Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru İbn Teymiyye Vahdeti Vücutçuları Neden Tekfir Etmedi?

H Çevrimdışı

hutbetussahra

Hayat, İman ve Cihad...
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum.
Aklıma takılan bir konu var. İbn Teymiyye neden vahdeti vüvutçuları tekfir etmedi ve hangi delile dayanarak tekfir etmedi? Onların şirki açık değil miydi? Bu sorunun cevabı aslında bir açıdan pek çok soruyu da cevaplayabilir. Yani ümmetin ihtilaflarda birbirini tekfir etme/etmeme meselesini de aydınlatacaktır. Çünkü bu konuları tam anlayamadım. Örneğin makdisi mursiyi haması vs tekfir ediyor ama atiyetullah el libi etmiyor. Makdisi bunları demokrasi sebebiyle tekfir ederken atiyetullah'ın etmemesi neye dayanaraktır? Yani mursinin erdoğanın vs geçerli bir mazeretleri var mıdır ki? Yada demokrasi vb gibi direkt olarak ibadet ve şirk konularına bağlanan durumlarda tevil vs geçerli midir delili nedir?
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum.
Aklıma takılan bir konu var. İbn Teymiyye neden vahdeti vüvutçuları tekfir etmedi ve hangi delile dayanarak tekfir etmedi? Onların şirki açık değil miydi? Bu sorunun cevabı aslında bir açıdan pek çok soruyu da cevaplayabilir. Yani ümmetin ihtilaflarda birbirini tekfir etme/etmeme meselesini de aydınlatacaktır. Çünkü bu konuları tam anlayamadım. Örneğin makdisi mursiyi haması vs tekfir ediyor ama atiyetullah el libi etmiyor. Makdisi bunları demokrasi sebebiyle tekfir ederken atiyetullah'ın etmemesi neye dayanaraktır? Yani mursinin erdoğanın vs geçerli bir mazeretleri var mıdır ki? Yada demokrasi vb gibi direkt olarak ibadet ve şirk konularına bağlanan durumlarda tevil vs geçerli midir delili nedir?
şeyh makdisinin mursiyi ve haması tekfir ettiğini nereden çıkardınız?
ibni teymiyye r.a. göre cehalet mazerettir ve onlarla ilgili cehaletlerini mazeret gördüğünden doılayı tekfir etmedi. vahdeti vücutcuların sözlerinin lazımları ile onları tekfir etmek caiz değildir. lazım ile tekfir ancak tekfircilerde olur. ibni teymiye r.a. hem onalrın tevil sahibi hemde cehalet sahibi olmalarından dolayı tekfir etmedi. makdisi onları demokrasi sebebiyle tekfir etmedi sözünüzde kapalıdır. demokrasi vs gibi meselelerde elbette tevil gibi ikrah gibi mazeretler geçerlidir. ayrıca şirk yahut küfür olan meselelerin hepsinde tevil ikrah nasıl gereçrli ise yani tekfirin önündeki engeller içerisinde mazeretler nasıl geçerli ise bunlardada hayli hayli geçerlidir....
 
H Çevrimdışı

hutbetussahra

Hayat, İman ve Cihad...
İslam-TR Üyesi
şeyh makdisinin mursiyi ve haması tekfir ettiğini nereden çıkardınız?
ibni teymiyye r.a. göre cehalet mazerettir ve onlarla ilgili cehaletlerini mazeret gördüğünden doılayı tekfir etmedi. vahdeti vücutcuların sözlerinin lazımları ile onları tekfir etmek caiz değildir. lazım ile tekfir ancak tekfircilerde olur. ibni teymiye r.a. hem onalrın tevil sahibi hemde cehalet sahibi olmalarından dolayı tekfir etmedi. makdisi onları demokrasi sebebiyle tekfir etmedi sözünüzde kapalıdır. demokrasi vs gibi meselelerde elbette tevil gibi ikrah gibi mazeretler geçerlidir. ayrıca şirk yahut küfür olan meselelerin hepsinde tevil ikrah nasıl gereçrli ise yani tekfirin önündeki engeller içerisinde mazeretler nasıl geçerli ise bunlardada hayli hayli geçerlidir....
https://islam-tr.org/konu/seyh-makdisinin-mursi-yorumu.55496/


bu linkte öyle diyor
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
bu linkte şeyh makdisi onları tekfir etmemektedir. tekfir ettiğine dairde ibare yoktur. ve cümleleride bir alime yaraşır şekilde çok rikkatli seçilmiş cümlelerdir. ve orada asıl olan bidatçiye karşı takınılacak tutumun izahatıdır. o kimseleri bidat ehli sapıklar olarak addetmekte ve onlara karşı bitacçilere uygulanacak amelleri uygulamanın doğru olduunu açıklamaktadır. insanlarada tevhidi duruşu bozmamaları adına nasıhat içermektedir. o kimseleri tekfir ettiğini görmüyorum bilakis şöyle bir cümleside mevcuttur . "Bitirmeden önce; Mursi, Erdoğan, Hamas gibilerinin bizim yanımızda mücrim ve hain tağutlardan daha hayırlı olduğunu söylemeye devam ediyoruz. Hatta bunların pabuçları bile o hain ve hırsız tağutlardan daha hayırlıdır. Ancak her ne kadar onları sevenler onların iyiliklerini saysalar da, her ne kadar insanlar bunu sulandırsa da; Nebilerin varislerinin ve tevhidin yardımcılarının pabuçlar arasında tercih yapma, Allah’ın şeriatı ile hükmetmeyenleri alkışlama ve onların hatalarını yamama gibi bir meşguliyetleri yoktur. Bu, baskın olan akımda sürüklenen, taraftarların ve dinleyicilerin istek ve taleplerine öncelik tanıyan, şiddetli vakıalarda yumuşayan ve yamama, sulandırma ve temize çıkarma menhecini tercih edenlerin meşguliyetidir."

görüldüğü gibi o hain tagutlardan daha iyilerdir demektedir. onlarla bir tutmaktadır. ancak övülmesini istememektedir. ayrıca tagutlkarla kıyas etmesi onların nekadar büyük dalalet içerisinde olduğunu izah etmek içindir. yoksa tekfir ettikleri anlamına gelmez....
 
H Çevrimdışı

hutbetussahra

Hayat, İman ve Cihad...
İslam-TR Üyesi
abi lakin yazını başında diyor ki:

Ey kardeşlerim! Hatırlarsınız ki bizim şiarımız ve menhecimiz ‘’Evvela ve daima Tevhid’’ tir. Öyleyse Mursi, Erdoğan, Hamas ve benzerleri gibi demokrasiyi menhec olarak tercih edip de bu menhec ile sapan, tebaasını saptıran ve insanları fitneye düşürenler hakkındaki duruşumuzda sebat etmemize şaşırmayın. Bundan dolayı, -insanlar bize kızsa da- Allah’ı razı etmek adına şunu ilan etmekten çekinmiyoruz: Bizler, vela ve bera terazilerinin kusurlu olduğu kimselerin onları sevdiği gibi sevmiyoruz ve bizlere onları sevmek caiz de değildir. Çünkü bize göre sevgi ve buğz tevhidin en sağlam kulplarındandır.
Onları rahmetle anmıyoruz ve onlar öldüklerinde insanları, onlara rahmet duasına çağırmıyoruz. Çünkü onların bid’atı küfre düşüren bir bid’attır. Hatta onları bu bid’at sebebiyle tekfir etmeyenlerin bile insanları, onlara rahmet okumaktan ve (cenaze) namazlarını kılmaktan alıkoyması caizdir. İşte bu anlayış tevhidin maslahatını ve açıkça ilanını, duyguların ve insanların rızasını kazanma maslahatının önüne alan kimselerin anlayışıdır. Aynı zamanda bu anlayış, muasır birçok şeyhin de kapılmış olduğu ve yeni olan ‘Palavra, Sulandırma ve Yamama Menheci’ akımına baskın tutan tarafın anlayışıdır.
 
U Çevrimdışı

uksimu

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allahu alem ben böyle bir fetvasını bilmiyorum. onları şiddetli şekilde yerdiği bu gibi lafızlarla vaid abından tehdid ettiği ibareleri olsada açık şekilde kafir dediğini bilmiyorum. ama haması ve mursiyi tekfir ettiğini bilmiyorum. bu sert tutumun takınılmasında ki sebebte demokrasiyi meşruulaştırmamak ve onun tehlikesinden insanları uyarmak içindir. o kişiler hakkındaki sert söylemleride bu bidatlerden ve bidate davet edenlerden sakındırmak babındandır. ben tekfirine rastlamadım bilen varsa bilmem. ve Allahu alem.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst Ana Sayfa Alt