S
Çevrimdışı
Tecavüzcülere ne yaptiklarini hayal bile etmek istemiyorum ...
Eger 1'e 1 kisas uyguluyorlarsa ...
Eger 1'e 1 kisas uyguluyorlarsa ...
Onlara göre bizde Düsmaniz akhi ...artık kalbimiz katılaşmış
ne görsek etkilenmez hale gelmişiz
doğru yanlış bilmem fakat eğer düşmanın kalbine korku salmaksa işin uzmanı işid
Tecavüzcülere ne yaptiklarini hayal bile etmek istemiyorum ...
Eger 1'e 1 kisas uyguluyorlarsa ...
Onlara göre bizde Düsmaniz akhi ...
Bende korkmaya basladim bunlardan
Zaten korkmakla onu kast ettim akhi ... bunlarin eline esir düsmek insani korkutur ...akhi düşmanı korkutmak iyidir fakat düşman üzerine şehadet için geliyorsa işidin yaptıkları ,mücahitlere esir düşmektense şehadete razı olmayı öğretir. bunlarda işidin işini zorlaştırır
Zaten korkudan onu kast ettim akhi ... bunlarin eline esir düsmek insani korkutur ...
yoksa cephede ya vurursun ya da vurulur ... bu sahaya inenler icin zaten korku verecek bir durum degil ....
Kasten Öldürmenin Hükmü
...
2- Dünyevî Hüküm: Kasten öldürmenin cezası -maktülün velileri affetmezse- kısastır.
...
Kısasa Dair Bazı Hükümler
...
2- Aslolan, caniye de cinayet mağduruna yaptığının aynısının yapılmasıdır. Çünkü yüce Allah "Şayet bir ceza verecek olursanız, size yapılan saldırının misliyle karşılık verin." (en-Nahl, 126) buyurmuştur. Nebi sallallahu aleyhi ve sellem de bir kızın başını iki taş arasında ezerek öldüren yahudinin de başının aynen onun gibi ezilmesini emretmiştir. (Buhari, 2413; Müslim, 1672/17) Aynı şekilde eğer cani, ellerini keserek öldürmüşse ona da aynı şey yapılır.
el-Fıkhu'l-Müyesser fi Dav'i'l-Kitabi ve's-Sünne
Sadece paylaşmak istedim.
Allah'ın hükmüne vahşet diyenleri Allah ıslah etsin.
Kimseyi savunmaya gerek yok!! Ben savunmuyorumda ve onlardan da beriyim..
ama kısas nedir peygamber as kısası nasıl uygulamış bundan haberi olmayan kimseler dahi kendi vicdanlarında yaptıkları yorumları görmek üzücü... Allahın recm edin emri ni nasıl değerlendireceksiniz???
Onada mı yazık diyeceksiniz yoksa bu insanlık dışımı diyeceksiniz???
Not: video yu izlemedim ne olduğunu bilmiyorum sadece o açıklamadaki "kısas yaptık" yazılarını okudum.
Bunlara vahset diyen akhiler videonun başındaki uçaklarla atilan bombalarla parçalanan müslümanları, kimyasallarla boğulan çocukları görmüyorlar mi acaba. Bu evlere arabalara çip yerleştirip hedef belirleyen ajanların infazı aynı şekilde uygulanmış işte.
Sahabinin, alimin, imamın -ki bu saydıklarım masum ve mahfuz değillerdir/bahsi geçen kişi her kim ise- sözünü Peygamber sallalahu aleyhi ve sellem'in sözünün önüne geçirenler muhakkak ki sapmışlardır.
1, 2, 3. Battığı zaman yıldıza andolsun ki, arkadaşınız (Muhammed) sapmadı ve bâtıla inanmadı; o, arzusuna göre de konuşmaz.
4. O (bildirdikleri) vahyedilenden başkası değildir.
Necm Suresi Meali
Rasulüllah, Muhammed b. Hamza el-Eslemî'nin babasını bir seriyyeye komutan tayin etmişti. O, Rasulüllah’ın kendisine “Eğer falan kimseyi bulursanız onu ateşle yakın” diye bir emir verdiğini aktardıktan sonra sözlerine şöyle devam etti: Ben seriyyenin yanına döndüğümde, Allah Resulü beni çağırdı ve dedi ki, ‘Falan kimseyi bulursanız onu öldürün. Ancak onu yakmayın. Çünkü ateşle ancak ateşin sahibi olan Allah ceza verir.’ Ebû Dâvûd, Cihâd, 112.
Ebû Hureyre dedi ki, “Resulullah bizi bir seriyye ile gönderdi ve Kureyş'ten adlarını saydığı iki kişi için, ‘Falan ve falan kişilere rastlarsanız onları yakalayıp ateşte yakın.’ dedi.” O, sözlerini şöyle sürdürmektedir: Yola çıkacağımız zaman veda etmek için Resulullah’a geldik. O, bize, “Ben size falan ve falanı ele geçirdiğinizde yakarak öldürmenizi söylemiştim. Oysa ateşle yalnız Allah cezalandırır. Siz onları yakalarsanız yakmadan öldürün.” Buhârî, Cihâd, 107.
Hz. Ali irtidat eden bir topluluğu yakmıştı. Bu haber İbn Abbâs’a ulaşınca o dedi ki, ‘Ben olsaydım onları yakmazdım. Çünkü Resulullah, “Allah'ın azabıyla cezalandırmayınız.” demişti. Ben onları yakmadan öldürürdüm. Nitekim Resulullah “Din değiştireni öldürünüz.” diye buyurmuştur. Buhârî, Cihâd, 149; Ebû Dâvûd, Hudûd, 1; Nesaî, Muharebe, 14.
* Ali r.anh yakmadı, ateş yaktırıp onlara dumanını vererek nefes almakta zorlayarak tevbe ettirmeye çalıştı diye biliyorum. (Sözün sahibi @Abdulmuizz Fida)
Halid bin Velid radiyallahu anh'in böyle bir uygulaması olabilir ama bu şu gerçeği değiştirmez;
Fakih sahabîlerden Abdullah b. Ömer radıyallâhu anhuma kendisine bir mesele hakkında soru sorulup da "Baban bunu yasaklamıştı." diyen kimseye şöyle demiştir: "Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'in emri mi uyulmaya daha layık, yoksa babamın emri mi?" İmam Şatıbi, el-İ'tisam.
*Abdullah b. Ömer radıyallâhu anhuma'nın babasının Emirü’l–Mü’minin Ömer İbnu’l–Hattab radıyallâhu anhuma olduğunu göz ardı etmemek gerekir.
Abdullah İbn Abbas radıyallâhu anhuma, Ebû Bekir ve Ömer'in radıyallahu anhuma sözleriye sünnete karşı çıkan kimseye şöyle demiştir: "Yakında üzerinize gökten taş yağacak. Ben size, 'Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu.' diyorum. Siz bana; 'Ebu Bekir şöyle dedi; Ömer böyle dedi.' diyorsunuz." Abdurrazzak, el-Mûsânnef. (Sahih bir senedle)
İmam Mâlik rahimehullah, zikri geçen bütün imamların sözlerini özetleyen büyük ve önemli bir kaideyi şu sözlerle ortaya koymuştur: "Bu ümmetin başı ne ile düzelmişse sonu da ancak onunla düzelecektir. O gün din olmayan hiçbir şey, bugün de din olamaz." Bk. Kadı'lyad, eş-Şifa, 2/88.
Onun bu cezayı uygulamasını engelleyen husus ise aziz ve celil Allah'tan başkasının ateşte yakmakta cezalandırmayışıdır.
el-Fıkhu'l-Müyesser fi Dav'i'l-Kitabi ve's-Sünne.
Son olarak;
Büyük sahabî Ebu'd-Derda radıyallâhu anhuma şöyle demiştir: "Hadislerle amel ettiğin sürece asla sapıtmazsın." İbn Batta, el-İbâne.
Mücahid Hafız İmam Abdullah b. el-Mubârek rahimehullah şöyle demiştir: "Güvenip dayandığın şey hadis olsun. Reyden hadisi sana açıklayacak kadarını al." Beylaki, Sünenu'l Kübra.
Maksatları ceza vermekten çok göz korkutmak gibi. Allah müstehaklarını versin. Selametle