiz ALLAH yolundaki birinizin (yaptığı cihad) fazileti , evindeki yetmiş yıl namazından daha efdaldir. ALLAH’ın sizi bağışlamasını ve cennetine koymasını istemez misiniz? ALLAH yolunda cihad ediniz .Devenin iki süt arası müddeti kadar ALLAH yolunda savaşanlara cennet vacib olmuştur
(Tirmizi ,Cihad:17)



**************************************************


ÖNCE İMAN SONRA CİHAD

Bera (r.a)’in şöyle dediği rivayet edilmiştir:
«Rasulullah (s.a.v)’e Uhud harbinde demir zırh ile yüzü örtülü bir kişi geldi de:

«Ya Rasulallah! Hemen harb edeyim de sonra müslüman mı olayım?» diye sordu. Rasulullah (s.a.v):

«Müslüman ol, sonra cihad et» buyurdu. O da hemen müslüman oldu. Sonra vuruştu. Nihayet şehid oldu. Bunun üzerine Rasulullah (s.a.v):

«Az amel işledi, fakat çok kazandı» buyurdu.(Buhârî, Cihâd 13; Muslim, İmâre 144 )
HADİSTEN NE İSTİFADE EDERİZ

1 - Allah yolunda cihad vakiası doğrudan doğruya, La ilahe illalah inancının kalbe yerleşmesinden kaynaklanır. Tevhid inancının yokluğunda, cihad ve tüm diğer amellerin geçersizliği kesindir. Cihadın, Allah’ın dinini toplum hayatında egemen kılmak için mücadele olduğu gerçeğini gözönünde tutarak olaya baktığımızda, nefsinde bu inkılabı gerçekleştirememiş olan kulun «cihad ediyorum» iddiasının ne kadar boş ve geçersiz olduğunu bedihi bir şekilde görebiliriz. İşte bu yüzden, bu din imanı her şeyden önde tutmuştur. Evet, sağlam ve sahih bir iman olmadan cihadın cihad olmadan da sağlam ve sahih bir imanın var lığından asla söz edilemez.

2 - Rasulullah (s.a.v)’in iman ettikten sonra hemen cihad eden ve şehid olarak Rabbine kavuşan sahabe için:

«Az işledi, çok kazandı» tabirini kullanması cihadın ve şehadetin az bir amel olduğunu göstermez. Zira, cihadın ve şehadetin çok yüce ve çok hayırlı ameller olduğu ilahi haberlerle de desteklenmiş apaçık bir gerçektir. Rasulullah (s.a.v)’in bu sözü, sahabenin yapmış olduğu bu amelin nicelik olarak az fakat nitelik olarak çok yüce olduğunu ifade eder.



Bu hadis bilhassa bugünün müslümanı için çok büyük mesajlar yüklü, şimdi insanlar istikbalde hedefledikleri şeylere ulaşmak için tam gayret ve kuvvetlerini birleştirip çalışıyorlar ama esas yapılması gerekeni unutuyorlar. Önce müslüman olmalı, sonra İslamın Kur'an'ın emri ne ise onu yapmalı. Sıralamada yapılan hatadan dolayı insanlar kendi elleriyle kendilerini ateşe atıyorlar, hem bu dünyaları huzursuz, hem de öteki dünyaları perişan oluyor. Şimdilik bu işi yaparım, ileride işleri yoluna koyunca veya emekliye ayrılınca, iyi bir müslüman olurum diye müslüman olmak erteleniyor, belki de işler yoluna konulmadan ve emeklilik gerçekleşmeden ecel yakalayıveriyor ve iş tümden bitiyor. Allah korusun cümlemizi.[Abdullah Parlıyan, Açıklamalı Tam Riyazu’s-Salihin Tercümesi: 380]

Şu Site'de Senin gibi Delikanlı .. Babayiğit bir Adam görmedim ! Kardeşim hakkını helal et az konunu aLıp , Kendi Forum Sitemde yayınLamadım :: Vallahi öyle paylaşımlar öyle yorumlar yazıyorsun ki senin vesilen ile bir cok şey öğrenmiş buLunmaktayım ..
 
Ayaz Çevrimdışı

Ayaz

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
cephe tutmazdım.nerde cihad etmem gerekiyorsa orda olurdum meydanforum%20(34).gif

meydanforum%20(34).gif
 
Üst Ana Sayfa Alt