E
Çevrimdışı
Öyle depil abla muhakeme meselesinde hüküm var bunu akidle karıştırmayız. Akitlerde sözleşmeler niyete göredir. Niyetin razı olmak değilse küfre girmezsiniz çünkü akitlerde batıl olan batıl hükümler şeriatte uymadığı sürece islam bunşara batıl der bağlayıcı değildir der o yüzden akitlerde bir eşya alırsanız o eşyanın içinde batıl dahi olsa aküt bağlayıcı olurAhi bu mantıkla Türkiye'de müslüman bulamazsınız, elektrik su doğalgaz internet vs her bir sözleşmenin altında tağuta muhakeme maddeleri bulunduğu halde bunlarda imzamız var. Kabul etmiş mi oluyoruz bu durumda, yoksa zorunluluktan mı?
Yukarıdakiler zorunluluk değilse, bunlar hiç zorunluluk değildir. Bu durumda, samimiysek: nüfus cüzdanına kadar her resmi sözleşmenin iptali için uğraşmak gerekmez mi?
Akitim içünd muhakeme yazıyı olsa bile küfrü olmaz niyetin istemekle depilse bu sadece yazıya nakite had bri şeydir
Akit olamadığı sürece normal hayatımızda muhakeme olmak vs bunlar akit değildir. O yüzdem muhakeme olan kişi akitlerdeki hükümleri almaz.
Bu meseleyi karıştırma inşAllah abla çünkü muhakeme akit değildir. Oraya icraat akit olmadığı için her türlü küfür dür..
Müslüman bırakmayız değilde şöyle dğşün küfre asıl olan. Kişinin günah ısır kişi şirk günahı işlediği zaman onun küfür olduğunu bilmiyorsa günaha girer zina içki gibi ama mutlak olaral küfre girmez
Şir ameli küfür olduğu halde bu böyledir. Kişiye mutlak küfür hükmü verilmesi içim ya o küfür amelini bilerek yada bilmeden razı olması gerekir dinden çıkması in mesela sahabe zamanında bazı kişilerin küfre amelü işleyip mutlak olarak küfre girmemesi tekfir edilmemesi gibi günah kazanmak ayrı birşey dir günah kazanıp küfre girmek ayro birşeydir
Ben avukatları tekfir etmiyorum taki niyetlerini bilemediğim sürece bu tağutlar içinde geçerlidir.
Müslüman tağut olur mu olur niyeti cahiliye hükümlerini istemek değilse o müslümandır niyeti bozarsa küfür ehli bir tağut olur
Mesela hakimiyet milletindir diyenler öncesinde müslüman idi sonra bu sözü dedikleri için küfür ehli oldular öncesinde cahiliye hükümleri ile hüküm ettikleri im günah kazandılar ama mutlak olarak küfre girmediler. Taki hakimiyet milletindir dedikten sonra mutlak küfür üzere olurlar.
Bu meseleler ince meseler ablam