Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü İbn Teymiyye'nin Cehalet Özrü Hakkındaki Sözünün İzahatı Nedir?

Ebu Hamza el-Amédi Çevrimdışı

Ebu Hamza el-Amédi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum ve rahmetullah. Abi bu sözü şerh edebilir misin? Nasıl anlamalıyız şeyhülislamın bu sözünü? Allah ilminizi bereketlendirsin.

İbn teymiyye dedi ki;
'' Birşeyin hakkında cehaletin mazaret olabilmesi, o şeyin ancak bütün imkanlar kullanıldığı halde öğrenilmeyen meselelerden olmasına bağlıdır. Zira bir meseleyi öğrenme imkanı bulunduğu halde, tembellik yapıp öğrenmeyen kimse mazaret sahibi değildir'' [Mecmuu'l Fetava c:20 s: 280]

 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;

Söz gâyet açıklayıcı, ben yine açmaya çalışayım:

'Bir kimse dinin kesin hükümlerinden olan bir meseleyi yaşadığı coğrafya veya başka bir sebebden dolayı duymamış, bilmiyor olabilir. Bundan dolayı harama veya küfre düşmüş olabilir. Bunun öğrenilmesi durumunda kendisi için sorumluluk başlar.
Fakat bu kimse dünyevi meseleler konusunda en ince detayları hakkında araştırıb öğreniyor o konuya göre hareket ediyor iken, dinin farizaları, haram ve helalleri, küfür ve şirk mevzuları gibi hayati önem arzeden hassas meseleler hakkında öğrenme imkanı olduğu halde nefsine uyuyor ve tembelliğinden öğrenib sakınıb amel etmiyorsa bundan dolayı sorumludur. Duruma göre günahkar veya kafirdir. Ben bilmiyordum, öğrenemedim demesine itibar edilmez.'
 
Ebu Hamza el-Amédi Çevrimdışı

Ebu Hamza el-Amédi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Âleykum selam we rahmetullah;

Söz gâyet açıklayıcı, ben yine açmaya çalışayım:

'Bir kimse dinin kesin hükümlerinden olan bir meseleyi yaşadığı coğrafya veya başka bir sebebden dolayı duymamış, bilmiyor olabilir. Bundan dolayı harama veya küfre düşmüş olabilir. Bunun öğrenilmesi durumunda kendisi için sorumluluk başlar.
Fakat bu kimse dünyevi meseleler konusunda en ince detayları hakkında araştırıb öğreniyor o konuya göre hareket ediyor iken, dinin farizaları, haram ve helalleri, küfür ve şirk mevzuları gibi hayati önem arzeden hassas meseleler hakkında öğrenme imkanı olduğu halde nefsine uyuyor ve tembelliğinden öğrenib sakınıb amel etmiyorsa bundan dolayı sorumludur. Duruma göre günahkar veya kafirdir. Ben bilmiyordum, öğrenemedim demesine itibar edilmez.'
Oy kullanan bir kişi hakkında ne deriz o zaman abi? ya da diger güncel küfürler için? hepsini tekfir mi edelim? buna göre
 
Üst Ana Sayfa Alt