Yazının özeti şu cümlede toplanmıştır:
Allah c.c. nun arşa istivasını benimsemeyen;
Allah c.c. nın gökte olmasını kabul edemeyen; Cariyenin ; Allah cc.c. nerede sualine; eliyle işaret ettikten sonra 'gökte' cevabından sonra, Rasulullah (s.a.v.) "Bu muminedir, O'nu azad et" sözünden bir şey anlamayan kişinin Allah c.c. nun sonradan olanlara benzemeden mutlak olarak munezzeh olduğuna inanmak neden bağdaşmasın?
Sizler Allah c.c.nın İstivasını keyfiyeti meçhul şekilde değilde, kendinizin İstivası gibi şekil vererek , yaratılmışlara benzeterek anlarsanız bu sizin sapkınlığınızdır.
Ayrıca Allah c.c. nın yaratılmışlara benzeyen(!) iki eli , gözü , yüzü , ayağı cv. de vardır. Fakat ehli sunnet olan akıl sahibleri; bu sıfatları da Yaratılmışlara, insanların ki gibi düşünerek anlamazlar, şekil ve nasıllık bildirmezler. Allahın eli vardır, ihtiyacı olmadan vardır şeklinde anlamak gereklidir. Ehli sunnetin Allahın sıfatlarına ve İstivaya bakışı ve anlayışı bu şekildedir. Bu şekilde sahih itikada sahib olamayanların İbn teymiyeye veya İstiva ayetlerini ve Allahın sıfatlarıyla ilgili keyfiyet vermeden kabul edenlere mucessime demeleri tam bir cehalet fiyaskosudur . Bu cahiller, Cehmiyyenin bu sıfatlar hakkında görüşlerini de bilmemektedirler. Zira Cehmiyye; Allahın eli , yüzü , gözü vb. sıfatları için yaratılmışlarınkilere benzeterek mucessime olmuştur.
Ayrıca Allah c.c. ye, Arşa istiva etmemiştir, Allah gökte değil her yerdedir demek Mucessimenin görüşlerindendir!
ALLAH NEREDE ? - RAHMAN ARŞ'A İSTİVA ETTİ !
https://www.islam-tr.org/tevhid/11859-allah-nerede-rahman-arsa-istiva-etti-kitap.html
Burada itiraf edelim ki, Allah'a (c.c) parmakla işaret etme(ki bu yöndür) ile, O'nun gökte olmasını kabul etme(ki bu mekandır) ve O'nun Arş'ın üstüne yerleşme anlamında istiva etmesini kabul etme ile ,cisim olma ve sonradan olanlara benzemekten mutlak olarak münezzeh olduğunu inanmak nasıl bağdaşır, aklımız almamaktadır. Ancak biz biliyoruz ki, sahabe bu konuda susmuş, te'vile karşı bir söz söylememiştir.
Allah c.c. nun arşa istivasını benimsemeyen;
Allah c.c. nın gökte olmasını kabul edemeyen; Cariyenin ; Allah cc.c. nerede sualine; eliyle işaret ettikten sonra 'gökte' cevabından sonra, Rasulullah (s.a.v.) "Bu muminedir, O'nu azad et" sözünden bir şey anlamayan kişinin Allah c.c. nun sonradan olanlara benzemeden mutlak olarak munezzeh olduğuna inanmak neden bağdaşmasın?
Sizler Allah c.c.nın İstivasını keyfiyeti meçhul şekilde değilde, kendinizin İstivası gibi şekil vererek , yaratılmışlara benzeterek anlarsanız bu sizin sapkınlığınızdır.
Ayrıca Allah c.c. nın yaratılmışlara benzeyen(!) iki eli , gözü , yüzü , ayağı cv. de vardır. Fakat ehli sunnet olan akıl sahibleri; bu sıfatları da Yaratılmışlara, insanların ki gibi düşünerek anlamazlar, şekil ve nasıllık bildirmezler. Allahın eli vardır, ihtiyacı olmadan vardır şeklinde anlamak gereklidir. Ehli sunnetin Allahın sıfatlarına ve İstivaya bakışı ve anlayışı bu şekildedir. Bu şekilde sahih itikada sahib olamayanların İbn teymiyeye veya İstiva ayetlerini ve Allahın sıfatlarıyla ilgili keyfiyet vermeden kabul edenlere mucessime demeleri tam bir cehalet fiyaskosudur . Bu cahiller, Cehmiyyenin bu sıfatlar hakkında görüşlerini de bilmemektedirler. Zira Cehmiyye; Allahın eli , yüzü , gözü vb. sıfatları için yaratılmışlarınkilere benzeterek mucessime olmuştur.
Ayrıca Allah c.c. ye, Arşa istiva etmemiştir, Allah gökte değil her yerdedir demek Mucessimenin görüşlerindendir!
ALLAH NEREDE ? - RAHMAN ARŞ'A İSTİVA ETTİ !
https://www.islam-tr.org/tevhid/11859-allah-nerede-rahman-arsa-istiva-etti-kitap.html