Es selamu aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu, İfrat ve Tefrit hakkında:
1. İrca özelliğine sahip olan birisi mürcie olmuyormuş peki ne zaman mürcie sıfatını hak eder? Şeyh Useymin, Şeyh Elbani ve Şeyh Bin Baz irca özelliklerine sahip kişiler mi yoksa bidata sapmış mürcie fırkalarından mı?
2. Geçmişte bazı (cahil) müslümanlar dinin aslını bozan bidat fırkaları, fiili küfür veya şirk görmedikleri için, tekfir etmeyenler var mı. Dinin aslından kastım puta secde, Allah'a sövme, teşri hakkını Allah'tan başkasına verme. Benim duyduğuma göre şayet Allah'a sövmenin, puta secdenin, teşri hakkını Allah'tan başkasına vermenin küfür veya şirk olduğunu bilmiyorsa kendisi bu fiilleri işlemediği ve bu fiillere cevaz vermediği sürece kafir olmaz, hücceti ikame edilir, hücceti reddediyorsa Kuran ayetlerini reddettiği için muayyen tekfir edilir, bu görüş doğru mudur?
3. Hüccetten sonra muayyen tekfir etmek şart mı, etmeyen kafir olur mu. Mesela ben bu kişiye yeterince delil getiremediğime inanıyorsam ve getirdiğim hücceti kendi çeşidli te'villeriyle reddediyorsa ve bu yüzden muayyen tekfir etmiyorsam kafir olur muyum?
1. İrca özelliğine sahip olan birisi mürcie olmuyormuş peki ne zaman mürcie sıfatını hak eder? Şeyh Useymin, Şeyh Elbani ve Şeyh Bin Baz irca özelliklerine sahip kişiler mi yoksa bidata sapmış mürcie fırkalarından mı?
2. Geçmişte bazı (cahil) müslümanlar dinin aslını bozan bidat fırkaları, fiili küfür veya şirk görmedikleri için, tekfir etmeyenler var mı. Dinin aslından kastım puta secde, Allah'a sövme, teşri hakkını Allah'tan başkasına verme. Benim duyduğuma göre şayet Allah'a sövmenin, puta secdenin, teşri hakkını Allah'tan başkasına vermenin küfür veya şirk olduğunu bilmiyorsa kendisi bu fiilleri işlemediği ve bu fiillere cevaz vermediği sürece kafir olmaz, hücceti ikame edilir, hücceti reddediyorsa Kuran ayetlerini reddettiği için muayyen tekfir edilir, bu görüş doğru mudur?
3. Hüccetten sonra muayyen tekfir etmek şart mı, etmeyen kafir olur mu. Mesela ben bu kişiye yeterince delil getiremediğime inanıyorsam ve getirdiğim hücceti kendi çeşidli te'villeriyle reddediyorsa ve bu yüzden muayyen tekfir etmiyorsam kafir olur muyum?