Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru İbn Teymiyye'nin (Rh) Berat Gecesi Hakkındaki Sözleri Nasıl Anlaşılmalıdır?

Tevhid Yolunda Çevrimdışı

Tevhid Yolunda

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum kardeslerim,

Malum, kandil geceleri bidattir.
Fakat bu gecelerden Berat gecesinin ihya edilmesi ile ilgili İbn Teymiyye rahimehullahın aşağıdaki sözlerine binaen Berat Gecesi ihya edilir mi?





Şeyhulislam İbn Teymiyye (rahimehullah) şöyle demiştir:

“Bu gecenin (Berat gecesi) fazileti hakkında merfû hadisler ve eserler rivayet edilmiş olup, bunlar bu gecenin faziletini ortaya koymaktadır. Seleften özel olarak bu gece namaz kılanlar olmuştur. Şaban ayı orucuyla ilgili de sahih hadisler gelmiştir...Ashabımızdan (Hanbeliler) ve diğerlerinden olan âlimlerin birçoğu veya ekseriyeti bu gecenin faziletini kabul ediyorlardı. Bu konuda çok sayıda hadis bulunması ve selef alimlerinden gelen eserlerin de bu yönde olması sebebiyle İmam Ahmed de aynı görüştedir. Hakkında bazı uydurma şeyler nakledilmiş olmakla birlikte bu gecenin çeşitli faziletleri ile ilgili olarak müsnedlerde ve sünenlerde hadisler varid olmuştur.” (İktidau’s-Sırati’l-Mustakim, Daru İşbilya, 2/136-137)
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum kardeslerim,

Malum, kandil geceleri bidattir.
Fakat bu gecelerden Berat gecesinin ihya edilmesi ile ilgili İbn Teymiyye rahimehullahın aşağıdaki sözlerine binaen Berat Gecesi ihya edilir mi?





Şeyhulislam İbn Teymiyye (rahimehullah) şöyle demiştir:

“Bu gecenin (Berat gecesi) fazileti hakkında merfû hadisler ve eserler rivayet edilmiş olup, bunlar bu gecenin faziletini ortaya koymaktadır. Seleften özel olarak bu gece namaz kılanlar olmuştur. Şaban ayı orucuyla ilgili de sahih hadisler gelmiştir...Ashabımızdan (Hanbeliler) ve diğerlerinden olan âlimlerin birçoğu veya ekseriyeti bu gecenin faziletini kabul ediyorlardı. Bu konuda çok sayıda hadis bulunması ve selef alimlerinden gelen eserlerin de bu yönde olması sebebiyle İmam Ahmed de aynı görüştedir. Hakkında bazı uydurma şeyler nakledilmiş olmakla birlikte bu gecenin çeşitli faziletleri ile ilgili olarak müsnedlerde ve sünenlerde hadisler varid olmuştur.” (İktidau’s-Sırati’l-Mustakim, Daru İşbilya, 2/136-137)

Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhu kardeşim.
Evela sorduğun soruya verdiğim cevab, site yönetimini değil beni bağlar. Siteden bir cevap almak için "Kur'an ve Sünnetten Delillerle Soru Cevap" bölümüne konu açman gerekir.

Sorduğun soruya gelince: Şeyh ul-İslam'ın(r.aleyh) mezkur eseri yanımda yok, dolayısıyla bu ifadeler gerçekten onunmu bilme imkanımda yok, ancak şaban ayının 15. gecesi yani Berat gecesi ile ilgili bir kısım rivayetleri cumhura muhalefet ederek sahih bulan bir kısım alimler olmuştur, eğer bu alimlerin görüşü esas alınırsa dahi bu gecenin yalnızca faziletinden söz etmek mümkündür, bu geceye has olarak kılındığı iddia edilen "Beraat gecesi namazı" ise ittifak ile uydurma bir rivayet olup bu ibadetin uydumra olduğunu Ebubekir Sifil gibi bir Selefi düşmanı dahi kabul etmeğe mecbur kalmıştır!
Kısacası bu gecenin faziletine dair bir kısım rivayetleri sahih kabul edip geceyi ihya etsek bile, bu geeye özel bir ibadet şekli ihdas etmek her halükarda bidattır.
Bunun dışında zilhicce ayının ilk 10 günü, ramazanın son on günü gibi fazileti daha kesin olan günlere önem verilmelidir. Allahu Alem.
Not: @Abdulmuizz Fida Hocam, sizde bir cevap verirseniz iyi olur.
 
Tevhid Yolunda Çevrimdışı

Tevhid Yolunda

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aleykum selam ve rahmetullahi ve berekatuhu kardeşim.
Evela sorduğun soruya verdiğim cevab, site yönetimini değil beni bağlar. Siteden bir cevap almak için "Kur'an ve Sünnetten Delillerle Soru Cevap" bölümüne konu açman gerekir.

Sorduğun soruya gelince: Şeyh ul-İslam'ın(r.aleyh) mezkur eseri yanımda yok, dolayısıyla bu ifadeler gerçekten onunmu bilme imkanımda yok, ancak şaban ayının 15. gecesi yani Berat gecesi ile ilgili bir kısım rivayetleri cumhura muhalefet ederek sahih bulan bir kısım alimler olmuştur, eğer bu alimlerin görüşü esas alınırsa dahi bu gecenin yalnızca faziletinden söz etmek mümkündür, bu geceye has olarak kılındığı iddia edilen "Beraat gecesi namazı" ise ittifak ile uydurma bir rivayet olup bu ibadetin uydumra olduğunu Ebubekir Sifil gibi bir Selefi düşmanı dahi kabul etmeğe mecbur kalmıştır!
Kısacası bu gecenin faziletine dair bir kısım rivayetleri sahih kabul edip geceyi ihya etsek bile, bu geeye özel bir ibadet şekli ihdas etmek her halükarda bidattır.
Bunun dışında zilhicce ayının ilk 10 günü, ramazanın son on günü gibi fazileti daha kesin olan günlere önem verilmelidir. Allahu Alem.
Not: @Abdulmuizz Fida Hocam, sizde bir cevap verirseniz iyi olur.


Allah razı olsun.
Berat Gecesi namazını zaten kastetmedim.
Yukarda İbn Teymiyye rahimehullahın bu gecenin faziletiyle ilgili sozlerinden yola çıkarak soru sordum.
Verdiğiniz cevap için tekrar Allah razı olsun.
 
Abdulafuv Çevrimdışı

Abdulafuv

Hak Ehli Susarsa Batıl Ehli Kendini Hak Zanneder
İslam-TR Üyesi
Yani bir çok sahih hadis var ise biz bizim hadis kitaplarımızda bunları niye göremiyoruz. Ibn teymiyyeyede iftira atılıyor olabilir kardeşim biz bu gibi konularda direkt cumhurun görüşüne basvururuz varsa kabul ederiz yoksa reddederiz.
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu sayfalar Ibn Teymiyyenin sırat-I müstakim kitabından.
27686

27687
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yani bir çok sahih hadis var ise biz bizim hadis kitaplarımızda bunları niye göremiyoruz. Ibn teymiyyeyede iftira atılıyor olabilir kardeşim biz bu gibi konularda direkt cumhurun görüşüne basvururuz varsa kabul ederiz yoksa reddederiz.

6 kitaptan tirmizide var bununla alakalı bir rivayet aslında. Ama oda çoğunluğa göre zayıf görülmüş
 
I Çevrimdışı

islamirade571

Üye
İslam-TR Üyesi
Ahmed ibn Hanbel’in Abdullah b. Amr’ın hadisinden tahriç ettiğine göre, Şâban’ın yarısındaki
gecede “ALLAH bütün Müslümanları bağışlar. Yalnız kâhin, büyücü, çok kin tutan, içkiye
düşkün olan, anne ve babasıyla ilişkisini kesen ve zina düşkünü kimseler hariç”
(Musned, II, 176 Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid’de (8/65) bu hadisi zikretmiştir ve demiştir ki:
“Bu hadisi İmam Ahmed rivayet etmiştir. Hadisin senedindeki İbn Lühey'a'nın dışındaki bütün
ravileri güvenilirdir. Senetteki diğer rical ise sikadırlar.” Munzirî de bu hadis-i şerifi
et-Terğîbu’t-Terhîb’inde kullanmıştır, nakletmiştir. (2/119, 3/460)

Selamünaleyküm, bu hadiste güvenilir olmayan ravi olduğu için yine amel edilemez değil mi?
 
Üst Ana Sayfa Alt