Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hesabımın Silinmesini İstiyorum

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ahi bu mantıkla Türkiye'de müslüman bulamazsınız, elektrik su doğalgaz internet vs her bir sözleşmenin altında tağuta muhakeme maddeleri bulunduğu halde bunlarda imzamız var. Kabul etmiş mi oluyoruz bu durumda, yoksa zorunluluktan mı?

Yukarıdakiler zorunluluk değilse, bunlar hiç zorunluluk değildir. Bu durumda, samimiysek: nüfus cüzdanına kadar her resmi sözleşmenin iptali için uğraşmak gerekmez mi?
Öyle depil abla muhakeme meselesinde hüküm var bunu akidle karıştırmayız. Akitlerde sözleşmeler niyete göredir. Niyetin razı olmak değilse küfre girmezsiniz çünkü akitlerde batıl olan batıl hükümler şeriatte uymadığı sürece islam bunşara batıl der bağlayıcı değildir der o yüzden akitlerde bir eşya alırsanız o eşyanın içinde batıl dahi olsa aküt bağlayıcı olur

Akitim içünd muhakeme yazıyı olsa bile küfrü olmaz niyetin istemekle depilse bu sadece yazıya nakite had bri şeydir


Akit olamadığı sürece normal hayatımızda muhakeme olmak vs bunlar akit değildir. O yüzdem muhakeme olan kişi akitlerdeki hükümleri almaz.


Bu meseleyi karıştırma inşAllah abla çünkü muhakeme akit değildir. Oraya icraat akit olmadığı için her türlü küfür dür..


Müslüman bırakmayız değilde şöyle dğşün küfre asıl olan. Kişinin günah ısır kişi şirk günahı işlediği zaman onun küfür olduğunu bilmiyorsa günaha girer zina içki gibi ama mutlak olaral küfre girmez

Şir ameli küfür olduğu halde bu böyledir. Kişiye mutlak küfür hükmü verilmesi içim ya o küfür amelini bilerek yada bilmeden razı olması gerekir dinden çıkması in mesela sahabe zamanında bazı kişilerin küfre amelü işleyip mutlak olarak küfre girmemesi tekfir edilmemesi gibi günah kazanmak ayrı birşey dir günah kazanıp küfre girmek ayro birşeydir
Ben avukatları tekfir etmiyorum taki niyetlerini bilemediğim sürece bu tağutlar içinde geçerlidir.

Müslüman tağut olur mu olur niyeti cahiliye hükümlerini istemek değilse o müslümandır niyeti bozarsa küfür ehli bir tağut olur

Mesela hakimiyet milletindir diyenler öncesinde müslüman idi sonra bu sözü dedikleri için küfür ehli oldular öncesinde cahiliye hükümleri ile hüküm ettikleri im günah kazandılar ama mutlak olarak küfre girmediler. Taki hakimiyet milletindir dedikten sonra mutlak küfür üzere olurlar.

Bu meseleler ince meseler ablam
 
Ummu Aişe Çevrimdışı

Ummu Aişe

حسبنا الله ونعم الوكيل
Site Emektarı
Peki ahi, tağuta muhakeme ile ilgili kısım hakkında, bu iki ayet meali de Tevhid Meali sitesinden (Ebu Hanzala'nındı sanırım)

Ayetlerin kendisinde de, açıklamada da (eminim bu açıklamaları bilerek benim akideme hizmet edecek şekilde yapmamışlardır) özetle ne diyor?

"Kim şeriatı bırakarak, tağuta muhakeme olmayı isterse" isterse diyor.

Biz istiyor muyuz? Daha önemlisi, ortada tağutun mahkemesine karşılık gidebileceğimiz bir şeriat mahkemesi var da, biz ondan yüz mü çeviriyoruz?


Screenshot_20240719-111808_Samsung Internet.jpg


Screenshot_20240719-111836_Samsung Internet.jpg



Ezcümle ahi, bu siteye ilk üye olduğumda (adını unuttum) bir avukat vardı. Tağutun eline düşen oldukça kurtarsın diye onun ismi geçiyordu. Sanırsam ki Suriyede şehid düşmüştü bu abimiz.

Avukatlık, niyete göre caiz olabiliyorsa işte bu da avukat. Siz, biz başımıza bir şey gelse içerde öylece bekleyecek miyiz, yoksa ne yapacağız?

Kısaca ahi, bir şeriat devletimiz yok, bizler bu şartlar altında ister istemez böyle şeylere bulaşıyoruz ve bu isteyerek/seçerek değil. Müslüman bir avukat da, aynı şekilde düşünüyorsa, Müslümanlara yardım niyetiyle, bu iş buğz edilecek bir duruma getirir mi insanı?

İslam hükümleri evet; ama şartlarla birlikte güncel meseleler farklı hükümler alır, bunu göz ardı edemeyiz.
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Peki ahi, tağuta muhakeme ile ilgili kısım hakkında, bu iki ayet meali de Tevhid Meali sitesinden (Ebu Hanzala'nındı sanırım)

Ayetlerin kendisinde de, açıklamada da (eminim bu açıklamaları bilerek benim akideme hizmet edecek şekilde yapmamışlardır) özetle ne diyor?

"Kim şeriatı bırakarak, tağuta muhakeme olmayı isterse" isterse diyor.

Biz istiyor muyuz? Daha önemlisi, ortada tağutun mahkemesine karşılık gidebileceğimiz bir şeriat mahkemesi var da, biz ondan yüz mü çeviriyoruz?


Ekli dosyayı görüntüle 33026

Ekli dosyayı görüntüle 33025


Ezcümle ahi, bu siteye ilk üye olduğumda (adını unuttum) bir avukat vardı. Tağutun eline düşen oldukça kurtarsın diye onun ismi geçiyordu. Sanırsam ki Suriyede şehid düşmüştü bu abimiz.

Avukatlık, niyete göre caiz olabiliyorsa işte bu da avukat. Siz, biz başımıza bir şey gelse içerde öylece bekleyecek miyiz, yoksa ne yapacağız?

Kısaca ahi, bir şeriat devletimiz yok, bizler bu şartlar altında ister istemez böyle şeylere bulaşıyoruz ve bu isteyerek/seçerek değil. Müslüman bir avukat da, aynı şekilde düşünüyorsa, Müslümanlara yardım niyetiyle, bu iş buğz edilecek bir duruma getirir mi insanı?

İslam hükümleri evet; ama şartlarla birlikte güncel meseleler farklı hükümler alır, bunu göz ardı edemeyiz.
Abla meseleleri ilk önce ayrılalım ayıralım ki daha iyi anlaşılsın.


Tağuta muhakeme olmak isteyenler iman ettiğini idda etselerde kafirdir.

Bu Kaide doğrudur. Ama hariciler gibi değilde kendi akidemize ile bakalım meseleye örneğin verdiğiniz örnekte hapse girmesin diye muhakemeye başvurma kişi ilrahı olduğu sürece mutlak olaral küfre girmez verdiğiniz örnekte ki kişi küfre girmedi ki tekfir edelim yukarıda dediğim kimiirk günahtır aynı zina içki gibi kiii günaha girer lakin iirk günahından razı olan kişi veya bunun küfür olduğunu bilen kişünin ikrahı yoksa bu amellerini işlerse münafık olur. Bu doğrudur abla ama burada münafık olan kişinin ikrahı olmaması gerekir.

Mesela abla sein canın sıkıldı üst komşunu ses yapıyor diye tağuta mahkemeye şikayet edip dava açarsan kafir olursun ikrah yok ise

Ama ikrah var ise kafir olmazsın em fazla günaha girersin

Yani mutlak olarak küfre girme veya girmeme meselesini iyi anlamak lazım.

Umarım şiödü dahaniyi anlamamışsındır.

Havariclerin akidesi ise Hüccet ikame edilmeden ümmeti tağuta muhakeme olanların niyetini bilmeden tekfir etmeleri dir ki bu hariciliktir.

Örneğin bir kemalist ile bir sofi tağutların küfürü olduğu bilmiyorsa ve muhakeme olmuşlarsa bu ikisinin niyetine zahiren bakılacak olursa tağuta muhakeme olmayı isteyen daha çok Sofi değilde kemalist olmuş olur. Omyüzdem burada tekfire girem kemalistir sofi değil çünkü sofiler cahiliye hükümlerini. İstemez Sofi kemalist ayrımı yapmadan tekfir edenler haricidir zaten bilirsin
 
Ummu Aişe Çevrimdışı

Ummu Aişe

حسبنا الله ونعم الوكيل
Site Emektarı
Bir Müslüman niyetine göre hükmünü alıyorsa, ki doğrudur: Bir avukat niye niyetine göre hüküm alamıyor, onu anlamadım.

Onu da kısım kısım ayırırsanız belki anlamamız olası. Avukatlık mesleğine tümden karşı olmak, elimizdeki şartlara hiç uygun görünmüyor.
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir Müslüman niyetine göre hükmünü alıyorsa, ki doğrudur: Bir avukat niye niyetine göre hüküm alamıyor, onu anlamadım.

Onu da kısım kısım ayırırsanız belki anlamamız olası. Avukatlık mesleğine tümden karşı olmak, elimizdeki şartlara hiç uygun görünmüyor.
Abla yukarda belirttim küfürden razı değillerse kafir olmazlar sebep ise niyetlerini göre değişir. Bu Hüccet ikame edilmeden öncedir. Ama şöyle birşey de var Hüccet ikame edilmeden önce küfürden razı iseler müşrik /kafir olurlar.


Abla adıl dikkat edilecek mesele ise bu kişilere avam olsun avukat olsun fark etmez Hüccet ikame edildikten sonra o eylemin küfür olduğunu biliyorlarsa küfre görmezler işte nir işin hüccetten sonra küfür olduğu bilimiyorsa aetık niyet duruma göre ortadan kalkar mesela Hüccet ren önce niyet aranır hüccet ikame edildikten sonra niyet durumuna göre arqnmaz hatta çoğu zaman aranmaz niyete bakılmaz


Çünkü artıl o şahıs bir günahın günah olduğunu küfür olduğunu biliyor. Ben muhakeme olmak istemiyorum diyetle tağuta muhakeme olanlar küfür olduğu biliyorlar artık icraat onların niyeti bozduğuna dleildir zaten çünkü artık o eylemin küfür olduğunu biliyorlar.


Bir örnek vereceğim daha iyi anlamanız için sahane zamanında zina eden bir kişiye haram olmadığını bilmediği zaman had cezası uygulanmaz idi taji haram olduğunu bilsin ki o şekilde had uygulansın


Onun için dedüğim gibi günah günahtır niyete göredir. Lakin o eylemin haram olduğu biliniyorsa küfürü olduğu biliniyorsa kişi o küfre harama ikrahı yokken giriyorsa iitw bu insanlar artık suç işlemiş hükmündedir.

Avukatlık mesleğine karşı çıkmamın sebebi ise bu mesleğin tağutlara kulluk etmeyi teşvik etmesi söz konusudur. Müslüman düşecek görev bu türlü mesleklerden kaçındıkları gibi haa bak avukat var bizi tağuta karşı müdafa eder gözüyle bakmamak lazım hadi çok aşırı belirgin bir ikrah olursa eyvallah aöa sen avukatlık mesleğime her zamma iyi gözle bakamazsın oda küfre hizmet eden bir tağut neferidir.
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Peki ahi, tağuta muhakeme ile ilgili kısım hakkında, bu iki ayet meali de Tevhid Meali sitesinden (Ebu Hanzala'nındı sanırım)

Ayetlerin kendisinde de, açıklamada da (eminim bu açıklamaları bilerek benim akideme hizmet edecek şekilde yapmamışlardır) özetle ne diyor?

"Kim şeriatı bırakarak, tağuta muhakeme olmayı isterse" isterse diyor.

Biz istiyor muyuz? Daha önemlisi, ortada tağutun mahkemesine karşılık gidebileceğimiz bir şeriat mahkemesi var da, biz ondan yüz mü çeviriyoruz?


Ekli dosyayı görüntüle 33026

Ekli dosyayı görüntüle 33025


Ezcümle ahi, bu siteye ilk üye olduğumda (adını unuttum) bir avukat vardı. Tağutun eline düşen oldukça kurtarsın diye onun ismi geçiyordu. Sanırsam ki Suriyede şehid düşmüştü bu abimiz.

Avukatlık, niyete göre caiz olabiliyorsa işte bu da avukat. Siz, biz başımıza bir şey gelse içerde öylece bekleyecek miyiz, yoksa ne yapacağız?

Kısaca ahi, bir şeriat devletimiz yok, bizler bu şartlar altında ister istemez böyle şeylere bulaşıyoruz ve bu isteyerek/seçerek değil. Müslüman bir avukat da, aynı şekilde düşünüyorsa, Müslümanlara yardım niyetiyle, bu iş buğz edilecek bir duruma getirir mi insanı?

İslam hükümleri evet; ama şartlarla birlikte güncel meseleler farklı hükümler alır, bunu göz ardı edemeyiz.
Şartlara göre güncel meseleler değişebilir. Ama bu mesleğin asli itibari ile küfür olabileceğinden bahsediyoruz zaten abla ikrahtan bahsetmiyoruz ki yoksa ikrah dinde her zamana vardır bunu kşmse göz ardı edemez lakin tağut avukatları abd dede avuakttır Türkiyedede avukatır bu mesleğin küfür olöası ayrı ikrahnolması ayrı bir konudur. Eğer avukatlık mesleği yapılabilir dersek ikrah dahi olsa o halde ehveni şerrayn gibi konuları neden inkar ediyoruz değilmi bu meslek yapılamaz tağutlara askerlik yapılmayacağı gibi bu mesleklerin de yapılması söz konusu dahi olamaz ama bilmeyenler niyetlerine göre mazur olur oda ayrı bi konudur. Yani olaya aha ilerde belki birileri için ikrah olur diye avukat mesleği yapılsın diye bakamayız
 
Ummu Aişe Çevrimdışı

Ummu Aişe

حسبنا الله ونعم الوكيل
Site Emektarı
avukatlık mesleğine her zaman iyi gözle bakamazsın oda küfre hizmet eden bir tağut neferidir.
Küfrün desteklendiği bir dava konusunda avukatlık yapılmasına ben de karşıyım ama avukatlar kendilerine sunulan davalar arasından istediği davayı alma veya almama olanağına sahiptirler. Bir Müslüman avukat, nelerin dine aykırı olduğunu bilerek dinen zulüm içeren konulardan kaçınabilir.

Dolayısıyla bu meslek, verdiğiniz askerlik örneği gibi değil ahi.
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Küfrün desteklendiği bir dava konusunda avukatlık yapılmasına ben de karşıyım ama avukatlar kendilerine sunulan davalar arasından istediği davayı alma veya almama olanağına sahiptirler. Bir Müslüman avukat, nelerin dine aykırı olduğunu bilerek dinen zulüm içeren konulardan kaçınabilir.

Dolayısıyla bu meslek, verdiğiniz askerlik örneği gibi değil ahi.
Hayır abla tam tersine askerlik örneği gibidir benim akideme göre boşanmak dahi küfürdür ama ikrah olursa o ayrı bir şey küfür ordusuna askerlik yapan bir insan tağut'a kulluk ettiği için küfre girer Tabii bu konuda cehaletler mazeret olabilir Onu yukarıda belirtmiştim bizim kaçırdığımız ana mesele tağut'a kulluk edip etmeme meselesi hüküm vermede ise avukatın iyi veya kötü şeyi seçme hakkı diye bir şey olsa ya da olmasa bu hak onu bağlasın ya da bağlamasın bu İslam'a göre Hakkı değildir Çünkü iyi ya da kötü olsun o kişi iyi ya da kötü insanı da hissetse hakimin vermiş olduğu hüküme göre o kişiyi kurtarmaya çalışacaktır işte küfür olan şey hakimin hüküm vermesidir yani Allah dışında birisi hüküm verdiği zaman Allah'ın hakem isminin anlamı hüküm vermektir işte Allah'ın sıfatına ortak koşmak böyledir anlıyor musun abla yani İyi veya kötü seçmesi değil tağut'a kulluk edip etmemesi önemli yani burada Önemli olan şey karşıdaki kişiye Kulluk etmek Çünkü hüküm veren kişi ilahlık iddia ettiğinden dolayı onun hükmünü alan kişi ona kulluk edecektir işte bu şirktir ilk önce şirkin kavramını bilmeliyiz mesela Allah'ın yaratma sıfatı Neyse hüküm koyma sıfatı da odur birisi kalkıp da ben falan kişi iyi kişidir ama diyelim ki ona zulüm eden birileri var Zulüm eden kişi de Allah gibi ben de Yaratıcıyım diyor sen de kalkıp da zulüm gören insanı kurtarmak için Evet sen benim yaratıcımsın diyemezsin bunu itikat ettiğin anda senin niyetin ne olursa olsun küfre girmiş olursun Karşıdaki kişi iyi bile olsun kötü olsun fark etmez ama Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin zamanında sahabenin yaşamış olduğu bazı durumlar ikrahlar vardı ikrah olmadığı şekilde bu şekilde itikat edersem küfre girersin Onun için avukatın Mazereti olabilir ama niyeti cahiliye hükmünü istemekse bu kişi şeriatı istese bile cahiliye hükmünü isterse yine Allah'a ortak koştuğundan kafir olur Çünkü burada kişilerin iyiliği ya da kötülüğü söz konusu değil ya da davanın iyi olması kötü olması söz konusu değil söz konusu olan karşıdaki Hakime ya da o yasayı yazan tağutun hükmünü seçerek o kişiye kulluk etmektir Yani kulluğun iyisi kötüsü olmaz Allah'tan başkasına edildiği takdirde kişilik her türlü kâfir olur.


Onun için siz deseniz ki falan kişi iyidir güzeldir ama zulüm görüyor Bu zulüm de ikrah seviyesine varmamış ise onu kurtarmak için putlara tağutlara kulluk edemezsiniz Vallahi bu küfür olur tabii bilmeyenler için mazeret olur o ayrı bir şey Tabii buradaki mazeretten kastım aleni bir şekilde apaçık olmayan şirkler içindir
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Küfrün desteklendiği bir dava konusunda avukatlık yapılmasına ben de karşıyım ama avukatlar kendilerine sunulan davalar arasından istediği davayı alma veya almama olanağına sahiptirler. Bir Müslüman avukat, nelerin dine aykırı olduğunu bilerek dinen zulüm içeren konulardan kaçınabilir.

Dolayısıyla bu meslek, verdiğiniz askerlik örneği gibi değil ahi.
Küfrün iyi sıkıntısı olmaz abla küfür küfürdür dava İyi de olsa kötü de olsa hakimin hükmüne başvuruyor.
 
E Çevrimdışı

e.soyler.Tawheed

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Küfrün desteklendiği bir dava konusunda avukatlık yapılmasına ben de karşıyım ama avukatlar kendilerine sunulan davalar arasından istediği davayı alma veya almama olanağına sahiptirler. Bir Müslüman avukat, nelerin dine aykırı olduğunu bilerek dinen zulüm içeren konulardan kaçınabilir.

Dolayısıyla bu meslek, verdiğiniz askerlik örneği gibi değil ahi.
Bak abla mesela domuz etinden ya da haram olan etlerden yiyemezsiniz aynı şekilde cüzdan deri çanta bunlar deri olduğu sürece şüpheli ya da haram olduğu sürece kullanamazsınız değil mi Ama zaruret boyutu varsa o ayrı bir şey yani burada fetva vermeye kalkışmıyorum yanlış anlaşılmasın sadece bir örnek veriyorum mesela Şafii mezhebine göre üzerinde necaset olan bir insanın namaz kılması söz konusu dahi olamaz ama diyelim ki necasetin zaruret kısmı vardır o zaruret olan kısımla namaz kılabilirsin mesela gidermesi zor olan necasetler gibi her neyse Onun için dinde zaruret olmadığı sürece bir Haramı asla kullanamazsınız abla bu kayda böyledir mesela içki içersin harama girersin içki başkasına veremezsin versen yine harama girersin Onun için bu kaideleri bilmek lazım mesela Direkt muhakeme olan kişiler hüküm talep eder onun adına avukat tağutun hükmünden biraz alıp o kişiyi kurtarmaya çalışır bu ikrah olmadığı sürece ya şüphe olur ya Küfür olur bu gözle bakacaksın


Ama biri de kalkıp da müşteri değilsin neye göre küfür diyorsun dememesi lazım Çünkü müçtehitler zaten bunu söylüyor Allah'ım sıfatını bir insana vermek şirktir Biz ise neyin hangi şeyin Allah'ın sıfatını insana vermek ya da insanın sıfatını Allah'a vermek olduğunu bilip bu o kavrama girer ya da girmez diye bakmamız lazım onun için bize düşen şey şüpheli şeyler varsa kaçırmak yoksa Bu da o sıfatlar kavramına girerek küfür diye biliyorum yoksa kendimden küfür demiyorum Biz de bilir ki Allah'ın sıfatını insana vermek küfürdür sadece o kavramın içine ne doldurur ona bakmak lazım
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Şu an müsait değilim.
Fakat forumda aşırı tekfir hastalarına yer yok bunu bilmiyor musun?
Bir de ben aşırı tekfir hastası değilim, harici değilim diyorsun sen haricinin flama başı olmuşsun haberin yok. İkrahın ölçüsünü sen belirle; belli görüşleri al diğer görüşleri nefsaniyetle reddet!
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt