Es-selemun aleykum. Musluman bir kadin bosanmis oldugu kafir kocanin nafakasini odememesi nedeniyle bu devletin icra dairesine bas vurmasi caiz mi? Bu taguta muhakeme olmak mi veya veli tayin etmek mi oluyor?
Şimdi bir müslüman abla 3 tane büyük çocuğu var. Kocası nafaka vermediği için gitmiş icra dairesine baş vurmuş. Başka bir abla demiş ki bu konuyu araştır. Abla araştırmamış. Şimdi bu muhakeme mi oluyor? Ben anlayamadım yazdığınızı.
Yazı gayet anlaşılırdı,neyse tekrar izah edeyim.
Boşanan kadının iddet süresi bittikten sonra islama göre nafaka alamaz.Ama şuan ki yasalarda kadının boşandığında süresiz nafaka alma durumu var.Bunlar kesinlikle caiz değildir.İslamda hiç bir aslı olmayan uygulamalardır.
Yani eğer ablanın almaya çalıştığı nafaka bu nafaka ise almaması gerekir.Adamdan haksız yere para almış olur,ahirette vebali ağır olur.
Yukarıda ki yazıda belirttiğim gibi babanın bülüğ çağına gelene kadar erkeğ çocuğa;evlenene kadar da kızına bakması gereklidir.Kızda ise hatırladığım kadarıyla buluğ çağı şartı aranmıyor diye hatırlıyordum.Tabi fakirlik,hastalık vb.durumlara göre de ayrıyeten durumlar değişebiliyor.
Yani sözün kısası kadın devletten süresiz nafaka alamaz.İslamda bunun bir aslı yoktur,caiz değildir.Ama çocukları varsa gidip adamla konuşabilir çocuklarının bakım,beslenme vb.masraflarını gidermesinin gerektiğini söylemelidir.Ama soruda da belirttiğiniz gibi adam kafir biraz zor gibi görünüyor.Allah yardımcısı olsun.
Yani mevzu tağuta muhakeme olma mevzusundan önce alınan paranın caiz olup olmama mevzusu.Umarım açıklayıcı olmuştur.Elimden geldiği kadar açık ve anlaşılır yazmaya çalıştım.Umarım faydam dokunmuştur.
Şimdi bir müslüman abla 3 tane büyük çocuğu var. Kocası nafaka vermediği için gitmiş icra dairesine baş vurmuş. Başka bir abla demiş ki bu konuyu araştır. Abla araştırmamış. Şimdi bu muhakeme mi oluyor? Ben anlayamadım yazdığınızı.
Koca kâfir ise kâfirin nafakası alınır mı ? Kâfirin nafakası da miras gibi değerlendirilebilir mi? Miras hukukunda din farkı mirasa engel olabiliyor.Yazı gayet anlaşılırdı,neyse tekrar izah edeyim.
Boşanan kadının iddet süresi bittikten sonra islama göre nafaka alamaz.Ama şuan ki yasalarda kadının boşandığında süresiz nafaka alma durumu var.Bunlar kesinlikle caiz değildir.İslamda hiç bir aslı olmayan uygulamalardır.
Yani eğer ablanın almaya çalıştığı nafaka bu nafaka ise almaması gerekir.Adamdan haksız yere para almış olur,ahirette vebali ağır olur.
Yukarıda ki yazıda belirttiğim gibi babanın bülüğ çağına gelene kadar erkeğ çocuğa;evlenene kadar da kızına bakması gereklidir.Kızda ise hatırladığım kadarıyla buluğ çağı şartı aranmıyor diye hatırlıyordum.Tabi fakirlik,hastalık vb.durumlara göre de ayrıyeten durumlar değişebiliyor.
Yani sözün kısası kadın devletten süresiz nafaka alamaz.İslamda bunun bir aslı yoktur,caiz değildir.Ama çocukları varsa gidip adamla konuşabilir çocuklarının bakım,beslenme vb.masraflarını gidermesinin gerektiğini söylemelidir.Ama soruda da belirttiğiniz gibi adam kafir biraz zor gibi görünüyor.Allah yardımcısı olsun.
Yani mevzu tağuta muhakeme olma mevzusundan önce alınan paranın caiz olup olmama mevzusu.Umarım açıklayıcı olmuştur.Elimden geldiği kadar açık ve anlaşılır yazmaya çalıştım.Umarım faydam dokunmuştur.
Bende eğer aldığı buysa bu caiz değildir dedim.suresiz nafakanin bazi sartlari var o sartlar olmaz ise suresiz nafaka alamiyor benim bildigim.
Onu da yazıda belirttim zaten adamın çocuklarına bakması gerekiyor.bir de zaten kadinin 3 cocugu varmis.
haliyle yazdigin gibi kadinin degil ama cocuklarinin bakim masraflarini odemesi gerekiyor adamin
bu durumda kadin kendi icin degil cocuklarinin bakimi icin nafaka talebinde bulunabilmeli değil mi?
Koca kâfir ise kâfirin nafakası alınır mı ? Kâfirin nafakası da miras gibi değerlendirilebilir mi? Miras hukukunda din farkı mirasa engel olabiliyor.
"Kâfir bir kimse müslümana, müslüman da kâfire mirasçı olamaz” (Buhârî, Ferâiz 26) ve “Farklı din mensupları birbirlerine mirasçı olamazlar” (Ebû Dâvûd, Ferâiz 10; Tirmizî, Ferâiz 16) Şimdi söz konusu kâfir koca olunca bu evlilik zaten batıl din farkı var .Evlilik yok hükmünde ayriyeten kocanın ne zaman kâfir olup olmadığı da önemli kâfir olduktan sonra evlilik devam ettiyse zina yapmış olmuyorlar mı? Ve adam kâfir olduktan sonra kadın o adamdan çocuk yaptıysa bu çocuk veled-i zina olup ona nasıl bir miras verilmesi gerekir? Mesele sadece nafaka meselesi değil gibi gözüküyor.
İslâm hukuku biraz ayrıntılı ve elhamdülillah herşeyi ile kâmil bir hukuka sahibiz üzücü tarafı ise sadece Afganistan ve birkaç belde de uygulanıyor .adam sonradan kafir olmus herhalde.
ya da kadin sonradan mi musluman olmus.
o benim de kafama takildiydi ama deşmedim
Bende eğer aldığı buysa bu caiz değildir dedim.
Onu da yazıda belirttim zaten adamın çocuklarına bakması gerekiyor.
Mesele de burda patlak veriyor eğer verilen para kadının nafakası içinse bu caiz değil.Ama diğer taraftan çocukların nafakası var.Kadın aldığı bu parayı sadece çocuklara vermek şartıyla alabilir mi? Bu da işin ehli bir alimin vereceği bir karar.Yani o parayı çocuk nafaka parası olarak alabilir mi bunu ilim ehli birine sormak lazım.Ayrıca bu aşama halledilse bile bu sefer icra açmak için tağuta muhakeme olma mevzusu devreye giriyor.Orda da alimler şöyle diyor:
1-Şeriat devleti varsa iki kişi şeriata değilde başka birine giderse küfre girmiş olur.
2-Şeriat devleti yok ama alim,ilim ehli var bunlara gidip halletmeyen de kafir olur.
3-Hem şeriat devleti yok hemde karşıda ki muhatap kafir hiç bir şekilde şeriatle bu meseleyi halletmek mümkün değil.Burda ise bazı alimler mal ve can ikrahı sebebiyle caiz olabilir demişler.Örneğin İmam Muhammed siyerul kabirde mal ikrahı sebebiyle tağuta muhakeme olmayı anlatıyor ve caiz diyor.Bunu kitabına alan İmam Serahsi ve sonraki hanefi alimlerde buna küfür demiyor.
Ama yine her halükarda en doğrusu müslümana düşen böyle itikadi bir mevzuda 3.madde de verdiğim durumdan da kaçınması gerekir.
Yine de abla güvendiği bir alime danışsa daha iyi olur.En doğrusunu Allah bilir.
İslâm hukuku biraz ayrıntılı ve elhamdülillah herşeyi ile kâmil bir hukuka sahibiz üzücü tarafı ise sadece Afganistan ve birkaç belde de uygulanıyor .
Koca kâfir ise kâfirin nafakası alınır mı ? Kâfirin nafakası da miras gibi değerlendirilebilir mi? Miras hukukunda din farkı mirasa engel olabiliyor.
"Kâfir bir kimse müslümana, müslüman da kâfire mirasçı olamaz” (Buhârî, Ferâiz 26) ve “Farklı din mensupları birbirlerine mirasçı olamazlar” (Ebû Dâvûd, Ferâiz 10; Tirmizî, Ferâiz 16) Şimdi söz konusu kâfir koca olunca bu evlilik zaten batıl din farkı var .Evlilik yok hükmünde ayriyeten kocanın ne zaman kâfir olup olmadığı da önemli kâfir olduktan sonra evlilik devam ettiyse zina yapmış olmuyorlar mı? Ve adam kâfir olduktan sonra kadın o adamdan çocuk yaptıysa bu çocuk veled-i zina olup ona nasıl bir miras verilmesi gerekir? Mesele sadece nafaka meselesi değil gibi gözüküyor.
Bu abla evliyken iman ediyor. Sonra boşanıyorlar. Bir müddet sonra kocası nafakasını vermeyince icra dairesine baş vuruyor. Ve bu ablaya da buradaki müslümanlar maddi olarak yardım da ediyor. Zaten elektirk, şu indirimli bi yiyecek-giyecek kaldı. Devlette para veriyor Aile desteği, e abiler de yardım ediyor. Bunun üstüne abla araştırmadan gidiyor icra takibi başlatıyor. Bunu yapmadan önce başka bir abla uyarıyor araştırdın mı diye yok! Araştır diyor araştırmıyorsuresiz nafakanin bazi sartlari var o sartlar olmaz ise suresiz nafaka alamiyor benim bildigim.
bir de zaten kadinin 3 cocugu varmis.
haliyle yazdigin gibi kadinin degil ama cocuklarinin bakim masraflarini odemesi gerekiyor adamin
bu durumda kadin kendi icin degil cocuklarinin bakimi icin nafaka talebinde bulunabilmeli değil mi?
bu abla mihrini filan almiş mi ?
Bilmiyorum kisuresiz nafakanin bazi sartlari var o sartlar olmaz ise suresiz nafaka alamiyor benim bildigim.
bir de zaten kadinin 3 cocugu varmis.
haliyle yazdigin gibi kadinin degil ama cocuklarinin bakim masraflarini odemesi gerekiyor adamin
bu durumda kadin kendi icin degil cocuklarinin bakimi icin nafaka talebinde bulunabilmeli değil mi?
bu abla mihrini filan almiş mi ?
Bunu yapmadan önce başka bir abla uyarıyor araştırdın mı diye yok! Araştır diyor araştırmıyor
Evet,eğer icra dairesine başvurduktan sonraki süreçte mahkeme vs. var ise ki büyük ihtimalle var.Bundan dolayı caiz değildir.Allah muhafaza tağuta muhakeme olmuş olursun buda küfürdür.Küfrü de sadece ikrah caiz kılabilir.Burda da öyle bir şey söz konusu değil.Maalesef. İnşeAllah doğru şeyi anlamışımdır, icraya baş vurması caiz değil . Alınan para da caiz olmuyor? Yanı icra dairesine başvuruda bulunmasi muhakeme olmuyor tağuta öyle mi?
Evet.Devletin erkekten aldığı nafaka caiz değildir.Bir müslüman bayanın böyle bir talebi olamaz.Gidip icra dairesine helal olmayan bir para için başvuramaz.Çünkü alınan nafaka Allahın hakkında hiç bir delil indirmediği, sistemin uydurduğu helal olmayan bir paradır.Alınan para da caiz olmuyor?