@Abdulafuv @عبيد Ahraruş Şam'ın mürtet olduğuna hangi beyan/fiil ile hükmediyorsunuz? Bu fetvayı kimden aldınız? Her kim böyle bir hükme vardıysa, grup olsun veya şahıs, bunu açıkça delilleriyle beyan etsin ki tüm müminler bilsin. Zanla tekfir olmaz.
Neden hep kamuya sızan görüntülerde ortaya çıkıyor bu gibi tutumlar? Bu gösteriyor ki akide ve küfür ancak silah olarak kullanılıyor başkalarına karşı. Her mesele akideye bağlanıyor. Türkiye Cumhuriyeti ile işbirliği yapmak küfür müdür? Afgan mücahitler de tekfir edilseydi öyleyse ABD'den destek aldıkları için.
TC'nin rolü tartışılabilir ama Irak'ta cihadı ifsat ve heder eden TC değil, asrın haricileri olmuştur. Suriye de de aynı şekilde. Şarki bölgeleri mücahitlerden gasp edip PKK'ya bırakan onlar oldu.
Suriye'de sorun akide değil, istibdattır. Şeri bir misak etrafında herkesin katıldığı bir şura kurulsa, ihtilaflar çözülür. Suriye'deki cihadın ilk hedefi bu zulmü sonlandırıp insanları kurtarmaktır. Milyonlarca Suriyeli tüm dünyaya dağılmış, mülteci kamplarında yaşıyorlar. Müslümanlar yeterince yardım etmiyor, kafirlerin yardımını bekliyorlar. Akidesi olmayan buna katlanır mı?
Ahrar şu an ne ile hükmediyor.
Kendi bayrağını değiştirerek mürted veya hiçbir zaman Müslüman dahi olamamış öso gruplarının bayrağını benimsemedi mi?
Bu yapılanmaya katılmadı mı?
Fırat kalkanı harekatı altında savaşmadı mı?
Yanlış hatırlamıyorsam Ulusal Arap kanunlarını - başka bir isim de olabilir - kabul etmedi mi?
Ahrar hükmetmiyor, savaşıyor sadece. İdlip'ten sürüldükleri için Halep'e sığınmak zorunda kaldılar.
Suriye Milli Ordusu ise Suriye'yi işgalden kurtarmak için kuruldu. Ulusal Arap kanunları nedir? Bana Ahraruş Şam'ın "biz laik bir Suriye için savaşıyoruz" dedikleri, veya bunu ikrar ettikleri bir yer gösterin, ancak o zaman iddianız tutarlı olur. Tüm bu saydıklarını soru şeklinde koyman kendinin de bu meselede yeterince emin olmadığına işaret ediyor akhi.
Kardeşler bir konu hakkında şüphe dile getirin ama neden bu kodar kolay tekfire girişiyorsunuz? O kadar kolay mı bir Müslümanın kanını helal kılmak? Abdullah bin Übey münafığı hayatı boyunca Müslüman muamelesi gördü. Allah Resulü
sallallahu aleyhi ve sellem neredeyse cenaze namazını kılacaktı. Bu adam Uhud'da Müslümanları bırakarak kafirlere destek olmadı mı? Bir münafık bile böyle muamele görürken, nasıl şüpheyle İslam için mücadele etmiş bir cemaati toptan tekfir edebiliyorsunuz?
SMO'na katılımı
Suriye İslam Meclisi teşvik etti. Ahraruş Şam'ın onlara uymuş olması muhtemel. İslam Meclisi ise açıkça şeriatın tahkimi için çalışıyor. Bunun etkili olduğu da kendini gösteriyor. SMO'nun bağlı olduğu Savunma Bakanlığı askeri mahkemelerin kuruluşunda yaptığı açıklamada mahkemelerinin şeriata muhalif olmayacak şekilde yürüyeceğini belirtti.
وأعلنت وزارة الدفاع في الـ 30/12/2017 تشكيل نواة الجيش السوري الوطني، حيث قام بتلاوة بيان التشكيل نائب رئيس هيئة الأركان العقيد "هيثم العفيسي"، الذي أكد فيه أن انتشار الجيش لن يقتصر فقط على مناطق شمال وشرق حلب، بل سيمتد إلى الأراضي السورية كافة.
كما شكلت وزارة الدفاع وهيئة الأركان في 20/2/2018 محكمة وشرطة عسكرية لشمال وشرق حلب، ومقرها مدينة الباب، وأعلنت أن مهمتها تنحصر بضبط الأمور والمخالفات العسكرية ضمن الفيالق الثلاثة التابعة للجيش الوطني والتنسيق مع المحكمة المدنية واعتماد أصول المحاكمات بما لا يخالف الشريعة الإسلامية ومبادئ الثورة، في حين تكون الشرطة العسكرية هي الذراع التنفيذي للمحكمة.
Bunları Geçici Hükumeti veya SMO'yu savunduğum için değil, sadece tekfire karşı yazıyorum. İbn Abdilberr diyor ki: "Öyleyse vacip olan fi l-nazar kimsenin tekfir edilmeyeceği, ancak herkesin tekfirinde ittifak ettiğinin edileceğidir." (
Temhid, 17, 21). Gazzlai ise diyor ki: "Bin kafiri hayatta bırakma hatası, bir Müslümanın kanını dökme hatasından daha ehvendir." (
eş-Şifa, 2, 227). Yine İbni Kayyim
Nuniyye'sinde şöyle geçiyor: "Küfür Allah'ın hakkı ve Resulü'nün hakkıdır. Nass ile sabit olur falanın sözüyle değil."